- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Új hozzászólás Aktív témák
-
AAAgold
senior tag
a pontjaid ellenére az emberi agy által érzékelt valóság nem azonos mindenkinél, így van amit sokan kellemetlenül érzékelnek
talán azért, mert a sokkal folytonosabb, simább mozgás mellett egyre több részletet képesek érzékelni, felfogni a képből - esetleg már túl sok környezeti részletet fogad be az agy "fontos" információként a képernyőről, nem pedig pusztán a cselekmény központját
ez elsősorban nem technikai kérdés ebből a szempontból, hanem az emberi viselkedés kérdése - a virtual sisakok használatánál is előfordulhat szédülés, hányinger, ami nem a közeli képmegjelenítés miatt van (ez pld. egy technikai kérdés lenne), hanem amiatt, mivel az agy vizuális és mozgáskordiánciós központjai ellentétes üzeneteket küldenek, azaz azt látja az agy, hogy pld. egy hullámzó tengeren vagyunk, a fülünkben viszont az egyensúly érzékelés nem tapasztalja meg mindezt, így létrejön az agyban két ellentétes helyzetértékelés
nem mindenkinél fordul elő, de elég sokaknál, hogy figyelembe kelljen venni
a filmszerűség abban áll elsősorban, hogy befogad bizonyos információkat az agy a látottakból és egy "meseszerűség" illusztrációjaként értelmezi - csak segít a képzeletnek, hiába vizuális tényező
az egyre nagyobb felbontás, az egyre nagyobb színmélység, az egyre nagyobb dinamika, az egyre nagyobb méret, az egyre nagyobb képsebesség egyre jobban lebontja ezt az érzést ("illusztáció") az agyban, egyre inkább valóságnak érzékeljük a látványt és ez bizony zavaró tud lenni - mert tudod, hogy az nem a valóság, mégis valóságnak érzékeled
EZÉRT van a 30fps opció, nem azért, mert a hülyék nem fogják fel, hogy nekik jobb lenne a 60fps
és lényegtelen, hogy filmről, reklámról, koncertről vagy videójátékról van szó, mert az emberi valóságérzékelés a közös pont
pár emberi generációval később, amikor már születésünktől fogva hiperrealisztikus álvalóságokat fogunk érzékelni valószínűleg már sokkal kevesebb embert fog zavarni mindez
persze, az ubisoft csak mögébújik mindennek, mert szerintem egyszerűen üzletileg nem tudják/akarják megvalósítani azt, hogy a top-ra fejlesszenek jelenleg - persze, mind a konzol, mind a pc nextgenek egyre erőteljesebb jelenléte (no meg a konkurencia) előbb utóbb őket is rá fogja kényszeríteni arra, hogy lépjenek
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest