-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
zizidor
senior tag
Ha a mobil VoLTE képes, de a szolgáltatónál nincs bekapcsolva, akkor csak a "hagyományos" hívás megy. Ha a szolgáltatónál be van kapcsolva, de a mobil nem támogatja (vagy ki van kapcsolva), akkor is csak a hagyományos megy. Ha mindkettő támogatja, de a mobil nem rendelkezik a szükséges profil beállítással, akkor sincs VoLTE. Ezek után nem értem, miért kellett ezt a szolgáltatókra lőcsölni. Főleg, hogy a specializált romokat a készülék gyártója adja ki a szolgáltató jóváhagyása és többkörös egyeztetés után, ez állati lassan megy. A Samsungnál meg még annál is lassabban.
-
zizidor
senior tag
A kérdéses paramétereket simán meg lehetett volna oldani másképp, pl. a szolgáltató által küldött konfigurációként, amikor a mobil "fellép" a hálózatra. Egy nagyságrenddel egyszerűbb lenne. Így meg megy a töketlenkedés majd évekig, miközben a VoLTE egy win-win funkció lenne, a szolgáltatónak és az előfizetőnek is előnyös.
-
zizidor
senior tag
Bocs, most esett le, hogy nem ugyanarra gondolunk. Én arra céloztam, hogy már ez elején nem így kellett volna megtervezni, hanem beépíteni a protokollba, és akkor nem kellene felesleges köröket futni minden egyes készülék/szolgáltató kombinációval. Te meg arról beszélsz, hogy mi a helyzet most.
-
zizidor
senior tag
RCS? Minek? 20 évvel ezelőtt még lett volna értelme.
-
zizidor
senior tag
Telekom: "Chat-üzenet esetén mobilinternet csomagodnak megfelelő a díjszabás, ha nem interneten küldesz üzenetet, tehát SMS/MMS esetén, a mobil díjcsomagodnak megfelelő SMS/MMS díjat számítjuk fel."
Ez hol ingyenes? Kétféle díjszabást említ, de mindkettő a díjcsomagtól függ. Talán a wifis, ami ingyenes lehet, feltéve ha a címzettnél is megvan a teljes support és nem SMS/MMS lesz belőle.
Gyakorlatilag egy iMessage klón, ami most már nem csak az operációs rendszertől, hanem a szolgáltatóktól is függ (a küldő és a címzett szolgáltatójától is). Annyi előnye van, hogy erre nem kell külön regisztrálni egy köztes szolgáltatónál vagy közösségi oldalon.
-
zizidor
senior tag
iPhone-on (iOS 12.3) a beállításoknál engedélyezve van a 4G hang és adat, jött is üzenet a szolgáltatótól, hogy a 4G hívást aktiválták (még márciusban), de híváskor rögtön visszavált 3G-re. Mi lehet még hiba forrás?
Szerk: Telekom a szolgáltató
[ Szerkesztve ]
-
zizidor
senior tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget, sikerült feltárni a probléma okát. Ehhez megint csak a személyes ügyfélszolgálat kellett, ahol 1 perc alatt kiderült, hogy minden korábbi híreszteléssel (by Telekom) ellentétben, nincs bekapcsolva a volte. És egyelőre nem is lett, mert nem az én nevemen van az előfizetés. Így jártam. Köszi még egyszer.
-
zizidor
senior tag
válasz Grande Ale #1021 üzenetére
Pro: Egy meglévő rendszerhez sokkal körülményesebb fejleszteni.
Kontra: Nekik is volt rá legalább 2-3 évük. -
zizidor
senior tag
válasz martonl #1030 üzenetére
A Telekomnál olvastam olyat, hogy 4G esetén azért kisebb a fogyasztás, mert ugyanazt az adatmennyiséget (vagy még többet is) a nagyobb sávszélesség miatt jóval rövidebb idő alatt továbbítja, vagyis egyszerűen kevesebb ideig aktív a rádió. Persze ez csak egy paraméter a sok közül, összehasonlítani akkor lehet, ha a többi nagyjából változatlan.
-
zizidor
senior tag
Gondolkoztam, hogy a OnePlus 5T topikba írjam vagy ide, de ide talán jobban illik. Szóval a kérdéses mobilon most kikapcsoltam a VoLTE-t, mert az utóbbi 1 hétben csomó problémám volt a hívásokkal. Tudom, volt szolgáltatói hiba is (Telekom), és abban sem vagyok biztos, hogy a VoLTE a hibák oka, de a hívások kb. felénél gond valamilyen volt. Ilyenek fordultak elő:
- egyikünk nem hallotta a másikat
- recsegni kezdett a hang, aztán megszakadt
- azt jelezte hogy kicseng, de a hívottnál nem csengett
- a hívottnál "rendszerhiba" üzenettel megszakadt amikor fogadta a hívástArra vagyok kíváncsi, hogy VoLTE nélkül előfordulnak-e ilyenek. Korábban nem volt ilyesmi.
-
zizidor
senior tag
-
zizidor
senior tag
-
-
zizidor
senior tag
válasz LordVarbaro #5670 üzenetére
Szívtam ezzel én is. Hiába van telepítve a driver, így nem működik. Ami segített:
1. A Qualcomm driver eltávolítása.
2. Speciális újraindítás - Eszközillesztők digitális aláírásának megkövetelése letiltva
3. Qualcomm driver telepítése
4. Restart normál módban. -
zizidor
senior tag
válasz sanyula #6286 üzenetére
Egy db problémás kontakt miatt nyilván nem érdemes lecserélni a mobilt, de egy esetleges hekkelés sem biztos hogy megéri.
Nem megoldás, csak a probléma megkerülése: Ha nem valami hivatalos dologról van szó, hanem rokon vagy ismerős az illető, nem lehet megkérni, hogy telefonhívás helyett valami más appot használjatok? (Viber, Signal, Messenger, stb, van egy rakás ami mindkét platformon működik.)