- Starfield
- Xbox Series X|S
- Alkoholista nevelde
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
Topikgazda
válasz Yodamest #13492 üzenetére
az elején tényleg lassú a fejlődés, de aztán felpörög. Fehér Gyümölcsöskert (White Orchard) mondhatni a tutorial, ott nagy dolgokat ne várj.
nekem az a trükköm, hogy minden esetben a legalacsonyabb szintű küldetést csinálom, ami épp elérhető a questlogban. ha az melléküldetés, akkor azt, ha kincsvadászat, akkor azt, ha főküldi, akkor főküldi. így tudod a legtöbb XP-t összeszedni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
Topikgazda
válasz Yodamest #13496 üzenetére
én akkor szoktam dolgokat szétbontani, ha kell a nyersanyag belőle, Blood and Wine-ban pl zöldarany kell pár cucchoz, azt fogalmam sincs hol lehetne bányászni, ellenben jópár helyen találtam zöldarany ékszereket.
egyébként meg biztos ki lehet számolni, hogy melyik éri meg jobban, de én általában inkább csak eladni szoktam a dolgokat. az a gyorsabb
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
tomazin
veterán
válasz Yodamest #14175 üzenetére
de valamit meg kell tanulni, mert ha csak pakolod ki a lapokat elvernek.
illetve nekem elég, hogy 2játékban is letolom a napit, ha a witcher van megnyitva akkor nem kártyázni akarok.más: kukorix gyomornál végre REspawnolt az a drága, de a barlangi troll májnál a troll nem igazán akar. olvasgattam utána, de nem igazán találtam egyértelmű infót arról, hogy respawnol-e a troll (DK-velenben keresztút nevű helytől nem messze), vagy a trollok nem respawnolnak soha és ami van még a szigeteken annyival volt annyi?
[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
válasz Yodamest #14707 üzenetére
Nem értelek komolyan. Annyira jó minden mellékküldetés.. Egyetlen játékban se találkoztam még ilyen kidolgozott mellékküldetésekkel. Te meg unod. Nem vagyunk egyformák. De a Witcher 3-nak ez is a lényege. Azokkal teljes egész a történet. Sőt, legtöbbször sok minden össze is van fűzve, keresztbe utalásokkal. Vagy egyik befolyásolja a másikat. 136 óránál vagyok, mindent megcsináltam amit lehetett. Sokszor csak kóborlás közben bukkantam újabb és újabb küldetésekbe. Azokat is. Pár kérdőjelem maradt Skelligei vizek körül, de azt le is tojom. És az én 136órám se nevezhető tötymörgősnek. Pedig nem siettem sehova. Valószínűleg ma érek a BaW végére.
szerk.: Arról nem is beszélve, hogy az alapjáték fő sztorijába elég nagy befolyásai vannak a mellékküldiknek. Gondolok itt mondjuk a
Full Crew achievement-re [ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
cyberkind
félisten
válasz Yodamest #15660 üzenetére
Imádjuk ezt a játékot mert annyira jó és példaértékű a mai világban, nálam a mostani játékmenetben legalább 130 óra van és ott tartok ahol te de csak a sztori szálon, még rengeteg dolog van ami vár rám, nekem szerencsére még ott vannak a The Elder Srcolls-ok is, abba is rengeteg időt fogok beletenni, több ilyen játék
kéne.Cyberpunk 2077-et a Steam-en fogom előrendelni és a teljes verziót, a CDPR megérdemli még a bizalmat.
(#15658) Lenry
Szerintem senki se ellenkezne.[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
cyberkind
félisten
válasz Yodamest #15662 üzenetére
Pc-n játszom de toltam a Horizon-t és pár 10 óra után bőven a játék vége előtt totál érdektelenségbe fulladt és abbahagytam, ez meg bő 300 után se, nagyon jó a Horizon de ez más kategória, sőt ha úgy nézzük a Horizon-ról jöttem a Witcher-re (na jó azért közbe volt egy Mass Effect 1 is ).
Szép az a játék de ez PC-n szebb mint az vagy a Gta 5, tudom csak PS4 de az exkluzív címek ott vannak mindig és még azt is túlszárnyalták, legalábbis én így láttam.
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
Methionyl
senior tag
válasz Yodamest #15660 üzenetére
Részemről röviden: nem lassan 310 óránál tartok. De kb megvan a "miért"-je is.
1. végigjátszás kb only főszál (nem volt még HoS meg B&W) illetve phenom 955 + 270x kombóm volt akkor kb 35-45 fps-el ment (végén Yen-t választottam)
2. végigjátszás : itt már FX-8320@4,5Ghz + 980 ti kombóval megvolt ultán 60fps, maga volt az élvezet, de itt is kb történek + b&w + hos (magányos farkas lettem )
3. végigjátszás: NG+ (az előzőből folytatva) itt pedig eldöntöttem, hogy mindenhova benézek, az összes kérdőjelet megcsinálom, és mindenhova csak lovagolva megyek mert még így ennyi éven át a grafika és a táj megunhatatlan. (Triss-t választottam) Alap story már kész, mindj kezdem a HoS-t
igazából mindegyikbe volt/van mindig valami új dolog amiért más másnak érzed illetve voltak kihagyások is nem egyhuzamba. Történetet is máshogy csináltam, egyikbe Emhyr nyert, másikba Radovid, egyszer megöltem Keira-t máskor pedig nem. Így már közelse unalmas. Meghát..maga a feeling [ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
-
Lenry
Topikgazda
válasz Yodamest #15660 üzenetére
Egyszerű, két részes válaszom van:
- nem akarok kiszakadni a Witcher világából, viszont mivel a vége után nincs igazán mit csinálni, a legjobb dolog az újrakezdés
- annyira magasra került a léc ez a játék által, hogy ezután semmi nem tud elég jó lenniÍgy én most negyedszerre játszom ki, több mint 430 óra van benne.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
2thletme2day
őstag
válasz Yodamest #15660 üzenetére
Én most játszom először a játékkal de kíváncsiságból végig fogom játszani legalább mégegyszer. Kíváncsi vagyok, hogy a döntéseim, hogy befolyásolják a történet menetét. Ezért is félek a spoilerektől mint a tűztől és csak félve olvasom a topicot nehogy valaki elspoilerezzen valami fontosat. Egyébként 70 óra játék után ott tartok, hogy
. Nem tudom, hogy ez a történetben hol helyezkedik el időben de úgy gondolom bőven lesz még az eddig eltöltött játékidőnek a többszöröse is mire a történet végére érek.Triss-t és a többi varázslót most raktam fel egy hajóra Novigradban -
Zolás
addikt
-
VTom
veterán
válasz Yodamest #22792 üzenetére
Ez így van.
Egyébként az Yrden is hasznos, úgy emlékszem a sztoriban volt legalább egy olyan rész, amit azzal lehetett csak megoldani, ill. azzal nagyságrendekkel könnyebb volt, ha fullra volt fejlesztve.
De valamelyik főzettel újra lehet osztani a pontokat.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Szabi®
addikt
válasz Yodamest #22792 üzenetére
Az Axii-ra rakj és az Igni-re, a másik kettő nem lesz annyira lényeges, a szellemcsapdára is lehet 1-2 fejlesztés, de azt nem fogod olyan mértékben kihasználni, mint a másik kettőt.
Pajzsosok ellen az Igni sokszor nem hatásos, nem jól írta a fórumtárs, oda Axii a legjobb és utánna egy kardcsapás.[ Szerkesztve ]
-
Biga123
addikt
válasz Yodamest #22813 üzenetére
Tök jogos amit írsz, csakhát a rajongás mindíg egy szubjektív dolog. Te meg jogos objektív érveket hozol fel. Nekem kb a W3 volt az első rpg-m ( ha a diablo 2 t nem számoljuk) de engem játék mêg ennyire nem szippantott be. Talán a dead space anno. De pl azt eszem ágában nem volt újrajátszani, és úgy általában semmit se. Ezt meg már másodszor tolom, és lesz még. Viszont a könyvek annyira nem vittek el, vannak részek amit legszivesebben átlapoznék. De a játékot imádom. És ugye érzésekről nincs értelme vitázni. De engem inkább mindíg a sztori visz el.
[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Silverboy
aktív tag
válasz Yodamest #22813 üzenetére
Egy kis megjegyzés:
Előszőr is repüljünk vissza 6-7 évet. Ebben az évben jelent meg a Witcher 3, GTA5, Life is Strange, előző évben a Dragon Age 3, Wolfenstein: TNO, Middle Earth: Shadow of Mordor
Mondjuk azt ezek az évek történet orientált játékokról szóltak, nekem a mai napig elegem van az olyan játékokból, ahol hiperszuper polírozott gameplay van és értékelhetetlen történet, kettő együtt kéz a kézben kell járnia, és nem kell polír paszta mind a kettőn elég ha megütik a "GOOD" mércét, és beemelkedik a CultClassic kategóriába. Witcher is ilyen. Nem tökéletes, a sok kis részlet, a remek karakterek, a jó szinkron, a grafika, a történet, animációk, az elsajátítható harcrendszer (Dark Souls... még mindig rémálmaim vannak tőle...), maga a koherens mechanika. 100/85
Második, hogy a mai kor szemével nézel vissza egy közel 7 éves produktumra, Tudod akkor mivel mérték össze? Skyrimmal, ami akkor volt 4 éves (Hú idén 10 éves a Skyrim öregedem nagyon). Ló közlekedését nagyjából megoldották, sokkal roszabb volt, semmivel sem rosszabb mint egy DA:I vagy a Skyrimban (megkockáztatom jobb is) lévő.
Harcrendszer/Mozgás/Képességfa
Se DA:I se ME:Shadow os Mordor nem volt összetettebb, Skyrim is azért volt annyira komplex mert hozta az elődeiből tovább (Oblivion komplexitását pl a Skyrim megse közelítí, képességek terén). Harcrendszer pont olyan ami könnyen megtanulható, de nehéz a mesterévé lenni, főleg DM nehézségen, Potizni kell, Olajozni kell, Jeleket kell használni. Nem egy Dark Souls, de leizzadsz, néha napján.Látom, nem igen játszottál az elődökkel sem, sőt könyvet sem olvastál Sapkowski-tól (semmi gond, másik nézőpont ).
Tény, vannak benne nagyon töltelék küldetések, ezt sokan hangot is adtak neki, illetve sokak szerint elnyújtott (de mind kivan dolgozva, legalább). De ez még mindig egy RPG (role-playing game), ha feszes tempojú estimesét szeretnék letöltöm a CallofDuty aktuális részét és végig futok rajta 7 óra alatt és függöny. Jó történet, polírozott játékmenet.Én egy RPG-ben szeretnék elméjülni a világában, olvasni, beszélgetni a karakterekkel, segíteni vagy hátráltatni őket, miközben szépen lassan kibontakozik az egész játék (White Or. pl. nagyon jó bevezető lett). Az ilyen mellékes dolgok miat RPG az RPG nem azért mert Skilltree van benne hanem, mert én döntöm el mit csinálok, s hogyan.
Mass Effect 1 része, volt a feléig vontatot... de az nagyon. Skyrimnál pl. ez pont sokaknak hátrány, hogy nincs kapaszkodó, ott a világ, de elengedi a kezed csinálj amit akarsz, de nem terel folyosóra mint a Mass Effect. Witcher meg éppen a kettő között szambázik mérnöki pontossággal szerintem.
Párbeszédekkel nem volt gondom, szerintem érthető, nem úgy mint a Mass Effect (Jó-Rossz-Információ-Agresszív Információ)... Persze nem egy Kotor 1 vagy 2... .
"A Ciri irányítós részek..." Ezzel viszont teljes mértékben egyetértek.
Politika amúgy mint a valóságban, úgy a játékokban is szerves része a dolgoknak. Gondoljunk csak a Witcher Háborújára (Roche - Radovid - Emyr -> Boszorkányok -> Boszorkány üldözés, pontokban kapcsolódik az összes)
"Nálam minden gameplay szinten kezdődik, ha az nincs rendben, akkor lehet akármilyen story lásd Bioshock infinite, semmit nem fog érni mint játék."
Megválaszoltad magadnak.Egy RPG játékhoz, türelem és idő kell. Akik végig akarnak rohanni mint egy CallofDuty-n akkor a műfaj nem nekik való (nem támadás).
Ne próbálkozz egy Divinityvel vagy Pillarral, esetleg Tyrannyval vagy Baldurs Gate-el, mert sikítófrászt fogsz tőle kapni. (Jó tanács ).
---
Csak egy kérdés, mert lehet én vagyok tudatlan:
Teljesen off, 15 éve játszom és 15 éve asztali szerepjátékozom, definiálnád az Akció RPG-t mint stílust akár példával?#22815 Deck
Ezért tettem fel a kérdést, akkor nem csak bennem fogalmazódott ez meg[ Szerkesztve ]
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
s1ckness
kezdő
válasz Yodamest #22813 üzenetére
Érdekes, amiket írsz, én imádtam a játékot. Amikor először végigjátszottam (PC), nekem a legnagyobb gondom a 2-3 óránkénti crasheléssel volt. Azóta ezt megoldották.
A harcrendszer sosem volt egy Dark Souls, de ha összehasonlítod az első két Witcher harcrendszerével, mérföldekkel jobb és teljesen élvezhető. Nekem nem voltak ilyen lootolással kapcsolatos gondjaim, amiket leírsz. Az egyetlen eset, amire emlékszem, hogy nem tudsz lootolni, az a ghoulok / banditák által megszállt faluk kipucolásakor van. Akkor tényleg rögtön jön az animáció, hogy visszatér a nép és a lootodnak annyi.
A sztori szerintem teljesen rendben van. Ami viszont magasan kiemeli a többi RPG közül (még manapság is) az a mellékküldetések kidolgozottsága. Más játékokban a sidequestek általában érezhetően egyszerűbbek, kevésbé mélyek a fő szálhoz képest. Itt viszont olyan mellékszálakkal találkozhatsz, amelyek mögött más játékok fő kampányai is elbújhatnak.
Aztán ott van még a különböző witcher szettek összegyűjtése, a nagyszerű gwent (imádtam azt is), a felejthetetlen karakterek és a "kövesd a nyomokat" részek, amit sose tudtam megunni.
De lehet, hogy rajongó vagyok és nem látom tisztán. Mindenesetre ha jön hozzá nextgen patch PS5-re, megveszem konzolra is.
-
TheNewDawn
addikt
válasz Yodamest #22813 üzenetére
A harcrendszer az konkrétan a legggyengébb része messze a játéknak, mondjuk szarnak még azt se mondanám, olyan 6/10 et adnék rá. De nyilván ha valakinek az fontos, semmi más, akkor annak nem fog bejönni. Nálam minden egyes játékban egyetlen dolog számít szinte csak döntő mértékben ( persze a többi is csak kisebb mértékben)
Hogy konkrétan beszippant-e az adott game és megvan e az a hangulat és atmoszféra story stb ami kell, vagy nincs. Ha megvan akkor minden mástól eltekintve élvezni és szeretni fogom, ha meg nincs, akkor lehet 100/100 as harcrendszer, csilivili übergrafika meg minden is, engem abszolút hidegen fog hagyni és soha életbe nem fogom végigjátszani.
De amúgy könyvek meg előző részek meg minden előismeret nélkül belevágni hát.... Az kicsit olyan mintha valaki elkezdené megnézni a Trónók Harca mondjuk egy random középső évadát ( legyen mondjuk az 5. a többség szerint az lett a legjobb) úgy, hogy se az előzőket, se az utána levőket nem látta, és nem tud semmit a világról, kb azt fogja mondani hogy ez mi a fos , érdektelen szar, ki mit akar stb.
De mondom megértem az álláspontod, minden is szubjektív, kicsit olyan ez, mint mondjuk ha megkérdeznénk hogy ki a világ legjobb nője próbálva objektív szempontok szerint értékelni és mondjuk 20% szavazatai szerint nyerne valaki. Attól még a másik 80% szerint biztosan túl kicsi /nagy a melle, segge, túl keskeny/széles az arca, stb.
-
Deck
titán
válasz Yodamest #22830 üzenetére
Én játszottam a Souls játékokkal, a Witcher 3-al is. Látod a souls gamek hibáit is? Az az annyira jó harcrendszer amire hivatkozol nem igaz náluk. Minek van a legjobb harcrendszere akkor? Egyértelműen a Nioh-nak. Oda-vissza veri a souls gameket mindenbe. Semmi gond igazából a W3 harcrendszerével, nem a legjobb de nem is rossz.
Demon's Souls-ot csak kipróbáltam de már nincs kedvem hozzá. El is adtam.MHW? Na annak is aztán...
[ Szerkesztve ]
PS5
-
Silverboy
aktív tag
válasz Yodamest #22830 üzenetére
Nem vártam ilyen szintű választ meglepődtem (ritka), respect, és örülök ami a publikumnak szolt, nem vetted magadra .
Sekiro vonal fele kellet volna elmozdulni nem a Witcher és egyéb, klasszikus harcrendszerű játékok felé, De próbáld meg kivenni a harcrendszeri és egyéb souls elvárásokat, és csak élvezni a játékot, hogy beszívjon a flow, nyugiba, egy jó sőr mellet, garantálom más játékot fogsz kapni. (Inkább tanács, ha megpróbálnád), Witcher 3-hoz nem kell a könyvek, meg előzmény, de akkor olvasni és beszélgetni kell keményen mivel minden elvan magyarázva mi, hogy történet ezelőtt, ráadásul "Dandelion" tollából, néha olyan poénok vannak elrejtve egy egy bejegyzésnél, különben hézagos lesz a konklúzió.
Érdekes mint, ha egy tükörkép lennél, én pont ezeket nem bírtam.
Mass Effect, KOTOR, Witcher, Elder Scrolls, Cyberpunk, Dragon AgeHorizon Zero Dawn, az egyedüli közös
Ha megnézzük a két metszetett akkor nem a harc rendszer a fő pillér, hanem a tempo, az "én" játékaim lassabbak, ráérősebbek, elveszősebbek.
Sekiro, Tsushima, Nioh fog neked igazán bejönni szerintem, pörgösebb, nehezebb, soulsosabb.
#22829 Deck
Jár a sőr, eltaláltad[ Szerkesztve ]
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
TheNewDawn
addikt
válasz Yodamest #22830 üzenetére
Már elmondtam erre a megoldást: Játszd ki legalább a Witcher 1 és 2 őt, és tedd a legnehezebb fokozatra a 3 at, és persze játszd ki mindegyik DLC t.
Most őszintén, ha megnézzél úgy egy filmet, vagy olvasnál egy könyvet, hogy a végével kezded, majd ezt tudván kezdenéd előlről, akkor hogyan tetszene ?Én szerintem a Soulslike játékokat, Jedi Fallen Ordert is, Hollow Knightot és a Dark Souls 2-3 at is ( 1 et nem játszottam mert 20 euróért nem vagyok hajlandó megvenni egy 10 éves játékot szóval a bandai bekaphatja )
És így imádom a Witchert, azzal együtt, hogy mint mondtam, valóban a harcrendszere egy jó közepes, a nehézségi szintje meg elég gagyi sajnos, de azért legnehezebb fokozaton főleg a DLC k be meg lehet izzadni, valamiért az sokkal sokkal nehezebb lett mint az alapjáték. Plusz mind a kettőnek a storyja is ráver az alapjátékra
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Yodamest #22840 üzenetére
" én annyira nem vagyok ilyen minden NPC-hez odamenős, beszélgetős fajta, nem olvasgatom el a felvehető könyveket, jegyzeteket, egyszerűen nincs türelmem hosszú oldalakat végigolvasni a játékban, amik istentudja hová bővítik a történetet. (céltalan olvasás)"
Akkor ennyi. Neked magával az RPG műfajjal van bajod - mert annak pontosan az a lényege, amit leírtál. Minden, csak nem "céltalan olvasás". Egy Baldur's Gate, egy KotOR, egy Morrowind, egy Mass Effect 1 (a 2 és 3. már nem annyira) vagy épp a három Witcher játék - ezek értelmezhetetlenek, játszhatatlanok a fentiek nélkül.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Deck
titán
-
Silverboy
aktív tag
válasz Yodamest #22848 üzenetére
Elder Scrolls-t akkor ne játssz
Szerepjáték célja szerepjátszás, rengeteg játékban kell olvasni, van ahol viszont csak lore-t tartalmaz. Sokszor azt csinálom, hogy fandom wikit olvasok, a lore-ról hazafele, vagy a játék könyveit pl.: Elder Scrolls erre a legjobb példa, Hogy képbe legyek ki-ki mi-miért, hogyan. Főleg, hogy a részek között akár évszázadok terülnek el. (Warcraft lore-t ne említsük mert maga a lore 10 évig tartana csak leírni )
Witcher ilyen szempontból pont ellentéte, annyira a lore ismeret nem kell, de sokat add hozzá, hogy kialakuljon a flow élmény. Inkább az Ki az a Triss? Ki az a Yennefer? Vesemir mért fontos? Ki az a Leto? Radovid miért géniusz? Emyhr mért keresi annyira Cirillát? Kik igazából a Vad Falka? Mért olyan k*rva nagy a gáz? Kik a boszorkányok? Miért üldözik őket?
Ezt csak Retro miatt:
- Ki volt Leo?
- Amúgy meg nyúzd meg a rémsáskát a felsőbbszinten!#22845 s1ckness
+1„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
PAtr0n
addikt
válasz Yodamest #22830 üzenetére
Csak hogy én is hozzászóljak, természetesen, objektívan, konstruktívan:
Nem vagyok nagy RPG-s, mondhatni a legendás ős RPG-k kimaradtak anno, akkoriban tojáshéjjal a seggemen szívesebben játszottam FPS-t, sok RTS-t, kicsi autóst, de az RPG-k irányába se szagoltam. Aztán belecsöppent néhány az életembe, és sajnáltam hogy a többit kihagytam, de már nem akrtam visszamenőleg 8-10 éves játékokkal játszani.
Na de, jöttek a Souls játékok, és magasra tették a lécet. Úgy, hogy nem akartak minden rétegnek megfelelni. Adtak egy olyan élményfaktort amit még más RPG game nem (olyan élményt ami sok embernek inkább flusztráció volt).
De itt jön képbe az agyon imádott harcrendszere. Nagyon intuitív igen, de amikor már beleöltél 300+ órát, látod a hibáit. Egyszerűen túl van szkriptelve, és sokszor nem azt adja be amire számítasz. A backstab az egyik legegyszerűbb példa erre, egyszerűen borzalmas.
Egy iszonyatosan jól felépített harcrendszer, de nagyon bináris, vagy 1 van vagy 0, és nem egyértelműen időzítve. Ha érted mire gondolok.
Ezzel szemben a Wicser 3 harcrendszere meg akar felelni mindenkinek, a casual-oknak abszolút meg is felel, és én azt mondom, hogy a Soluls játékokhoz szokott gamernek is tud élményt adni. De hiba lenne egy olyan szintű összetettséget keresni benne, így fel sem lehet róni a számlájára.
Zseniális játékok a Wicser és Souls játékok is. Előbbi széles réteget fog meg, utóbbi nagyon rétegjáték. Mind2-nek vannak hibái, de megbocsáthatóak, és együtt lehet velük élni."Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Yodamest #22848 üzenetére
Akkor elnézést, félreértettem a "céltalan olvasás" kifejezést, de így már világos. Én meg pont a keményvonalas RPG irányából jöttem, mindig azok voltak a kedvenceim. A harcrendszer kevésbé érdekel. Az én szempontomból nézve a a karakterek kidolgozottsága, a háttér világ kidolgozottsága, párbeszédek, a dramaturgia és a narratíva a legfontosabb, és ebből a szempontból mindhárom Witcher játék 10/10. A Planescape: Torment óta a legjobb játék -számomra.
Esetleg tehetnél egy próbát a Witcher 2-vel (most épp azt is akciózzák a GOG-on) A harcrendszere messze annak a legjobb; sokkal kevésbé a casualoknak készült és sokkal nehezebb mint a 3. részé. A főzetek használata is sokkal jobban követi a lore-t: a harcok előtt kell innod , miután átgondoltad, mire lehet szükséged a begyűjtött információk függvényében. Olajok és bombák nélkül is hamar véged; ki kell használnod minden lehetőségedet - ellentétben a 3. résszel, ami nagyon kényelmes, könnyű ebből a szempontból (még legnehezebb fokozaton is) Volt is ebből anno nagy sírás-rívás amikor megjelent - vissza is kellett venniük a nehézségéből a következő patch-ben az össznépi rinyálás miatt - sajnos. Ráadásul a legnehezebb fokozat igazi keményvonalasoknak való: csak egy életed van, ha meghalsz, visszakerülsz a játék elejére. Egyszer kipróbáltam, és alapvetően, tökéletesen más így a játékélmény, minden harca előre felkészülsz, alaposan átgondolod a taktikát, a főzeteket, a helyezkedést, mindent. Teljesen más élmény, nagyon kemény... A Kayrant (egy híres főboss) sikerült ezen a fokozaton megölnöm és percekig ugrálva üvöltöttem utána... Persze végigvinni ezen a fokozaton nem sikerült, nem hiszem, hogy valaha-valakinek sikerült volna. Kíváncsi vagyok, egy Soulslike rajongó mit kezdene vele...Deck: Nekem az első rész a kedvencem, minden gyermekbetegségével együtt. Van valamilyen leírhatatlan hangulata, bája, ami a másik kettőnek már nincs meg. Nehéz megfogalmazni, valamilyen impresszionista festményhez hasonlíthatom, amit mintha Chopin készített volna, ha nem zeneszerző lenne, hanem festő... Elnézést, ennél jobban nem tudom megmagyarázni, milyen érzést vált ki belőlem a hangulata, a képi világa. No meg ezek a fantasztikus zenék ...
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Deck
titán
válasz Yodamest #22892 üzenetére
Nem nehéz max nehézségen se ha oda figyelsz, de így sokkal élvezetesebb is a játék. Kb az első fél-1 óra amíg feloldasz pár hasznos képességét és utána nem lesz probléma. Nem használtam olajakat, főzeteket se. Armorból mindig a legjobbat amim volt, jelek és kard.
PS5
-
Lenry
Topikgazda
válasz Yodamest #22894 üzenetére
a frusztráció nem élmény.
a játékfejlesztő meg nem szeretetszolgálat, hanem profitorientált vállalkozás, aki szeretne a játékából minél többet eladni, amihez az kell, hogy sokan élvezzék, és nem az, hogy Pistike 20 perc után belevágja a kontrollert a plazmába és teleírja a fórumokat azzal, hogy kurvanehéz a játék, eltántorítva a hozzá hasonlókat a vásárlástól.másrészt:
én ötödszörre játszom a játékot, ebből az utóbbi 3 alkalommal már a legnehezebb szinten, és így is felbasz időnként, de ha nem tanultam volna meg a játékot könnyebb fokozaton, lehet, hogy sose jutok el a végéig, mert hát bocsmá', de van, aki nem élvezi, hogy 8-10 óra meló után még szopatja valami, amit azért vett meg, hogy szórakoztassa.harmadrészt:
a te játékélményedből elvesz, hogy más is élvezi? nem? akkor miért zavar a csúszka? told fel maxra és hajrá.
ha ez téged zavar... nos, az egyfajta elitista fasizmus, mai társadalmunkban kevés barátja van az ilyen nézeteket vallóknak, és én ezt nem érzem hogy baj lenne.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Deck
titán
válasz Yodamest #22894 üzenetére
Én osztom a véleményed, de erre írják mindig, hogy "én szórakozni szeretnék ha leülök játszani és nem szopni egy játékkal, szopok eleget a munkahelyemen. (vagy nem kihívást keresek, van elég kihívás az életembe)
A mai normal nehézség szerintem easy, a hard igazából normal stb.
Manapság a gyors rush végigjátszás majd gyorsan eladom, hogx ne bukjak rajta mentalítás nagyon megy. Sokan nem akarnak fejlődni se a játékokba.De persze a kiadóknak a pénz a lényeg, minél többen veszik és játszanak vele annál jobb nekik. Ezért, is könnyűek a játékok.
[ Szerkesztve ]
PS5
-
Biga123
addikt
válasz Yodamest #22894 üzenetére
Ajjaj, én pl sokat csak úgy lovagolok és nézem a naplementét.
És ha nem lehetett volna leljebb venni a nehézséget szerintem az első vérfarkas találkozásnál a kukában végetze volna a játék. DE levettem , megszerettem , és még fogok vele játszódni.
Lenry kell igazat adjak. Nekem az nem ad sikerélményt h egy "bossnak" 200 x kell nekimenni, engem inkább untat. Sokan nem esportolunk, hanem szórakozásból, időtöltésből játszunk.
És az elkényelmesedés szerintem nem egy játéknál kezdődik.
Hanem pl ott h valakinek nem tellik fára de mikor adna neki valaki , akkor nem fogadja el mert "ezt még fel kell vágni". Szal szerintem mindent a helyén kell kezelni, Ez egy JÁTÉK![ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Silverboy
aktív tag
válasz Yodamest #22894 üzenetére
#22895 Lenry (véleményem első fele, Lenry tollából)
----------
Én pont, hogy agyrákot kapnék és szétcsalnám magam egy idő után. Te imádod, meg nehezek meg izzadós értem értem ."A nyafogás, hogy "jaj de én nem azért ülök le játszani, hogy szenvedjek" csak kifogás keresés, kibújás a felelősség alól, mindent meg lehet szokni, adaptálódni és hatalmasat dob a játékélményen a sikerélmény."
Én viszont nem azért játszok, hogy vért és verejtéket köpjek és 2-3 hétig szenvedjek egy pálya résszel, hanem hogy, kikapcsoljak. Aggyal szeretek játszani nem reflexből és kitartásból.
ÉjjeliVakond után szabadon: "Memorizál, Ismétel, Memorizál, Ismétel"
(Gondolok én exact példa: Lesből megölhetem az ellenséget, de végig kell lopakodni az egész várat, vagy fedezékről fedezékre ajtókat rugdosva, esetleg a szellőző járatokat, erkélyeket kihasználva felkapaszkodni.).Megjegyzem, minden játékot, Hardon kezdek és veszem, feljebb vagy lejebb többségében feljebb a nehézséget (ha lehet). Witcher, CP, AC, stb.
Viszont, nekem van 15+ év gamerkedés a hátamba, és mi van az újonnan leülő játékosokkal? Vegyük azonnal el a kedvüket? Toljuk a pofájukba a "YOU DIED" felíratott, bravo... (nem személyes, csak íronia)
Viszont, a mai játékok többsége, pofátlanúl egyszerű, ráadásul mint, ha "szándékossan" az AI is hülye lenne, látótáv, hallótáv levéve konkrétan 1m, ha 1.2m álsz tőle ágyút is lőhetsz. (AC: Valhalla... bruhhh...).
Viszont, ha kva nehéz egy játék, pl DS, akkor nagy az esély rá, hogy a közönség lefogja **** . Köztük én is. Elég volt 3x köszönöm szépen, a maradék 2 idegszálamat megtartanám.
Igazából kellene egy arany középút, és nem úgy erősíteni az ellenfélt, hogy 10x több HP-ja van... ha emelem a nehézséget...
[ Szerkesztve ]
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
VTom
veterán
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz Yodamest #22894 üzenetére
Én pl. azért játszom egy játékkal, mert élvezem a hangulatát és érdekel a története, amit el szeretne mesélni. Az értelmetlen túlnehezítés mindkét esetben csak felesleges frusztrációt okoz.
Viszonylag kurrens példám: Control. Ebben a játékban nincsenek nehézségi szintek. (Van valamiféle cheatmode, de az meg számomra már a ló másik oldala, és mint ilyen, elvből kerülendő.) Egyszerre imádom és gyűlölöm minden egyes pillanatát, és kb. pont ugyanannyiszor küldöm el – magamban vagy fennhangon – a náthás édesanyjába a játékmechanikát kiötlőket, mint ahányszor megdicsérem az art departmentet. Mert rendszeresen elmegy a kedvem még az élettől is, amikor ugyanazt a pályarészt nyolcszor, tízszer (vagy még többször) kell újrakezdenem. Nem elég, hogy meghalok, de a játék ezt kimondottan bünteti (minden halál -10% az aktuális resource-odból), mellérakva egy idióta checkpoint-rendszert és indokolatlanul hosszú töltési időket minden esetben. Hát ez engem baromira nem szórakoztat. Ahogy a felesleges túlnyújtott bossfightok sem (arra a fajtára gondolok, amikor először X körülmények között kell nullázni az életcsíkot/páncélt/akármit, aztán hirtelen jön egy intermezzo, aztán ugyanezt Y körülmények között még egyszer, és esetleg a végére még jön egy Z változat is.)
Ha önszopatást szeretnék, akkor speedrunnal szórakoznék, ahol belefér, hogy egy-egy részt napokig, hónapokig gyakorolj, hogy minden óramű pontossággal történjen. Én viszont nem elemezni szeretném a játékot, meg nem "edzeni" ülök le a gép elé alkalomadtán, hanem kikapcsolódni. Az egészséges kihívás soha nem zavar, de amikor az egész átmegy a játékos l'art pour l'art szívatásába, attól morcossá válok.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Silverboy
aktív tag
válasz Yodamest #22904 üzenetére
Ezért mondtam a végén, túl könnyűek a mai játékok , és sokszor csak mechanika szintjén. (Támad Támad véd, Támad véd, Ismétel)
Gamebreaker OP dolgokat lehet csinálni, hogy Odin is csetintene örömében.(Witcher mondjuk pont, az arany középút volt számomra, cyberpunk kifejezetten könnyű volt, 20. szintől, ac:valhalla, meg csak a sztori miatt játszom... két kardal lengek benne, mint Kinizsi Pál kenyérmezőn)
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
Biga123
addikt
válasz Yodamest #22904 üzenetére
Kinek mi az optimális pont ezért jó a csúszka , be tudod állítani.
Ha valaki végig akar futni , fusson. Magát rövidíti meg . Soxor van velem ,h csak ki akarom engedni a gőzt és hentelni akarok, az se baj ha vissza se ütnek (persze erre a W3 nem az igazi)
Elsőre én is néha visszaraktam, most meg inkább már felfele.
Pont ez a jó benne , ha már jobb vagy ,és akarsz, akkor tudsz rajta módosítani, akár nehezebbre.
Bár igaz h ehhez az kell , hogy töbszörjátszós legyen. Uh én inkább ezt támogatom h olyan játékokat adjanak ki, amit érdemes újrajátszani, akár nehezebb fokozaton is .---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
őstag
válasz Yodamest #22904 üzenetére
Lehet pont azt álmodták meg optimálisnak, ami jelenleg van. Sajnos bizonyára elfelejtettek megkérdezni.
Mindenesetre nem értek egyet veled én sem (nem is kell, a változatosság gyönyörködtet). Miért ne lehetne könnyebb fokozat? Focizni is csak az álljon neki aki minimum NB1 szinten van, aki csak úgy ellabdázgatna a haverokkal az inkább csak szurkoljon a "nagyoknak"?
Go Gunners!
-
Szabi®
addikt
válasz Yodamest #22904 üzenetére
Egyébként a régi "nintendós" példád is jó volt, akkoriban a játékok nehezebbek voltak, egy-egy gameboy játékot is relatíve nehéz volt kijátszani, pedig ott aztán egy Castlevania mérete volt vagy 3 megabájt, nah meg nem is akarták fogni a játékosok kezét.Kicsit olyan, mintha a játékiparba is betört volna a liberalizmus, és ráhúzzák a gémerekre a "gyermekvédelmi" rendszert az adott játékon belül, erre jó példa az RDR2 amiben már nemcsak hogy aktust nem lehet folytatni hölgyekkel, de még a szerelmi szálat is nagyon "finomra" csinálták, érezhetően a fiatalabb játékosok miatt, ráadásul nulla nehézség sincs egy akkora játékban.
Emlékezzünk vissza a Far Cry 1-re, amiben a legkönnyebb módban is a mutánsok 2 azaz kettő ütésből kicsináltak, és elég húzos volt végig vinni, mára meg....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Megkérnénk minden topiklakót hogy a játék történetéhez kapcsolódó hozzászólásoknál használja a Spoiler kódot!
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- TCL LCD és LED TV-k
- Eredeti játékok OFF topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen