Battleforge bemutató

Felvezetés

Az elkövetkezendő oldalakon olvasható bemutató tárgya egy viszonylag régebben megjelent játék, a Battleforge. Mint fentebb is látható, a játék már több mint egy éve megjelent itthon, de ennek ellenére viszonylag kevesen ismerik, pedig a készítők sem ma kezdték pályafutásukat. A Phenomic-os srácok a SpellForce-szal robbantak be a köztudatba, és ott is maradtak, ha nevük nem is cseng ismerősen mindenkinek. A Phenomic stúdiót 2007-ben felvásárolta az EA, és mint futó project, a Battleforge is hozzájuk került, így 2009. március 27-én az Electronic Arts égisze alatt látta meg a napvilágot. Már a Spellforce-ban is bizonyította fejlesztőcsapat, hogy a játékstílusok hatásos keverékével képesek újat, és maradandót alkotni, nem lett ez másképp a Battleforge esetében sem.

Kérdésként felmerülhet, hogy miért is bemutató ez, és nem teszt, ráadásul miért most, miért nem egy évvel ezelőtt? A válasz kicsit bonyolultabb. Elsősorban szeretném a játékot egy kicsit bemutatni, és nem annyira szakmailag megvilágítani, hanem inkább kedvet csinálni hozzá, így alapvetően személyesre venném hangnemet. Miért most? Egyrészről a most megjelent StarCraft 2 kapcsán talán egy pár ember ismét kedvet kaphat az RTS műfajhoz – habár határozottan más irányvonalat képvisel – másrészről a válasz sokkal egyszerűbb: egy éve még én sem játszottam. Igen, én is csak idén tavasz óta játszom, de azóta semmi mással nem. A cikk alapvetően kedvcsinálónak készült, ugyanis bátran merem állítani, hogy itthon az egyik legaktívabban működő Battleforge közösség itt munkálkodik a Gamepod fórumain, és remélem ezek után pár fővel gyarapodik is.

Egy szimpla RTS? Nem igazán…

Alapvetően úgy gondolom, hogy aki játszott már RTS-sel, vagyis a valamelyik valós idejű stratégiai játékkal, az úgy gondolja, nehéz neki újat mutatni. Egy átlagos RTS nagyjából leírható egy bővített mondattal: a játékban valamilyen erőforrás folyamatos termelésével épületeket hozunk létre, melyek segítségével egységeket készítünk, ezeket különböző egyéb épületek segítségével fejleszthetünk, hogy aztán hatalmas sereget építve lerohanjuk a gépi, vagy virtuálisan élő ellenfeleinket. Nagyvonalakban ennyi. A Phenomic szakított a jól megszokott rendszerrel, és a korábban ismert RTS metodikát keverte az un. gyűjtögetős kártyajátékok szabályrendszerével, így megszületett a Battleforge. Amennyiben valakinek így hirtelenjében nem ugrana be, hogy mi is az a „gyűjtögetős kártyajáték”, talán úgy már tisztább, ha azt mondom: Magic the Gathering vagy a magyar fejlesztésű Hatalom Kártyái, avagy HKK. Az ilyen játékokban az a lényeg, hogy több száz lapból válasszuk ki a nekünk tetsző pár tucatot, és azzal diadalmaskodjuk ellenfelünk felett. Sajnos a mai számítógépes világban az ilyen „fizikai” játékoknak szépen lassan leáldozik, hogy átvegyék a helyük az új, innovatívabb PC-s termékek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt