Új hozzászólás Aktív témák

  • csaba951

    veterán

    2014 Holiday Sale
    avagy
    Amikor a gőzmozdony kisiklott

    Érdekes lenne tudni, hogyan alakult a Holiday Sale bevétele/nyeresége a Summer Sale-hez képest. Én magam hatalmasat buktam azon, hogy az ünnepi kártyákra a nyáron tapasztalt kereslet 1/3-a volt csak meg, miközben a Steam szokásos látogatószáma bőven megvolt (6,8 millió bejelentkezett user a csúcsidőszakban). Ez nagyon látványosan azt mutatja, hogy a Steam valamiért nem tudta aktiválni/mozgósítani a játékosokat a kártyás játékra.

    Egyedülálló módon most történt meg először az, hogy az ünnepi kártyák nem uralják a Market fő oldalát. A kártyák ára pedig -időarányosan- rekordmélységre esett. Még csak hasonlóra se volt korábban példa. Korábban még közvetlenül a lejártuk előtti 10 percben is magasabb árfolyamon kereskedtek velük.

    Na, ezért lenne érdekes tudni a forgalom alakulását. Vajon az is a korábbi Holiday Sale forgalmak 33%-50%-a csupán? Ha így van, az egy példa nélküli visszajelzés arra, hogy a játékosok mennyire ellenzik a bevezetett, bejelentett változásokat.

    Ez azt jelentené, hogy a Steam többé nem azt kínálja a vevőinek, amit azok elvárnak tőle. Nincs meg többé a Steam-be vetett bizalom. Pedig ez a Steam üzleti modelljének (egyik) fontos alapja. És ez bizony hatalmas baj a Steam szempontjából, mert hosszú távon a Steam bukásához vezethet.

    Ráadásul a rossz híreknek még nincs vége. Sokakban még mindig nem tudatosult, hogy januártól a vevő országának megfelelő ÁFÁ-val lehet csak vásárolni. Tehát a Steam és a vevők még jobban eltávolodnak majd egymástól.

    Szerintem történelmi pillanatoknak vagyunk most a tanúi! Egyértelműen lezárult a Steam kezdetének a vége. Amit látunk az már a vég kezdete.

Új hozzászólás Aktív témák