Új hozzászólás Aktív témák

  • .tnm

    addikt

    válasz oriic #10 üzenetére

    nem. a lényege az, hogy nem előre renderelt, hanem on-demand generált algoritmikusan.

    kb. mint egy bitmap kép és egy vektorgrafikus kép összehasonlítása. az előbbivel nagyon könnyű valósághű képet alkotni/rögzíteni (lásd fénykép egy png-ként) a másikkal viszont a végtelenségig nagyíthatsz, akkor is éles marad és fix a fájl mérete. és akár a végtelenségig lehet benne aprólékos, részletgazdag tartalom fraktálok segítségével.

    utóbbival a legnagyobb probléma az, hogy túl tökéletes, túl sablonos, pont, hogy nem elég véletlenszerű, amíg nincs benne elég sok különböző álvéletlen hatású "réteg" generálva, csak ez mind növeli az algoritmikus bonyolultságot. az persze lehet, hogy a látvány kedvéért bizonyos textúrák véletlenszerűen is generálódnak olyan apró részletekben, amelyeket már nem jegyez meg az ember, de az nagyon fontos a procedurális generálásban, hogyha valami egyszer valahol volt, akkor következő generálásnál is ott legyen.

    konkrét példával: lehet, hogy a talpad alatt a homokszemek véletlenszerűen generáltak, de ha egy tó előtt állsz és a tótól északra van egy hegy és azon X alakban két fatörzs 5-5 almával az ágaikon és utána elmész 10 galaxissal odébb, majd visszajössz, akkor a homokszemek lehetnek más eloszlásban, de az almáknak pont ugyanott kell lenniük. (feltételezve, hogy nincs semmilyen őket érő dinamizmus)

    jah, de a lényeg az, hogy a tó a két fa a 10 alma maga a bolygó textúrástul valószínűleg belefér 10-1000 KB-ba, míg ha a teljes poligonhálós objektum model-t és textúra fájlokat kéne letölteni, akkor gigákról beszélnénk és még így is kockás/szögletes maradna. viszont a cpu/gpu sokkal többet dolgozik a lokális gépen.

    [ Szerkesztve ]

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

Új hozzászólás Aktív témák