Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz csemberlen #10466 üzenetére

    A dogma önmagában nem szitokszó. Vannak dogmák a Bibliában, amik ki vannak fejtve, és vannak, amik nincsenek.
    A dogmákra azért van szükség, mert mindig voltak olyan csoportok, akik kiragadtak gondolatokat a Szentírásból, esetleg olyan fordításokat kreáltak, amik nem tükrözik az eredeti szöveg jelentését, üzenetét, és így zavart keltettek a keresztény körökben.
    A zavar két arca:
    1. A tévtanítások hasonlítani akarnak a valóságos bibliai üzenetre, de mindig tartalmaznak valami változtatást. Ezeknek elfogadása előbb-utóbb céltévesztettséghez vezet. akiket magukkal rántanak, azok is céltévesztettek lesznek.
    2. A tévtanítások főleg a középkorban indokot szolgáltattak a világi hatalomnak, hogy beleavatkozzon a keresztény közösségek életében, a dogmák védelmet jelenthettek, nem lehetett eretneknek kikiáltani azokat, akik az egyértelmű keresztény tanításokat nem ferdítették el.
    És így jutunk el a dogma valóságos lényegéhez. Olyan alaptanítások, olyan keresztény alapállítások, amelyek közvetlenül vagy közvetve a Biblia alaptanításai. Egyfajta jelzőtáblák.
    Te rossz dogmának tartod a Szentháromságot, mert nincs kifejtve. Én nem, mert az egész Bibliát áthatja, és logikailag megkerülhetetlen egy keresztény ember számára.

    És nem azért, mert egy zsinat leírta. Elhiheted, hogy nekem egy kora középkori zsinattól nem esek hasra. Felnőttként kellett elgondolkodnom azon pld, hogy Jézus hogyan lehet bűntelen, hogy hogyan képe az Atya elpusztítani egy teremtményét értem, milyen teremtény lehet alkalmas arra, hogy a világ bűneit hordozza... stb
    És hasonlóan lehet feltenni kérdéseket a Szentlélekkel kapcsolatban. Ezekre számomra egyetlen elfogadható magyarázat: Jézus és a Szentlélek a teremtő és gondoskodó Isten megjelenési formái, a Szentháromság részei.

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák