- World of Tanks - MMO
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Escape from Tarkov
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Dragon Age: Origins
- Marvel Snap
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
Új hozzászólás Aktív témák
-
SityiSXT
őstag
válasz Dr. Akula #100 üzenetére
GTA4 nekem hibátlanul fut... GFWL klienst telepítetted (ami alapból a Win8-ban van, az nem jó a GFWL-es játékokhoz)?
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz SityiSXT #101 üzenetére
Van ennek minden baja. Először felraktam egy "okosított" Complete Editiont (mielőtt valaki warezzal ajvékolna, elmondom hogy megvan eredetiben, a termék pedig a serial, nem a telepítőfájlok), ami W7 alatt tökéletesen ment, W8.1-en először települt, de jött a szokásos 800x600 bug (radeon kártya) a -norestrictions se segített, pedig W7 alatt még ment úgy. Mivel volt mentésem, a .cfg fileokat felülírtam, így volt nagyobb felbontás, viszont hang nem. Leszedtem az egészet, majd újra felraktam, akkor meg azt mondja hogy hibás a telepítőfájl (ja, eddig nem volt az?), persze a .iso-t simán megnyitja, ott nem nyavajog. Megpróbáltam az eredeti lemezeimről készített .iso-ból telepíteni, ott meg szerinte az egész .iso file szar. A Stalker feltelepül, de ott meg simán csak belefagy a gép, azt se mondja mi baja.
Win 8.1 64 bit, legfrissebb, 8.1-hez ajánlott driverek vannak telepítve mindenhez (radeon, creative x-fi, chipset driver, sata, usb, minden amit a gyártóktól le lehet tölteni). Eszközkezelő szerint minden rendben, filmlejátszás tökéletesen megy, pedig az a másik a játékon kívül ami szeret nem működni ha valami probléma van.
Win7-et számtalanszor újraraktam már korábban, érdekes mód ott sose volt ilyen probléma.
Win8.1-et lehet úgy telepíteni hogy később adom meg a serialt, mint a korábbi windowsokban? Mert ha nekiállnék kísérletezni, újratelepíteni párszor, nincs kedvem naponta egy telefonosnak magyarázni hogy nem wrezolok, csak ugyanarra a gépre rakom vissza a szarjukat.
[ Szerkesztve ]
-
LordX
veterán
válasz Dr. Akula #103 üzenetére
Hát bocs, de ha nem gyári telepítőt használsz, akkor megérdemled. Nem a warez miatt, hanem attól a hülye feltételezés miatt, hogy pár okos hekker majd jobban tudja, mint a párszáz mérnök, aki csinálja a rendszert. Ha gyári telepítővel is hozza a problémákat, majd akkor jelentkezz.
-
Dr. Akula
nagyúr
Az előbb írtam hogy a GYÁRI lemezekről, általam készített .iso-kkal (2 lemezes, ugye) is próbálkoztam. És ha elolvastad, akkor láthattad hogy ELSŐRE feltelepült. Csak nem működött. Aztán másodikra már települni se akart. Ugyanarról, amiről előtte igen.
A gyári lemezt azért nem szeretem mert lassú. Főleg ha ennyiszer kell újratelepíteni hogy működjön. Régebben mikor arról telepítettem, mindig vagy 3x kellett újratelepíteni hogy felfogja hogy működnie kéne. Leginkább a meglévő GFWL account behozása nem sikerült neki, holott vagy 10x frissítette magának, mert mindig "van újabb" verziót talált. Amint frissített, elfelejtette hogy már megvolt, és kezdte előlről. Na itt untam meg a lemezezést.
"hülye feltételezés miatt, hogy pár okos hekker majd jobban tudja, mint a párszáz mérnök, aki csinálja a rendszert"
Asszem a vírusok léte önmagában megcáfolja azt az állítást hogy a mérnökök jobban tudják...[ Szerkesztve ]
-
Geri Bátyó
őstag
Legtöbb esetben ezek a "mókolt" telepítők csak annyiban különböznek, hogy az ősrégi, és/vagy sosem használt hardverek támogatását kigyomlálják belőle, amivel rengeteg helyet lehet megtakarítani, valamint belegyógyítják a frissítéseket és esetleg pár olyan dolgot, amit amúgy is feltelepítenél (pl: .NET, Silverlight, Java), esetleg pár alap program (böngészők, TC) és ez nem befolyásolja az oprendszer működését.
Én az XP-be saját magam integráltam bele az SP-ket, Most a WIN7-hez viszont levadászatm egy okosított változatot, pedig nekem is itt figyel a polcon az eredeti. Én még nem használtam, de egy ismerősnek felraktam az ő saját kódjával (neki is van eredeti) és tökéletesen működik."Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Dr. Akula
nagyúr
Nem én. A kiindulási alap a "pár okos hekker majd jobban tudja, mint a párszáz mérnök" volt. És mint áltjuk jobban tudják, mert nem kényszerítenek felesleges dolgok (lemezpörgetés, önmagával se kompatibilis GFWL) használatára, amivel a "mérnökök" szopatják a tisztességes vásárlót. A "hekkelt" telepítő legalább 1szer működött, a gyári még annyit se. Win7-en meg minden jó volt. Most akkor ki tudja jobban?
-
Dr. Akula
nagyúr
Lehet homokba dugni a fejet, de attól még így van. Szinte az összes játék (talán egyetlen kivétel a cdprojekt witcherje) a legális júzereket szopatja, 2-ből 1szer még a gyári lemezt se ismeri fel eredetinek, regisztrálj mindenfélét a neten, persze nem biztos magyarországról lehet, akkor hekkelj magadnak angol / US kamucímet, ne játsszál ha nem vagy online, csakhogy ellenőrizni lehessen téged, stb. Ha már egyszer fizettem a termékért, ne engem basztassanak, míg az ingyenjúzer probléma nélkül használja.
-
SityiSXT
őstag
válasz Dr. Akula #113 üzenetére
Megint csak azt tudom mondani: nálam a többszáz játékból egy kivétellel hiba nélkül fut mind. Amivel megszívtam, az a Carmageddon 2 a GOG-ról, pedig abban nincs "vevőszivatás". Megoldottam másként, de én elgondolkodnék a helyedben azon, hogy ha tényleg minden játékkal baj van a gépeden, akkor ott nem-e inkább a géppel (akár HW, akár SW oldalon) van gubanc...
Az eredeti játékos fejtegetésedre a személyes véleményem: ha a sok "ingyenjúzer" becsülettel vásárolt volna, akkor nem kellenének a másolásvédelmi mechanizmusok. Mellesleg még a Steammel van a legkevesebb baj - viszont az már baromira nem ehhez tartozik, hogy te hamis amerikai címmel akarsz az Amazonról vagy VPN-trükközős kelet-tadzsikisztáni kulcsboltból játékot vásárolni. Ha becsületesen viselkedsz, nem érint téged a címhamisítás és/vagy az aktiválási problémakör.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz gyurkikrisz #114 üzenetére
egyik, hogy "szinte", a másik hogy ha van is net, akkor se biztos, hogy menni fog egy online autentikáló játék. lásd: Ubisoft.
-
Glenda
addikt
válasz Dr. Akula #113 üzenetére
Nincs optikai a gépemben, Steamről szoktam vásárolni, az nem szopat. Battlenetre is inkább beírtam a serialokat és letöltöttem a Diablot is meg a Starcraftet is. Mind fut 8.1-en. Legutóbb Ace Combat, NFS HP, Saints Row 3, Just Cause 2-t játszottam, mind Win 8.1-en.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Geri Bátyó
őstag
válasz gyurkikrisz #114 üzenetére
Tényleg tök jó, hogy van net, de ez mennyiben befolyásolja az offline futtatott dolgokat? Feltételezem, hogy játékból sincs minden online, de én például Win 8/8.1 alatt cseszhetem a fél milláért megvásárolt progit, amivel dolgozok. Ja, hogy van net? Mit csináljak vele? Olvasgassam az átgondolatlan hsz-eidet, vagy nézzek pornót, munka helyett?
"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz gyurkikrisz #114 üzenetére
Maradj meg ebben a tévhitben...
"Ha normális szolgaltatod van akkor mindig van net."
Aha... Nekem kiajánlottak egy gyorsabb csomagot, 3 napig nem volt tőle net. Mert azt elfelejtették közölni hogy szolgáltatni azt nem tudják, csak ajánlgatni. És vidékre / Horvátba ki hozza utánam a kábelt?[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
Azt meg letiltják ha épp olyan kedvük van. Már a dio2-ben is ment a letiltogatás, és már egy sima térképhekk is elég volt hozzá, pedig az csak pótolta amit a készítők 10 év alatt nem tudtak megvalósítani: legyen rendes térkép a játékban, semmi extra.
Ha lehet azonnali aktiválás nélkül újratelepíteni a 8.1-et, akkor lehet teszek még egy próbát, alapból gyorsabbnak tűnik a 7-esnél, csakhát így most olyan mint a Linux: nézegetem az üres oprendszert, az meg kevés.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz SityiSXT #115 üzenetére
Ezért kérdeztem pár helyen hogy van-e akinek megy, mert ebből így már le lehet vonni statisztikát hogy elvileg működnie kéne, nem mission impossible, tehát érdemes próbálkozni vele. Csak még azt nem tudom mivel, mert ugyanezeket a drivereket tudom megint felrakni, és mégcsak azt se tudom melyik eszköz / akármi száll el (vagy mikor melyik), hogy egyáltalán mit kéne másképp próbálni. Adok neki egy esélyt reinstall után, de aztán jön vissza a 7-es, bármennyire is nem akarom, de mostmár használni is kéne valamire a gépet.
A sok ingyenjúzer biztos becsületesen vásárolna ha lenne neki miből, nem mindenki keres olyan jól (= a létminimumnál többet) mint én. Persze mindenki pingvinezik hogy ez nem az ő gondja, de a júzeré se a kiadók bevételcsökkenése, szal oda-vissza mehet a pingvinezés. Engem viszont egyik problémája se érdekel, csak az hogy amiért fizetek, azért ne én szívjak. A kiadót meg látszólag ez nem érdekli, viszont ha már az eredeti játék mellé is cracket kell letölteni, akkor lassan felmerül a kérdés hogy így egyáltalán minek megvenni a problémás gyárit.
-
gyurkikrisz
őstag
válasz Geri Bátyó #119 üzenetére
Olvasd at meg egyszer a hz-t (remelem) megerted
[ Szerkesztve ]
A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500
-
SityiSXT
őstag
válasz Dr. Akula #122 üzenetére
Nem akarok ebbe mélyebben belemenni, mert abból komoly társadalomkritikai és gazdasági vita lenne, de leegyszerűsítve a dolgot: ha más terméknél (tévé, autó, öltöny, akármi) nem jut rá, akkor nem veszi meg / spórol rá / kivárja az akciót rá / néz mást / stb, de nem ellop(at)ja. Meghát ez nem csak a vagyoni helyzettel függ össze, hiszen nagyon sokan gondolkodnak úgy, hogy minek fizessen érte, ha megszerezheti ingyen is. Nyilván az is erős csúsztatás, hogy a kiadó minden illegálisan letöltött példányt kárnak próbál elkönyvelni. Egy a lényeg: az illegális ingyenélők visszaszorítása miatt van DRM, nem a vásárlók szivatása miatt. Miért? A kiadó befektetett egy adag pénzt a játékba, és keresni szeretne rajta. Ha pedig ingyen is meg lehet szerezni, akkor ki fog érte fizetni? Persze akadnak becsületkassza alapon működő játékok is, a free-2-play modell kezd egyre népszerűbb lenni (az ingyenes játékokról nem is beszélve) - de akkor ott tessék nézelődni lapos pénztárcával. Váncsa Istvánnak volt erre egy jó hasonlata: "Ne lopkodjunk őrzött kertekből rózsákat, inkább a mezők liliomjaiban gyönyörködjünk" (vagy valami ilyesmi).
Illetve baromira érdekel, milyen játékokhoz kellett cracket letölteni, hogy működjön? Perpill egyetlen játék jut az eszembe, ami ma csak a nemhivatalos patch felrakása után hajlandó futni, de az sem crack - a szóbanforgó játék pedig a Vampire The Masquerade: Bloodlines.[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz gyurkikrisz #117 üzenetére
ha áramszünet van egy közeli node-nál, akkor is? kábellopás esetén is?
(#124) SityiSXT: csak jelenleg a DRM legtöbb formában főként azokat szívatja, akik legálisan rendelkeznek a játékkal. a kalózkodók meg szépen megkerülik azt, örö' é' bódottá' van nekik.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz SityiSXT #124 üzenetére
Így van, de ha hozzájuthatna ingyen is, akkor használna ingyenöltönyt, nem csak kívülről nézegetné a kirakatot. Szoftvernél technikailag megoldható, tehát megteszi. A warez teljes felszámolása illúzió, olyan mint a drogozás vagy az alkohol, lehet tiltogatni, azzal legfeljebb csak annyit lehet elérni hogy Al Capone fölözi le a hasznot, nem az állam. Mert kereslet az van rá, a kínálat meg ahhoz igazodik. A kiadók felelőssége hogy normális árazással érdekeltté tegye a vásárlókat a legális használatban. Ez persze addig nem megy amíg hasraütéssel kalkulálják az árakat, és ha nem jön az elképzelt luxusprofit, akkor meg rázzák a bilincset. Az általad említett öltönynek is leviszik az árát ha nem fogy, itt meg csak a bilincsrázás megy. Nincs visszacsatolás, nem a piaci realitásoknak megfelelően működnek a kiadók. Ez az ő hibájuk, tudják a megoldást, ha majd kell a zsé, akkor használják is. Úgy látszik nem kell, csak olyan jó dolog siránkozni. Közben a statisztikák meg folyamatosan azt mutatják hogy évről évre nő a bevételük. Most akkor sajnáljuk őket?
"Meghát ez nem csak a vagyoni helyzettel függ össze, hiszen nagyon sokan gondolkodnak úgy, hogy minek fizessen érte, ha megszerezheti ingyen is."
Ez pont a vagyoni helyzet, attól még hogy számtanilag belefér a fizetésébe a sw, nem csak erre kell költeni, rezsi, ruha, kaja, stb. Úgy meg már nem fér bele. De mégha beleférne se biztos hogy megéri az árát. Lehet hogy egy ezresért megvenné, de 15-ért nem. Mert nem ér annyit, de alkudni meg nem lehet."az ingyenélők visszaszorítása miatt van DRM, nem a vásárlók szivatása miatt."
Ahogy Rejtő mondja: ez is egy álláspont, de nem az enyém. Nekem mindegy mi miatt van, engem akkor is zavar. A warezolót meg nem, mert ő anélkül kapja. Akkor én is anélkül kérem. Ha pénzért nem kapom meg így, akkor majd ingyen. Nem az én érdekem hogy fizessek érte,hanem a kiadóé. Nyilván ha nem lehetne másképp megszerezni, akkor téma se lenne, de warez van, volt, lesz, ezt megakadályozni nem tudják, csak alkalmazkodni hozzá. Ezért terjed ma annyira az online aktiválósdi, csak épp a megvalósítások nagyon szarok, és bármikor önkényesen bannolhatja az accodat a kiadó, persze a pénzedet nem adja vissza (innentől felveti a jogalap nélküli gazdagodás bűncselekményét). -
SityiSXT
őstag
válasz Dr. Akula #126 üzenetére
Persze, hogy illúzió a warez teljes felszámolása - ettől viszont továbbra sem lesz legális. Te kérded, mi a fenének védelem, én csak annyit mondtam, hogy ezért. A játékárak meg pont, hogy a vicces fajta: lehet, hogy már korábban is, de az Xbox és PS2 gépek idején az ajánlott fogyasztói ár 49,99 USD volt, és még ma is ennyi általában véve, bár a next-gen megjelenésével ez már inkább 59,99 USD a megemelkedett fejlesztési költségek miatt. A lényeg: kb. 15 évig változatlan volt a videojátákok ára. Akkor hol itt az extraprofit? Tényleg olyan kapzsi a kiadó? Ez az ár alakult ki, a kiadóknak ehhez kell alkalmazkodniuk. (Persze nem kell őket félteni, ott vannak a gyűjtői kiadások, ott szerintem tudnak kaszálni rendesen.) Plusz ott van konzolon adott a megunt játékok beszámíttatása az újba (illetve ott is kezdenek felbukkanni a F2P címek), PC-n pedig rengeteg akció is van: ha csak a Steamet nézzük, akkor ott a napi, a heti, a hétközepi és a hétvégi akció, a téli, húsvéti, nyári, halloweeni, karácsonyi vásár. Aki akar, az tud olcsón vásárolni, ergo nem igaz, hogy a szegényebbeknek csak a warez az egyetlen járható út.
A DRM pedig normális esetben nem szabad, hogy gondot okozzon. Szerintem pont emiatt terjednek az online védelmi platformok, mint amilyen az Origin, a UPlay, vagy a Steam. Nincs nyűglődés, csak beírod a kódot (már ha nem az adott online áruházban vetted), letöltöd, játszol. A net megléte sem különösebb gond, első indításnál muszáj online lenni, utána elketyeg egy ideig offline is (már ha az adott játék nem olyan, hogy kötelező hozzá a net, mint mondjuk egy MMO-nál). Ha pedig a tudat zavar, hogy ott a DRM, akkor miért érzed magad feljogosítva, hogy illegális eszközökhöz folyamodj? Vásárolj a GOG-ról, ott garantáltan nincs semmi.[ Szerkesztve ]
-
Geri Bátyó
őstag
válasz gyurkikrisz #123 üzenetére
Offline akar telepíteni valamit, amit azután offline akar futtatni, te meg jössz az internettel. Mit kellene ezen másképp értelmezni?
Csak egy példa.
A kollégám a határ mellett dolgozik, ahol nincs térerő, ezért venne egy nagy külső vinyót, hogy elférjen rajta minden meló, te pedig ajánlanád neki a felhőt, mert már 2014 van."Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz SityiSXT #128 üzenetére
A DRM egy olyan védelmi próbálkozás ami csak a legális júzert szopatja. Aki warezol, azt nem, mert anélkül kapja. Ezután jogosan merül fel a pénzes júzerben is hogy ő mi a fenének fizetett kemény pénzeket azért amit problémamentes verzióban ingyen is megkaphat? Mert az olyan csúnya dolog? Csúnya dolog tizedannyit fizetni mint egy amcsi munkásnak, az se zavar senkit... Valami reális magyarázat létezik? Én még nem találtam.
"Tényleg olyan kapzsi a kiadó? Ez az ár alakult ki, a kiadóknak ehhez kell alkalmazkodniuk."
Ó, szegények, mindját megsajnálom őket, hogy ennyire "muszáj" alkalmazkodniuk a saját maguk által kitalált fantáziaárakhoz..."Plusz ott van konzolon adott a megunt játékok beszámíttatása az újba"
Nem sokáig, már a használtpiacra is ajvékolnak, "csökkenti" a profitjukat. Szerintük. Mert nem tőlük veszed sokpénzért, hanem egy másik tulajtól kevésért. Mint amikor a Linux volt a warez az MS-nek, mert ők "feltételezték" helyetted hogy úgyis Windowst fogsz használni a linuxos gépen, csak warezban. Ja és legújabb hír hogy a GTA5 prevgen konzolos tulajai se kapnak kedvezményt ha megveszik nextgenre megint.Steamen akkor tudsz olcsón vásárolni, amikor már nem kell senkinek, ergo nem ér semmit. Akkor már nekem se.
"A DRM pedig normális esetben nem szabad, hogy gondot okozzon."
Viszont eddig csak nemnormális esetek vannak."A net megléte sem különösebb gond"
Neked."első indításnál muszáj online lenni"
Meg a többinél is, lásd: Ubisoft, Blizzard. -
Dr. Akula
nagyúr
A mezei verziót már nem lehet 90 napig? Mert az van, csak addig nem akarnám beregelni amíg nem biztos hogy nem kell megint újratelepíteni. Ez meg addig nem engedett tovább amíg nemkap serialt, holott a WIn7-nél simán tovább lehetett nyomni. Itt nincs valami rejtett beállítás erre, mint az offline fiókos trükközés felhőzgetés helyett?
-
LordX
veterán
válasz Dr. Akula #106 üzenetére
Mivel a Vista óta a Windows telepítés annyiból áll, hogy átmásolja a lemezről a merevlemezre a fájlokat és kész, ezért nagyon meg kell szenvedni azért, hogy egy mókolt telepítő ne telepítse fel a rendszert.. De most te pattogsz azon, hogy kigyomláltál dolgokat a telepítőből, és nem megy valami. Mivel a MS ezt nem támogatja, ezért ne is várd, hogy működjön.
-
SityiSXT
őstag
válasz Dr. Akula #131 üzenetére
"A DRM egy olyan védelmi próbálkozás ami csak a legális júzert szopatja." - Akadtak már példák arra, hogy a DRM miatt szívtak vásárlók, de ezeket nyugodtan tekinthetjük szabályerősítő kivételnek. Alapesetben a DRM nem szivat, hanem transzparensen végzi a dolgát, a legális felhasználó pedig ebből nem lát semmit. Ha neked személy szerint problémáid vannak az eredeti játékok futtatásával, akkor a te készülékedben van a hiba.
"Ó, szegények, mindját megsajnálom őket, hogy ennyire "muszáj" alkalmazkodniuk a saját maguk által kitalált fantáziaárakhoz..." - Nem kell őket sajnálni, nem is ezért írtam. De ha gondolkodnál is egy kicsit... Fejlesztő jön, hogy csinálnának egy csudijó játékot. Kiadó megfinanszírozza a fejlesztést arra az 1-2-X évre, amíg ez tart (bérek, szoftverek, gépek, infrastuktúra üzemeltetése, stb.). Mivel érdeke, hogy sokat adjon el, hát költ a reklámra is. Megveszi egy adag ember, majd a kiadó számol, hogy jött ki anyagilag a dologból, és ezen eredmény alapján dönt arról, hogy csődöt jelent vagy van annyi pénze, hogy a következő játékot megfinanszírozza. Mindezt a darabonkénti 50 dodós árból. Ugyan nem tartozik ide szorosan, de az indie játékokat is ugyanúgy warezolják, pedig általában azok olcsóbbak, és nincs ott a kapzsi kiadó. Ott mivel indokolod a warezt?
Használtpiac - Jelenleg nem ez a helyzet. A jövő meg még bizonytalan, hiszen az MS-nek is visszakoznia kellett. Akkor?
"Steamen akkor tudsz olcsón vásárolni, amikor már nem kell senkinek, ergo nem ér semmit. Akkor már nekem se." - Ez meg miféle baromság? Egy játék attól jó, mert új? Ha már fél-egy éves akkor meg már nem érdemes fizetni érte - warezolni meg igen?
"Viszont eddig csak nemnormális esetek vannak." - Magyarázd el ezt azoknak, akiknek gond nélkül futnak a DRM-mel védett játékaik. Vannak pármillióan... Akkor miért általánosítasz abból, hogy csak te nem tudsz eredeti játékokkal játszani?
""A net megléte sem különösebb gond" Neked." - Miért, neked az? Kifejtenéd, hogy miért?
"Meg a többinél is, lásd: Ubisoft, Blizzard" - Blizzardot nem tudom, mit és hogy csinál, de ez alig pár játékot érint. A többi kliensnek (Steam, Origin, Uplay) van offline módja, az első indításhoz pedig az aktiváció miatt kell a net, utána elketyeg x ideig offline is.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz SityiSXT #136 üzenetére
"Akadtak már példák arra, hogy a DRM miatt szívtak vásárlók, de ezeket nyugodtan tekinthetjük szabályerősítő kivételnek."
Mi mindig csak ilyen szabályerősítő "kivételekkel" találkozunk."Ha neked személy szerint problémáid vannak az eredeti játékok futtatásával, akkor a te készülékedben van a hiba."
Aha... a Witcherből is azért vette ki a CDProjekt a védelmet, mert mindig csak a más készülékében volt a hiba... Amikor nem megy az Ubisoft DRM szervere és senki se tud játszani, akkor épp kinek a készülékében van? És amikor 3-ból 2-szer wareznak ismeri fel saját magát a gyári lemez?Semmivel se érdekelnek jobban a fejlesztők / kiadók szocproblémái, mint őket a miénk. Őket érdekli mennyi időbe kerül megkeresni a szoftverrevalót? A dinnyéseket ki sajnálja, akiktől előállítási ár alatt veszi most (is) át a felvásárló a cuccot? Hát a közmunkásként visszafoglalkoztatott önkormányzati dolgozókat? Ápolónőket, orvosokat, tanárokat? Szerintem nem pont a fejlesztőknél kell kezdeni a sajnálkozást.
Ha nem tudják olyan áron adni a cuccot hogy megvegyék, akkor nincs értelme legyártani. Minden cégben szokás előzetes gazdaságossági számítást végezni, gondolom a kiadóknak se ismeretlen a dolog. Ha meg úgy vélik hogy az általuk kitalált áron nekik megéri, akkor meg ne ajvékoljanak a warez miatt. Azokra eleve nem is számítottak bevételként.
"az indie játékokat is ugyanúgy warezolják, pedig általában azok olcsóbbak, és nincs ott a kapzsi kiadó. Ott mivel indokolod a warezt?"
El tudok képzelni az indie fejlesztőknél is szegényebb vásárlókat. Pl. kezdésnek egy egész közép-európai országot."Ez meg miféle baromság? Egy játék attól jó, mert új?"
Megvennél egy CGA grafikás Defender of the Crownt akkori áron? Vagy egyáltalán bármilyenen..."Ha már fél-egy éves akkor meg már nem érdemes fizetni érte - warezolni meg igen?"
A legtöbbért újonnan se érdemes. Én mondjuk a vinyóhelyet nem pazarolnám ezekre, de van aki értékén veszi."Magyarázd el ezt azoknak, akiknek gond nélkül futnak a DRM-mel védett játékaik."
Érdekli ez azokat akinek nem?"Akkor miért általánosítasz abból, hogy csak te nem tudsz eredeti játékokkal játszani?"
A Witcherből csakis az én kedvemért szedte ki a kiadó a DRM-et? Úgy hogy nem is játszottam vele? Nem is tudtam hogy ilyen fontos ember vagyok. -
SityiSXT
őstag
válasz Dr. Akula #137 üzenetére
"Mi mindig csak ilyen szabályerősítő "kivételekkel" találkozunk." - Kérhetnék öt példát az elmúlt két évből? Ha már egyszer folyamatosan ilyenekkel találkozunk...
Witcher - Ez mondjuk egy speciális eset, ugyanis a CDProjekt erősen DRM ellenes, ami dicsérendő. Nem miattad szedték ki - a kiadó akart bele megjelenéskor mindenképp védelmet, aztán később megengedte, hogy kivegyék. (Apropó: a Witcher első részéhez, mint láthatod, kellett egy kiadó, hogy megfinanszírozza. A másodikhoz és a készülő harmadikhoz már nem, mert a CDProjekt ebből meg a GOG.com forgalmából meg tudta/tudja finanszírozni. De ehhez vásárlók kellettek, nem warezolók!)
Szerverleállások - Igen, előfordulnak. Ha pedig áramszünet van, akkor a warezzal sem tudsz játszani. Ez megint nem érv. Igen, régebben a Uplay letérdelt többször is, manapság ez már ritkább. Viszont ezeket a dolgokat a kalózkodás kényszerítette ki.
"Semmivel se érdekelnek jobban a fejlesztők / kiadók szocproblémái, mint őket a miénk." - Csak annyira, hogy ők abban érdekeltek, hogy te megvedd a terméküket. Nem akarod felfogni, hogy a legális vásálók azok, akik miatt van pénz új játékok fejlesztésére? A warezolókból nincs pénz -> nincs minől a játék fejlesztését fedezni.
"Szerintem nem pont a fejlesztőknél kell kezdeni a sajnálkozást." - Nem is, de akinek nem futja játékra, attól még nem kap erkölcsi felhetelmezást arra, hogy warezoljon. Elég nagy a F2P szekció is már a Steamen, akad közte nem egy jó játék is, nem kell törvényt sérteni.
"Ha nem tudják olyan áron adni a cuccot hogy megvegyék, akkor nincs értelme legyártani. Minden cégben szokás előzetes gazdaságossági számítást végezni, gondolom a kiadóknak se ismeretlen a dolog. Ha meg úgy vélik hogy az általuk kitalált áron nekik megéri, akkor meg ne ajvékoljanak a warez miatt. Azokra eleve nem is számítottak bevételként." - Megtörtént, ezért kerül minden egyes játék annyiba, amennyibe. A warez miatt meg igenis ajvékolnak, mert egy nem elhanyagolható réteg akkor is illegálisan szerzi be a játékát, ha amúgy kényelmesen ki tudná fizetni (tehát nem kell érte két hétig koplalnia).
"Megvennél egy CGA grafikás Defender of the Crownt akkori áron? Vagy egyáltalán bármilyenen..." - A GOG-ról megvan a Might&Magic sorozat (többek között). Az első rész 1986-ban jelent meg. De ez nem válasz a kérdésemre: egy nem túl régi játék (kb. fél-egy-másfél éves) miben nyújt kevesebbet akkor, amikor kap egy -50% - -75%-os akciót, mint megjelenéskor?
Ahogy nézem, te már csak trollkodsz velem (én hülye meg etetlek). Zárjuk rövidre! Azt nem akarod megérteni, hogy a warezt sehogy sem lehet fehérre mosni. A szoftver sajátos jellegéből adódóan nem a hagyományos értelemben lehet ellopni, de attól a warez jogilag még lopás marad, aki pedig warezol, az jogilag tolvaj. Nem jó dolog a DRM, de a warez miatt ehhez az eszközhöz fordultak a kiadók - ahogy az áruházakban is rajta van a dobozon a széfer vagy más lopásgátló (és teszi tönkre a tokot - volt már rá nem egy példa, hogy elszakította picit a borítót vagy nyomot hagyott az átlátszó műanyagon, ami mögé a borítót csúsztatják), az ellen miért nem reklamálsz ilyen vehemensen? Pár éve a Steam/Origin/Uplay legalább próbál a DRM mellett kényelmi funkciókat is építeni a klienseikbe. Csak a Steamen van bármelyik pillanatban minimum 4 milló játékos bejelentkezve (de a 6-7 millió sem ritka), és ezek elsöprő többsége gond nélkül játszik.
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
válasz SityiSXT #138 üzenetére
"Kérhetnék öt példát az elmúlt két évből? Ha már egyszer folyamatosan ilyenekkel találkozunk..."
Watch Dogs, Ubisoft DRM megszűnt működni. btw, ez nem mossa tisztára, hogy a DRM jó. a DRM főleg jelen formájában tűzzel-vassal írtandó.
"Viszont ezeket a dolgokat a kalózkodás kényszerítette ki."
inkább a felsőbb vezetésben valamelyik retardált menedzser, akinek köze nincs a "műszaki" részéhez. hidd el, ez a valószínűbb. az ilyesmi állítást a marketingesek főzik ki a boszorkánykonyhájukban.
"Csak annyira, hogy ők abban érdekeltek, hogy te megvedd a terméküket. Nem akarod felfogni, hogy a legális vásálók azok, akik miatt van pénz új játékok fejlesztésére? A warezolókból nincs pénz -> nincs minől a játék fejlesztését fedezni."
ezzel ő is tökéletesen tisztában van. de pontosítanék, a cégeket az érdekli, hogy a termékből minél nagyobb profit legyen. nem a te elégedettséged a lényegük. és mellesleg nagyon nagy profitot zsebelnek be a jellemzően 60 USD-s nyitóárakkal. a warezolók által kiesett pénz marginális az összeshez képest. nem kell őket megsajnálni.
btw, nagyobb profitot érhetnének el, ha 60 USD helyett mondjuk 45-tel nyitnak. többen vennék meg."Nem is, de akinek nem futja játékra, attól még nem kap erkölcsi felhetelmezást arra, hogy warezoljon."
ellenben a fejlesztő cég részint örülhet, mert népszerűsödik a termék. amiből következhet, hogy idővel leértékelve de megvásárolja a játékot.
"Megtörtént, ezért kerül minden egyes játék annyiba, amennyibe."
khm.
"A warez miatt meg igenis ajvékolnak, mert egy nem elhanyagolható réteg akkor is illegálisan szerzi be a játékát, ha amúgy kényelmesen ki tudná fizetni (tehát nem kell érte két hétig koplalnia)."
mai tendencia továbbra is az, hogy a warezolók igen kis részét képezik a felhasználótábornak. továbbá nagyobbak a konzolos eladások és ott meg körülményesebb a warezolás. tehát így, vagy úgy, de konténernyi pénzt kaszálnak.
"warezt sehogy sem lehet fehérre mosni."
tudja ő. de ugyanígy a DRM megléte sem igazolható, mert az senkit se segít. plusz egy szolgáltatás, amit fejleszteni, karbantartani kell, erőforrásokat emészt fel feleslegesen. ezt mind bele lehet tolni játékokéba...
-
gyurkikrisz
őstag
válasz #19617792 #139 üzenetére
A Watch Dogs egyszeri eset, nagy volt a hype, nagyon leterheltek a szerverek, nehogy mar egy eset miatt iteld meg.
Rosszul gondolod. A DRM azert ved meg valamit, mert azt el akarjak lopni. Ha nem akarnak ellopni nem is vedenek. Logikus, nem?
Az, hogy legyen olcsobb valami, az meg nonsense. Nincs ra penzed? (mert altalaban ezert akarod hogy valami olcsobb legyen) sporolsz meg ra! Annyiert meg kell venni, amennyiert van, nem duzzogva letolteni a warez verziot, es sajat magadat hamis indokkal megnyugtatva kijatszod a jatekot, ugy hogy egy centet nem fizettel erte.
A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500
-
SityiSXT
őstag
válasz #19617792 #139 üzenetére
Watch_Dogs - Ez egy. Hol a többi négy?
DRM - Szükséges rossz, sajnos. Gyakorlatilag a C64-es idők óta jelen van, csak akkoriban nem net kellett hozzá, hanem mondjuk a kézikönyv, mert adott oldal adott sorának adott szavát kellett begépelni. Vagy speciálisan formattált lemez. Szóval nem újkeletű a dolog, és szerintem akkoriban nem a marketingesek találtak ki mindenféle mondvacsinált okokat, hanem tényleg a kalózkodás visszaszorítása volt az egyetlen ok, ami miatt másolásvédelmet raktak a játékokba. Szélmalomharc, ez tény, de a változatosság kedvéért néha nem árt a másik oldal álláspontján is elgondolkodni.
Ár - Írtam korábban is, hogy rengeteg játékot akcióznak igen komolyan fél-egy év után - erre jött az a fantasztikus érv, hogy a régi játék már nem érdekli az átlagwarezolót. Nem hülyék a kiadónál sem: megjelenéskor indul 50-60 dollárról, majd akciózzák, majd lejjebb viszik az alapárat, majd azt is akciózzák. Ezért is írtam: kiszámolták azt az eladási árat, azért ennyi. Ha nem AAA kategóriás, akkor eleve 25-35 dollárról indul. Indie játékok 5-10-15 dollárról szoktak indulni. És persze ott a free-2-play kínálat.
-
#19617792
törölt tag
válasz gyurkikrisz #140 üzenetére
a védelem része még talán rendben is volna, de nem úgy, hogy bonyolítja a játék elérését és szivat, ahol és amikor tud. egyébként meg értelmesebb volna, hogy a DRM-re fordított erőforrásokat a játékokba tolnák bele jobbá téve azt.
"Az, hogy legyen olcsobb valami, az meg nonsense."
nem nonsense, logikus. alacsonyabb áron többen is megvennék és elég valószínű, hogy többet is termelnének vele. DRM is theft.
[ Szerkesztve ]
-
-
#19617792
törölt tag
válasz gyurkikrisz #147 üzenetére
nem feltétlen. ez fordított esete annak, hogy "nincs rá pénzed? spórolj rá". elképzelhető, hogy valaki sokallja a 15 ezret, de mondjuk 10-ért már szó nélkül... kinek mi mennyit ér. annak idején, mikor a GW2 15k volt sokalltam, mikor már 9-ért meg lehetett venni, akkor megvettem. bele is tettem párszáz órát.
btw, én úgy vagyok vele, hogy ami játékot nem vennék meg, azt le se warezolom...(#148) Glenda: pedig határozzottan emlékszem, hogy a GFWL elvágása pár játékot komolyan érintett...
[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
válasz #19617792 #146 üzenetére
Az nem a Steam sara, hanem a GFWL-é - én pedig Steamet kérdeztem. Abban egyetértünk, hogy a GFWL tényleg okozhatott gondokat, de kis odafigyeléssel (pl. anno megfelelő/támogatott országba regisztrálással) ki kehetett kerülni. Plusz offline módot az is tudott, csak az aktiváláshoz kellett net. Vannak jobb DRM-ek, vannak rosszabbak - de az még mindig nem indok arra, hogy valaki azért ne fizessen a játékért, mert DRM van benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Videó stream letöltése
- Honor 90 - modellalkat
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- ÚJ Bontatlan MacBook Pro 14 M3 Pro 11CPU/14GPU 18GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- OLED65GX6LA 2 Év gyári Garancia
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest