Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Én most egy LGA-1155-ös deszkával (MSI H77A-G43) jártam úgy, hogy nem indult, a garanciafutárral visszaküldtem (rendesen összedobozolva, a foglalat védőkupakja a helyén), de az Ipon szerint több LGA láb sérült, szóval (szerintük) max. a feltételes ügyintézésben bízhatok. Összeraktam már pár tucat LGA-1155-ös (előtte meg 775-ös és 1156-os) gépet, de eddig sose volt ilyen problémám, noha tény, hogy nem ellenőriztem a lábak állapotát visszaküldés előtt (már bánom, hogy nem fotóztam végig az összeszerelést, és a foglalat állapotát előtte, megvallom fel sem merült bennem, hogy ilyesmi lehet a háttérben). Bizalom kérdése, hogy kérjek-e fotót a problémáról (alapból nem mellékeltek), de utólagosan már sok értelmét nem látom.

    Őszintén szólva elég tanácstalan vagyok, az Ipon-nál nem volt eddig garanciális ügyem, más webboltokban akadt, de ott cserélték szó nélkül a problémás alkatrészeket. A feltételes ügyintézés túl hosszú, most egy plusz deszkát venni ráfizetés...

    Bármi javaslat?

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Azt még hozzá kell tegyem, hogy számomra kicsit furcsának tűnik, hogy egyszerre két levelet kaptam az Ipon-tól, az elsőben közlik, hogy az LGA lábak sérülése miatt nem tudják garanciában kezelni a problémámat, a második (de ugyanabban az időben, 15:46-kor beérkező) levélben meg értesítenek, hogy átvették a csomagot. Oké, lehet, hogy csak így működik a rendszerük, de én azért két, külön időben érkező mailre számítanék, mert én ebből azt olvasom ki, hogy már a bontatlan dobozon keresztül, röntgenszemekkel látják a (vélt vagy valós) hibát...

    Egyfelől nekiállhatnék keménykedni, hogy márpedig három ill. nyolc munkanapon belül jeleztem a problémát, de ott szúrtam el, hogy nem elállási szándékkal éltem, hanem garanciális problémával. Írtam egy mailt, hogy rendben, menjen a feltételes ügyintézés, de megvallom első körben egy kissé megingott a bizalmam a cégben...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Looserke #5386 üzenetére

    Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem a DVI-HDMI átalakítás visszafelé is működik. Szóval a HDMI kimenetből is csinálhatsz DVI kimenetet. Szóval némi pluszköltség árán (pl. ilyennel) elviekben szerintem megoldható a problémád.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Looserke #5389 üzenetére

    Ezt az apróságot elfelejtetted említeni. :)

    Egyébként a deszkán nincs HDMI kiemenet? (ok, ha FX procid van, akkor nincs)

    De az mindenképpen pozitív, hogy cserélik végül a kártyádat.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Looserke #5396 üzenetére

    Bocsánat, miért kellene a Virtu-val szórakoznod? :F

    Rákötöd a két monitort a diszkrét VGA-ra, a TV-t meg a deszkára. Ha jól értem, az alaplapi kimenet felhasználási célja csak a filmnézés lenne.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Cifu #5375 üzenetére

    Nos, fejlemény történt az ügyemben, tegnap meghozta a futár a vadonatúj H77MA-G43-ast. :C

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Én is megszívtam a garit. December 4.-én átvettek egy ASROCK 985GM-GS3 FX deszkát tőlem garanciálisba, most jött vissza (gali777, ez neked lehet hasznos info...), hogy a hiba bevizsgálás során nem jelentkezett.

    Az alaplap egy évig működött probléma nélkül egy Athlon X2 255 procival. Azt produkálja, hogy akár a SATA, akár az IDE csatin keresztül rákapcsolt merevlemezkezeléstől elhasal. Live USB-vel pöpecül működik, ha onnan próbálsz meg mondjuk egy vinyó felszín tesztet, elhasal. Másik táp, másik memória, másik vinyó (SATA és IDE), másik dVGA kipróbálva, hibajelenség fentáll mindegyik esetben. Az integrált alaplapi VGA artifactokat tol.

    Saját tippem az alaplap (a CPU-t nem tudtam másik deszkában leellenőrizni, de működésben megdöglött CPU-t nem nagyon láttam még (megfőttet és lesarkazott már igen, itt azonban egyik sem áll fent)). Visszaérkezése után összeszereltem (hiszek a mesékben), SATA-s Win 8.1-es HDD rádug, természetesen már a bejelentkezési képernyőig nem jut el. Biztosra megyek, Win 8.1 újrainstall, fájlok másolása közben elhasal.

    Azt hiszem innentől kezdve az Ipon kiesett, mint potenciális beszerzési forrás... :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz h1mpi #8642 üzenetére

    Mint említettem, a CPU-n kívül minden tesztelve volt más komponensel.
    Táp, RAM, dVGA, HDD (mint írtam, még IDE csatissal is teszteltem), a hibajelenség ugyan az mindegyik esetben.

    Ha én vagyok a hülye, be szoktam ismerni, de rákérdeztem az azonnali alaplapos topicban (hsz link), három válasz érkezett (egy, kettő, három), mind az alaplap, illetve az északi híd hibáját említette.

    A Garancia rendezés papíron a Megjegyzésben a következők vannak feltüntetve:

    Bios 1.50 -> 1.70, memtest 64h OK (fotó), W10 inst OK (igp), W10 rebooter 1200 sec 10 pass OK (fotó)

    Szerinted akkor merre van a féligazság? Meghalhatott a CPU?

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Chal #8644 üzenetére

    Mint írtam, Live USB-ről pöpecül működik, de hogy nehogy bárki rám vethessen, hogy csak egy alulképzett troll lennék a témában, tessék, USB Live -> Falcon 4 Ultimate Boot CD alól SuperPi és PC Wizard System Test Stability párhuzamosan több, mint 20 percig futtatva (megj.: dVGA mellett), szóval a CPU hibát én kizárnám:

    IGP teszt, villódzó kék és fekete csíkok, vibráló kép - magyarul artifactokat produkál (megj.: a Falcon 4 Ultimate Bood CD-t nem tudtam IGP-vel elindítani, újraindult a gép, vagy fekete képernyővel lefagyott, Win 10 ugyancsak újraindul boot közben, ez a következő kép miatt érdekes):

    Végezetül Win 10 indítási kísérlet dVGA-val, SATA HDD-ről, érdemes a hibaüzit megnézni (elérhetettlen boot eszköz):

    Én sok mindent elhiszek, de ez esetben félek nem vagyok a témában fogalmatlan, nyafogós ügyfél, aki a hibátlan terméket akarná legariztatni - magyarul azt vonom kétségbe, hogy az Ipon-nál normálisan letesztelték... :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz h1mpi #8649 üzenetére

    Videómemória hiba. De pont ezt írja ő is. Beadta gariba, aztán visszadobták, hogy nem tapasztaltak rendellenes működést, nincs indok a garira.

    Én egyébként most azon gondolkozom, hogy érdemes-e küzdeni az alaplap ügyében a fogyasztóvédelemmel. Igazából már így is sokkal több időmet áldoztam rá, mint amit megérdemel, de rohadtul dühít, hogy egy egyértelműen hibás deszkát visszadobnak a gariztatásból azzal, hogy semmi baja... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz 04ahgy #8662 üzenetére

    Mivel ez (feltehetően) nyilván munkaidőben lenne ez lehetséges, vegyek ki egy szabadnapot azért, hogy elöttem derüljön ki, hogy nem hajtották korrektül végre az alaplap letesztelését, és ültek a deszkán egy hónapot?

    A garanciafutár miatt nem mondom, hogy nekik ez nem került eddig pénzbe, de ezzel együtt sem vagyok meggyőzve, hogy ez a részükről korrektül volt kezelve. Mivel az alaplap nem az én gépemből hiányzik (viszont már nagyon hiányzik), és meg kell oldani a problémát (amit kétlem, hogy gyorsan meg tudnék oldani az Ipon garanciakezeléssel), gazdaságilag mérlegelve arra jutottam, hogy veszek egy használt deszkát, beépítem azt, és innentől messze elkerülöm őket.

    Anyagilag talán rosszabbul jövök ki, mintha végül mégis bebizonyosodna, hogy garanciális probléma állna fent, viszont nem szúrok el legalább egy szabadnapot emiatt, és nem húzódik tovább az ügy (másfél hónapja immár, és ha el is ismerik, hogy garanciális a deszka, akkor sem hiszem, hogy egyből cserélik, hanem elküldik a gyártónak), végre lesz a gép tulajának egy működő gépe.... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz ACE- #8664 üzenetére

    Nem gondoltam, mert mint leírtam a gép az adott konfiggal gond nélkül ment. Aztán hirtelen szenvedni kezdett. Te láttál már olyat, hogy egy hibátlanul működő gép egyszer csak nekiáll lefagyni egyszerű lemezkezelési feladatok közben és mindez kompatibilitási probléma miatt lenne? Én még nem.

    Mellesleg ma vettem a Hardveraprón egy másik deszkát, beépítettem, és láss csodát, tökéletesen működik. Ezek után azt hiszem bátran kijelenthetjük, hogy az Ipon nem tesztelte le normálisan a deszkát, magyarul igyekszik kibújni a garanciára vonatkozó kötelezettsége alól.

    Én meg közben agyalok, hogy mi a frász legyen. Időt és energiát pazaroljak arra, hogy az Ipon számára bebizonyítsam, hogy valóban megdöglött az alaplap, amit ők hibátlannak tartanak? Ha kicserélik, akkor is lesz plusz egy alaplapom, amit aztán árulhatok, hogy a pénz visszafolyjon.

    Komolyan gondolkoztam a fogyasztóvédelmen, de ez megint utánajárás, idő, pénz. Azt hiszem annyi lesz, hogy egy levélben összefoglalom a dolgot, a továbbiakban pedig nem fogok semmit sem vásárolni tőlük (és imádkozhatok, hogy az eddigi megvásárolt, még garanciális cuccok és laptopok nem pusztulnak meg garanciaidőn belül), illetve a továbbiakban nem tartom javasoltnak senkinek a velük való üzleti kapcsolatot... :(((

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák