A játékipar nagyjai: Warren Spector

Warren Spector élete és első munkái

Warren Spector amerikai játékdizájner és szerepjáték készítő 1955. október 2-án született. Munkásságát leginkább a szerepjátékok és a belsőnézetű lövöldözős programok vegyítése jellemezte, melyből olyan klasszikusok születtek, mint a System Shock, a Thief: The Dark Project vagy minden idők egyik legjobb játéka, a Deus Ex. De Warren sem ezekkel kezdte...

Warren Spector
Warren Spector

Spector Manhattenben nőtt fel, mely — saját szavait idézve — nem mindig volt jó hely egy alacsony és kövér zsidó kisfiúnak. Már gyerekkorában is rendkívüli odaadással foglalkozott az őt érdeklő dolgokkal, melyekből volt jó pár, hiszen még a kis Warrent a dinoszauruszok és a repülőgépek kötötték le, a kamasz legény már jogász, filmkritikus vagy egy autókkal foglalkozó ember szeretett volna lenni — mint az tudjuk, semelyik nem lett. Tanulmányait az Illionis államban lévő Északnyugati Egyetemen folytatta, a filmkritika érdekelte, beiratkozása után nem sokkal kissé nagyképűen ki is jelentette, hogy jóval többet tud a filmekről, mint a legtöbb tanára. Ettől függetlenül sikeresen lediplomázott, a mesterkurzust már a Texasi Egyetemen végezte el rádió-tv-film szakon 1980-ban.

A szerepjátékok világával Warren az egyetemista évei alatt ismerkedett meg, igaz, még nem a számítógépes, hanem az asztali táblás játékokkal. Kezdetben kizárólag az Avalon Hill játékaival foglalkozott, de később megismerkedett egy tehetséges Sci-Fi íróval, rajta keresztül pedig a Dungeons & Dragons világával. Minden lelkesedése ellenére diplomázása után Warren archiválóként dolgozott egy könyvtárban. Saját bevallása szerint 1983-ban épp azon gondolkodott, hogy miből fogja kifizetni a következő havi lakbérét, mikor is felhívta az az egyetemista évek alatt megismert Chris Frink, akinek Spector annak idején besegített egy szórakoztató hetilap szerkesztésében. Chris állást ajánlott a Space Gamer nevű magazinnál, amit Warren habozás nélkül elfogadott. Hamarosan főszerkesztővé lépett elő, ő felelt a Steve Jackson Games játékaiért — úgy mellesleg ez a cég volt a lap tulajdonosa is. Főhősünk hamarosan egy játéktervezői székben találta magát, pályafutása alatt több táblás játékot is tervezett, többek között a Toont, a Marvel Super Heroes-t, valamint a Dungeons & Dragons világához való vonzódása miatt besegített a Spelljammer munkálataiba is.

Spelljammer

Innen egyenes út vezetett a számítógépes játékok világába, melyeknél emberünk természetesen nem programozóként, hanem producerként — ötletgazdaként — tevékenykedett, de mint tudjuk, ez az egyik legfontosabb része az efféle stílusú programoknak. Kezdetben az Origins Systemnél dolgozott, ahol elsőként a Wing Commanderen munkálkodott, később részt vett az Ultima Underworld és az Ultima sorozatok, valamint a Shadowcaster fejlesztésében. Egészen 1995-ig maradt a cégnél, de közben csatlakozott a két cég összeolvadásából 1990-ben létrejövő Looking Glass Studioshoz, ahol a System Shock nevű cyberpunk horror fps-rpg-vel indított, amivel örökre beírta magát a játéktörténelembe. Pedig a nagyja csak ezután jött...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények