Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alevan

    őstag

    válasz azbest #37 üzenetére

    Kicsit elhamarkodottnak érzem a számlaadás dolgot is, ahogyan képzeled. Nem két szereplő van ebben a helyzetben, hanem 3. Lehet, hogy nem találkoztál még vele, de elég gyakori, hogy egy cégnek valaki fizet valamiért és mégis egy másik cég végzi a munkát. Ügyfél megbízza "A" céget, az "A" cég megbízza "B" vállalkozót. "B" nem ad számlát az ügyfélnek, mert nincs vele üzleti kapcsolata. "A" állít ki számlát az ügyfélnek, "B" pedig állít ki számlát "A" számára.

    Itt az a gond, hogy senki nem ad számlát. Sem az Uber, sem az alválalkozó.

    A taxi kapcsán érdekes kérdés, hogy ha minden személyszállító autó taxi, ahol valaki fizet valakinek, hogy utazzon, vajon a nem sárga autók vajon mik. Ezen kívül limuzin szolgáltatás is van. Szóval aszon kívül, hogy a hivatalnak kell a pénz, azért tisztában kell lenni vele, hogy vannak egyenlőbbek, akikre másképp vonatkoznak a szabályok.

    Viszont itt az alválalkozók haszonszerzés miatt csinálják amit csinálnak. (És pl. limuzinbérlés után is kapsz számlát ha nem feketézik.)

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • antikomcsi

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz azbest #37 üzenetére

    :) Aranyosak vagytok, de szerintem mielőtt céget alapítotok gondoljátok át jól.

    A sofőröknek kellett volna tájékozódni, hogyan megy ez a dolog, és akkor most nem lenne semmi gond.

    Én nem képzelem sehogy, a tény az, hogy valóban 3 szereplő van, amint írod, "A" cég az Uber, "B" cég a sofőr. A sofőrnek viszont számlaképesnek kell lennie. De adószámmal sem rendelkeztek, és számlát sem tudnak adni "A" cég felé sem.

    Nem minden személyszállító autó taxi, ahol fizetnek, mert az összeg mértéke nem mindegy. Te egy ismerősödet viheted, és nincs is semmi gond, amíg az egész költségmegosztás szintjén megy, tehát nem kérsz többet, mint amibe az utazás arányos része valóban kerül, plusz az amortizációs költség.

    A mávos példánál sem az a lényeg, hogy éppen hányféle cég van, hanem, hogy a kalauz se nem vállalkozó se nem cég, hanem alkalmazott. A cég, pedig aki a jegyet értékesítette fizeti az adót áfát.

    Az Uber sofőr, hogyan fizet áfát?

    Bár inkább hagyjuk is, sajnos aki nincs benne a témában úgysem tudja elhinni, hogyan megy ez a valóságban, hidd el elég nehéz követni is, hogy mennyi mindennel vesznek le minket évről-évre, egyre többel.

  • velizare

    nagyúr

    válasz azbest #37 üzenetére

    számla =/= nyugta

    @wwenigma: miért, van egyáltalán bármilyen kezdeményezés, per ezzel kapcsolatban? sehol sem olvastam, hogy az über pert indított volna. valószínűleg nincs ilyen. ezt támasztja alá azt is, hogy törvényjavaslatot akarnak kidolgozni. nyilván erre nem lenne szükség, ha a hatályos törvények és szabályozás szerint is teljesen fehér lenne a dolog.

    [ Szerkesztve ]

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

Új hozzászólás Aktív témák