DOOM - Nosztalgia bemutató

Addiktivitás felsőfokon

Idén december 10-én ünnepli a DOOM című játék megjelenésének 20. évfordulóját, de még ennyi idő távlatában is lebilincselő játékélményt nyújt. Ne tévesszen meg senkit a mai szemmel nézve kis felbontású grafika, ennek a játéknak olyan hangulata van, amit kevés más programban találhatunk meg. Órákra képes lekötni az embert, hiába statikus pályákról beszélünk, ennek ellenére még mindig végig lehet őket vinni századszorra is, anélkül, hogy megunnánk.

A programot beszerezhetitek külön-külön is a Steam kínálatában, jómagam a DOOM 3 BFG Edition csomag részeként jutottam hozzá nemrég, amikor 75%-os kedvezménnyel adták a QuakeCon 2013 rendezvény ideje alatt. A DOOM 1 és DOOM 2 tökéletesen működik 64-bites Windows 8 alatt is, így semmi kompatibilitási probléma nincs velük, egyedül a harmadik résznek van gondja az AMD OpenGL meghajtójával, ezért ott trükközni kell (Más kérdés, hogy így a Steam úgy érzékeli, mintha engedélyeznénk a konzolt és letiltja az achievementeket).

Azok a rajongók, akik szeretik az FPS játékokat, biztosan kipróbálták már a DOOM valamelyik epizódját. Az id Software egy olyan játékot tett le az asztalra húsz évvel ezelőtt, ami alapjaiban formálta át a játékipart. A második epizódban ezt úgy tökéletesítették tovább, hogy a motor gyakorlatilag ugyanaz maradt, mindössze új pályákat és pár újabb ellenfelet tettek bele. Ennek ellenére a játékosok a második részt is vitték, mint a cukrot, megismételve ezzel a korábbi sikereket.

Amíg a többiek a DOOM 2-vel foglalkoztak, John Carmack ismét egy forradalmi motor fejlesztését kezdhette el, ami immár minden objektumot teljesen 3D-ben jelenített meg. Az elképzelés megvalósításához viszont fel kellett adnia a DOOM hangulatot és egy teljesen új világot létrehozni. Ez lett végül a Quake című játék, aminek megjelenése előtt John Carmack és John Romero útjai végleg különváltak. De ez már egy másik történet...

Azóta történt

Előzmények