Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Stauffenberg #7 üzenetére

    Azért vagy tévedésben, mert a felsorolt fő attributumok a legcsekélyebb mértékben sem jellemzőek Skyrimra.

    A Skyrim nem egy történet orientált nyílt világú szerepjáték. Ez egy sandbox típusú szerepjáték, s a főszálnak csak egy végződése van.
    A Skyrimban nem a történet a fő szempont. A fő szempont, a játék kohézija a nyílt világ, a főszál bármely tettszőleges pontján felvehető mellékküldetések, és az hogy a főszálat akár száz órákra is hanyagolhatod, vagy elkezdened sem kell, ahhoz, hogy a világot bejárd. Ez egy narratív típusú sztorivezérelt játékban nem lehetséges. Éppen ez az a kritikus pont, ahol egy sandbox és egy narratív RPG szinte összeegyeztethetetlen.

    "Történet alatt nem csak azt értem, hogy mi megy végbe, hanem a döntéseket és azok következményeit, morális problémákat, jó vagy rossz minőségű NPC-ket."
    Éppen erről beszéltem. A Skyrimban, vagy a többi TES játékban elhanyagolható a jó minőségű, kidolgozott karakterek száma. Egyszerűen azért, mert egy sandbox típusú RPG-ben, amelyet radiant AI vezérel, egy erkölcsi, világfordító döntés következményeit a millió NPC-hez igazítani szinte lehetetlen feladat. Míg egy kvázi-lineáris, narratív RPG-ben megoldható, sőt gyakorlatilag kötelező. A következményekről meg csak annyit, hogy a Skyrimban a végkifejletre gyakorlatilag semmiféle következménnyel nem bír, hogy megölöd-e II. Titus Mede-t, a birodalom császárát, vagy életben hagyod... Egy narratív RPG-ben ez megint csak elképzelhetetlen.

    "A velük való találkozás után megértitek majd, hogy kik ők és miért teszik azt amit tesznek."-Akárcsak a Skyrim." Valóban? Miért akar Lydia az élete árán is megvédeni 1 perc ismeretség után? Mit tudsz meg a múltjárók, ki ő, honnan származik, mi alakította ki acélos jellemét? Semmit sem tudsz meg róla. Ő nem egy barát, nem egy testőr, csak egy NPC, semmi több. Hasonlítsd össze Zoltan, vagy Dandelion személyiségével.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák