-
GAMEPOD.hu
Sorozatokkal kapcsolatos gyakori kérdések és alapvető tudnivalók.
Mi az a "SPOILER", miért van szükség a spoiler jelzésre / formázásra (spoiler gombra)?
Spoilernek számít a cselekmény részleteinek vagy egészének a leírása. Különösen fontos a spoiler jelzés, ha valami váratlan, megdöbbentő fordulatot, eseményt stb. írunk/lövünk le (például: XY szereplő meghalt), mert nem szeretnénk elrontani mások szórakozását.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Visszalapozva, a Wayward Pines alaposan ki lett tárgyalva anno - én csak most láttam az első évadot, igyekszem rövid lenni A spoiler tagos részek csak nagyon enyhe spoilerek.
A könyveket nagyon csíptem, legalábbis az első kettőt a trilógiából, és adták is magukat (különösen az első) filmtémaként. Bár a regények relatíve rövidek, a 10x40 percnyi sorozat kicsit kevésnek tűnt a három könyv feldolgozásához - azonban a játékidő elég sajátosan lett felosztva.
Az első 4 rész elég jól lefedi az első könyv eseményeit, és a megfelelő játékidőnek, valamint feltehetően a szerző, Blake Crouch aktív közreműködésének köszönhetően remekül sikerült. Az atomoszféra nagyon el van találva, a . A karakterek a könyvben sem túl komplikáltak, úgyhogy kulcsfontosságú volt a megfelelő arcok megtalálása a szerepre, és a casting csapat remek munkát végzett, minden fontos szereplő szinte a könyv lapjairól lép le. Személyes kedvencem a Bent alakító, orbitálisan fogalmatlan kinézetű srác - na meg persze Pam nővér.z egymásnak ellentmondó új információk kitűnően átadják azt az elveszettség-érzést, amivel a főszereplőnek meg kell küzdeni
Az 5. rész sajátos módon egész epizódos hosszban a nagy revealre koncentrál - több szálon párhuzamosan adagolva tudjuk meg az igazságot (ez az epizód címe is). Ez eltérés a könyvtől, de filmen remekül működött, ha valaki megfelelően beleélte magát az eseményekbe, akkor ez a rész is ütött. Idáig a sorozat nagyon pozitív meglepetés volt.
A 6-9. részek a második könyv eseményeit taglalják. Itt egyre több helyen eltérünk a regény vonalától, ami nem lenne gond, ha ezt a forgatókönyvíró megfelelően átgondoltan tenné - de sajnos nem ez a helyzet, így a szálak feleslegesen gubancolódnak. Óriási mínusz egy-két , ami abszolút hiteltelen, és ráadásul még szükség sem volt rá. A sorozat ezen négy rész alatt folyamatosan ment lefelé...szereplő alapvető karakterbeli hátraarca
... hogy aztán a 10. résszel rekordgyanús mélypontra jusson. Az, hogy a 3. regényt egy epizódban intézték el, még nem lenne akkora baj, mert a könyv is elég érdektelenre sikerült, és 50 oldal után inkább fárasztó volt, mint izgalmas. Ellenben az epizód önmagukkal sem konzisztens eseményei, a legrosszabb pillanatokban bedobott nagydrámás párbeszédek, a , és nem utolsósorban a befejezés olyan mélyre ásta a sorozatot, hogy az utolsó 10 percet szabályos kínszenvedés volt végignézni.csoportosan megjelenő, röhejesen megvalósított abby-k Ezek után mit lehet javasolni? Pragmatikus az lenne, hogy az ember nézze meg az első 5 részt, aztán kuka. Nyilván ezt igen kevesen tudják megvalósítani, mert a kíváncsiság nagy úr - ezért fogok én is legalábbis belenézni a másoduk szezonba, minden rossz előérzetem ellenére...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Lynch-csel nekem sem felhőtlen a viszonyom, és én is hajlok helyenként a bullshit kártyára, de a TP S01-et nem gondolom ilyennek. A kisvárosi szappanoperába oltott, a korhoz képest meglehetősen brutális whodunit már önmagában sem volt rossz, és ahogy abba szépen beleadagolta a rá jellemző whatthefuckness-t, szerintem az zseniális volt. A 3. szezon kapcsán nemrég újranéztem az első kettőt, az első szinte a végéig nagyon tetszett, külön kiemelve a
jelenetet. Persze tökéletes nem volt - a városka tinédzsereit alakító színészeket letöltendő börtönre ítéltem volna azokért az "alakításokért", például. De nagy vonalakban közel 30 évvel később is jól működött.Black Lodge Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
State of the Union (Egy házasság helyzete) (2019)
... szóval az úgy volt, hogy a filmes topikban szóba került Rosamund Pike, én meg gondoltam, megnézem, hogy fest manapság Így is tettem, az IMDB meg feldobta ezt a hihetetlen bénán hangzó nevű sorozatot, amiben Rosamund egy párterápiára járó nőt alakít. Ez önmagában még nem lenne túl izgalmas, viszont a partnere Chris O'Dowd, aki a Juliet, Naked-ben már bizonyította, hogy mennyire otthon van balf*** férjek megformálásában. Ezek után kiderült az is, hogy a sorozatot Nick Hornby írta és Stephen Frears rendezte, úgyhogy értelemszerűen nem volt megállás.
Váratlan, igen örömteli... valami lett ez a State of the Union. Az első évad 10db 10 perces vignettából áll össze, ahol betekintést kapunk abba, hogy Tom és Louise miképpen készül fel a heti párterápiás időpontjukra, történetesen a terapeuta rendelőjével szemben található pubban. A felkészülést (vagy éppen a felkészülés elszabotálását) az írók remek, pattogós dialógusokba foglalták, amelyek néha csak átsegítik a szereplőket a kötelező felkészülésen, néha pedig nagyon őszinte, nagyon emberi, nagyon sebezhető megnyilvánulásokat hoznak ki belőlük. Szigetországi sorozatról és színészekről lévén szó, a főszereplő páros ebbe maximálisan bele is ad mindent, a jellemzően kuncogós percekbe néhány emlékezetes, elgondolkodtató jelenetet csempészve. Érdekes, hogy a .klasszikus párkapcsolati szerepeket kissé megkutyulták az írók, és a férfiakra jellemző hülyeségeket elsősorban Loiuse szállítja, a nőieket meg inkább Tom Korhatárt nem láttam a sorozathoz, de értelemszerűen azokat szólítja meg leginkább, akiknek hosszabb házas- és gyereknevelési múltja van, és túléltek már pár válságos időszakot. Ezen "kvalitásokkal" rendelkező egyénként nagyon tetszett a sorozat - nem volt brilliánsan kiemelkedő, de mindenképpen üdítően hatott. 8/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz grizlisandor #55171 üzenetére
Mármint a Good Omensben? Az nem meglepő, ha megnézed, melyik regényt ki írta
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #55216 üzenetére
Szintén. Barátok közt ahhoz képest kutyaf***a...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Wayward Pines S02
Tudtam, annyira tudtam, hogy bánni fogom a 2. szezon megnézését, de hát a kíváncsiság...
Érdekes volt a szezon dinamikája: az első két epizód ótvar rossz volt (ott tartottam is 1-2 hét szünetet), aztán a következő 4-ben kezdtem felfedezni élvezhető momentumokat, valamint azt, hogy a szezon alapjai tulajdonképpen egész jól össze vannak rakva - hogy aztán a 7. epizódtól a szezon stabil lejtmenetben pont ugyanúgy egy borzalmas, teljesen értelmetlen 10. résszel álljon bele a földbe, mint az első széria. Búcsúajándékkánt kaptunk a készítőktől egy . Szóval, érdemes inkább elkerülni.meglehetősen ocsmány típusú cliffhangert, ami ráadásul most már így is marad, mert 3. szezon nem lesz #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz #20749568 #56963 üzenetére
Kitalálhatják, hogy
, és akkor abból lehet valamit tovább fűzni. Csak a jó ürügy kell hozzáAgnes könyvének 2. kötete mégsem égett el
Nagyon vegyesek az érzéseim amúgy - egyrészt szentségtörésnek tartom a dolgot, másrészt annyira jól eltalálták az "1. évadban" a könyv hangulatát, hogy szívesen látnék belőle többet. A két főszereplő pedig überzseniális volt.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz VágniValó #56968 üzenetére
Itt van egy kis extra információ NG tollából, relatíve kevés specifikus tartalommal, de a szokásos sztorizós stílusban. Ezek a csókák még azt is elő tudják adni szórakoztatóan, amikor kerti WC-t ásnak
"Good Omens had just been sold to UK publishers and then to US publishers for more money than Terry or I had ever received for anything. Terry had been incredibly worried about this, certain that receiving a healthy advance would mean the end of his career. When his career didn't end, Terry suggested to his agent that perhaps he ought to be getting that kind of advance for every book from now on."
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #56970 üzenetére
Hát, az American Gods nekem egyelőre (2 epizód után) egy szépen becsomagolt semmi. Lucifernek majd utánanézek - bár úgy tűnik, hogy csak óvatosan
A Good Omens hűen követte a regényt, az is leült kissé a finálé előtt
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #56987 üzenetére
Nemvót, tisztán magában néztem a sorozatot. Valamiért sosem vonzott, a sorozatra is csak azért néztem rá, mert valaki a Good Omens-hez hasonlította.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #57565 üzenetére
Volt a könyvnek koncepciószinten folytatása, 668 - The Neighbour of the Beast munkacímmel, csak aztán nem lett belőle semmi. Én inkább nem ásom el előre, ha ugyanaz a gárda csinálja, hasonló keretek között, akkor még jó is lehet.
Katla jó volt, többnyire nagyon jó, a pár közepes meg 1-2 ordas nagy problémán nagyvonalúan túl tudok lépni
Arra előre készültem, hogy egy szolgáltató által finanszírozott sorozat első szezonja valami orbitális cliffhangerrel ér véget - ráadásul paradox pozitívumként ez a cliffhanger annyira rossz volt, hogy még csak minimálisan sem érdekel, mi lesz belőle [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ted Lasso S01
Ha már ennyi lelkes hozzászólást szült a sorozat, megnéztem én is. Tetszett, tényleg nagyon ügyesen hozzák a készítők emberközelivé a történéseket és a karaktereket, és jó érzékkel kerülik az ilyen esetekben fenyegető nyálat és giccset. Legalábbis többnyire, az 5. és a 6. epizód kicsit megijesztett, de aztán visszalendültek a dolgok a rendes mederbe. A vége kissé túl lett tekerve, viszont a zárókép üdítően szokatlan volt Kap egy 8-ast a 10-ből.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #57942 üzenetére
... nem csak Neked válasz.
Meglep, amiket írtok, én eddig csak az első részt néztem meg, és az nagyon pozitív meglepetés volt. Vizuálisan teljesen rendben van (a megalománság remekül tükrözi az uralkodó osztály személyiségét), az első Alapítvány-sztorit kb. hiánytalanul megfilmesítették, és amivel bővítettek, azt részben az előzmény-könyvekből vették, részben pedig nagyon gondosan lore-kompatibilisen tették, és a világépítéshez sokat tettek vele hozzá. Meglátjuk, hogy halad tovább, de eddig nekem bejön.
A színváltós / nemváltós karaktereken pedig lehet morogni, én inkább onnan közelíteném meg, hogy okoz-e gondot a narratívában. Szvsz édes mindegy, hogy Dornick fiú vagy lány, arra pedig nem emlékszem, hogy Asimov a regényben bárkinek definiálta volna a bőrszínét
Salvor Hardin kapcsán mondjuk nekem is vannak kételyeim, de egyelőre megvárom, hogyan fejlődik ki az ő két sztorija.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #57946 üzenetére
Általában nem mondta ki, de én mondjuk kevés vörös hajú bajszos négert láttam életemben
Elég dekadens volt a Birodalom... "Ha azt a bulit láttad volna fiam, örülnél, hogy nem kutya lettél"
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #57949 üzenetére
Ezt értem, viszont nem értek egyet
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
... megnézve a 2. részt, sokkal inkább egyetértek
Ahelyett, hogy felbukkant volna master (mistress) Hardin és Lord Dorwin, az epizód két dologgal foglalkozott (
), mindkettő új a könyvekhez képest, mindkettőnek van értelme a nagy képben, és egyik sem tudott igazán lekötni. Az elsőnek legalább egy erős világépítő lezárása lett, a második viszont csak egy idétlen cliffhangerbe torkollott.a merénylet nyomozásával, valamint a hajón zajló "készüljünk Terminusra" élettel, incl. romantika Szóval nekem ez így 1 success, 1 fail. Érdekes lesz a 3. epizód...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz woodworm #57968 üzenetére
Igen, a főszereplőkkel ellentétben a sorozat íróinak nem erőssége a matek
Gond van amúgy az egész enciklopédiás dologgal sztem. Az eredeti regény egyik leggyengébb pontja az Encyclopedia Galactica fogalma, még úgy is, hogy fake. Az első epizódban pont jó volt, hogy épp csak a tisztesség kedvéért megemlítik, ott azt hittem, kegyeletteljesen el is felejtik a 'csába. Erre a második részben fel-felbukkan, és építenek rá egy botrányosan ostoba budget-vitát. Jöjjön már Hardin, és rúgja ki az egész hülye bagázst a hatalomból #57972 OPiiPO : Demerzel nemváltása egészen jól sikerült, azt kell mondjam.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz grizlisandor #58109 üzenetére
Foundation első kérdésre válasz:
Seldon nem volt aktív szereplő az eredeti trilógiában, csak a legelején. Pont ez volt az egésznek az egyik varázsa. Sztem csak a gyilkolós dráma miatt tették fel a hajóra, mert eredetileg már Terminusra sem repült el. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Foundation S01E03
TLDR: eh? WTF?Kicsit bővebben. Az epizód most egy az egyben ketté van vágva
között. Az első rész lassú, vontatott és alig történik benne valami - viszont világ / karakter / mitológiaépítés tekintetében nekem nagyon tetszett. Valamiért az az érzésem, hogy ezzel nem leszek többségbenTrantor (eleje) és Terminus (vége)
A második rész kb. ugyanolyan bénázós, mint az E02 - a bemutatott életképek sablonosak, a fordulatok ügyetlenek, és úgy általában a dramatizáció nem működik. Úgy fest, a regényt csak guidelineként használják, ami önmagában nem lenne baj, de a saját ötleteik nem igazán válnak be. Furcsa szerzet lesz ez a sorozat...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Janaboy #58125 üzenetére
Az Alapítvány célja a Birodalom bukását követő, Seldon szerint mintegy 30 ezer éves barbarizmus korszakának lerövidítése. Ennek (
) eszköze az Enciklopédia Galaktika, amely a Birodalom legfontosabb tudásanyagainak összegzése.kiinduló
Szerintem az EG már 1942-ben is béna ötletnek számított, szerencsére Asimov tudta helyén kezelni a dolgot, és az Enciklopédistákat... hát, megfelelő szellemben mutatta be. A vízórás hülyeség nálam is kicsapta a biztosítékot, különösen azzal a peremfeltétellel, hogy a tárhely lesz a szűk keresztmetszet... áh, teljes dilettancia. Ha Hardin a következő részben sem lép korrektül akcióba (vagy "akcióba"), akkor lehet, hogy én is ejtem a szériát.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #58134 üzenetére
Most méééééé', az szerinted nem fontos információ, hogy az űrhajóban is meg
is b***nak a népek?Terminuson Viccen kívül, nekem az egész enciklopédiás szálból hiányzik a vezérlő akarat keze nyoma, én nagyon nem látom, hová megy ez az egész. Ráadásul külön fáj, hogy a második történetet úgy írta meg Asimov, hogy majdnem egy az egyben lehetne forgatókönyvnek használni, mert mind a dráma, mind a humor ütne a képernyőn.
Képzeld el azt képernyőn, hogy ül a komor válságtanács, szigorú zene, komor kistotálok. Hardin bejelenti, hogy Lord Dorwin minden szavát elemezték és rögzítették 5 napon keresztül (felhördülés), majd fapofával átnyújtja az öt napnyi duma lényegi tartalmát - az üres papírt. Ebből lehetne igazi "ledőlök a székről a röhögéstől" pillanatot csinálni, miközben tökéletesen bemutatja az Enciklopédista vezetés vezetői kompetenciáit is. De nem, az anakreoniak titokban partra szállnak, a szellemek (?) meg elvezetik hozzájuk Hardint. WTF???? Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz sh4d0w #58147 üzenetére
Ez nekem nincs meg
Az eredeti könyvben az első sztori azzal zárul, hogy Seldon kijelenti, hogy neki befellegzett. Utána szó van róla, hogy Alurin volt az egyetlen pszichohistoriában járatos arc Terminuson. Akkor hogy került volna Seldon a peremre? [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz sh4d0w #58156 üzenetére
Erre gondolsz?
Your grandparents left for Terminus a few months back in my time and since then I have suffered a rather inconvenient paralysis.Nekem ez azt mondja, hogy Seldon helyben maradt, miközben mindenki elutazott.
Alurin tényleg pszichológus volt, úgy fest, ezeket összemostam.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz sh4d0w #58162 üzenetére
Hát, a magyar fordítás tényleg erre utal, vagy legalábbis az űrben. Igaza lesz woodwormnek, ez valóban félrefordítás.
Viszont, csak hogy saját magammal is vitatkozzak ,ha Hari az expedíció indulása után készítette a felvételeket, akkor hogy jutottak el Terminusra? Hyperwave kommunikációról nem szól a fáma... #58163 Janaboy : OK, tagelek Az eddigiek talán nem lőttek el semmit,
.mert a sorozat ebben a kérdésben nem követte a könyvet Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Foundation S01E04
Az epizód számomra fordulópont abból a szempontból, hogy itt már egyértelműen azt látom, hogy mind az eredeti történettel, mind az eredeti megközelítéssel (fókusz a nagy eseményeken, a részletek kevésbé számítanak) szakítanak a készítők. Azt látjuk részről részre kibontva, hogy , mindezt a karakterek szemszögéből, az ő bőrükön érezve - szemben Asimovval, aki azmilyen lépéseken keresztül kerül sor a Birodalom bukására .Alapítványra koncentrált, a krízisekre és a "prime mover"ekre
Önmagában ezzel a megközelítéssel nincs semmi baj, bár azt nem értem, miért kellett akkor az első részt erősen a regényhez hűen megcsinálni, de mindegy.
A Birodalomról szóló szál továbbra is jó, sőt, hozzátesz egy nagyon fontos alapozást a másik szálhoz - Asimovval ellentétben az . Erre egészen jó drámát lehet felépíteni a folytatásban, csakhogy...anacreoniak itt nem hataloméhes seggfejek, hanem ugyanúgy áldozatai a Birodalomnak, mint Terminus lakossága
... a Terminus-szál továbbra is csapnivaló szerintem. Írás, dramaturgia, színészi játék mind gyenge középszer, események terén pedig , különösebben átélhető folytonosság nélkül. Értem, hogy a másik szál lassú hömpölygése ellenpontjaként kell az akció, de akkor legyen már az akció jó...sablonos gerilla-akció váltogatja egymást misztikus whathtefuckjusthappened-típusú pillanatokkal Szóval igen vegyesek az érzéseim. Nem fogom kukázni a sorozatot, mert érdekel, hogy mi lesz az Empire-szállal (jelen epizódban kifejezetten jó ötlet volt, hogy
- azért az nem volt egy kiszámítható mozdulat) - arra viszont egyre kevesebb reményt látok, hogy a másik szál összeszedje magát.Day és Dusk összebalhézott Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The Kominsky Method (2018-2021)
Meglepő, sőt megdöbbentő, hogy egy Netflix meg tud (és meg akar) finanszírozni egy ilyen sorozatot. Mese az öregedésről, az öregkorral járó, egyre szaporodó problémákról, és azok különféle kezelési módjairól. Beleértve, hogy az öregek mekkora örömmel és lelkesedéssel mennek egymás idegeire
Az első epizódtól kezdve ordít a műről, hogy egy nagyon gyakorlott, nagyon profi stáb rakta össze. A forgatókönyv és a dramaturgia hibátlan, és ilyen alapokra "könnyű" ráépíteni a többit. A vezető színészpáros (Michael Douglas és Alan Arkin) egyenként is zseniális, a közös jelenetekben pedig visznek mindent. A történetek emberiek, igaziak, mélyre mennek, de nem nyálasak, a túlzottan érzelmes pillanatokat egy egészséges adag szarkazmussal kezelik a karakterek.
Az első két szezon sima 10 pont, a 3-ast kicsit ötlethiányosnak éreztem, és ide be-bekúszott némi aránytévesztés ( ), de az egész sorozat érdemeihez képest ezek apróságok, összességében a Kominsky Method egy csaknem tökéletes sorozat.a koporsóra felmászó titkárnő, vagy a bérgyilkost fogadó szcientológus, például #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Foundation S01E05
(sóhaj) Az eleje ( ) tetszett... volna, ha nem ilyen "hú de hip vagyok hogy belehajítom minden másnak a közepébe" megközelítéssel került volna az 5. epizód elejére. Az epizód többi része a fájdalmas időhúzás, a béna akció és a műdráma hármasának bűvkörében keringett, és természetesen egy orbitálisan buta cliffhangerrel ért véget. Kezdem elveszíteni a kitartásomatGaal-backstory Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Íme (nem túl erős spoilerekkel):
Nagyon szerethető, a megjelenésekor (1942) forradalmi regény, ami mára azért már igen naivnak hat.Egy matematikai zseni (Hari Seldon) feltalálja a psychohistory tudományágat - matematikai eszközökkel modellezi az emberiség viselkedését, és így jósolja meg a társadalmi léptékű eseményeket. Azt dobja a gép, hogy a sokezer éve regnáló Birodalom rövidesen összeomlik, és utána 30 ezer év barbarizmus vár a galaxisra. Seldon létrehoz egy Alapítványt, aminek a célja ezen időszak drasztikus lerövidítése (30->1 ezer év). Az eredeti első regény 5 kisregény formájában mutatja be a fentieket, + az Alapítvány első pár évszázadát az új világrend alapozásával - technológia, vallás, kereskedelem, ésígytovább.
A sorozat másképp közelíti meg a kérdést - . Emellett az eredetileg szinte csak férfiakból álló kaszt több fontos elemét lecserélték erős (vagy legalábbis "erős") női szereplőre. Ez így még mind működhet is, ha jól van megírva és megrendezve a cucc - innentől lehet becsatolni a véleményeketaz eddigi epizódok elsősorban a Birodalom bukásának okaival és folyamatával foglalkoztak Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Foundation S01
A 6. rész után félbehagytam a szériát, de aztán persze a szezonzáró megjelenése visszacsalogatott, és végignéztem. Tömören összefoglalva a 4 epizódot: a 7-es biztató volt, a 8-as és a 9-es átment totál kreténbe (függetlenül a könyvtől, pusztán saját jogán), a 10-esben meg keveredtek epic lezárások és értelmetlen fennköltségek.
Hogy miért lett ilyen az egész sorozat, azt a 10-es részből, azt hiszem, elég jól megértettem: a készítők más irányt akartak venni, mint a regény, viszont nem volt elég elképzelésük, hogy ez az irány hová is vigye el a szereplőket. A fő szálakról:
A dinasztia-szál majdnem végig jó volt, egyetlen kapitális hülyeség volt benne ( ), de amúgy világépítés, karakterek és dramaturgia terén is kifejezetten tetszett.az egész galaxis urának hogy a fenébe' jut eszébe egy életveszélyes zarándokutat tenni? de ez a kicsi túldramatizálás eltörpül amellett, amit a többi szál művelt. Nekem itt bejött a nemváltó műtét is - DemerzeltA vége valid volt, nekem ugyan jobban tetszett volna egy organikusabb irány (a vérvonal külső megfertőzése helyett szimpla degenerálódás), jó ötlet volt női szemszögből felépíteni, és Laura Birn többnyire remek munkát végzettrobot valójából adódóan megjelenítésével. A végéna majdnem, de mégsem teljesen emberi identitás tényleg gáz volt, de így a nagy egészben csak apróság. Ill. a 10. részben ott volt nekünk Day monológja, Lee Pace alakítása szintén kiváló (úgy az egész sorozatban általában is).az arcletépős jelenet
A Gaal-szálról nagyon röviden -totál felesleges volt az egész. A hosszú felvezetés (ami amúgy jó volt) és a Harival folytatott műdrámai műbalhé után 130 év múlva találkozott a lányával - minek is? Ja, ott lett vége a 10. epizódnak...
A Terminus-szál volt hivatott szolgáltatni az akciót, ami sajnos nem volt megkerülhető, az világos volt az elejétől, hogy egy annyira beszélgetős könyvet, mint az Alapítvány, nem lehet egy az egyben adoptálni. Ill. lehet, csak kicsúszik alóla a budget. Sajnos az akció végig gyenge volt, és ebben a szálban követték el a készítők a legnagyobb hibát - Vigasz gyanánt ott volt a 10. részbenmíg a teljesen más eseménysor és az eléggé eltérő lezárás önmagában rendben lett volna, a könyv egyik fő karakterét teljesen kifordítani, és az eredeti értékeivel teljesen szembehelyezni szerintem nem elfogadható. Természetesen Salvor Hardinról van szó, aki felőlem lehet nyugodtan nő, de nem lehet egy erőszakos, konfrontatív rüfke, amikor a könyvbeli karakter jelmondata az, hogy violence is the last refuge of the incompetent. Nem értem, miért nem lehetett valami teljesen másnak elnevezni. .Jared Harris nagyjelenete, ami ugyan szintén elég erős elhajlás Seldon karakterétől, de legalább hasonló elveken nyugszik, és igen karizmatikusra sikerült
Vizuálisan a tetszett és a nagyon tetszett között ingadozott a sorozat, többségében jók voltak a designok (bár nem ritkán öncélúak), és a kinematográfia is nagyon rendben volt.Szóval itt van ez a sorozat, ami az első részben eladta nekem, hogy milyen jól tudja adaptálni a könyvet, aztán 9 részben arról győzködött, hogy valami mást még jobban tud csinálni, és valami elég zűrös katyvasz lett belőle. Terminus egy egész szezon alatt
, ez rendben is van, főleg ha 8-10 szezonnal terveznek a készítők. A könynél jóval alaposabb betekintést kaptunk a Birodalom degenerálódásának folyamatába, ez is OK. A többi igazából csak töltelék volt, talán 5-6 epizódnyi érdemi tartalom volt a 10 részben. Igazából ez nem jobb és nem rosszabb, mint amit látatlanban vártam - csak azért dühítő az egész, mert az első rész arra utal, hogy ez a gárda ebből a pénzből sokkal jobbra is képes lett volna. 5, vagy esetleg 5.5/10, a +0.5 pont a 10. epizód első 20 perce miatt.túlélte az első Seldon krízist #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #59022 üzenetére
Én szívesen megnézek ilyesmit, ha szépen van megcsinálva, max lepontozom, ha a tartalmasság gyenge. A végével meg az a gond, hogy
nemcsak értelme nincs, de nem is vezet sehová - vagy esetleg a következő szezonban az univerzum hátsó felének a lyukából fogják majd ők ketten megoldani a következő Seldon-krízist? Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Silent Sea (2021)
Ha már koreai, sci-fi, és ilyen jókat írtok róla, megnéztem én is. Az első 4 rész szuper volt, remekül kombinálták össze a készítők a negatív utópiás világépítést és a fő történetszál elejét. Aztán amikor az építenivalóból kifogytak, akkor vszleg rájöttek, hogy a maradék négy epizódot nem fogja elvinni a sztori, ami a fejükben van, úgyhogy elkezdték húzni az időt az események erőltetett lelassításával, aminek eredményeképpen lett 3 még mindig elég jó epizód (#5-#7), valamint egy szinte teljesen üres szezozáró (#8). Kár pedig, mert a dramatizáció és a feszültség végig szuper volt, gondosan kerülve a hatásvadászást, vizuálisan téren szintén jól vizsgázott, és a fantasztikum is nagyrészt a helyén volt. A szokásos széles tömegeknek szánt sci-fis ökörségek persze itt sem hiányoztak (a néző az összes fontosabb mozzanatra előbb jön rá, mint a jól képzett űrhajós / tudós csapat a helyszínen, ill. a fizika törvényei sem örvendtek nagy tiszteletnek ), de igazából ezeket nagyon könnyen el tudom nézni a drámai értékek miatt.(ld. pl. az anyagot teremtő osztódás)
Szóval, az első négy rész 9/10, az első hét rész 8/10, az egész sorozat 7/10. Kb.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #59703 üzenetére
Többeknél felmerült a probléma a
jelenettel kapcsolatban, nekem ezzel pont semmi gondom nem volt. Nekem úgy jött le, hogyholdsétás annyira a vízre koncentráltak, hogy közben senkinek nem jutott eszébe (a nézőnek sem), hogy a klónokban a mutáció akár sokkal messzebb is vezethet, mint a lunavízre való immunitás. Meg amúgy semmi nem indokolta, hogy a lány megfagyjon, tekintve hogy a napos oldalon sétált, és ott simán van 100C felett a hőmérséklet Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Janaboy #59705 üzenetére
Hivatalos verzió: mert
. Nem hivatalos verzió:a bázis bejárata már árnyékban volt jól nézett ki az effekt, amit kitaláltak, és csak a végén jöttek rá, hogy ha a napos részen kicsap a víz, akkor sokkal inkább felforr, mint megfagy. Ezért gyorsan beraktak elé egy jelenetet, ahol a bázisra éppen ráborul a sötét. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #59742 üzenetére
"Was ist das zwischen deinen Beinen? Halte denen Ding von mir fern!!!"
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz HUTCHDB #59802 üzenetére
Igen, a 2000-es és a 2010-es évekre általában jellemző, hogy látványos problémákat a ló túloldalára való látványos áteséssel próbálnak megoldani. Ennek jellemzően 1-2 generációval később lesz meg a kívánt eredménye, az aktuális, lassan konzervatívba forduló középkorú generáció meg le van sz**va (gondolom, Te sem 20 éves vagy). Személy szerint engem maga a módszer irritál, ahogy általában minden, ami a "cél szentesíti az eszközt" tűzi a zászlóra, a konkrét megnyilvánulásai sokkal kevésbé - jellemzően vagy elfogadom, hogy ez egy ilyen (ott volt pl. 1993-ban Kenneth Branagh Sok hűhó semmiért feldolgozása, egy meglehetősen napbarnított Don Pedroval, nem volt vele semmi gond), vagy röhögök és kikapcsolom. Persze azt is értem, ha valaki ezen felb****a magát, de szerintem érdemesebb a pénztárcával / idővel szavazni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz KISDUCK #60011 üzenetére
A lentieket kiegészítve saját szemszögemmel, 1 évad után. Alapvetően egy becsületesen, jó ízléssel, jó arányérzékkel megcsinált sorozat a Cobra Kai, amiben nem lenne semmi extra, ha nem bukkannának fel benne rendszeresen egészen zseniálisan ironikus megmozdulások, és kifejezetten jó emberi pillanatok. Az én ízlésemhez képest ezekből kicsit kevés van, ill. az utolsó epizód nem tetszett, mert a nagyon ügyesen összekavart szálak jelentős ígéretéből végül egy elég lapos valami sült ki, de az első évad ezzel együtt is élvezetes, szórakoztató volt. A karakterek jól vannak továbbgondolva, és az alakítások is rendben vannak.
Ha már ennyit írtam, kap pontszámot is az S01 - 7/10.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● a spoiler formázás a topikban elérhető. A használatával kapcsolatban olvasd el a téma összefoglalót az oldal tetején!
● Ha spoilert észleltek egy hozzászólásban, akkor a moderátoroknak tudjátok jelezni a modkerben. Linkeljétek be a problémás hozzászólást és írjátok le, mit kellene spoilerbe tenniük.
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest