Új hozzászólás Aktív témák
-
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #5801 üzenetére
Előjelezni csak úgy tud, ha van tervezett útvonal, különben honnan tudná, hogy pont egy jelzendő esemény felé haladsz.
A hangra: már csak Csilla van szerintem WP-re, ezért nem sikerül neki Andrist betölteni, viszont folyamatosan akarja, amíg nem törlöd (sajna ez a bug nálam is előjött anno L820-on az egyik droidos verzióváltás után - valószínűleg a kliensben benne maradt a választási lehetőség, de szerveroldalon nincs meg a párja). -
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #5803 üzenetére
A törlést az app-ra értettem, a letöltési kínt külön nem tudod törölni.
Az event radius annyit tesz, hogy mutatni, meg felugróban az adott körön belül lévőket mutatja meg. -
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #5807 üzenetére
Hat ugy keson, hogy ha csak akkor tud szolni, ha arra az utcaba kanyarodsz, ahol az esemeny van.
Egyebkent en mindig terveztetek, akkor is ha tudom merre megyek. Legfelejebb ujratervezest csinal. -
canniball
nagyúr
válasz csabyka666 #5807 üzenetére
Nyilván nem belvárosokra gondoltam, de egyrészt nem kell ahhoz autópályázni hogy szólni tudjon, másrészt nem feltétlenül kell ahhoz több km hogy hasznos legyen az értesítés, ha pár száz méterrel korábban jelez már az is jó lehet.
Én nem szoktam tervezés nélkül használni (így nem tudom a gyakorlat mit mutat), csupán azt szerettem volna jelezni, hogy szerintem (elviekben) anélkül is működhet a dolog.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #5818 üzenetére
Akkor is csak tiltani tudják a kanyarodást szerintem.
-
viktorhu
veterán
válasz csabyka666 #5801 üzenetére
Még soha nem próbáltam tervezés nélkül a Waze-t, de elvileg csak gyorshajtás esetén van hangos figyelmeztetés a kamerára, hogy ne vonja el feleslegesen a figyelmet.
-
Szili17
aktív tag
válasz csabyka666 #5826 üzenetére
Értelemszerűen nem tudják, mivel ez egy új dolog (v4-es kliensekbe került bele iOS-en, majd Androidon), WP-t meg már 2 éve nem fejlesztik. (Illetve ugye már az MS is levette róla a kezét, legalábbis a következő költségvetési időszakra.)
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
apaszka
veterán
válasz csabyka666 #5894 üzenetére
Ezt mondom én is,hogy egyre Hülébb!?
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
bernel
tag
válasz csabyka666 #5894 üzenetére
Elvégezted az #5892-ben leírt javítást, és utána volt ez a helyzet?
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #5910 üzenetére
Ez igy megy nalam is (Android).
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #5913 üzenetére
Persze, szakadozik(-ott) nekem is. Városban is, ahol tuti van normálisan térerő, egyszer csak searchingel.
Egy-két hónapja kezdte, mondjuk már pár napja nem csinálja, működik normálisan. Le is kopogom.Kiegészítés:
Ha esetleg UPC-s wi-free accountot használsz, akkor javaslom, hogy kapcsold ki a wifit a telódon az utazás idejére, akkor némileg stabilabb (utazás közben házak mellett talál upc wi-freet, és akkor kapcsolódni akar, de inkább eldobál mindent...). -
veterán
válasz csabyka666 #6156 üzenetére
Szia! Csak akkor szól a traffi miatt, ha a megengedett tempó fölött tolod.
Más:
Frissitettem 3.9.x-ről a 4.2.x-re - bíztam benne, hogy ez már 4.2, meg idegesített, hogy nem tudok a Play-ben az "összes frissítése" gombra nyomni.
Nemtom... újfent az az első benyomásom, hogy nagyon játéknavis a grafikája.[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #6156 üzenetére
Egy ideig én is bosszankodtam a waze hülyeségein, de aztán rájöttem, hogy ez messze nem egy mindenre jó navi, sőt inkább azt mondanám, hogy csak dugóelkerülésre és közösségi jelentésekre jó, semmi másra nem.
Így ha megszokott úton megyek, akkor használom, de ha nem ismerem az útvonalat, akkor kb minden más jobb nála.
Dive ever, work never.
-
apaszka
veterán
válasz csabyka666 #6164 üzenetére
Nem tudom, én megvagyok elégedve a mostanival.
Persze lehetne sávasszisztens, témázhatóság..., de jó ahogy van is. Windows mobilra meg nem fejlesztik, azért olyan.
Arra ott a nokia maps.
Állítólag nagyon 👍 az is.https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
marsu.
senior tag
válasz csabyka666 #6196 üzenetére
Szerintem sebesség függvénye. Plusz, az is fontos lehet, hogy mennyit állítottál be sebességnél, hogy mikor jelezzen/figyelmeztessen.
-
sztanozs
veterán
válasz csabyka666 #6196 üzenetére
Igen
- sebességfüggő a trafi figyelémeztetés (asszem ha a megengedett legalább 90%-val mész afelett már figyelmeztet)
- csak aktuális pozíciódból tudsz jelenteni (viszont amikor elmész mellette és rányomsz a ! ikonra, de nem csinálsz vele utána semmit, akkor megjegyzi a pozit, 10-15 mp után eltünteti és kirakja oldalra egy kis notification ikonba a jelentés ablakot, hogy később befejezhesd)JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #6196 üzenetére
_Biztos_, hogy csak akkor jelzi a fix traffit, ha a megengedett sebesseget tulleped.
-
Gabesz87
veterán
válasz csabyka666 #6222 üzenetére
Ezt már én is észrevettem. De mindegyik GPS-en, vagy pl. az út mellett felállított sebességjelzőkön is. Azt hittem, az én autüm sebesség órájával van gáz, hogy többet mutat, mint amivel megyek, de ezek szerint ez a normális.
-
apaszka
veterán
válasz csabyka666 #6222 üzenetére
Ezt találtam a témába!
Miért csal minden kilométeróra?
Szerző: Kovács Miklós levél küldés Idézek vezess.hu-rólÉleted hazugság. Amikor azt hiszed, végre elérted a két kilót a német autópályán, lehet, hogy csak illúzióba ringatnak a műszerek. Mert csalnak, mind, egytől egyig. Mióta mindenki zsebében ott lapul az ellenőrzésre alkalmas GPS-szel rendelkező mobil, könnyen bizonyítható, hogy nincs pontos kilométeróra. De vajon miért?
Egyrészt, sebességet mérni, valós időben nem nagy feladat. Mindezt hajszálpontosan tenni már annál inkább. A régi mechanikus szerkezeteket könnyen koptatta az idő, a remegő mutató szinte minden öreg autó velejárója. Az elvileg pontosabb, elektronikus rendszereknél már csak az eltérő abroncsméter jelenthet gondot, de ha beleülünk egy gyári abroncsokon guruló, teljesen új autóba, és síkon, tempomattal gurulunk azonos tempóval, a mérési eltérést akkor is tapasztalni fogjuk.Ha nincs technikai bökkenő, miért ne lehetne pontos a kilométeróra?
Itt jön képbe a politika, az Európai Unió, és annak egy szabályozása. Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságnak van egy vaskos paksamétája, a 39-es. Tele számokkal, és mindenre kiterjedő útmutatóval a gyártók számára sebességmérő ügyben.
Még azt is meghatározzák, hogy a sebességmérő kalibrálását 23 fokos (5 fokos maximális eltéréssel) hőmérsékleten végezze a gyártó.
Na de jöjjön a lényeg: a szabályzat világosan kimondja, hogy a sebességmérő sohasem mutathat kevesebbet a valós tempónál. Különben nem kerülhet forgalomba, el is felejtheti a piacra dobást a cég.
Felfelé viszont engedélyezett a hiba, a valós sebesség 110 százalékával is haladhat akár a jármű, plusz 4-6 km/óra típustól függően. Vagyis 92-nél még simán előfordulhat, hogy csak 80-al haladunk, és így tovább. Minden gyártó így lövi be a műszereit, a pontossággal nem kockáztatják, hogy egy esetleges vizsgálattal a torkukra léphessen az Unió.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
nagyúr
válasz csabyka666 #6222 üzenetére
Waze sebességjelzése jól műxik. A jogszabályban meghatározott sebikkel szoktam haladni Waze szerint, és (kopp-kopp-kopp) még sosem jött csekk, ha ennyivel mentem. Ez autópályán limit + 15 km/h + 3% vagyis 130-as limitnél Waze szerint 148-ra állított tempomattal mindenhol okés vagyok. Ez kmóra szerint 153 km/h körül van. Ugyanígy M0-án Waze szerint 128 km/h a limit, 100-as bevezetőkön 118 km/h. (M7 bevezetőn elbambulva 119-nél már jött a csekk.)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #6222 üzenetére
Ahogy írják is: nem mutathat kevesebbet az óra, így inkább mindenki fölé lövi. A gps sokkal pontosabb (ha elég jó a jel), de azért 1-2 km/h-t az is tévedhet, mint ahogy a trafi is.
Az eltérés egyébként nem lináris, tehát ha 100-as tempónál 110-et mutat az óra, akkor nem biztos, hogy 50-nél 55-öt fog mutatni.
Mint ahogy a mérésnél sem mindig 15 km/h-t hagynak rá, egy 130-as szakaszon általában 150 a határ, míg egy 40-es szakaszon már 50-től büntetnek.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #6228 üzenetére
A gepkocsik sebessegmeroje nem hitelesitett meromuszer.
A traffi hitelesitett. De pontossaga, turese annak is van (3 km/h). Namarmost egy 50-es sebessegkorlatozasnal a BM rendeletben meghatarozott tolerancia 15 km/h, arra meg rajon a 3 km/h muszerpontossag miatt, igy jon ki, hogy 68 km/h-ig nem kapsz csekket, a traffiban mert sebesseg ha eleri vagy meghaladja a 69 km/h-t, akkor mar jon a bunti. Ez kozigbirsag eseten igaz. -
nagyúr
válasz csabyka666 #6230 üzenetére
Helyszíni bírság, de olyan már nem nagyon van. Ez ugye az a klásszikus eset, amikor kiáll a szakember traffizni, a következő sarkon meg kiállítanak. Ma már szinte csak közig bírság van, amikor küldik a csekket.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
bernel
tag
válasz csabyka666 #6235 üzenetére
Aki azt mondja, hogy az adataiddal fizetsz, annak igaza van, és hogy ez nem jó, de az alternatívát ilyenkor nem szoktam hallani, hogy pl. fizetne-e az illető inkább érte. Pl. egy Waze útvonaltervezés, útkövetés + útközbeni figyelmeztetések 200 forint, és cserébe nem tárolnak rólad semmilyen személyes adatot. Kíváncsi lennék, hányan választanák a fizetést, ha minden használatért fizetni kellene, vagy mondjuk lehetne általányban is 5000 forintot fizetni havonta érte.
De ugyanezt lehet mondani a netes reklámokra is. Mondják, hogy szemét reklámok, meg reklámblokkoló, amiben igazuk is van, csak abba gondolnak bele kevesen, hogy ha a netes reklámokra épülő bevétel leépül, akkor mi az alternatíva. Mennyire fog kijönni, ha minden egyes meglátogatott oldalért fizetni kell majd külön? (prohardver, stackexchange, reddit, ki-ki véggigondolhatja, hogy hány különböző oldalra kattint egy hónapban, és mennyi lenne a havidíj, ha mondjuk mindegyik csak 200 forint havidíjat kérne el).
-
Gabesz87
veterán
válasz csabyka666 #6248 üzenetére
"Szerintem 10-ből 8 ember nem is tudja, mit fogad el"
Erről eszembe jutott a South Parkból az Apple féle százlábú ipad
-
Taybore
aktív tag
válasz csabyka666 #6249 üzenetére
Tervezett utad volt? Vagy csak kocsikáztál?
(#6247) LámaZ Ezzel én is tisztában vagyok, mert programozó vagyok magam is. Csak (sajnos?) nem a Waze-nél. Ők döntöttek így, ebbe nincs beleszólásunk... Valamennyit azért kell simogatni a régi fv-eket is, ha újdonságokat implementálsz.
-
bernel
tag
válasz csabyka666 #6248 üzenetére
Pont a videó az, ami elég izmos hátteret igényel, szóval azt is fizetni kell valakinek, de egyetértek, hogy reklámokkal jóval kevésbé élvezetes. A lényeg az, hogy mindenki értse, hogy valakinek fizetni kell a végén. Vagyis ha a többség elkezd blokkolót használni, akkor eljutunk majd oda, hogy minden fizetős lesz, pl. a youtube is, mert valamiből fenn kell tartani.
Az igen rossz lesz, mert sokkal kevesebb netes oldalból lehet majd választani, tehát be fog szűkülni a kínálat, mert nem lesznek hajlandóak ennyi oldalért fizetni a userek, legfeljebb csak a legnagyobbakért, vagyis a diverzitás leépül. Illetve lesznek ingyenes oldalak is, egyrészt, amiket egy nagy cég egyéb bevételeből el tud tartani, másrészt a politikai hátterűek, amibe öntenek állami pénzt, és cserébe majd szépen tendenciózusan fog informálni az eseményekről.
Szóval a reklámalapú dolgokat lehet szidni, de enélkül sokkal szűkösebb és ennélfogva manipuláltabb lesz az info, ami elérhető lesz a neten ingyen.
-
Taybore
aktív tag
válasz csabyka666 #6253 üzenetére
Ez is egy olyan dolog, amit a fejlesztők kitaláltak és így csinálták meg. Ebben egyet értek veled, talán jobb lenne, ha mindig szólna, talán idegesítő lenne, ha szabályosan mész amúgy is mindenhol, hogy állandóan pofázik. A legjobb megoldás az lenne, ha opcionális lenne a beállításokban (mindig / csak seb túllépésnél), illetve a távolságot is lehetne állítani, vagy legalább autópályán hamarabb szólna. Amúgy ezek a védák állítólag radarosak, nem lézeresek és nem tudnak 1 km-ről bemérni. Persze biztosat nem tudok ezzel kapcsolatban, szerencsére tapasztalatom sincs.
-
Gabesz87
veterán
válasz csabyka666 #6252 üzenetére
-
marcedli
tag
válasz csabyka666 #6249 üzenetére
Valamit félreérthettél, csak akkor szól, ha gyorsabban mész a megengedettnél.
#csakawaze
-
marcedli
tag
válasz csabyka666 #6253 üzenetére
500 méter a beállítás. Városban ez még sok is egy fix traffihoz, pályán meg kevés (vagy épp elég). Nagy általánosságban nem látnak olyan messze a traffik, mert nem úgy vannak beállítva. Ha valaki nem hajt túl gyorsan (mondjuk a megengedett 1.5-2x-ével), akkor elég a lassításhoz.
De persze, az lenne a legjobb, ha alapból több lenne, vagy user setting...[ Szerkesztve ]
#csakawaze
-
LámaZ
addikt
válasz csabyka666 #6261 üzenetére
Legyünk őszinték gyerekek (jaj meg ne hallja egy waze-fanatikus!):
A waze egy édes kis cuki naviprogi, de nem egy vérprofi navigátor.
Arra ott van ugye a három betűs magyar fejlesztés, csak azért:
1. fizetni kell(ene),
2. nem tették szociálissá, sajnos, és a TMC rohadtul macerás a legtöbb gépen (kínaiak pl. azt sem tudják mit jelent a TMC).Hát, így állunk!
Legyen minden jó!
-
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #6248 üzenetére
A kettő nem elválasztható, mert az adataid önmagában szinte semmit nem érnek, ahhoz kellenek, hogy jó reklámokat tudjanak mutatni neked. (Cégként nem mindenkinek akarod mutogatni az X terméket, csak annak, aki nagyobb eséllyel meg is veszi, mert minden megjelenés Y Ft-ba kerül.)
Szép lassan eljutottunk oda, hogy a teljes árú termékből (amit "mindenki" warezolt) lett Freemium (alapvetően ingyenes, néhány kényelmi cuccért kell fizetni), majd a tök "ingyenes", amikor is az adataiddal fizetsz.
A gond ez utóbbival az, hogy ez nagyon lassú pénz, és nagyon sok adat kell hozzá. Ergo ha egy új cég be akar lépni a piacra, akkor az ilyen "ingyenes" cuccok miatt az is csak ingyenes lehet, és rohadt sok idő múlva térül meg a befektetése. (Amihez rohadt sok tőke is kell.) Szóval az ilyen multik lényegében kiszorítják az egészséges versenyt a termékeikkel (ezért is nehéz már fizetős alternatívát is keresni sok esetben, navinál mondjuk ott az iGO), amit hosszú távon a felhasználók fognak megszívni.
Dive ever, work never.
-
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #6261 üzenetére
Be kell mindig kapcsolni az övet és betartatni a seb. korlátozásokat. Mi lenne, ha nem lenne waze vagy ez a funkció nem lenne használható, mint ahogy navigácók esetén sem lehet pl. Svájcban, Ausztriában?
-
szőröscica
addikt
válasz csabyka666 #6271 üzenetére
Biztos, h traffi nem pedig csak valami forgalomfigyelo kamera?
-
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #6284 üzenetére
Nem mindegy, hogy ugyanazon az útvonalon jársz-e vagy pedig mindig újon.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz csabyka666 #6284 üzenetére
A kérdés nyaralásra vonatkozott, feltételezem, hogy nem a naponta bejárt útvonalat fogja használni.
És írtam, hogy "állítólag".#?*@&!
-
zeon.hu
nagyúr
válasz csabyka666 #6289 üzenetére
Ha az események sugara "Mind"-re van állítva, akkor biztosan magasabb lesz az adatforgalom.
Ennek állításával lehet spórolni.[ Szerkesztve ]
#?*@&!
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #6307 üzenetére
A sebessegkorlatozasokat ilyen forman nem mutatja.
Olyat beszinez, ha a megszokottnal lassabban halad a forgalom. -
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #6309 üzenetére
Az új verzió tudja. Persze iOS és Android rendszeren.
-
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #6307 üzenetére
Ezen vitatkozom egy térképszerkesztővel, mert szerinte az, hogy hetekig van sebességkorlátozás egy szakaszon, az nem javítandó hiba, mert úgysem frissül a térkép ilyen sűrűn (máskor meg persze azt kapjuk, hogy milyen jó, mert folyamatosan frissül - akkor most mi van?).
M3 útépítést ismeri már a waze, csak éppen a "megszokott" módon nem az elejére és a végére került a jelzés a Nyíregyháza felé eső oldalon, hanem kb. középre, míg a másik oldalon kb. jó (csak nem szól). -
Kbali
nagyúr
válasz csabyka666 #6322 üzenetére
Nincs bekapcsolva a láthatatlanná tétel?
-
canniball
nagyúr
válasz csabyka666 #7207 üzenetére
1. Miért nem töltöd le a magyar nyelvet?
2. A hangbeállításnál lehet némítani vagy úgy beállítani, hogy csak a figyelmeztetéseknél beszéljen; hogy navigáljon de az utcaneveket ne mondja olyat úgy tudom nem lehet.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
albandy
tag
válasz csabyka666 #7207 üzenetére
Válaszd Amy-t ő nem mondja ...
-
Szili17
aktív tag
válasz csabyka666 #7213 üzenetére
Pofonegyszerű a helyzet, amelyik hang mögött ott van, hogy utcanév felolvasás, az felolvassa az utcaneveket, amelyik mögött nincs, az nem. Tehát Jane meg Kate felolvassa, de pl Csilla meg Amy nem. Nem külön opció van erre, a hang maga határozza meg.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Debilon
addikt
válasz csabyka666 #7242 üzenetére
ha nem mész gyorsabban akkor nem mindegy, hogy mondja/nem mondja a VÉDA-t? amúgy sem mér nagyon messziről a VÉDA kapu
50-es sebességkorlátnál meg 69-től készít felvételt
amúgy térképen jelzi, ha jól emlékszem akkor még kis ablak is felugrik, ha meg gyorsabban mész mint a megengedett akkor ígyis-úgyis szól
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #7262 üzenetére
Budapest hazszamos. Barhol mashol, ha nincs Waze terkepen hazszam, akkor gmapsbol probalja meg kivenni. Vagy az utca kozepere navigal.
-
fant0mi
addikt
válasz csabyka666 #7264 üzenetére
Csak ott van meg, ahol az onkentesek megcsinaltak. Egyebirant a lehetoseg adott, ha van valakinek kedve.
Bp-en is elo erovel lett megcsinalva, gondolhatod mekkora melo volt azoknak, akik megcsinaltak. -
albandy
tag
válasz csabyka666 #7267 üzenetére
A waze térképének nincs köze a google maps-hoz , a waze felhasználók készítik a térképet.
Úgy 5-6 éve pl Magyarország egy vaktérképhez hasonlított. Gyakorlatilag egy út sem volt a térképen.
Akár te is szerkesztheted [link]
Azért a főbb utak utak szerkesztése felhasználói szinthez van kötve, illetve csak ahol jártál ott tudsz szerkeszteni. -
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #7267 üzenetére
A google valóban megvette a waze-t, de ettől még megmaradt a maps és a waze is külön programnak.
Dive ever, work never.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen