Dungeon Keeper - élmények

Dungeon Keeper vs. free-to-play

Egy igazán régóta várt klasszikus folytatása jelent meg nemrégiben mobil platformokon (iOS, Android). Sokak szerint bár ne tette volna...

A fiatalabb korosztály számára talán nem sokat jelent a Dungeon Keeper, de aki már akkor is aktívan foglalkozott a játékokkal, annak a '97-es játék nagy valószínűség szerint meghatározó mérföldkő volt. Egy igazán új élménnyel ismertette meg a játékosokat, hiszen ezúttal a „gonosz” szerepét ölthettük magunkra. Az új téma, természetesen új típusú játékmenettel is társult, amiben egy földalatti birodalmat kellett kiépíteni, és azt megvédeni a betolakodókkal szemben. Ezt az elgondolást követte a Dungeon Keeper 2 is, némi újítással. A rajongók pedig várták a folytatást a Dungeon Keeper 3 személyében, amit bár hivatalosan sosem jelentettek be, 2000 februárjában feltűnt az EA honlapján. Pár hónappal később maga a Bullfrog ismerte el, hogy a fejlesztést leállították. Azóta alkalmanként előkerül a téma, hogy esetleg érkezik a folytatás, de mint ahogy korábban, most sincs hivatalos bejelentés.

Természetesen az évek során érkezett néhány nem hivatalos folytatás, de az eredeti játék hangulatát egyik sem tudta visszaadni. Nemrégiben viszont felcsillant a remény szikrája, az EA bejelentette, hogy feléleszti a témát és mobil platformokon érkezik az új a Dungeon Keeper. Az öröm viszont a legtöbb játékos számára meglehetősen rövid ideig tartott, már az első információk után látni lehetett, hogy ez a DK már nem az a DK amit sok évvel ezelőtt megszerettünk. Helyette egy tipikus free-to-play játékot kaptunk, amiben a gyorsabb előrejutás feltétele az, hogy jó mélyen a zsebünkbe nyúljunk.

Na de a picit hosszúra nyúló felvezető után azért részletezzük, hogy milyen is lett ez a mobilos Dungeon Keeper játék. Ha csak felületesen vizsgáljuk, esetleg csak képeket nézünk róla, akár azt is mondhatnánk, hogy változatlan koncepcióval állunk szemben. Van egy központi szív, alagutakat áshatunk a föld alatt, azokba szobákat helyezhetünk, csapdákat állíthatunk, lényeknek parancsolhatunk, pofozgathatjuk az impeket. A gond viszont ott kezdődik, hogy mindezt egészen más módon tudjuk kivitelezni, mint az eredeti játékban. Néhány perc játék után ugyanis rá kell jönnünk, hogy bár az alap elgondolás ugyanaz, a játékmenet inkább a jól megszokott free-to-play sémákat követi, mintsem a klasszikus elgondolást. Vagyis ha építeni, fejleszteni, vásárolni akarunk valamit akkor vagy hosszú percekig/órákig várunk, vagy a játékban rendszeresített fizetőeszközzel felgyorsítjuk a folyamatot. Ezen fizetőeszközök a játék során általában meglehetősen lassú ütemben ugyan gyarapodhatnak, de a leggyorsabb megoldás nyilvánvalóan az, ha valódi pénzért növeljük ezek számát. Így pedig pillanatok alatt akár több teljes értékű játék árát is elkölthetjük, egy elvileg ingyenes játékra.

Mindezzel valószínűleg nem is lenne gond, számos hasonló játék jelent már meg, amikkel türelmes játékosok valóban ingyen tudnak hónapokig játszani, amennyiben csak napi néhány percet szánnak rá, és nem ezzel akarják az összes szabadidejüket eltölteni. A Dungeon Keeper ezen változatának legnagyobb hibája maga a címe. Ez a cím ugyanis már összeforrt egy olyan hangulattal és játékmenettel amit ha megváltoztatnak, akaratlanul is komoly indulatokat váltanak ki. Hogy ennek a problémának a feloldására elég lett volna egy "Mobile" alcím, vagy teljesen más címet kellett volna találni, ezt nem tudjuk megmondani.

Szögezzük tehát le, az új Dungeon Keeper nem egy rossz játék, ha megfelelően közelítünk hozzá, és meg tudunk barátkozni ezzel a manapság már egyre sűrűbben látott koncepcióval. Ha el tudunk vonatkoztatni az eredeti játéktól, akkor egy idő után még élvezhetjük is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények