Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jester01

    veterán

    válasz anarkee #7549 üzenetére

    Semmit, az esetek többségében simán rendeződik.

    Már többször említettem én is, hogy ez a feltételes garancia öntökönszúrás az ipon részéről mert csak fölösleges indulatokat szül és negatív reklám. Elég lenne ilyenkor olyasmit írniuk, hogy ilyen-olyan sérülést észleltek az átvételkor (tényszerű megállapítás). Ha esetleg később bizonyítást nyer, hogy a hiba ebből adódott vagy a garanciáztatás emiatt tényleg elhúzódik elég akkor hivatkozni erre nem előre rémísztgetni a vevőket.

    Jogilag meg szerintem nincs is ilyen, vagy átveszik garanciáztatni rendesen vagy elutasítják (de akkor bizonyítaniuk kell, hogy emiatt volt a hiba amit meg lehet támadni).

    Jester

  • bul07

    nagyúr

    válasz anarkee #7549 üzenetére

    Ezeket olvasd el és rávilágít ere a feltételes garanciára

    Amúgy azért lett feltételes mert észrevette hogy "fizikai sérülés van", ami nem biztos hogy fizikai(okozott) hiba mert használatból is eredhet
    De mivel észlelte bele kellet írni az átvételi lapba hogy esetlegesen amikkor javítják és visszaküldik ebbe ne tudjon belekötni a vevő, nem rád értem hanem úgy általában
    Tehát a gyártónak küldik vissza ezért is lehet több idő mint 1hónap

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

  • SSJPeter

    őstag

    válasz anarkee #7549 üzenetére

    Jaj, jaj, jaj...egyre inkább visszaolvasok pedig ha jót akarok magamnak nem kéne, mert mindjárt rám sütik, hogy agit prop-ot folytatok, pedig higgyétek el, hogy, nem. Csak az ELTE jogi karán szerzett ismereteimet szeretném továbbadni.

    Az új Ptk. abszolút a fogyasztó mellett áll, tehát ebben az esetben:

    "Sajnos jelenleg a normál garancia keretein belül nem tudjuk kezelni,
    mert a töltőaljzatban lötyög a töltőfej.
    Ezen okok miatt csak feltételes ügyintézéssel tudjuk a
    terméket átvenni......Általánosságban elmondható hogy ez az időtartam egy és hat hónap közötti, de
    ritkán az egy évet is elérheti."
    Sajnos ezt nem ellenőriztem küldés előtt, hogy lötyög-e. Fel sem merült bennem, az biztos, hogy tölteni tölt a készülék. De ha még igazuk is van és lötyög a fej, akkor is elég érdekes, hogy 1 szoftverhibát ezzel az indokkal akarnak kikerülni. Amúgy majdnem 100%-ra töltve lett elküldve nekik.

    A Ptk ide vágó passzusa:

    6:158. § Hibás teljesítési vélelem

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

    Nos egy szoftverhiba kapcsán ezt a vélelmet nyilvánvalóan nem lehet azzal megdönteni, hogy lötyög a töltőfej, mert egy szoftver hibát értelem szerűen ez nem okozhat!
    Ergo, mit kellene tennie a kereskedésnek?

    A szofter hibát kutya kötelessége javítani a kereskedőnek a lötyögéstől függetlenül, ha a terméket 6 hónapon belül vitted vissza!
    Ha bizonyítani tudja, hogy a vásárló hibájából került sor a lötyögés kialakulására, azzal nem kell foglalkoznia...vagyis azt nem kell kijavítania, de semmiképpen sem lehet ezt a "feltételes garancia" megoldást alkalmazni erre.
    Tehát a szoftverhibát javítaniuk kell, a lötyögést nem, de el nem utasíthatják a garanciáztatást erre hivatkozva!

    De befejezem bakker, mert ezért nekem nem fizet senki...de mindenki tudja, hogy mihez van joga
    A kötelezettség egyértelmű: a vételárat ki kell fizetni, méghozzá egy összegben, igaz? Viszont e mellé jogok is járnak ám!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

Új hozzászólás Aktív témák