Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz lencseszosz #27 üzenetére

    "Ha kellőképpen megúszik a vizes sínen, olajfolton (akár homokon) a hátsókerék, foghatod két kézzel is a kormányt, akkor is el tudsz esni."

    és miközben a pincéből felcipelem kaphatok szívrohamot is. továbbra se érted. balra fordulok, a bicikli hátsó kereke elkezd kimászni jobbra (mert ugye arra tud a szerencsétlen) mit kéne csinálni. bal kézzel korrigálni fölfele kicsit és visszabillenteni a kormányt jobbra egy hajszállal. ezt két kézzel egy közepesen rutinos bicós röhögve menti. ha a bal kezed a levegőben van, akkor jobbal kvanagy mák kell hogy behozd, mert amire visszafogsz ballal, addigra már fekszel. az állításom továbbra is áll. nagyobb az esélye az említett szituációban hogy esek ha lengetek mint ha nem, és kb az elejétől ezt magyarázom. nem azt hogy veszélytelenül közlekedhetsz ha fogod a kormányt, csak pont a kényes szituációkban átsorolás, kanyarodás jöhet be olyan gebasz ami egyébként is nehezen menthető két kézzel, erre fél kézzel bohóckodunk.

    "Ugyanez van ha féktávon belül kitolják elém a babakocsit/kigurul elém valaki/elém lép valaki a zebráról esetekre."'

    sokat akkor nem tekertél. féktávon belül szépen kikerülöd. jobb esetben nem a paraszt zenehallgatós fajta vagy, és folyamatosan nyomon követed mint kocsiban hogy mi történik körülötted, tehát hozzávetőlegesen sejted hogy mi követ. ha a gyalogos lelép, babakocsi, etc, akkor a kocsi is lassítani fog. ha féktávon belül vagyok akkor kikerülöm, mert elütni nem tudom. fél kézzel persze fékezni se nagyon tudsz, egy fék nehezen állít meg értelmes távon, vagy elblokkolod a hátsó kereket vagy fejreállsz az elsővel... egyik jobb mint a másik... ha két kézzel fogod talán menthető. ha fél kézzel esélyed nincs...

    "Véleményem szerint tehát ha olyan szituációba kerül az ember, hogy egyszerre 2 vagy annál több irányból fenyegeti veszély, és nem bízik a saját képességeiben akkor lassítani kell, esetleg leszállni a bicikliről, és áttolni a zebrán. "

    szoktam zebrázni, csak nem a saját hanem a környezetemben közlekedők képességében nem bízok... egyébként meg kocsival ha mész hány irányból vagy fenyegetve? seggedbe belemásznak, közben az előtted álló befékez, közben egy kamion besorolna eléd és egy motoros balról előz. erre kiszállsz a kocsiból és felülsz a metróra. értem.

    "Ha para van, én is megállok biciklivel"

    a parák jelentős része nem látható előre. nem jön mögöttem úgy a kocsi hogy hangosbeszélőn mondja "megelőzlek de jobbra fordulok utána szóval vigyázat" nem szól hogy 15 másodpercig mérlegeli a sebességemet majd alsóbbrendű útról elém kanyarodik gyökkettővel mégis. nem szól hogy kicsapja az ajtót előttem. megállnék én hidd már el. csak vannak szituációk amikor nem lehet. vagy azért van olyan sok baleset kocsival meg miegymással mert nem akarnak megállni?

    "Kocsival 50-el sem kell kanyarogni Bp-en a szűk egyirányú kis utcákban, ha tudod, hogy nem vagy képes megállni ha valaki eléd lép/kitolja a babakocsit/rádnyitja az ajtót/eléd tolat."

    ezek 20-al is megtörténhetnek és lehet hogy le se tudod reagálni olyan közel lép le. ez bármikor benne van a pakliban. nem volt egy centi egy idióta gyalogos vs én kocsiban nincs egy éve. cipőfűzőt kötött az isten barma két kocsi között én parkolót kerestem, az meg elindult. a feje súrolta a tükröm. egy kicsit hamarabb lép ki elcsapom mint a taknyot, annyi idő nem volt hogy a fékre tegyem a lábam.

    hagyjuk már ezt a habi dumát hogy ha nem vagy képes közlekedni akkor ne közlekedj. vagy valahol svájcban élsz, vagy nincs a lélekszám 20 fölött, jelentem pesten még a metróban is történik olyan amit esélyed nincs lereagálni, nemhogy az úton. mindegy mivel vagy. kocsival, kamionnal, helikopterrel, bicóval. MINDIG jöhet valami amire se számítani nem tudsz se időben cselekedni. és ezért nem értelmi selejt vagyok, hanem mert shit happens, és a legjobb sofőrnek is lehet egy pillanatnyi kihagyása, és onnantól bármi megtörténehet.

    motoron, biciklin ha lehet nem engedem el a kormányt mert többször jött jól a stabil fogás mint az integetés amit le se sz@rnak. inkább keresek egy helyet hogy megforduljak, és keresztutcából egyenesen mehessek.

    jah és lehet mondani hogy az ajtózás meg a többi gond kiküszöbölhető lassabb hajtással. akkor meg babano hív csigának, aki meg mögötte jön mind rajtam centizi magát hogy megmutassa hogy takarodjak le az útról 15-el a gyalogosok között toljam. akik meg kiakadnak hogy ilyen gyorsan megyek takarodjak le a járdáról.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák