Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz #16514048 #117 üzenetére

    Egy szöveg begépelése egy kiválasztott betűtípussal és néhány effekt hozzáadása nem logótervezés

    Pedig éppen a google eredeti logója készült így. Elég jól tette a dolgát évekig, tehát ON témában dől az érvelésed...

    Bocsáss meg, de ez már kezd egy művészettörténész magyaráaztához hasonlítani, aki a fehér lapon egyetlen vonal című "művet" akarja megmagyarázni, és a teljesen nyilvánvalóan értéktelen alkotást értékesnek, mondandóval teli művészeti alkotásnak beállítani. Ez az új logó csak egy új betűtípus, semmi más. Unalmas, béna, és nem fejez ki semmit azon kívül, hogy közli a cég nevét...

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz #16514048 #127 üzenetére

    Történetesen grafikus vagyok, noha elsősorban nem 2D-ben, hanem 3D-ben dolgozom (Maya). Éppen ezért gondolom azt, hogy túlzol a logó készítéssel kapcsolatos kérdésekben...Nyilvám ez sem feket/fehér, vannak olyan logók, melyeknél valóban megjelennek mélyebbre ható jellemzők is, de ezek szinte minden esetben grafikák, nem pedig a cég neve valamilyen betűtípussal kiírva. Még akkor sincs szó semmiféle üzenetközvetítésről, ha a betűtípust egyedi rendelésre készítteti a cég egy font-tervező művésszel. Ebben az esetben is pusztán az egyediség a vezérlő elv, mellyel -kísérő grafika híján-, egyediség kölcsönözhető az egyébként egyszerű szónak, történetesen egy cégnévnek. A goggle logója sem grafikus logó, csupán egy szó leírva valamilyen betűtípussal...Ez nem közvetít semmit, csak a cég nevét, megtervezésekor semmire nem kell figyelemmel lenni azon kívül, hogy a vezetőségnek tetszik-e vagy sem. Minden egyéb belemagyarázás tévedés, nincs jelentősége...

    Elenben, ha megnézed pl. a SoundCloud logóját, ott valóban beszélhetünk olyasmiről, melyeket -tévesen-, te a google logóval kapcsolatban is felhozol érvként.

    Zanzásítva: A logókat sem lehet egy kalap alá venni szakmai szempontból! Más kérdés, hogy az aktuális design irányok ismerete, és némi jó ízlés mindenképpen kell a tervezéshez még akkor is, ha szimplán egy szót írunk le valamilyen betűtípussal. Azonban ez a valóságban maximum pár órás munka egy szakembernek, éppen azért, mert zsigerből tudja, melyik fontkészlethez nyúljon...!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Rickazoid

    addikt

    válasz #16514048 #127 üzenetére

    Csakhogy a logótervezés és kivitelezés nem feltétlenül ugyanaz, mármint a tervezők dolgozhatnak bármennyit, ha a végén egy két perces munkát választanak ki a döntéshozók. Azt nem tudjuk a tervezők mennyi időt töltöttek ötletek megvalósításával, új ötletek kidolgozásával, vitával, nem tudjuk hány ötlet, hány terv, hány kész logotípia és logó lett elvetve, és persze nem tudjuk, hogy ki és miért mondta végül azt eredetileg, hogy legyen ez a kisiskolás által is reprodukálható szöveg egy faék egyszerű sans-serif betűtípussal. Mert ez lett belőle, ezt a doodle be is ismeri lényegében. De nem ez a probléma, hanem hogy nem egyedi, nincs benne semmi jellegzetesség, semmi ötlet, semmi kiemelkedő, szembetűnő, és csak azért emlékezetes, mert ez mind hiányzik. Erre lehet mondani, hogy elérte a célját, hisz aki meglátja, emlékezni fog rá vagy azért, mert szereti, vagy azért, mert a fejét fogva ő szégyenli magát. Ha ez volt a célja a Google-nek, akkor elérték, ha valami más, akkor elrontották és még év vége előtt lesz új.
    A logó meg megint micsoda? Egy sima, semmiben sem egyedi sans-serif G betű. Itt megint, nem tudjuk hány terv lett elvetve ez előtt, de végül mégis csak ez a két perces alkotás került kiválasztásra. Csak a négy alapszín árulja el, hogy a Google logójáról van szó, anélkül bármi lehetne. A korábbi g betűjük bírt olyan karakterisztikákkal, amiket az ember megtanult felismerni és nem kellett kéknek lennie, hogy a Google-lel asszociálja. Itt azonban a négy pötty négyzetszerű (vagy kör, ha nagyon muszáj) alakban sokkal, de sokkal alkalmasabb lenne szerintem logónak, mint a színezett G betű. Persze akkor meg a Microsoft ugrana a Google torkának, bár lehet így is megteszik (lásd: Win 7 boot animáció).

    Az már csak a személyes véleményem, hogy egy logónak úgy kell kinéznie, mint például a Sony Ericsson logója vagy a Walkman-é. Mindkettő kezdőbetű(ke)t formál messziről felismerhető, megnyerő, egyedi logóvá, és bár előbbinél dominál a szürke-zöld, utóbbi meg gyakran narancs, anélkül is felismerhetők. Ez nem ország- vagy városi zászló, ahol az elvárás az (lenne), hogy óvodások is könnyen lerajzolhassák helyesen, emlékezetből, hanem hogy mutasson valamit, amit még nem láttunk és nem az erős negatív visszhang miatt válna a céget reprezentáló mintává. Szerintem.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz #16514048 #165 üzenetére

    Nem, ez nem órás, nem is tíz perces, hanem ismétlem, két perces "tervezés" eredménye volt. Hogy csináltak-e utólag betűtípust hozzá, az mellékes, itt a tervezők akármit is alkottak, azt kidobták az ablakon ennek a valaminek a kedvéért. Pont.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

Új hozzászólás Aktív témák