Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • oroszpeter_f

    tag

    válasz nickedez89 #1547 üzenetére

    Bocsánat előre is, hosszú lesz :)

    Kezdetben imádtam a telefont. Elég nagy tudást kapott, érkeztek a frissítések, olcsó volt, szerintem abszolút megérte. Viszonylag szép képeket csinált, a 4k-s videója részletgazdag volt, az előlapi vakuja pedig néha jól jött. :) Az ujjlenyomat gyorsan működött, alapvetően stabil telefont kaptam.

    Ezután sajnos egyre több panaszom lett a telefonra, így a végén már úgy éreztem, hogy nincs is telefonom. Szervizt járta folyamatosan illetve a hibák keserítették a használatát.
    2016. július 18-án vettem, az első vevők közt voltam, az adott boltban biztosan nekem adták el az első ilyen telefont.

    1. szerviz: 2016.09.26.
    Már a megvétel után 2-3 hónappal jelentkezett (akkorra idegesített fel pontosabban). A telefon galériája lassan töltött be, erről írtam ide a fórumba is. Illetve a saját videóit nem bírta visszajátszani, csak a hang ment, a kép megfagyott a telón. Volt, hogy "félbevágta" a videót, azaz a kép alja meg teteje külön mozgott visszajátszáskor (gépen is), a hang is csúszkált.
    Szerviz cselekvése:
    Szoftverfrissítés.
    Megoldást adott-e a problémára?
    Természetesen nem, ezt már előre sejtettem.

    2. szerviz: 2016.10.17.
    A telefon teljesen meghalt. A szerviz után pár héttel történt mindez, miközben a Play áruházban frissítettem néhány alkalmazást. Az utolsó töltés közben megállt, a navigációs sáv alul "lecsúszott", azaz csak a felső felét lehetett látni, de arra se reagált. A be/kikapcs gombot megnyomva elment a kép, a töltést se vette ezután, hard reset se ment. Tényleg teljesen kimúlt.
    Szerviz cselekvése:
    Alaplapcsere
    Megoldást adott-e a problémára?
    Természetesen ezután működött a telefon, és "csodák csodájára" eltűnt a galéria lassúsága és a videó rögzítési hiba is.

    3. szerviz: 2016.11.02.
    A főpanel cseréje (és a bolt bezárása) után közvetlen, aznap észleltem, hogy ugyan a telefon korábbi hibái megszűntek, de a kamera lencséje karcos, valamint a belső részében törmelék darabok találhatóak, amik ütésre odébb mozdulnak a telefon belsejében, így a képen is. A kamera 1m-en túli dolgokra nem élesített. Minden bizonnyal a fődarab cseréje és az összeszerelés közben került törmelék a telefon kamerájába. A hangerő gomb működött, de szorult.
    Szerviz cselekvése:
    A jelzett dolgokat, így a törmeléket elhárították, a karcos lencsét kicserélték és a hangerőgomb szorulását is megoldották.
    Megoldást adott-e a problémára?
    Igen. Talán most mondhattam először, hogy hibátlan volt a telefon, és végre igazán úgy tudtam használni, ahogy azt az elejétől szerettem volna.

    4. szerviz: 2017.07.18.
    Pontosan 1 évvel a vásárlás után. A telefon instabil volt a hálózaton. Külfüldön többször újra kellett indítani, hogy hálózatot találjon illetve rengetegszer ledobott a mobilnetről, ami csak újbóli újraindítás után ment megint. Akkor is bizonytalan időre. Volt, hogy 5 percre, volt, hogy 3 órára. A vodafone szerint hálózati probléma nem volt (felhívtam őket, kivizsgáltattam).
    A mobil üveg hátlapja a sok szerviztől (és hibás összeszerelés miatt?) folyamatosan vált fel. A készülék random újraindult, valamint a kijelzője jól érzékelhetően be volt égve az értesítési és navigációs sáv. Kértem a készülék cseréjét, mivel már 4. alkalommal járt szervizben.
    Szerviz cselekvése:
    Egy hamis, valótlan indokra hivatkozva nem javították meg a garanciális készülékemet.
    Konkrétan azt írták, hogy külső mechanikai hatásra a belső főpanelben szakadás történt, vélhetően ez okozza a problémát.
    A telefon érintetlen volt, a szoftveréhez nem nyúltak, csak teljesen lemerítették az akksiját 100%-ról (hogy mivel, azt nem tudom elképzelni).
    Megoldást adott-e a problémára?
    Természetesen nem is volt megoldás, csak terelés. :)
    Aki kicsit is ért a technikához, tudja, hogy ez orbitális baromság. Arról nem is beszélve, hogy a telefon nem volt meghajolva, végig flip tokban tartottam, vigyáztam rá, stb.
    Olyannyira vicc kategória volt, hogy elkezdtem írni egy levelet a fogyasztóvédelemnek, aztán elvetettem, mert a munkám nem engedte meg az intézkedések sorát, inkább használtam tovább így.

    5. szerviz: 2018.01.25.
    A készülék állapota a korábbi hibalistához képest még tovább romlott, ezért egy 4 oldalas panaszlevelet is mellékeltem a telefonhoz szervizbe adáskor, amiben kifejtettem az érzéseimet a telefonnal kapcsolatban, leírtam a korábbi szervizeket, a jelenlegi hibákat, stb.
    Kértem, hogy telefonomat lecserélhessem másik típusra, akár ráfizetéssel is, illetve jeleztem, hogy nem akarok tesztalany lenni, hogy mikor kell megint szervizbe hozni, vajon megoldják-e a gondokat, stb.
    Panaszomat jeleztem a Vodafone e-mail címén és a 1270-en is elmondtam rögzített vonalra. Elindítottam azt a "menetet", amit a 4. szerviz után akartam.
    (1) Továbbra is előfordult, hogy hálózati kapcsolódási hibák jelentkeztek, leginkább külföldön.
    (2) A telefon üveg hátlapja továbbra is mozgott, elkezdett még jobban felválni annak ellenére, hogy a telefonra vigyázok, zárt tokban van tartva a megvétele óta.
    (3) A mobil időnként befagyott, lelassult, újraindult, ami egyáltalán nem kéne jellemző legyen egy ilyen hardverrel rendelkező telefonra.
    (4) A telefon kijelzője továbbra is be volt égve. Legerősebben a virtuális navigációs sávon volt észrevehető, ami 100%-osan az amoled kijelzőpanel hibája.
    (5) A telefon kamerája a 4. szerviz után ismét karcos lett. Szerencsére nem az üveg közepén, így nem zavart a képalkotásban. A tok, amiben tartom, messze kiemeli a kameralencsét a legalsó síktól, így teljesen kizárt, hogy én okoztam volna. Az ilyen hibát egyébként is elismerném, szerviz hibájára pedig az esetemben példa volt korábban.
    (6) A sztereó hangszóró felső, műanyag rácsa elkezdett felválni. Mindez annak ellenére, hogy a flip tokom elölről is védi a telefont.
    (7) A telefon több alkalommal kikapcsolt már a hidegben a tél folyamán, 50%-os töltöttség körül. Ez roppant kellemetlen, hiszen munkám miatt kültéren is használtam volna a telefont, fotóztam volna vele, elérhetőnek kellett volna lennem, leveleztem volna, stb. Külső akkumulátorforrást csatlakoztatva a melegben tért magához a telefon, majd azonnal, irreális gyorsasággal „töltötte fel” magát pl. 48%-ra, utána „visszalassult” a normál sebességre. Ez a jelenség is tisztán jeleztr, hogy a telefonnal valami nincs rendben.
    (8) A telefon galériájának betöltési ideje rohamosan romlott napról napra, akárcsak a legelső szervizek idején. A galéria betöltési sebessége stopperrel lemérve 11 másodperc volt!
    (9) A videókat újra "félbevágta" a telefon, nem lehetett kiszámítani, melyik felvétel lesz jó és melyik lesz használhatatlan, elcsúszot hangú és képű. Nem kell sokat ecsetelnem, hogy ez miért zavart.
    Szerviz cselekvése:
    Kicseréltek elég sok dolgot a telefonban.
    - a teljes külső tokozást, konkrétan egy lefóliázott telefont kaptam a kezembe
    - kicseréltek valami alsó elektronikai panelt, erről többet nem írtak.
    - kicserélték a telefon akksiját, holott erre már nem is lett volna garancia
    - kicserélték az LCD panelt.
    Megoldást adott-e a problémára?
    Tehát gyakorlatilag kaptam egy új telefont, amit köréépítettek a 2. szerviz alkalmával kicserélt fődarabnak.
    Ugye én nem ezt kértem, érthető okok miatt.
    Teljesen úgy éreztem, hogy a szerviz csak játszik velem, hülyének néz. Ha írok egy hosszú panaszlevelet, komolyabban vesznek, de közben nevetnek is rajtam, nem cselekednek helyesen.
    Tudni kell, hogy csereengedélyt csak a szerviz adhat ki, a Vodafone és márkaképviseletei nem. Ők is csak a szerviz engedélye után bólinthatnak rá, tehát a célom az lett volna, hogy a Vodafone nyomást gyakoroljon a szervizre.
    Újabb panaszlevelet írtam arra való tekintettel, hogy hülyének néznek, megpróbálják ennyivel helyre tenni a dolgot, illetve hívtam a 1270-et is újabb panaszra.
    Elegem lett abból, hogy a telefonom csak a szervizeket járta, gyakorlatilag 1 darabja se volt már az, amit anno megvettem.

    6. szerviz: 2018.02.01.
    1 kerek nap sem telt el, újra hibát találtam. Annak ellenére, hogy a telefont direkt nem használtam, csak elkezdtem kipróbálni a dolgait. Konkrétan nem fókuszált a kamera. Bárhogy próbáltam, nem ment, a Vodában a munkatársak se tudták életre kelteni (nem lepett ez meg).
    A fókuszkeret meg se jelent, olyan volt, mintha fix fókuszú lenne. Nem kell ecsetelnem, hogy így használhatatlan volt, így megint beadtam szervizre. Ekkor már igen pipa voltam.
    Szerviz cselekvése:
    Egyszerűen kijelentették, hogy a telefon hibátlan, összehasonlították más telefonnal és gépre is tették, minden szuper. Egy szoftverfrissítést azért csináltak.
    Megoldást adott-e a problémára?
    Egyszerűen röhejes volt ez, amit leírtak. 2 Vodában is megnézték és elismerték, hogy ez szemmel láthatóan rossz, nem élesít, használhatatlan.

    Vége a szervizes történeteknek. Ekkor mondtam azt, hogy a TMX, mint mobilszerviz a szememben egyenlő lett a nullával, sőt inkább mínuszba hajazott. A viselkedésük egyáltalán nem volt korrekt.
    Újra hívtam és írtam a Vodafonnak, már a médiával és közösségi médiával, fogyasztóvédelemmel "fenyegetőzve". Ez már a 3. telefonom és e-mailem, kiegészítésem volt az alap történethez.
    Elmondtam azt is, nyomatékosan, hogy nem leszek tesztalany, nem vagyok hajlandó 7. alkalommal is elküldeni a TMX-nek a telefonom, mert bennük is elvesztettem a hitem. Nem javították meg normálisan a telefont, hibásan küldték vissza többször, valótlant állítottak, hülyeséget állítottak tényként. Nem voltam hajlandó 7. alkalomra is játszadozni és azt se akartam, hogy esetleg megbabrálják a telefont és visszaküldjék, hogy tényleg nincs hibája. Ezt is kinéztem már belőlük.
    Kértem már erősen a telefon cseréjét, a 2. alaplapnak is a 4. szervize volt. Mondtam, hogy hajlandó vagyok független szervizzel is kivizsgáltatni a telefont, de a TMX-et hallani se akarom.

    Közben már régen egy másik, butább telefont vettem használtan és azt használtam, mert az időpontokból is látszik, hogy a sajátomra nem lehetett számítani. Szervizből ment szervizbe.

    Lassan megjött a hivatalos panasztételek eredménye is.
    Február 15-én hívtak a Vodafone-tól, hogy vigyem be a telefont és tartozékait, dobozát, megkaptam a csereengedélyt. Pontosan ezt: "Egyedi elbírálás alapján lehetőséget biztosítunk a 357066070285440-es IMEI-számú készülék bármely más típusú, díjmentes értékegyeztetéssel történő cseréjére, melyet márkaképviseleteink egyikén kérhet."

    Ezután nem kertelek, leírom mi volt:
    Flottakedvezménnyel anno 87.990 Ft-ért vettem a telót, ez volt a kiindulási alap.
    Tájékoztattak (már személyesen ismertek több boltban, odajöttek érdeklődni úgy is, hogy épp más ügyféllel voltak, érdekelte őket a történetem), hogy olcsóbb telefon választása esetén visszakapom kp-ban a különbözetet, vagy nagyobb értékű esetén simán csak rá kell fizetnem. Nem volt ezután kérdés. Kiválasztottam a legolcsóbb telefont, ami egy Smart Mini volt 9.900 Ft-ért. Járt tehát nekem 78 ezer Ft. Járt volna, ha nem ürítették volna ki a pénztárakat. :D Nem tudtak konkrétan kifizetni. Ez egy pénteki nap délutánja volt, 45 perc várakozás (ügyintézés) után. Nem volt más esélyem, hétfőn újra be kellett mennem, akkor intéztük el a dolgot, soron kívül hívtak már be. Nem is velem lett volna. :D
    Ezután a megkapott telefont 2 nap múlva eladtam 7.000-ért, tehát "buktam" 3 ezret, 85 ezer Ft volt a zsebemben, meg a korábban megvásárolt buta helyettes telefonom.

    Álmodtam egy nagyot, kinéztem egy akciót és kiegészítve a meglévő pénzmagot megvettem egy Samsung Galaxy Note 8-at. Függetlenül, dual SIM-mel, hivatalos magyar beszerzéssel (figyelni kell, rá kell kérdezni, sok a külföldi ún. szürke import). Persze maradtam a saját flottámban, a Vodánál, mert nem a szolgáltatással volt bajom.
    Hogy miért?
    - Mert reméltem, hogy egy csúcsmodellel kevesebb baj lesz, konkrétan semmi, mert odafigyelnek rá.
    - Hogyha mégis lenne gond, a Samsung saját boltjában 30 perc alatt szervizelik a telefont az ígéret szerint, nem heteket kell rá várnom (max. pár napot ha nagy a baj).
    - Kapok a szerviz idejére igény esetén egy ugyan olyan tudású cseretelefont (pl. S8-at), illetve cserekártyát, azaz ha sokadjára gond lenne, visszakapom kp-ben az árát, nem kell listából válogatnom, stb.
    - A telefon nagyobb értéket fog képviselni, mert független, dual SIM-es, magyar beszerzéses.
    - Ez tényleg okos telefon, hihetetlen a tudása, maga a csúcstechnika, amit most tudnak a cégnél. Érdekelt a dual kamera, az edge kijelző, stb.
    - Végül de nem utolsó sorban a munkámhoz nagyon nagy segítség a beépített toll, jól tudom használni pl. PDF-re vektoros rajzoláshoz. (építészmérnök és fotós vagyok)

    Azóta is megelégedve használom, lenyűgöz, hogy mennyi mindent tud.
    Persze, jóval drágább a Platinumnál, nem is akartam egy percig se egymással összehasonlítani. Jó telefon lett volna az is, de kicsit elrontották.

    Ha idáig elolvastad, legalább pár sor reakciót írj válaszul, mert kitartásból jelesre vizsgáztál! :D :C :C

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák