Új hozzászólás Aktív témák
-
subaruwrc
félisten
válasz trancer #8053 üzenetére
Csak ismerni kéne a szabályokat nem mindig pattogni.
Mivel nincs raktárkészlet ők attól függnek amit a nagyker beszállít nekik. Nem tudom mire fel várod el hogy benyeljék neked az árkülönbözetet ha közben ők drágábban kapják meg a cuccot.A garanciális ügyintézés pedig átlag 30 nap, a " 2 hét múlva " meg legrosszabb esetben is 14 nap és nagy részben megint csak a befogadó nagykertől függ mit bírálnak el. Ergo ez se túlzottan ül...
-
-
-
trancer
csendes tag
válasz trancer #8053 üzenetére
3 hónap után se volt képes kicserélni vagy javíttatni az Ipon a terméket.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nem foglalkozik az üggyel, azt írták, hogy nem illetékesek benne.
Néhány ezer forintért nem fogok pereskedni, ezt az ügyet megnyerte az Ipon, de az biztos, hogy soha többet nem fogok náluk vásárolni és akinek csak tudom elmondom, milyen inkorrekt a cég.Ipon csak addig jó, amíg nincs garanciális problémád.
-
-
04ahgy
nagyúr
válasz trancer #8203 üzenetére
Ha sem csere, sem javítás nem sikerül, akkor vissza kell téríteni az árát. Ezt nem mondta a fogyvéd?
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #8203 üzenetére
Annyi tisztázni való lenne ez ügyben, hogy az ügyintézést már hónapokkal ezelőtt lezártuk volna, de a vételár visszafizetése nem felelt megy az ügyfélnek, a beszállítónak pedig sem volt ilyen terméke még jóval később sem, az ügyintézést így felénk is lezárták.
Fontos tudni, hogy a weboldalunkon megjelent termékek nem az Ipon Computer, hanem valamelyik külső beszállító raktárkészletéből elérhetőek sikeres megrendelés esetén, nem tudjuk ezeket csereként kiadni.
Mivel nem tartunk szabad raktárkészletet - minden áru megrendelésre jön - a beszállítóra tudunk még hagyatkozni amennyiben nem rendezték felé az adott garanciát.
Megértem, hogy szokatlan lehet egy más üzlettípushoz szokott vásárlónak, de egyrészt tájékoztatót több helyen adunk, pl ÁSZF, másrészt álláspontunk szerint nem jogsértő.
Nem tudunk felelősséget vállalni a például a kormány gazdaságpolitikája miatt kialakult valutaárfolyamok okán kaotikusan változó árakért.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
bul07
nagyúr
válasz trancer #8210 üzenetére
Ez erős túlzás és nem is így megy, mert ha a nagyker cseréli akkor nincs pénz mozgás már, és a nagyker is kap egy jót a gyártól szóval a kereskedők nem buknak semmit max áll a pénzük míg le nem zárul az ügy a gyártóval
És nem hiszem hogy azért a pár forint hasznért trükköznénék
Értem ez alatt hogy monjuk 2000Ft drággább , na ebben a 2e Ft-ban max 100Ft lehet a haszon, de ennyi van a visszautalás díja is( #8211 ) fricz19
Nem kára hanem töbletköltsége van ha tovvábra is kel neki ugyan az a termék
(Elnézést a helyesírási hibákét telefonról vagyok)
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #8210 üzenetére
Hidd el ez Ipon bukik eleget, de olyanért amire egyáltalán nincs ráhatása, mint a forint árfolyama, nem gondolom, hogy a kereskedőnek kellene helyt állnia. A tendencia az, hogy az árak csökkennek, de ilyen forint/dollár/stb árfolyam mellett mégis sikerül megoldani, hogy emelkedjenek.
Gondolom, és a tapasztalati is azt mutatja, hogy akkor kezdődik a sírás, ha magasabbak az árak, ha alacsonyabbak a pénzvisszafizetéskor akkor senki nem követeli a cserét, pedig az eljárás ugyanez. Ennyit arról, hogy csak a vásárló bukjon, persze ő nem fog ide jönni panaszkodni...
Elvileg a kormányzó pártot a nép, azaz mi választottuk, miért nem megyünk sírni vagy asztalt verni a képviselőkhöz, hogy miért olyan gyenge a forint?God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #8215 üzenetére
"Jól látod a helyzetet, épp ez a lényeg, hogy az IPON semmi esetre se bukjon, csak a vásárló."
Nem én hoztam fel a bukás dolgot, csak reagáltam rá.
Bocsi, MI nem okolunk senkit, tényeket írtunk le. NINCS Készleten. A beszállító nem tudja cserélni. Az ára közben felment (de ha, nem fel-, hanem lemegy akkor persze örülés van, nem fórumba írkálás, mert a vételárat ugyanúgy visszakapod) esetünkben a forint árfolyam miatt valszeg, de lehet akár azért is mert máshonnan drágább.
Értem én hogy nem érdekel, de az üzlet működési módja le van írva a weboldalon, nem titok, jogszerű, az hogy te ezzel nem törődsz, attól még így működik.
Sajnos jelenleg nem fér bele, hogy ügyfelenként akár párezer forintot bukjon a cég, mert akkor már az összes esetben így kellene eljárnunk.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
őstag
válasz trancer #8216 üzenetére
Semmi, nem is kell, hogy érdekeljen.
A kiskert meg az nem érdekli, hogy neked mi kellemetlen/idegesítő/hátrányos.
Ne őket a hibáztasd, hibáztasd a szerveket akik ilyen jogszabályokat hoznak.
Mert ugye jogszabályt nem sértenek, javítás, csere, ha egyik sem megy szerződés előtti állapot, azaz pénz vissza.Gondolj bele, ha sok veszteség éri őket akkor szépen bezárnak akkor még a pénzt sem kapod vissza, dobhatod a kukába. Az alacsony haszonkulcsnak ez a "hátránya", fogd fel úgy, hogy használtál egy terméket ingyen, most hogy visszakaptad a pénzt, akár nézhetsz máshol, jobbat, olcsóbbat.
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
04ahgy
nagyúr
válasz trancer #8216 üzenetére
Az fel sem merült esetleg, hogy nincs igazad? Vételárat kaptál vissza, de nem fogadtad el (=szar a bolt), fogyvédhez mentél, és a boltnak adtak igazat (=szar a fogyvéd). Vagy ebből csak nekem jön ez le?
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #8227 üzenetére
"Kifogásokat kerestek"
- Kifogásokat akkor kellene keresnünk, ha jogszerűtlenül járnánk el, vagy mást ígértünk volna, szerintem."Én mindösszesen csak egy használható, hibátlan terméket szerettem volna."
- Ezt is értem, de jelenleg ezt nem tudjuk biztosítani garanciális csereként.A háttérben folyó eseményekről igazából nem kell tudnod, elég annyi, hogy a termékből nincs szabad készleten, cserélni így nem tudjuk, arra pedig nem kötelez jogszabály, hogy beszerezzünk egy másikat. Sajnálnod természetesen nem kell minket, de ez a válasz ritkán elégíti ki az ügyfeleket.
Természetesen az Ipon nem tudja mindenkinek az igényeit kielégíteni, jelenleg próbáljuk a kedvező árakat adni, úgy tűnik erre van kereslet. Biztosan találsz olyan kereskedőt aki számodra megfelelő szolgáltatást nyújt, valószínűleg más árréssel.
Az nekem sem világos, miért nem illetékes a fogyasztóvédelem, amennyiben fogyasztónak minősült a vásárló, és panasza van, amit jogszerűtlennek ítéltek.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #8259 üzenetére
Nem hiszem, hogy a fogyvéddel való fenyegetőzés segített, mivel nem írtad meg, miért nem segítettek, én még mindig úgy gondolom, hogy nem volt jogszerűtlen most sem, tehát valszeg abban az esetben sem.
Valószínűbb volt, hogy a beszállítónk felé még nem rendezték csak a felénk vállalt határidő járt le, így volt esély cseredarabra.
"Olcsó húsnak híg a leve..."
Ha jelenleg az olcsó hús kell a vásárlóknak (ahogy neked is az kellett, mikor vásároltál ezek szerint), akkor azt a prioritás, ha más lesz az igény, alkalmazkodni fogunk szerintem.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #8259 üzenetére
Ezzel együtt nem gondolom, átverés vagy bármilyen zsiványság áldozata lennél, egyszerűen a bolt működését, ami nem volt titok, nem vetted tudomásul, vagy nem is érdekelt, majd csodálkoztál, hogy az történt, amit leírtál.
Ismétlem, ez az eljárás a nagy átlagban jól működik, mert az árak általában lefelé mennek.
Az pedig, hogy az ügyintézés 3 hónapig tartott - mint azt az első kommentedben írtad - rajtad múlott elsősorban, az ügyintézést lezáró értesítés hónapokkal azelőtt kiment neked.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
bul07
nagyúr
válasz trancer #8767 üzenetére
Egyetlen dolog van ami a boltoknak talán nem éri meg
Békéltető testület, megjelenési kötelezettség
vállalkozás székhelye vagy telephelye szerinti területileg illetékes békéltető testületnél van bejelentve a az ügy akkor a cég köteles megjelenni békéltető testület előtt felhatalmazott személlyel(élő ember)Ez talán túl nagy teher és jobban törekednek a megegyezésre
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
őstag
válasz trancer #9340 üzenetére
Mutatnál még egyet, ebben a témában?
"Azt is megerősítették, hogy a laptopot ők újonnak szállították ki, tehát nem egy használt termékről van szó. Tehát az iPon áruház nem egy eredeti laptopot adott el nekem."
Butaság, dell elismerő hogy ezt ők adták el, akkor mitől lenne "nem eredeti"?"Mióta ezt a problémát elmagyaráztam az iPonnak, nem válaszolnak az emailjeimre"
"Azóta sok levelet váltottam az iPonnal,"
khmkhm"Mindig azt nézik, hogy nekik legyen a jó, ne az ügyfélnek az ilyen esetekben."
Igen, egy haszonorientált cég így működik.AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #9889 üzenetére
Hát ebből igazából semmi lényeges nem derül ki, ez egy égett kártya egyébként. A fő problémájuk az volt - ha olvastad is amit linkeltél - hogy a fogyasztó a csere vagy javítási igényének teljesíthetőségéről öt napon belül írásban nem tájékoztattuk (nem is adott meg ilyen igényt egyébként emlékeim szerint, de ezt nem vizsgálták), tehát nem az ügyintézés lefolyásával volt probléma. Arra a kérdésre, hogy a fogyasztó ilyen esetben a terméket leadó, a számlán szereplő, vagy a termék visszaküldésével megbízó, nem tudtak már válaszolni, belinkelték az összes vonatkozó jogszabályt, majd értelemezésért továbbirányítottak a minisztériumhoz. Ez a levelezés a belinkelt határozat elküldése után történt.
Másik fogyvéd kirendeltség szerint a fogyasztó, akivel szerződésben állunk, az aki a számlán található. Ha a terméket leadó nem ugyanaz, akkor meghatalmazás, vagy adásvételi, vagy egyéb módon igazolni kell hogy milyen minőségben van ott a terméket átadó, ehhez személyi vagy más azonosító bemutatását is kérhetjük SZERINTÜK. Wow! Gondolom ez tetszene sokaknak, pedig elvileg ez a jogszerű ezek szerint.
A termék egyébként postával érkezett vissza, előtte semmilyen értesítés, a mellékelt dokumentáció pedig hiányos. Ingyenes GaranciaFutárra lett volna jogosult egyébként, akkor azok az adatok is meglennének. Na akkor most mesélj légszives az általad jelzett jogsértésekről...God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #9913 üzenetére
Úgy látom tájékozott vagy, bár úgy gondolom logikai hiba van itt:
"A határozat szerint próbáltatok trükközni a garival" - ezt hol látod, és mi lenne annak a trükknek a lényege, továbbá milyen előnyökkel jár(t volna) nekünk?
"A két hónapos ügyintézési időről nem is beszélve." - ezzel milyen jogszabályt sértettünk?
"2017 április 3-án vevő érdeklődött, hogy mi a helyzet, ipon válaszolt neki, hogy fizikai sérülés miatt nincs gari" - ilyet hol írtunk az ügyfélnek? Ha megvonjuk a garanciát, miért folytatódott az ügyintézés?
Jólinformáltságod (és kommentjeid) okán kérdem az alábbiakat:
- Milyen dokumentumokat küldött vissza az ügyfél a termék mellett?
- Milyen elérhetőséget adott meg?
- Mi volt a jogosult a választott kellékszavatossági joga? (ez a fenti ügyintézési idő tekintetében lehet érdekes)
- Mi volt a fogyasztó igénye, amiről öt napon belül kellett volna tájékoztatnunk, ezt milyen formában, és mikor közölte velünk?
- Ha nem a tájékoztatás volt a probléma, hanem más jogszerűtlenséget találtak, akkor miért arra vonatkoztak a fogyvéd kérdések?God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #9921 üzenetére
A többi kérdésre nem kapok választ?
Akkor mégsem vagy annyira jólinformált? Valszeg nem. A linket köszönöm, én levélben kaptam meg.
"hogy a beszállító fizikai sérülésre hivatkozva a garanciális igényt elutasította, továbbá feltételes ügyintézésben van a termék"
VS
"Tehát először megpróbáltátok lerázni az vevőt."Nem látom az összefüggést. A beszállító utasította el a mi igényünket, azt mi nem fogadtuk el, a továbbiakban feltételes ügyintézésben kezelte a beszállító a garit ezt a helyzetet ügyféllel közöltük miután az ügyintézés állapotára rákérdezett. A fogyvéd fogalmazása lehet nem elég pontos annak, aki nem ismeri az ügyet. Mi ennél pontosabban fogalmaztunk feléjük is és az ügyfél felé is. Hogy ebből ki mit fogott fel arról nem én tehetek.
"Ezen állításról a vállalkozás bizonyítékot nem csatolt."
Mivel nem is volt ilyen kérdés fogyvéd felől.
"Az ügyfél elérhetősége nektek is megvolt (név, cím, telefonszám, e-mail)."
Ezt miből tudod ilyen biztosan? Ha most arra gondolsz, hogy a rendeléskor megadta, akkor kérdem, az változhatott-e a termék visszajuttatásáig?
"nem törekedtek a 15 napon belüli javításra vagy cserére,"
És ezt miből tudod ilyen biztosan? Vajon miért nem ezen pörög akkor a határozat?
Ne haragudj, de te elolvastál valamit, az ügy pedig egyáltalán nem arról szólt amit sikerült leszűrnöd. Attól hogy hiányos információkat közöl a link számodra, hiába gondolsz oda dolgokat, még nem lesznek tények. Ha a korábbi kérdéseimre tudni fogod a választ és újra elolvasod a fogyvéd linket és az arra adott válaszomat, akkor talán megfelelően képben leszel, különösen erre gondolok:
"Mi volt a fogyasztó igénye, amiről öt napon belül kellett volna tájékoztatnunk, ezt milyen formában, és mikor közölte velünk?""Ennek az előnyeit szerintem Te sokkal jobban ismered mint én." - Sajnos nem. Azért is kérdezem, egyáltalán nem látok semmilyen előnyt, az ügyintézés az ügyfél által kívánt módon lezárult, ezt a fogyvéd nem kifogásolta és nem vitatta. Viszont a fórumokon előszeretettel használják, szóval tényleg érdekel.
Ja, és a rendszerhiba.. Ha jól emlékszem, az emailcímet a termék rendszerbe történő felvitelekor (=jegyzőkönyv elkészülte) elgépeltük, lehet azért, mert nem adott meg emailcímet. Ezért nem ment ki rendszerüzenet neki. Később ezt észleltük, és javítottuk, de egy rendszerhiba után visszaállítottak egy korábbi állapotot amiben sajnos ismét az elgépelt emailcím szerepelt, amit mi nem vettünk észre, tehát ismét nem mentek ki a rendszerüzenetek. Nem gyakori, de előfordul.
Nem állítottam, hogy nem voltunk hibásak, de nem abban amire te ezt ki akarod hegyezni, már azon is dolgozunk, hogy ez ne fordulhasson többet elő. Különösen az hogy hiányos infókkal leadott termék miatt minket vegyenek elő úgy, hogy a hivatkozott jogszabályt értelmezni nem feladatuk...
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz trancer #9923 üzenetére
Hmm.. Volt először is az első kommented, hogy "jól megy a szekér" de "jogsértő a magatartásunk" és érdekes a garis ügyek kezelése, benne a link a határozattal.
Abban a határozatban a "kötelezem" rész alatt néhány mondatban vagy inkább három pontban leírták a gondjukat, csak el kell olvasni persze:"Kötelezem,
- hogy a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről a jogszabályoknak megfelelően minden esetben vegyen fel jegyzőkönyvet és a jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon bocsássa a fogyasztó rendelkezésére,
- amennyiben a fogyasztó a szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon értesítse a fogyasztót,
- a minőségi kifogással érintett terméket elismervény ellenében vegye át."Ez a jegyzőkönyvet és az azzal kapcsolatos adminisztrációt érinti, szerintem ezt az első kommentedre adott válaszomban megírtam:
"A fő problémájuk az volt - ha olvastad is amit linkeltél - hogy a fogyasztó a csere vagy javítási igényének teljesíthetőségéről öt napon belül írásban nem tájékoztattuk (nem is adott meg ilyen igényt egyébként emlékeim szerint, de ezt nem vizsgálták), tehát nem az ügyintézés lefolyásával volt probléma."
Nem tudom miként lehet ezt másképp értelmezni, de az biztos, hogy az általad leírtakat a határozat nem kifogásolja, azok nem jogszerűtlenek. Még egyszer mondom, nem ismered az ügy minden pontját, tehát pl. azt sem, milyen módon kívánta az ügyfél a minőségi kifogást rendezni, és milyen információkat mikor közölt velünk,így pedig nehéz megítélni, hogy mi volt jogszerű az ügyben. Ennek fényében:
"A határozat szerint próbáltatok trükközni a garival, de nem jött be mert egy talpraesett vásárló nem hagyta magát átverni. A két hónapos ügyintézési időről nem is beszélve."
Ha ezzel kapcsolatban jogsértés találnak, akkor az is a "kötelezem" részbe kerül. De nem került. Kár tehát azon pörögni ami nincs. Remélem ez érthető. De azt még mindig nem tudom mi lenne a "trükk", és mi a jó nekünk abban a trükkben...
God save us from the arrows of the Hungarians.
Új hozzászólás Aktív témák
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen