Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Khmmm: motiuon blur off, és meg lehet vizsgálni újra mennyi is a különbség
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
oriic
HÁZIGAZDA
"Az Oxide Games játékmotorja a közeljövőben várhatóan több olyan játék alapjául is fog szolgálni, ahol eddig a DirectX limitált képességei miatt nem tudtak kellő sebességgel megjeleníteni sok egységet. "
Mikor, ez itt a kérdés...
Live-Die-Respawn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lesz gond a játékok alatt a Nitrous motorral. Azok a skirmish módok, ahol sok egység lesz szimplán nem lesznek elindíthatók Mantle nélkül. A kampányt végig lehet majd vinni DX11-gyel is, bár nagyon kell majd neki a proci, de megcsinálható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy látom ez a teszt a stratégiai nézet. Itt a motion blur és a temporal AA kikapcsolása nem sokat ér. Maximum lesz belőle 10 fps, ami még mindig nem játszható. Az a gond, hogy a stratégiai nézet legalább 30k batch/frame-et dolgoz fel (de akár 200k is lehet az extra effektekkel). A DX-nek a Microsoft nézőpontjából 2k a tűréshatára.
De mindegyik játékban lesznek rendkívül egyszerű modellek is. Például minden egység (űrhajó) lecserélhető majd egy szimpla téglatestre, mert az kevés rajzolási parancsot igényel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Lemérted, vagy csak "jósolsz"?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lemértem. A StarSwarm minimal beállítással 30k batchet ad át frame-enként stratégiai módban. Ez 15-szöröse a DX tűréshatárának. A bemutatón azért fut 2-3 fps-sel, mert aktív effektekkel a batch count 200k, ami már százszor hatékonyabb feldolgozást igényel, mint amire a Microsoft a DX API-t tervezte. Nekem olyan 1-2 fps ez a mód és szimplán az extrákat kikapcsolva 10 fps-re nőtt max. A Mantle az extrákkal sem ment 30 fps alá.
De mondom ez egy engine teszt. A végleges játékokban még lesznek olyan minőségbeállítások, mint az modellek/"űrhajók" cseréje szimpla téglatestre. Nagyjából 10k/frame-ig le fogják vinni a batch countot. Az igen nagy csatákat megjelenítő skirmish módokat pedig egyszerűen nem engedik futni Mantle nélkül.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még egyszer hangsúlyozom azért, hogy kampányban és a játékmódok 90+%-ában a Nitrousra épülő játékok játszhatók lesznek DX-szel, valamilyen minimumhoz közeli beállítással.
Ezt mindhárom készülő játék (Star Control, Offworld Trading Company és egy meg nem nevezett projekt, aminek a StarSwarm teszt az alapja) fejlesztői megerősítették.
Emellett a legelterjedtebb hardverekre (mint a Haswell IGP) tervbe van véve olyan funkciók, hogy magában a motorban lesz egy hardver ISA-jára írt render, ami nem API-n keresztül működik. Ez Linuxon biztosan megoldható. Persze ez csak az adott lapkára jó, az újak már az API-ra kényszerülnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Én is mértem, extreme, RTS mode, blur off: 25-30 fps.
Bár szó mi szó, nincs olyan erős és jövőbemutató procim mint az FXMost akkor kinek higyjek?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem sincs FX-em. De az igaz, hogy a processzor az nagyon befolyásolja a sebességet DX módban.
A fejlesztőknek nyugodtan hihetsz, ők fejlesztik a játékot. Elmondták, hogy nem lesz gond DX11 alatt, lesznek kikapcsolható effektek és extrém esetben a modellek is cserélhetők téglatestre. Ennél többet nem tudnak tenni, de ameddig csak butítható a grafika, addig meg is adják a lehetőséget, hogy lebutítsd. Nagyon kevés játékmód lesz, ami csak Mantle-ön fut. A skirmish módok is beállíthatók úgy, hogy nem akarod, hogy x-nél több egység vegyen részt a csatában, és rögtön játszható lesz.
A Nitrous DX11-es sebessége és hatékonysága is sokszorosa egy mai átlag motornak. Megvan minden ahhoz, hogy Mantle nélkül is a lehető legtöbb, persze négymagos gépen játszható legyen a kampány.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
wolfman
veterán
Én nem sok egységet látok a videón (semmit), csak a semmiből előtűnő fényeffekteket. Nem biztos, hogy egy űrszimulátorral kellene ezeket tesztelni, hanem mondjuk stratégiával vagy fps-el, mert itt nincs környezet, terep ami tovább lassítaná a cuccot.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Tyrel
őstag
Nekem i5-3570K-val és R9 270-el, minden létező beállítást Default-on hagyva (1920x1080 felbontáson), a teszt végére kiátlagolva bő dupla sebességet tud Star Swarm-ban a Mantle a DX-höz képest. (ez nem 100-szoros gyorsulás, de attól függetlenül is igen jelentős)
Nyilván ha én is nyomnék stratégiai módot meg mindent maxra meg ilyenek akkor nagyobb lehetne a különbség, de szerintem a nélkül is nagyon jól látható, hogy Mantle használata mellett sokkal, sokkal gyorsabban fut ez a techdemo...
És ami a legjobb benne, hogy a legjelentősebb előnyét főleg a minimum FPS korlát jelentős megemelésével éri el. Nem arra van kihegyezve hogy 5000 fps-ed legyen, hanem arra hogy minden körülmények között játszható és élvezhető maradjon a játék.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Chrys_
addikt
A DX12 megoldás lesz MS részéről erre a problémára?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Brad Wardell szerint az első tesztek azt mutatják, hogy sokat segít. Elmondása alapján a DX11-hez képest a DX12 implementáció ötször, míg a Mantle hatszor gyorsabb. Tehát igen. Mondhatjuk azt, hogy megoldja a problémát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Ezek szerint itt is "csak" proci limit van, és ezen tud segíteni a Mantle?
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PC-re és Xbox One-ra. A legújabb DX11-es hardverek támogatják. Arra pont elég ez a jellemzően minimál szintű támogatás, hogy jól fusson a Nitrous.
Szerintem az érkező játékok majd kapnak DX12 patchet 2016-ban.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ddaydome
senior tag
Azért vegyük azt is figyelmebe, hogy a dx11 2009 végén lett elindítva a Mantle meg idén év elejjén, az kb. 4,5 év különbség. Szóval nem nehéz jobbat csinálni és megnézni azt, hogy most mi a szűk keresztmetszet. Felhasználói szempontból meg nem biztos hogy előnyös, hogy csak az AMD támogatja a Mantlet, nyilván sok pénzt öntöttek bele, de ez az Nvidiás tábort nem hatja meg.
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dolog pikantériája, hogy az első, úgymond modernt elvek szerint épített API a libGCM. Az 2007-es, tehát már 6-7 éve modern API lehetne PC-n. Szóval ami most történik az annak a következménye, hogy az MS és a Khronos nem akart jobbat építeni, nem pedig azé, hogy nem volt rá lehetőségük. Mára pedig tudjuk, hogy a fejlesztők egy gyártót kértek meg arra, hogy építsen jobb API-t. Szóval a helyzetért erősen az MS és a Khronos a felelős, hogy 6-7 éve foltozgatnak, amikor teljes reset kellett volna már akkor, amikor meglátták a liibGCM-et. Ha ezt megtették volna, akkor ma nem lenne Mantle, de mivel nem tették meg, így a fejlesztők kénytelenek voltak egy gyártót előtérbe helyezni. Az persze más kérdés, hogy az Intel és az NV is mondhatta volna, hogy oké mi is csinálunk egy-egy új API-t ...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bunevo
tag
Sajnos az AMD-nek nem sikerül eladnia időben a jó termékeit, így tényleg a majdnem olyan jó DX12 fog csak profitálni a 2 évvel korábban megjelenő Mantle paradigmáiból.
Ugyanez van a prociknál is: a Mullins APU (A10 Micro-6700T) a legjobban sikerült ultra mobil x86-os SoC (2,8W SDP!!), és ennek ellenére egy darab termékben sem kapható, sőt még bejelentve sincs vele egy se, talán piacra sem kerül?! Pedig például az MS Surface 3-ban nagyot durranhatott volna... -
ddaydome
senior tag
Na igen. Én nem mondom, hogy nem jó dolog, mert végre megmozdult valami, de ez felhasználói szempontból nem annyira jó. Persze engem is megevett a marketing és R7-sem van és nagyon szeretem, de nem lenne jó az, mint régen, hogyha nem 3dfx-ed van akkor kb. semmi sem fut normálisan vagy csak hibásan....
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ők tök elégedettek azzal, hogy a tervezett 10 fejlesztő helyett 50-en már Mantle-re fejlesztenek.
A Mullins baja, hogy az AMD nem adja ingyen vagy csak 5 dollárért, míg az Intel az Atomot igen. Erről már volt szó. Az AMD szerint a gyártók csak addig érdekeltek az olcsón adott top termékekben, amíg annyiért is adják. Amint felmegy az áruk helyből visszatérnek a Mediatekre. Az Intel szerint a gyártók, ha egyszer átálltak, akkor akármennyiért megveszik majd a SoC-ot és nem váltanak vissza.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
anulu
félisten
részemről azért fogok nVidiát venni, mert elegem van a Catalyst megbízhatatlanságából, random összeeséseiből. W8.1 x64. nVidiával kanyarban sem voltak olyan bajaim, mint amikkel szívok Cata mellett.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérdés mit akar a felhasználó. Én speciel a konzol effekteket akarom PC-n látni, amihez kell a low-level API. De más meg nem biztos, hogy érdekelt ebben, így úgy gondolják, hogy inkább ne legyenek áthozva az effektek, de legyen szabvány API. Mindkettő érthető álláspont.
Az mindenképp jó, hogy a konzollal szinte azonos időben elérhető egy PC-s low-level API, így az R&D a grafikára vonatkozóan PC-re is megtörténhet. A kifejlesztett eljárásokat pedig Mantle-ről egyszerű DX12-re vagy más low-level API-ra portolni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CybonTom
tag
Igen én is olvastam, hogy leállnak a win7 eladásával (nem a támogatásával!), mert annyira siralmasan fogy a win8 és az emberek most is a win7-et viszik és az MS így próbálja meg váltásra kényszeríteni az embereket (laptopok eladása csak ezzel és hasonlók), ami szerintem egy igen nagy butaság... Az emberek váltani fognak maguktól, ha csinálnak egy értelmes oprendszert, de csak akkor, ha nem évente hoznak ki egy újat.
-
lev258
veterán
Pedig úgy néz ki, ez az új üzletpolitikájuk. Minden évben kijön egy új verzió, amire frissíteni lehet (talán kell is, ha úgy intézik). Persze megfelelő pénzügyi konstrukcióval. Én legalábbis így hallottam. Igazából a Win 7-tel idén álltak volna le, de végül a gyártók nyomására elhalasztották.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
BiP
nagyúr
Nem évente jön. Hanem az a terv, hogy a 3 éves ciklust felgyorsítják 2 évesre, tehát 2 évente jönne új Win, a köztes években meg valami komolyabb update.
(#32) lev258: Ez az, amit az MS sosem csinált. Nagyon sokáig támogatta a biztonsági frissítésekkel a korábbi verziókat is.
A kényszerítő erő, amit említesz, az az extra feature-ök megvonásában szokott jelentkezni. Pl. nincs új DX verzió a régi windowsra, nincs új IE, stb. De biztonsági frissítésekkel nem szokott szórakozni az MS. -
lev258
veterán
Nem állítom, hogy rendszeres lesz, de már megtették a Win 8-nál és vannak félelmek, hogy ilyen irányba elmozdulhatnak. De persze teljesen igazad van a többi kényszerítő tényezőben.
Érdekes, valóban azt látom, hogy egy régebbi cikkben a Win 8-hoz még 2015-ig ígértek frissítést, azután kénytelen frissíteni az ember 8.1-re. Viszont a 8.1 megjelenésekor olyan cikkek jelentek meg, hogy a 8-as már nem kap meg frissítéseket, amiket a 8.1 igen. Elnézést, ha tévedtem, kissé félretájékozott vagyok Windows 8-ban. Láthatóan nem használom, csak külső szemlélő vagyok. Már Linuxos vagyok évek óta.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Tigerclaw
nagyúr
Bár ezt már párszor átrágtuk, továbbra sem értem miért éri meg az AMD-nek fejleszteni újra és újra, ha aztán senki sem rendel tőle az Intel nyomása miatt. Kössön szerződést egy gyártóval aki AMD alapon készít tabletet, ultrabookot, vagy fejlesszen saját maga, saját márkás termékeket és rakassa össze Kínában, ahogy sok cég teszi. Sok terméke semmibe sem kerül be, más termékei meg nagyon gyakran alacsony felszereltségű körítést kapnak és egyszerű alap dizájn műanyag házat, miközben az inteles konkurensek alu és magnéziumházban érkeznek, csúcsminőségű összeszereléssel, minőségi nagyfelbontású kijelzővel. Gyakorlatilag már a körítés determinálja az egészet belépőszintű termékké. Mintha a Ferrari motor Trabant kasztniba kerülne.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Reno7
senior tag
-
nagyúr
Örülök hogy megtorpant a GPU/CPU hardver fejlődés ilyen szempontból, végre elkezdtek agyalni a hatékonyság növelésén... kár hogy eddig nem feccöltek ennyi időt ebbe is, elképesztő régebbi gyengén futó játékok átíratával mit lehetne elérni ezekkel a megoldásokkal ma.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tigerclaw #36 üzenetére
Mert máshova meg eladják. Az a lapka, ami a Mullins/Beema alapja G-szériás modellként 100-200 dollárért megy. Ezeket nem csak konzumer szintre tervezik, hanem a beágyazott és a szerverpiacra is.
Az meg világos, hogy az AMD szerint egy termék fenntartásához hosszútávú stratégia kell. Például az, hogy xy program bizonyos funkciója csak xy hardveren fut. Az valóban gyors növekedést hoz, ha az amúgy 30 dolláros szintre tervezett terméket 5 dollárért kínálod, de ez nem fenntartható növekedés, mert amint felhagysz azzal, hogy elveszíts negyedévente egy milliárd dollárt, ahogy az Intel teszi, rögtön visszatér a piac az 5 dolláros Mediatekhez. Ezzel csak pénzt dobsz ki az ablakon.(#38) Reno7: Felesleges a listaár. Úgyis egyéni meggyezésből születik az üzlet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
Random megjelennek emberkék Catalyst problémát kiáltani, miközben mindenki más csak néz rájuk értetlenül, hogy már megint mi a francról beszélnek.
Szerintem ez is valami Nvidia propaganda.
Mondom ezt úgy, hogy a béta drivereket már első nap felpakolom 290x-hez, és eddig semmi bajom nem volt.
(A több évi AMD APU-s laptopos tapasztalatról nem is beszélve) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #52815360 #39 üzenetére
Hibás a hardver. Gariztasd le.
(#44) Laja333: Nem. Ma szokás mindenért a drivert hibáztatni. Pedig lehet szó programhibáról és hardverhibáról is. Meg kell érteni, hogy a driver csak egy szoftver. Ha nem működik és másnak pedig igen, akkor érdemes megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy esetleg a hardver küzd valamilyen gonddal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CybonTom
tag
válasz #52815360 #42 üzenetére
Lehet, hogy valamilyen hardware gond van nálad akkor, mert ez amit mondasz, nem feltétlenül driver gond! Volt már szerencsém ilyesmihez, érdemes pár tesztelő progit ráküldeni, vagy kipróbálni másik gépben is ha van rá lehetőség!
Jártunk amúgy már úgy is pld procival, hogy haverom nagyon beleválasztott... az én gépemben működött, nála meg nem... átraktuk az én procimat hozzá, ment a gépe tökéletesen... pechjére azok a hw komponensek úgy együtt nem mentek azzal a szériás procival... mondjuk ez egy elég extrém történet volt (mint a hangkártyám, ami műholdas kommunikációs eszköznek aposztrofálta magát automatikusan még a gari szervizben is ) és a te hibád is lehet símán hw hiba (inkább mint driver). -
nagyúr
Naja... nekem 3 gépem is volt/van a családban AMD kártyával, de semmi ilyesmi bajom nincs velük.
Énis csak pislogok ezeken miről beszélnek.Előbb gyanakodnék valami rossz alaplapra pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #52815360 #48 üzenetére
A 12.10-es driver az nagyon régi. Azóta már legalább 15-20%-kal jobban terhelik a hardvert (pont a 12.11-es óta). Cseréld le, mert ha nagy terhelést kap, akkor lesz instabil.
Nem számít a 3DMark az nem terheli a lapkákat 30%-nál jobban. Mivel shadert sem lehet cserélni, mert a FutureMark figyel, így a gyártók nem is törekednek rá, hogy elérjenek jobb kihasználási szintet.
Ez garancia lesz, mert pont ott jó, ahol minimális terhelést kap, ergo instabil, ha nagy terhelésben részesül.
Esetleg más komponens is lehet rossz. Kicsi az esélye ugyan, de a driver nagyobb terhelést fejthet ki a CPU-ra, ami szintén lehet instabil, vagy mondjuk a tápegységnek van valami baja bizonyos terhelési szint felett.Teszt szempontjából lemennél a procinál és a GPU-nál is az alapórajel alá. Persze külön-külön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.