Angry Birds 2 bemutató (iOS, Android)

Új grafika, régi játékmenet

2009 decemberében a Rovio lényegében kifogta az aranyhalat a vízből, hiszen akkor indította útjára az Angry Birds névre hallgató játékát. A kétdimenziós, logikai elemekkel tarkított alkotást először iOS operációs rendszerre adták ki, és az elmúlt években összességében több százmilliószor töltötték le, ami elképesztően nagy szám, ha belegondolunk, hogy mit is kell csinálni a játékban. Nem véletlen, hogy közben Androidra és Windows Phone platformokra is elérhetővé vált a produktum, és már rengeteg folytatást, valamint kiegészítő epizódot megélt, elég csak a Seasonsre, a Go!-ra, vagy éppen a Fight!-ra gondolni.

A hype egyébként az évek alatt sem hagyott alább, amit jól mutat, hogy a mai tesztünk tárgyát képező Angry Birds 2-t máris egymilliónál többen telepítették fel. A program egyelőre iOS-re és Androidra érhető el. A játékmenet a korábbi megoldásokhoz képest nem változott, ám a verziószám növelése is jelzi, hogy ez nem egy kiegészítő, hanem az eredeti játék fejlesztett variánsa, ami számos dologban manifesztálódik. A madarakat továbbra is csúzlival kell kilőni, és mint eddig legtöbbször, most is a zöld malacok képezik az ádáz ellenséget, viszont a grafika jóval szebb, mondhatni modernebb lett az eddigieknél. A színek élénkebbek, az effektek pedig azonnal feltűnnek, amikor egy esős, vagy mondjuk egy sivatagos-napsütéses pályára érkezünk. A megmérettetéseket immár egy térképen látjuk, ahol számos más adat is fellelhető, például hogy mennyi életünk, vagy kártyánk maradt.

Térképen kell választani pályákat
Térképen kell választani pályákat [+]

A pályák változatosak, a részletekre és a háttérre sokkal jobban odafigyeltek, ha például egy adott madárral megcélzunk egy elemet, legyen az jégből, fából vagy kőből, az eleve elkezd villogni, és ha nem is törik el, a repedések és sérülések sokkal jobban meglátszódnak rajta. A Rovio újdonsága építkezik egyébként egy kicsit a Raymanre és a Super Marióra is, hiszen ha egy disznót a másvilágra küldünk, akkor az a képernyő felé haladva kirepül. A küzdelmek előtt kártyákat látunk a bal alsó sarokban, vagyis most már nem a játék, hanem mi magunk adjuk meg, hogy milyen sorban lövöldözzük ki a szárnyasokat. Ennek egyébként több oka is van, az egyik, hogy egy pálya újrakezdésekor már nem ugyanúgy helyezi vissza az elemeket és az ellenfeleket a játék, hanem kicsit randomizál, ami szerintem nagyon jó dolog.

A pályák két részből állnak
A pályák két részből állnak [+]

A másik újítás, hogy immár egy szint abszolválásához két epizód végigjátszása szükséges ugyanazon a pályán, vagyis ha az első "képernyőn" található malacokkal végeztünk, akkor utána ugrunk a következőre, ahol újfent egy friss kihívással találjuk szembe magunkat. A madarak nem változtak, továbbra is adott a sárga madár, ami a kijelző megérintésére gyorsabban repül, a fekete szárnyas, ami bármikor bombaként robbantható, a fehér Matilda, ami tojásokat tud pottyantani, vagy a kék illetve piros tollas, előbbi a jeget tudja háromfelé osztódva áttörni, utóbbi pedig szimplán csak erőfitogtatásra használható, ám van belőle egy izomverzió is, ami mindent lerombol. Vannak egyébként szuperfegyverek, vagyis szuperkártyák, amikkel jégbe lehet fagyasztani, ezáltal könnyebben kinyírni az egész, malacokat tartó szerkezetet, vagy van légicsapás, amikor több kacsa száll le az égből és üti ripityára a pályát és disznókat.

Izgalmas pályák, megszokott madarak

Vannak főellenségek, amik a többi malacnál jóval nagyobbak, ezáltal több ütés kell nekik ahhoz, hogy elpusztuljanak. További csavar, hogy egyes disznók segítségeket használnak, vagyis például a rajtuk lévő esernyőnek köszönhetően nem pottyannak le a magasból, hanem szépen levitorláznak, mi pedig bosszankodhatunk, hogy újabb kártyát fel kell használni, legrosszabb esetben pedig az egészet kezdhetjük elölről.

Elmosódott háttér, szakadó eső
Elmosódott háttér, szakadó eső, és még egy főellenség is [+]

A játék logikai szempontból talán egy kicsit összetettebb lett, hiszen a madarak felhasználásának sorrendje egyáltalán nem mindegy, ha például ellövünk egy jégszárnyast, akkor a következő részét a pályának már nem száz százalék, hogy teljesíteni tudjuk, így tényleg mindig biztosra kell menni. Sőt, különféle növények is vannak, amik csak úgy visszaköpik a beléjük hulló elemeket, madarakat, mindezt éppen arra, amerre állnak, vagyis érdemes számolni ezzel is, hiszen így akár hátulról is lehet rombolni.

A virágok visszalövik a beléjük hulló elemeket, szárnyasokat
A virágok visszalövik a beléjük hulló elemeket, szárnyasokat [+]

Van azért egy óriása hibája is a játéknak: a freemium kivitel eléggé szíven szúrja a játékot, hiszen ha bénácskák vagyunk, gyorsan elfogyhat az előre megadott öt életünk, vagyis az öt próbálkozásunk, amit vagy a pályákon összegyűjtött drágakövekből fizetünk, vagy a pénztárcánkba kutatjuk fel a pénzt (és nem az aprókra kell gondolni), vagy az arénába megyünk, vagy megnézünk egy videót az extra kártyáért, esetleg még opció, hogy várunk, míg újra rendelkezésre bocsátja a játék az öt életet. Ez sokaknak lehet majd idegesítő, ami nem egy esetben a játék végleges törlését jelentheti majd, hiszen inkább fizet az ember 1-2-3 eurót, de akkor bármeddig lehessen élvezni a funkciókat. Azt is hozzá kell azért tenni, hogy azért akkor sincs baj, ha nem várunk, hiszen ekkor csupán az adott pályát kell újrakezdenünk, vagyis a világ nem dől össze.


[+]És jön Matilda, a robbanó tojást tojó madár

Az Angry Birds 2 bejelentésekor sokan azt hitték, hogy jaj már megint egy újabb, korábbiakhoz hasonló játék lát majd napvilágot. Szerencsére azonban ez nem így lett, hiszen az első produktum frissített változata pont annyira energikus, hogy a sorozatra korábban ráunó felhasználók is adjanak neki egy esélyt. Márpedig ha adnak, akkor újra felerősödik majd bennük a jó öreg madár vs. malac küzdelem szelleme: a grafika megújítása lendületet és frissességet hoz a Rovio újdonságába, a régi, de mégis egy kicsit átdolgozott játékmenet pedig hosszú órákra leköti majd a telefon vagy táblagép elő ülőket. Jó ötlet volt, hogy egy pálya több részből áll, valamint az is üdvözítendő, hogy egy szint újrakezdése esetén nem ugyanolyan kiosztással találkozunk, vagyis nem lehet egykönnyen kiismerni az egész játékot. Az irányítás nem változott, a hangok egészen jók, effektekből pedig pont annyi jutott, hogy látványos legyen az Angry Birds, de ne legyen már túl sok, amitől bárkinek kifolyna a szeme. Megölheti viszont a játékot a freemium megoldás, mivel tényleg vagy nagy ügyesek vagyunk és menetelünk előre, vagy várunk arra, hogy végre újra játszhassunk. Várni pedig elég rossz dolog, ha az ember elkapja a fonalat. Az Angry Birds 2 tehát alapvetően egy nagyon jól sikerült szoftver, csomó új kihívással, kitűnő grafikával, ám borsos ára van annak, ha mindent kötöttségek nélkül végig szeretnénk vinni.

Legendd

Az Angry Birds 2 jelenleg Android és iOS platformokon érhető el.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Rovio

Azóta történt

Előzmények