Új hozzászólás Aktív témák
-
Ó Rome(r)o...
-A mai gamerek közül ki tudja egyáltalán, hogy ki ő? Szerintem a 30körülieknél fiatalabbak nem ismerik.
-Aki ismeri, miért akarna tőle játékot?Ellenben ha csinál egy király sci-fi arena FPS-t, ami hű lenne a Quake-hez annak örülnék. Csakhogy Romeo inkább játékipari celeb mint fejlesztő.
hétfőn mutatják be a játékot.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
atike
nagyúr
Azért a Carmack név is jól hangzik ebben a történetben...
-
#85552128
törölt tag
"Kicsit" sokat képzelhet magáról a pali a videó alapján, pedig az utóbbi 10 évben nem csinált semmi értékelhetőt
Ettől persze lehet, hogy összeraknak valamit, de nem várnék tőlük sokat. Még mindig inkább a régi hírnevükre alapoznak abból pedig, hogy 20 éve mi volt nem lehet a végtelenségig megélni...[ Szerkesztve ]
-
atike
nagyúr
Ha csak azt nézzük, hogy mit tettek le az asztalra az ID Softwarre-el, már azt mondanám, hogy van mire legyen neki arca... De amúgy ez alapján nem épp csak 10 évvel ezelőtti játékokhoz van köze...
Szerk. amúgy meg kvázi ők találták ki ezt az egész 1st person shooter stílust... Simán alkothatnak ismét újat és maradandót...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Especiel a probléma pont az, hogy John Romero azóta, hogy kilépett (vagy kitették, ebből a szempontból lényegtelen) az ID Software-től, kb. semmi értékelhetőt nem tett le az asztalra. Márpedig annak már 20 éve...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
és a videóban is egy máik ID-s alapítóval van együtt...
Tom Hall is az ID Software alapítója volt, és vele volt együtt az Ion Storm megalapításakor, amely a Daikatanáért felelős. 1996-ban vele bútorozott össze, most egy másikkal (Adrian Carmack-al). Ettől még nem esünk hasra, mert Romero gyakorlatilag csak a botrányos szövegei és egoista kijelentései miatt került a hírekbe az elmúlt 20 évben. Mint most is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
vegitossj7
addikt
Aki kételkedik benne, nézze végig ezt a "kis" szösszenet a munkásságáról.
[link]Hihetetlen egy tag, azzal hogy végignéztem, lett egy kis rálátásom a jó játékkészítés nehézségeiről és ismérveiről...
Jp LeBreton egy fontos programozó volt a Bioshock eredeti részénél, ő is tervezett pályákat benne. Ő és Romero mutatják és ismertetik a dizájnolás és pályakészítés művészetét. Utóbbi évek egyik legtanulságosabb sorozata.
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de néha velem is megesik.
-
nagyúr
válasz vegitossj7 #16 üzenetére
Én még mindig ott tartok, hogy 20-25 évvel ezelőtt, az akkori szinten elfogadható pályákat tudott szerkeszteni. De volt abban a korszakban még pár hasonlóan nagy név, akinek talán pár csillagászati egységgel kisebb az arca (pl. Levelord), mégsem emelünk szobrot nekik.
Ha végre sikerül valami olyat kihoznia Romero-nak is, amitől nem jut rögtön a facepalm az eszembe (ie.: a hírben szereplő videóról ez jutott az eszembe), akkor majd nagyobb tisztelettel fogom a nevét leírni, de addig maradjunk annyiban, hogy Romero egy a sok pályatervező és játéktervező között, aki ráadásul legalább két évtizede nem igazán rukkolt elő semmi maradandóval.
@hoeerny: Ismered a játék történetét? Romero hangzatos és alpári szavakkal, saját halálhírét keltő, ma talán gerilla-marketingnek nevezhető módon tartotta a tudatban a játékot, amelyet mindenki úgy várt, mint a messiást 1996-ban, '97-ben, '98-ban, '99-ben, majd 2000-ben. Amikor kijött, és feltelepítettem, a negyedik pályáig bírtam. Rossz történet, két generációval lemaradt grafika (a Quake 3 és az Unreal Tournament után voltunk már!), gyenge AI és nem különösebben maradandó pályák...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dehogy nem! Pc Guru-s lemez mellékletről zúztam a demóval!
#19 Cifu: Mindenben egyetértek. Egy dolgot kiegészítenék. "sok pályatervező és játéktervező között" akinek a nevét azért ismerjük a mai napig, mert jókor volt jó helyen. És a többi nagy, naggyá tette a nevét. Nem ő saját magát a tetteivel, vagy pályáival. Hanem a Doom sikere húzta őt is magával. Ennyi.
Semmi bajom nekem vele, csak nem egy nagy cucc a pali ennyi.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
djculture
félisten
Csak már a DOOM-ot készítők sehol se vannak a mostani DOOM meg már nem is nevezhető annak. Buzi kiadó felvásárolta az ID-t és a saját szr motorját erőlteti rá az ID-re is, se fizika se árnyékolás normális se semmi. Szégyen ahogy a béta kinézett a mai világba ilyet kiadni és még tízen ezrekért, ráadásul irreális gépigény társul hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz djculture #21 üzenetére
Buzi kiadó felvásárolta az ID-t...
Az ID tulajdonosai pedig voltak olyan önzőek, hogy a zsebüket nézték. Nem kell sajnálni az ID-t, ha a tulajdonosok számára fontosabb volt a pénz, mint a függetlenség, akkor nem a ZeniMax-ot kell szapulni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#85552128
törölt tag
Azon csodálkozok, hogy még egyáltalán léteznek.
Ritkán adnak ki játékokat, de ennek ellenére se a Rage nem volt nagy siker (na jó átlagos címekhez mérve igen...) és most a Doom sem néz ki annak.
Bár nyilván egy kis létszámú stúdiót ellehet tartani ezekből is, de azért más hoz ilyen eladásokat jóval rövidebb fejlesztési idő alatt is.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Egészen véletlenül a Doom reflektorfénybe kerülése után jön Ő is a nagy hírrel (bár ez a videó is elég erőltetett lett)... Nekem annyi maradt meg ebből a figurából, hogy arrogáns, igazi agresszív kismalac (a kirúgásra is kb. úgy reagált, mint a kismalac, amikor zakózik a bringával: kuss, én így szoktam leszállni!). Ja igen, meg annyi, hogy ferrari mániás... Mázlista, jókor volt jó helyen, így egy közepes tudással nagy nevet szerzett.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Chp
őstag
Az id nem ájdí, hanem id.
-
atidzsiforc
őstag
razer taipan fuj
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
-
-
negro
őstag
Mondjuk az ID se tette le semmit azota se btw.
En kb 1,5 honapja vettem elo ujra az Ultimate Doom -ot, mivel John Romero csinalt egy uj palyat hozza a E1M8 helyere! (Btw eszement jo lett es kurva nehez)
Es valjuk meg az id a Quake elso resze ota leszalo agban van. A Q2 is csak azert volt "nagyszam" mert kihasznalta elsokent a 3d(fx) kartyakat es az ember alla akkor leesett a grafikatol. Q3 single nelkuli es special az Unreal Tournament jobb volt. Quake 4 bar annyira nem volt rossz de nem is ok csinaltak... raadasul Doom3 enginre epult szoval semmi innovacio nem volt benne. A Doom 3 -nal maradva azzal meg az volt a gond, hogy kb. olyannak kelett volna lenni mint a most megjeleno "Doom 4"
Rage...bukta.
Miert van az, hogy ha ram jott a nosztalgia es ujra vittem ezeket a retro jatekokat akkor az Doom1-2 volt illetve a Quake de egy Quake II vagy Doom3 meg se fordult a fejemben? Lehet ekezni itt John Romerot de valjuk meg amiota o eltavozott a cegtol (ergo Quake 1 ota) dob egyre szarabb jatekokat a piacra az id.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Teréz Atya
senior tag
Yahtzee eleg szepen osszefoglalta, hogy mi a baj ezzel a bukott rocksztarral.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
s912
aktív tag
+1
Lehet nagyképűnek, meg "rocksztárnak" titulálni, de tény, hogy doom 1-2, quake 1-t bármikor újra elő lehet venni és élvezni.
E1M8B pedig ku*va jó lettÉs szerintem, a "fiatalkori, pezsgő, rocksztár" énje már leljebb csillapodott. Család, gyerekek. Arról nem is beszélve, hogy már 2010-ben "John Romero Is So Sorry About Trying To Make You His Bitch" bocsánatot kért..
-
negro
őstag
Meg szerintem nem igazan erzekelik ez akkor megkkora nagy szam volt. Egy kis "garazs" ceg par embere ilyen sikert er el? Talan az elsok kozt voltak akik tenyleges "vagyonra" tettek szert a munkajukkal, pc jatek keszitesevel. Megtegette, hogy vegyen egy Ferrarit. Korabban ezzel, pc jatekok irasabol nem sok semmit lehetett keresni. Csoda "nagy arca" lett? Meg jo hogy.
A masik Romero igen is jol latta dolgokat milyen iranyba kene mennie az id-nek. Carmack meg nem. O nem akarta, h nagy single sztori legyen mert minek az. A dog unalmas Q2 -hoz kepest mekkorat utott a ra fel evre megjeleno Half-Life egy relative gyengebb enginnel?
Lehetne ezt meg boncolgatni nap hosszig de mas tema.
En spec marhara orulnek ha esetleg osszehozna vmi Quake1 tipusu horror fps-t akar.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
s912
aktív tag
John Carmack egy félisten tech-guru. Ez tény. És hogy már anno látta, hogy a grafikát nem lehet tovább "fejleszteni", más irányba fordult -> Oculus Rift. De hogy eladta a lelkét a facebook-nak.. Értem én, hogy az biztos forrás, biztos "szponzor".. Persze hülye is lenne a saját pénzét kockáztatni. De akkoris.. Gonosz facebook. Sátán szolgája lett Carmack. Hüpphüpp
-
nagyúr
A masik Romero igen is jol latta dolgokat milyen iranyba kene mennie az id-nek. Carmack meg nem. O nem akarta, h nagy single sztori legyen mert minek az. A dog unalmas Q2 -hoz kepest mekkorat utott a ra fel evre megjeleno Half-Life egy relative gyengebb enginnel?
Még egyszer rámutatnék, hogy Romero megcsinálta az ID-ből való távozása után a Daikatanát, amely dettó gyenge motorral bírt, de legalább a sztori is gáz volt, meg a játékmenet is. Bizonyítási lehetősége volt, amelybe belebukott.
Lehet sorolni napestig a példákat, hány ilyen volt még. Emlékszünk mi lett a 3D Realms-ből a Duke Nukem 3D sikere után? Emlékszünk a Duke Nukem Forever-féle ámokfutásra? A Prey-re? Emlékszünk Peter Molyneux-ra, a Lionhead Studio-ra és a Black & White-ra? Sorolhatjuk napestig a példákat...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#52815360
törölt tag
Mi lenne ha megvárnánk, hogy milyen játék lesz?
-
wjbhbdux
veterán
Billentyűzet és egér? Már garantáltan jobb lesz, mint a "DOOM".
/s
-
negro
őstag
Hagyjuk mar azt a Daikatant. Az azert volt rosz mert izzadsag szaguan akarta minnel hamarabb osszehozni dacbol az id-tol valo valas utan. Q2 elott vagy egy idoben. 97-ben mar kesz volt kb. Q1 motorra. Aztan ha jol tudom csak Q2 enginnel jott ki az is 2000-ben. Viszont ahogy emlitettem kozben mar ki jott egy HalfLife ugyan csak Q1 motorra bar fel turbozva mert kb, a Gold Source olyan volt mint a Q2 motor. (Ami csak azt bizonyitotta, hogy erre az utra kellett volna lepni az id-nek is) Meg jottek ki ilyenek mint a Solder of Fortune, ami sokkal elvezetesebb volt mint egy Q2, szoval ezok utan mar egy ilyen jatek mint a Daikatan nem rugott labdaba. Elkesett vele 3 evvel.
En csak azt mondom nem kell leirni. Az viszont biztos barmit is akar osszehozni ha ez se lesz jo akkor vege, lefott a kave.
Es meg1x mondom en a Quake1 ota igazan jo id jatekkal nem jatszottam. Attol, hogy a nev es a mult miatt az id el tudta adni a jatekait nagy szamban meg nem jelenti azt jok is voltak. Az id-nek a Rege pl sokkal nagyobb bukas mint Romeronak volt anno ez a Daikatana.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
nagyúr
Hagyjuk mar azt a Daikatant.
A Daikatana után a 2005-ben megjelent Gauntlet: Seven Sorrows volt az utolsó nagyobb játék, ami a nevéhez fűződik, ami dettó nem volt éppen egy sikertörténet. Azóta pedig konkrétan normális játéka nem jelent meg, olyan nevetséges alkotásai voltak, mint a Ghost Recon Commander c. Facebook játék, ami dettó becsődölt 5 hónap után.
En csak azt mondom nem kell leirni.
Én meg azt mondom, hogy az utóbbi 20 évben már bőven leírta magát, úgyhogy most a pincéből kell kitörnie valami iszonyatosan jó játékkal, ha napfényt akar látni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atike
nagyúr
Értem én, hogy nagyarcRomero, menjenhazaRomero, meg 20évenemcsináltsemmitRomero.... De anno szintén kb a semmiből jöttek azzal a programmal, ami a mai fps-ek őse. Műfajt teremtettek.
Miért annyira lehetetlen az, hogy mint ahogy anno, most is tudjanak valami különlegeset, egyedit lerakni az asztalra...?
Nem vagyok sem Romero sem ID rajongó, nem. Csak nem értem, hogy miért kell ez a nagy ágálás egy még be sem mutatott játék "ellen"... Úgy legyen, hogy jó lesz. Fájni fog az bárkinek?
Ha meg nem az lesz (mert már miért ne lehetne mellényúlás) akkor meg majd lehet röhögni, hogy na megmondtuk.
-
nagyúr
Megnézted a fenti videót? Miről szól? Adrian Carmack (a "nagy" Carmack tesója) és John Romero előadja magát egy videóban, hogy felkeltsék a figyelmet. Meg is adják nekik a médiumok. Azért, mert 20-25 évvel ezelőtt egy olyan cégnél dolgoztak, ami letett valamit az asztalra. Ennyi.
Romero eljátszotta már ezt, nagyon durván a Daikatana után, aztán rémlik neked még a Severity beharangozója?
Egy noname cégnél / embernél, aki nem ismert, csendben maradnék. Romero viszont már nem egyszer jött azzal, hogy na, most megváltja a játékipart... És eddig mindig felsült vele...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
negro
őstag
Nem latod objektiven. Ha ugy vesszuk a Q2 is bukas volt. Az jatek neve es a id logo adta el. Erdetileg nem is Quake II lett volna a neve (semmi koze nincs a Quake-hez ugyebar) csak marketing szempontbol lett igy. Ha xyz a neve fele annyi sikere lett volna. Az engine ert vmit ugyanugy mint a Q3 eseteben is. Az id ugyanugy sajat magat herelte ki anno.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
nagyúr
Mi az objektív meglátás tehát szerinted?
Romero teli szájjal meghirdette már párszor a megváltást. Eddig nem jött be.
Még egyszer: ha a megérkező játéktól leteszi mindenki a haját, akkor felülvizsgálom a nézetemet e téren. De ahhoz nagyon nagyot kell robbantaniuk.
Viszont addig az eddigi szenzációhajhász játék-bejelentései, majd az azok alapján való hatalmas csalódás után nem picit vonom kétségbe, hogy itt csodát fogunk látni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
negro
őstag
Azt nem erted, h az id is ugyan annyit veszitett Romero kivalasaval. Senki nem kerdojelezi meg, hogy utana nem alkotott nagyot de az id se alkotott nagyott a Quake 1 ota. A nev a hype es pont a Romero altal is letett alapok azok amik meg eltetik az id-et. Elbasztak. Ennyi. Romero se erzi az id nelkul es az id se nelkule.
Hulye pelda de ez olyan mint mikor Westwood megszunt letezni mert az EA belepofazott mindenbe es lelelptek a francba a fejlesztok de a CnC nev meg marad az EA-nal es ontottak a szart Tiberium Sun ota. Persze vettek oket tehat papiron sikeres jatekok voltak, valojaban meg az utolso jo Command and Conquer a Red Alert volt.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
atike
nagyúr
válasz Teréz Atya #45 üzenetére
Köszönöm Atyám...
Több "picit" és nem hiszek.
-
nagyúr
Teljesen jogos az öt pont, most utánanézve tényleg ostobaságot írtam e téren le, elnézést érte.
A legszomorúbb, hogy most már sejlik az egész, csak úgy tűnik elfelejtettem.Azt hiszem elfelejtettem bevenni reggel a Xanaxot, hogy ne felejtsem el bevenni a Dedalont...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
exedoc
senior tag
Én másképp látom. Szerintem az id játékaiban van valami, ami a többi játékban nincs. Tapasztaltam ezt a quake-nél is, leginkább a Q3-nál, melyet sok éven át toltam OSP-vel, és még a QuakeLive-al is játszottam. Azért egy 99-es játékot még hol játszanak 2016-ban? Persze ott is csökkent a létszám, de még van. Doom3, Rage nekem szintén nagyon bejött, a Rage-t többször is végigtoltam. Most pedig nagyon várom a Doom(4)-t.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest