Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ujjlenyomat

    csendes tag

    válasz Kezdő vagyok #19361 üzenetére

    Kicsit hosszúra sikeredett. :)

    Szerinted mennyire volt lényeges,hogy az Ókeresztény korban hogyan magyarázták a Bibliát?

    Példabeszédek 4:18 (ÚV)
    „Az igazságosak ösvénye azonban olyan, mint a hajnal világossága, mely egyre világosabb lesz a teljes délig”
    Dániel 12:8,9 (ÚV)
    „Én pedig hallottam, de nem értettem; ezért ezt kérdeztem: „Ó, uram, mi lesz ezeknek a vége?”
    Ő így folytatta: „Menj, Dániel, mert ezek a szavak be vannak zárva és pecsételve a vég idejéig. ”

    Ahogy telik az idő, egyre több mindent értünk meg a Bibliából. Dániel is leírta, hogy nem érti amiket fel kell jegyeznie. Az angyal pedig elmondja neki, hogy a végidején válik csak érthetővé ez a prófécia. Az 1.sz.-ban több minden volt amit nem értettek a keresztények, mint ma.

    Lényegesnek tartom, hogy hogyan magyarázták a Bibliát az 1.sz.-i keresztények.
    Személy szerint nekem nagyon tetszik, ahogy Pál a Róma 13:8-10 terjedő részben értelmezi a mózesi törvények egy részét. Tetszik a Cselekedetek 15:12-21 terjedő rész, ahol Jakab értelmezi a Ámós 9:11, 12-t.
    Példaként szolgálnak számunkra a Görög iratokban (Új Szövetségben) feljegyzett Biblia értelmezések.

    Tehát hogy mi volt a fő üzenete Jézusnak? Vagy ez lényegtelen?

    Hogy lehetne lényegtelen?!
    Jézus fő üzenete (a teljesség igénye nélkül):
    Máté 6:33 (Károli)
    „Hanem keressétek először Istennek országát, és az ő igazságát; és ezek mind megadatnak néktek.”
    Máté 6:33 (ÚV)
    „Így tehát továbbra is keressétek először a királyságot és az Ő igazságosságát, és ezek az egyéb dolgok mind megadatnak nektek ráadásként.”
    Máté 7:12 (Károli)
    „Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal; mert ez a törvény és a próféták.”
    Máté 7:12 (ÚV)