Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gothmog

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #48 üzenetére

    A Fallout 1-et hagyjuk békében nyugodni! Mindenki elfelejtette volna már, ha nincs a második része! Gyakorlatilag szárnypróbálgatás volt és millió bugtól nyüzsgött.

    Itt valami félreértés lesz, ugyanis pontosan a Fallout 2 volt hírhedten bugos. (Az első részt, a megjelenésekor kétszer is végigtoltam zsinórban, és én pl. egy darab bugot nem találtam benne. (Azóta nagyon sokszor végigvittem még, és sosem volt vele ilyen jellegű problémám.) A 2-nél viszont rengeteg olyan végigjátszásom volt, amit félbehagytam, mert olyan durva quest-törő vagy éppen csak egy szanaszét szívató hibába futottam bele (utóbbiakból az egyik "kedvencem" a félig eltűnő autó volt (ahol, ha az első fele tűnt el a kocsinak, akkor még új területre sem tudtál furikázni vele, hátha ott megjelenik a csomagtartó is már...))
    Ráadásul az első rész, mint szárnypróbálgatás? Magam is jobbnak tartom - a bugokkal együtt is - a 2. részt, de ez azért durva túlzás.
    Az első rész egy a maga módján tökéletes játék volt, amin csak tovább finomítottak (nagyobb terület, többféle felszerelési tárgy stb.) a 2-ben.
    És meg ne sértődj, de ezen a mára mindenki elfelejtette volna az első részt kijelentésen pedig hangosan felröhögtem... (Nem felejtették volna el. Borítékolható, hogy kb. olyan kult státuszt kapott volna a game, mint mondjuk a Planescape: Torment.)

    Hogy a topik témájához is hozzászóljak, nekem a Wasteland 2 pedig óriási csalódás. Néhány hülyeséget leszámítva (pl. fog of war zónán túlról egy körön belül mellém szaladó és még meg is támadó ellenfél; vagy ha valaki 20 centiméterrel magasabb áll nálam, akkor 90% helyett már csak mondjuk 40% esélyem van arra, hogy eltaláljam...) papíron minden szép és jó benne, sok-sok jó - játékmechanikai - ötlettel. Gyakorlatilag viszont olyan szinten szürke, lapos és érdektelen, mind a grafikai stílusában (nem a 3D-t hiányolom, hanem azt a mocskos, posztapokaliptikus hangulatot), mind a történet és a párbeszédek tekintetében (utóbbi inkább csak amolyan wall of text), hogy az egyszerűen siralmas. A küldetések túlnyomó többsége is a semmitmondó kategóriába tartozik.
    Néhány napja már pihentetem is kicsit így félidőben (éppen "áthelikoptereztem" az új területre - ez talán még nem csak spoiler). Eddig csupán egy-egy olyan momentumot láttam a játékban, amire azt mondtam, hogy na, ez igen, ez jó ötlet volt, igazi "fallout minőség". A többi része viszont - nagy sajnálatomra, mert igencsak vártam ezt a játékot - felejtős.
    (Még szerencse, hogy a Divinity: Original Sin viszont valóban bombajóra sikeredett, és remélhetőleg a jövő év elején érkező Pillars of Eternity is hozni fogja a várt szintet.)

    [ Szerkesztve ]

    Endure. In enduring, grow strong.

  • Gothmog

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #50 üzenetére

    Pedig elhiheted, a megjelenéskor játszottam vele. :K
    (36 vagyok, és pc-n bő huszonéve a kedvenc stílusom a cRPG. Így hát arra is emlékszem, hogy mekkorát szólt a maga idejében már az első rész is, és micsoda felfokozott várakozás volt a folytatása iránt. Ezért írtam, hogy dehogy feledték volna, ha nem készül folytatása. Tuti kultusz státuszba ment volna át a játék.)

    Hmm, a falloutokat én mindig kizárólag egyedül játszottam, csapattagokat sosem vettem fel (a 2-ben megpróbáltam az egyik végigjátszásnál, de siralmas volt az irányíthatóságuk/használhatóságuk), így az általad felvázolt problémák egy részével nem is találkozhattam.
    A szellemként lebegő figurákra, illetve a pénz bugra nem emlékszem. Utóbbira lehet, hogy azért, mert mindig tárgyakkal csencseltem, és pénzt csak akkor és annyit fizettem, amikor és amennyi az összegek kiegyenlítéséhet volt szükséges. (Bár az idő tényleg megszépítheti az emlékeket.)
    Viszont a Glow esetében, gyanítom szándékos dizájn elem lehetett, amit írsz. Elvileg (és gyakorlatilag is), nagyon durva sugárzás volt ott, az ember kapkodhatta befelé a tablettákat még power armorban is.

    Endure. In enduring, grow strong.

Új hozzászólás Aktív témák