Ezek voltak a kedvenc játékaink 2015-ben!

Bevezető, dreampage, Legendd, Bone123

Decemberben megkértük a kedves olvasóinkat, azaz benneteket, hogy mondjátok el, melyik volt a kedvenc játékotok és a legnagyobb csalódásotok tavaly. Rengeteg szavazat érkezett, a végeredmény változatos, az abszolút győztes viszont egyértelműen a The Witcher 3: Wild Hunt és a Grand Theft Auto V PC-s változata lett. Mostanában nálunk is gyakran szóba kerül, hogy milyen játékokat szerettünk tavaly, miket várunk idén, mi tud még igazán lekötni. Most egy cikkbe összeszedtük ezeket!

Elite Dangerous Xbox One
Kiváló látványvilágot nyújt az Elite: Dangerous. [+]

dreampage: Nagyon kevés olyan játék van mostanában, ami nemcsak szórakoztat és kikapcsol, hanem valódi, átélhető élményeket nyújt. Az Elite: Dangerous ilyen. Abban a pillanatban, hogy betöltődik, és ott ülök az űrhajóm pilótafülkéjében, többé nem játékosnak, hanem ténylegesen a galaxisban élő Parancsnoknak érzem magam. Amikor a legelső hiperűr-ugrást végrehajtottam, és a fedélzeti számítógép kellemes női hangján visszaszámolt, szó szerint hátradőltem a székemben, és úgy éreztem, menten megindul velem az egész szoba. Egyébként is az űrkutatás áll az érdeklődésem középpontjában, így David Braben és a Frontier mesterművének Xbox One változata magasan a tavalyi év kedvence lett nálam.

Project Cars
Gyönyörű, ahogy a fákon átszűrődő napsugarak megcsillannak a Project Cars autóin. [+]

Legendd: Rólam eleve lehet azt tudni, hogy ha kategória szerint kellene kiválasztanom azt, milyen játékkal szeretnék játszani, akkor egyértelműen az autóversenyt vagy a sportot mondanám. Ebből talán kitalálható, hogy az idei kedvencem a Project Cars volt, hiszen a sokszínűsége levett a lábamról, kicsit visszahozta a TOCA 2 érzést. Hozzá kell tenni, hogy az F1 2015 is célba érhetett volna, ha nem rontják el azzal, hogy nem lehet saját név alatt karriert indítani. A dobogó legfelső fokán azonban osztozni kell, mivel a FIFA 16 a másik olyan fejlesztés, ami nálam abszolút a tavalyi év pozitív meglepetése. Az EA-nek sikerült még jobb irányba terelnie a játékot, és kijavítani az előző rész számos idegesítő hibáját, ezzel pedig egy olyan produktumot alkottak meg, amivel bármikor szívesen játszik az ember. Idén nagyon kíváncsi vagyok a Mirror’s Edge Catalystre, vagy éppen a FIFA és a Gran Turismo új epizódjaira, de mindegyiknél jobban várom a Mafia III-at.


A maga nemében kimondottan egyedülálló a SOMA. [+]

Bone123: Ritka a tényleg ijesztő horrorjáték, és még csak nem is ez a legjobb a SOMA-ban, hanem a remek történetvezetés és a sötét, kilátástalanságot sugalló sci-fi hangulat, így nem kérdés, hogy az Amnesia fejlesztőinek friss játéka volt tavaly a kedvencem. Többről van szó a rendkívül színvonalas vizuális körítésnél, amely egyébként effektdzsungel helyett a pályák kreatív kidolgozására és a nyers fény-árnyék hatásokra helyei a hangsúlyt: a zörejek, a morajlások és a feszültséget növelő zene ugyannyira fontos szereplője a víz alatti, ismeretlen világnak és Simon megpróbáltatásainak. Nincsenek fegyverek és összecsapások, a játékosnak túlélnie és nem legyőznie kell az útjába kerülő lényeket, és ez a korlátozás tartja a gombócot az ember torkában a párórás kaland során. A SOMA lehet, hogy nincs tele akcióval, és biztos, hogy nem egy tökéletes alkotás, de hogy egy életre emlékezetes marad, az biztos.

orichalcos, Bocha, Rage23, szentkuti11, összegzés

orichalcos: Nem meglepő módon számomra a 2015-ös év játéka egyértelműen a Halo 5: Guardians lett. A sorozat immáron a 343 Industries csapatánál van, akik már a Halo 4-gyel letették a névjegyüket az asztalra. A gyűjteményes kiadással elhozták Xbox One-ra az összes számozott részt, tavaly év végén pedig az 5. epizódot mutatták be a rajongóknak. Számomra a kampány ismét élvezetes lett, még akkor is, ha el kell ismernem, vannak hibák, valamint a korábbi főszereplőt láthattuk volna többször is. A multiplayer rész viszont nagy változásokon ment keresztül, kezdve a Warzone móddal, valamint a felosztott Aréna listákkal. Rengeteg újítás, finomítás, amelyektől elmondható az, hogy hosszú hónapokra, akár évekre is leköti majd a rajongókat a Halo 5.


Remekül sikerült a Halo 5: Guardians multiplayer modja. [+]

Bocha: Hogy őszinte legyek, 2015 kínálata engem nem nyűgözött le, ami persze részben annak is betudható, hogy nem minden jó címet volt időm kipróbálni (The Witcher 3, Ori and the Blind Forest), de néha csalódnom is kellett (Fallout 4); úgy tűnik, hogy a mai játékok egy kicsit mást nyújtanak, mint amire én vágyom. Épp ezért elég furcsa, hogy ennek a bekezdésnek a gépelésekor az a The Order: 1886 jutott eszembe elsőnek, amire amúgy 70 pontot adtam a teszteléskor, de az a helyzet, hogy azt a pár órát, ami volt benne, legalább tényleg élveztem. Persze nem feledkeznék meg a Heroes of the Stormról sem, ami ugyan nem győzött meg annyira, mint annak idején a DOTA, de azért viszonylag sok időt beleraktam, ahogy jól elszórakoztam a Rocket League-gel is. Az év játéka cím amúgy talán a PC-s GTA V-nek járna, ha előtte nem jelent volna már meg minden más platformon.

The Order: 1886
A The Order: 1886 távolról sem nevezhető színesnek, de ennek a komor világnak ez is igen jól áll. [+]

Rage23: Rengeteg cím kavarog a fejemben 2015 kapcsán, de igazán nagy hatást két játék tett rám tavaly: a Dying Light-ról és a Mortal Kombat X-ről van szó. Meglepett, hogy a Mortal Kombat számos újításával nem ment el a hajdani Mortal Kombat 3-hoz hasonló jellegtelen giccsparádé és bugyuta ötletektől értelmetlenül erőlködő verekedős irányba. Jól sikerültek az új karakterek, a kivégzések, az X-Ray-ek még brutálisabbak lettek, ráadásul a játékmenet is a helyén maradt, ami kellemes megnyugvással és rengeteg játékórával örvendeztetett meg. A Dying Light, pedig úgy okozott meglepetést, hogy azt hittem, engem már zombis játékkal nem lehet hosszútávon lekötni, de Harran városa elkapott és nem eresztett. Hihetetlen volt a hatalmas bejárható terület és a több száz mészárolható zombi jelenléte, ráadásul az egészen tartalmas, változatos feladatokkal, mellékküldetésekkel gazdagon felvértezett szóló módot még 4 fős kooperatív mókaként is élvezhettük. A legszebb az egészben, hogy még ezen felül is volt lehetőség a többjátékos szórakozásra, ugyanis a Be the Zombie opciót választva még az élőholt szerepet is magunkra ölthettük. Bátran ki merem tehát jelenteni, hogy 2015 legkedveltebb címe számomra a Dying Light volt.

Mortal Kombat X
Kis összehasonlítás: Így nézett ki a Mortal Kombat 1992-ben és 2015-ben. [+]

szentkuti11: Ha visszagondolok a tavalyi évre, akkor a CD Projekt RED remekül sikerült alkotása, a The Witcher 3: Wild Hunt jut először eszembe, egy nagyon szimpatikus fejlesztőcsapat nagy ígéreteket tett, majd ezeket kivétel nélkül be is tartotta. A hatalmas bejárható terület, a rengeteg érdekes feladat és a kiváló hangulat nagyon hamar magába szippantott, úgy éreztem, hogy ez az a program, amibe a világ összes idejét bele tudnám tolni, pedig alaphangon nem rajongok ezekért a szerepjátékokért. Hatalmas piros pont jár a csapatnak a magyar feliratért. De ha csak 20 percem van játszani, akkor nem a Witcher-t veszem elő, hanem valami egyszerűbb dologgal ütöm el az időt, idén a Rocket League került terítékre leggyakrabban erre a célra, a jópofa kis autósfoci egyszerű, gyakran komikus, de ugyanakkor remekül irányítható és változatos, ráadásul még a harmatos kis laptopomon is simán elfut.

The Witcher 3: Wild Hunt
A Witcher 3: Wild Hunt szinte minden szempontból ütősre sikerült, de rengeteg időt kell rászánni. [+]

Az évet tehát mindannyian másképp értékeltük, a lényeg viszont, hogy mindannyian találtunk olyan alkotást 2015-ben, amivel megéri játszani, és amire szívesen áldoztunk időt. Idén is rengeteg játékot fogunk kipróbálni, és igyekszünk mindegyikről számot is adni, mind írásos, mind videós formában. Kövessetek bennünket 2016-ban is!

Azóta történt

Előzmények