Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    Mivel sokan nem értik hol és miért nem éri meg uber sofőrnek lenni, itt a matek hozzá:

    A totalcarosok kiszámolták, egy autó fenntartása km-ként hozzávetőlegesen mennyibe is fáj, közzétettek egy számolótáblát, itt mindenki kiszámíthatja saját maga mit hoy mennyiért.
    Nekik 77Ft/km-re jött ki egy öreg autó km-kénti használati költsége.
    forrás: [link]

    Ezt a számolást egyébként a kiszámoló blog készítette eredetileg, és itt új autót is kalkuláltak, az új autó a nagyobb értékcsökkenés miatt ezt az értéket jóval feljebb tornássza.
    [http://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban]

    van még elmélkedés, hoyg taxi vagy saját autó éri meg jobban?
    http://kiszamolo.hu/taxi-vagy-sajat-auto-melyik-az-olcsobb/

    Na de az uber sofőr az öreg autóval, mondjuk 6 évessel, kezd neki az überfasza taxis életének. 10 évesen már másik autót kell vennie, természetesen.

    Így számoljunk 75Ft/km-t az autó üzemben tartására és amortizációjára. Azaz ebből az össszegből kell majd egy másik autót vásárolnia.

    Az Uber 130Ft-ot fizet km-ként. Van alapdíj is persze, ez nehezíti a számolást, de ettől most tekintsünk el, mert mindenből a kedvezőbbet veszem figyelembe.
    Az uber levonja a jutalékát, marad 104 Ft.

    104 Ft-ból az autó költsége (benzinnel tokkal vonóval együtt) 75Ft/km (amiből az üzemanyag cirka 25-30Ft/km - ez az autó fogyasztásától erősen függ, meg a forgaklmi helyzetektől is), ezt levonva marad 29 Ft.

    Na, 29 Ft/km az, ami az uber-sofőr zsebében marad, ha záróegyenleget készítünk.

    Nézzük mit is jelent ez a 29 Ft/km tiszta bevétel. Először is, ebből még egy fillér adót nem fizettél. Maradjunk most annál a verziónál, hogy feketézel, és nem adózol (ugye, ez eleve nem egy tisztességes verseny így a taxisokkal - de hát ott is vannak hiénák...).

    Az a célod, hogy ebből éljél meg (hagyjuk azt a dumát, hogy csak kiegészítő keresetként kell ez az egész., mert abban az esetben sokkal rosszabbul néznek ki a ténylegesen letisztázott bevételi számok - de ezt már nem vezetem le, mert sokak értelmi szintjét még ez az egyszerű példa alacsony szintű komplexitása is meghaladja).

    Ma, Magyarországon, az átlagbér bruttó 227500 Ft. Ez nettó ~148ezer Ft. Kerekítsünk, sofőrünk 150K ft-ot szeretne havonta megkeresni.

    150ezer Ft jövedelmet el kell osztani ezzel a 29Ft/km bevétellel, így azt kapjuk, hogy havonta ~5172 km-t kell fuvaroznia.
    Mivel a fuvar nem helyben van, érte is kell menni, üresjárat is van ez legyen +30% a hasznos km-hez (egyébként ez a gyakorlatban sokkal több, 70-80% is lehet, vagy még több, ha sokat kajtat fuvar után az illető és nem egy helyben várakozik - de például apámnak egy ferihegyi transzfernél ez 110% is lehet, mivel csak az odaút a fizetős, a vissza már saját költségre megy a dolog, plusz az utasért még el is kell menni...! De itt és most csak 30%-al számolok, mivel pl az uber alapdíját nem veszem figyelembe, mivel az tranzakcióként van nem km-renként, így ezzel számolni legfeljebb az uber tudna), ezért havonta 5172 x1,3 = 6723km/hónap.
    Tegyük fel azt is, az uber sofőrünk hetente egy napot pihenni is akar (igen, 6 napot meg melózik! nem ötöt, vagy négyet, hatot - nincs "szabad szombat") - mivel ez egy normális igény, és nem sztachano leszármazottja, és nem is mazoista.
    Egy hónapban ez legyen 5 pihenő nap, marad 25 munkanap (30 nap egy hónap).
    Így minden nap átlagosan ~270km-t kell autóznia városban - Budapesten. (6723/25=268km)

    Na most, ki mit tippel, városban, nappal autózva milyen átlagsebességet tudsz elérni?
    Na igen függ a helyektől is, de sok jóra azért ne számítsunk, az ubert megrendelő kuncsaft a leglehetetlenebb helyekre akar majd eljutni, ha nem viszed el, akkor majd jól lepontoz téged, aztán leshetsz mint pók a falon, de fuvarra utána ne számíts...

    Legyen ez mondjuk 25km/óra. Egyébként asszem ez inkább 20km/h felé tendál, főként hogy uberes sofőrünk nem használhatja a buszsávokat - amely a taxisok életét megkönnyíti.

    Napi 270km megtett út esetén ezzel az átlagsebességel ezt az uberfasza sofőrünk 10,8 óra alatt tudja megtenni. És ebben nincs benne a két fuvar közti várakozási idők, sem pedig amikor felveszed az utast, ami esetleg csomagok pakolásával is járhat, meg ugye meg kell beszélni az uticélt is (viszont az már benne van, hogy érte mész, meg a fuvar végeztével kedvenc helyedre visszatérsz - ez utóbbi persze csak nagyvonalúan, mert csak +30%-ot vettem alapul az üresjáratnak! Persze az is igaz nem feltétlenül kell visszatérned, lehet hogy láncban kapod a fuvart...)

    Szóval lazán melózhatsz így 12-14 órát is naponta, a hét 6 napján...

    Megéri?

    Hát persze. Az ubernek mindenképpen, ők csak vonják a 20%-ot. Te meg gürizel.

    És akkor most jöjjön a kényesebb tészta. Mindez eddig feketén ment. Mi van akkor ha adóznod is kell?

    Na, akkor az a 29 Ft/km lecsökken ~20 Ft/km környékére.
    Ez bizony felszorozza a naponta megteendő km-ek számát, ami egyenes arányban növeli a szükséges munkaóráid számát is.

    Számoljak?
    Tessék:
    a fentiek alapján ekkor 15,6 órát kellene várakozási idők nélkül melóznod.

    Mindezt egy átlagosnak nevezhető jövedelemért.

    Hogy is mondta a totalcaros srác? Nem ebből fogok meggazdagodni? Hát, jah. Ebből csak éhendögleni lehet, miközben az autód kopik, és közvetetten módon az uber használja úgy, hogy a te eszközödbe semmit nem fektet be. Jah, biztosít neked egy alkalmazást, meg adatokat... ennek költsége filléres dolog ha egy főre levetítjük, igazából ebben van az innováció, ugyebár. De ez csak az utasnak és ubernek éri meg.

    Később az utasnak sem, mert a lerabolt piacot elhagyják az igazi taxisok, az uberesek meg idővel rádöbbenek, hogy ők kurvára ki vannak használva, így ők is felhagynak ezzel a szarsággal. Na, akkor már csak igazi hiéna taxist fogsz csak tudni kérni, aki annyit kér majd a fuvarjáért, amennyit nem szégyel.

    Na, de ennyit a matekozásról azzal kapcsolatban, miért nem jó az uber, azonkívül, hogy szarik minden kötelező érvényű szabályozásra...

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #148 üzenetére

    "leszarod ki mit ír csak a saját igazadat bizonygatod "

    Igazán? Én szarom le hogy ki mit ír? Én nem szarom le az egészet hanem feketén-fehéren levezettem már többször is. De sajnálni tudlak, mert te sem állsz magas szinten a logikából és felfogóképességből, továbbá egyáltalán nem látod át az igazi összefüggéseket.

    Te csak azt látod: mocskos csaló taxisok! nesztek hülye taxisok, az uber kurva olcsón most jól kibaszott veletek. Ők az überfazsa legények a gáton! Aztán mit sír a szátok, hülye sötét taxisok? Kényelmetlen versenyezni? Nem tudtok versenyezni? Tanulni is kéne, taxisok, mert sötétek vagytok, mint a föld.
    Továbbá, nekem kurvára megéri 280/560 helyett 130-ért utazni...

    Jah.

    De segítek neked még ebben is, szarkazmus ON:

    FullHD-s LCD TV-t akarok occóért, de izibe!!! 60" coll a minimum, a 10ezer Ft ár a maximum! 2 év garanciával!
    Mijazhogy még nincs ilyen?!? Mocskos SAMSUNG! Mocskos LG! MOcskos SONY! És a többi is mind rohadt kapzsi pnzlhes dög, mit képzelnek, azt hiszik hogy nem tudom hogy a kínai (vietnámi) gyerekmunkás ezt nekik nem 5ezer Ft-ból rakja össze tokkal-vonóval? A mocskos Apple is 300% profitrátával dolgozik, hogy rohadna le a bőr a képükről, hogy merészelik ez?!? iPhone-t is akarok 100 forintért!!!

    Szarkazmus OFF.

    [ Szerkesztve ]

  • djgeg

    őstag

    válasz Meridian #152 üzenetére

    Hmmm régi szép idők amikor még volt 150 Ft os taxi... jééé és éhen sem pusztultak.... Hogy is van ez... innnyee

    Troll vagy semmi más... Leszarod ki mit ír vagy mivel érvel... nyomod ugyan azt a szöveget még ha a másik kontrázik is... Leszarod, hogy az Uber nem azért jött létre, hogy taxi ellen menjen... Nem fő megélhetés... Mindent leszarsz... mert te vagy a TROLL... Végefőcím....

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • zed juron

    aktív tag

    válasz Mercutio_ #150 üzenetére

    Engem érdekelne a cikk. Visszanéztem egy darabig, de nem találtam így estefelé összefolyó sorok között. Milyen cikk? Linket plíz mégegyszer!

    [ Szerkesztve ]

  • djgeg

    őstag

    válasz zed juron #156 üzenetére

    Így estefelé nem megy a keresés funkció használata?
    Ne fogjuk az estére.... hogy nem vagy képes használni egy keresés funkciót de tudod mit itt van amiket Mercutio írt.... csak, hogy ne sírás menjen keresés helyett így este... (Bocsánat de nem tudom tolerálni a hülyeséget így ESTE...:
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #155 üzenetére

    "Leszarod, hogy az Uber nem azért jött létre, hogy taxi ellen menjen"

    Hol állítottam én olyat példának okért, hogy az uber a taxisok ellen jött létre? HOL?!

    Az ubernek nem mottója, hogy most jól kibaszunk a taxisokkal és faszán alájuk ígérünk mondjuk 60%-al!
    Uberolcsó taxi, mi?

    Ugyanakkor az uber tevékenysége azt eredményezi, hogy a taxisok tönkremennek (na, persze van ilyen, volt ilyen már a történelemben), aztán az uber sofőrök is tönkremennek, és jöhetnek az uber robotautók. ugye? Így kell piacot rabolni, nem?

    Egyébként ha a uber a robotautókkal kezdene, akkor egy szavam nem lenne. Másnak sem lehetne. Mert az az igazi innováció. (Nyilván, még nincs működő megoldás erre, persze tőkét erre lehet szerezni. Bújtatott/fedett rablással.)

    De az uber nem így kezdte. Pontosan látszik, hogy mit csinál. Megnézi minden egyes régióban a taxi tarifákat, majd azt beszorozza minimum 50% mínusszal (ez nem teljesen értelmes kifejezés, de tudod mire célzok), jól tudva, hogy ez iszonyú jól néz ki a fogyasztók szemében (mert hát ugye, ha csak 10% kedvezményt kapnál a taxisok díjához képest, az bizony nem lenne elég... nem mellesleg, lehet, hogy a taxisok ennek az árnak utána mennének, mert tudnak ők is versenyezni; te nem igazán tudod mi küzdelem megy egy-egy fuvarért, vagy kuncsaftért - én tudom, mert nekem kell kezelni apám google-s hírdetését is, és kordában tartanom, hogy ne szálljon el a CPC - úgy, hogy ez nekem nem szakmám, viszont a "szakmabeliek" csak lehúzni tudják a hírdetésüket optimalizálni szándékozókat, hidd el tudjuk már milyen semmikre szednek be 20-30-40ezer Ft díjakat...)

    Az uber nem kalkulál valós költségeket, és nem számol semmiféle kockázatkezeléssel sem. Azt majd a hülye alkalmi uber-sofőr saját maga megoldja, ha tudja. Ha meg nem, hát -> igyjaras.hu

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #155 üzenetére

    "Nem fő megélhetés."

    Aha. Hagyjuk már ezt a dumát. Ha mellékesben csinálja ezt valaki, akkor végeredményben sokkal rosszabbul jár mintha mindezt rendesen tolná. Mivel az alapvető matematikáját (számszerűségét, ha úgy jobban tetszik) sem érted az egésznek, ezt meg sem kísérlem levezetni neked.

  • djgeg

    őstag

    válasz Meridian #158 üzenetére

    Az UBER azért jött létre, hogy létrehozzon embereknek mellékesben nem feltétlen fő állásként személyi szállításhoz egy közös átlátható egyszerű és innovatív platformot ... de te ezt nem vagy képes vagy inkább nem akarod felfogni.
    Példálózol mindenfélével de az olvasás nem megy... Franciaországot idézed amikor lövésed sincs... mert ha egyszer is voltál volna ha már olvasás nem megy (vegy nem akarod) akkor tudnád milyen monopólium mutyizás megy ott taxi témában... Fogalmad sincs róla... de vakerálsz... Az Érdi Taxis fia aki mindent tud... Leszarja, hogy pár éve még 150 Ft/km taxik is voltak... mindent leszarsz... Te mindent vágsz mert apukának az addwordsét intézed... Csak így tovább...

    Egy igazi Troll vagy és ez volt az utolsó válaszom hozzád nem csak itt hanem az egész fórumon... Tudod hülyékkel én sem szeretek beszélni... így vezetek egy tíltólistát.

    Álmodj szépeket kis troll. :(((

    ui.: És igen én nem értem... jaj te kis troll és még örül is magának biztos... Mennyivel boldogabb lennék én is ennyire khmmm "okos" lennék mint te... Végülis minek a logikus gondolkotás és az értő olvasás képessége... Hogy ne csak a saját szemszögemből tudjam személni a világot...:DDD

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #157 üzenetére

    Idéznék a linkelt cikkből, amit egyébként jóval korábban olvastam már mint ahogy azt ide linkelték.

    Csak azért, mert az állítod, hogy az ubersofőrők nem főállásban tolják ezt.
    Nos, lássuk csak, mit is írtak a cikkben ezzel kapcsolatban:

    "Sokan szokták az Ubert a közösségi alapon szerveződő, úgynevezett sharing economy iskolapéldájának nevezni, valójában kőkemény és borzasztóan sikeres üzleti modell áll mögötte. Egy amerikai felmérés szerint az ottani sofőrök többsége profi, akik megélhetéséért, és nem keresetkiegészítésként szálltak be a projektbe."

    A gyengébbek kedvéért még egyszer:

    Egy amerikai felmérés szerint az ottani sofőrök többsége profi, akik megélhetéséért, és nem keresetkiegészítésként szálltak be a projektbe.

    De folytassuk még ezt, mert lehet:
    "Bár az Uber nem ad ki adatokat arról, hogy sofőrjeik milyen háttérrel rendelkeznek és hogy egy nap átlag hány órát vezetnek, de például a hirdetéseikben kifejezetten a kiugrott taxisofőröket szólították meg."

    Mindehhez annyit tennék még hozzá, amikor először hallottam az Uberről én is örültem, és lelkesen számoltam be apámnak erről a lehetőségről, aki anno kezdéskor taxis társaságnál kezdett, kb egy hónapig, aztán otthagyta őket a francba, és Budapest helyett (ahol sokkal több a fuvarlehetőség) inkább kijött Érdre, ahol sokkal kevesebb a lehetőség, de magánzónak. Ugyanis 80ezer Ft-ot kellet (volna) fizetnie havonta, ugyanakkor fuvarszervezés kriminális volt! Fuvart ténylegesen nem kapott érte. Hadd ne ragozzam miért. nem tartozik ide.

    Inkább megkért engem, próbáljak neki besegíteni úgy, hogy az internetre "felrakom" őt, hogy akik keresnek taxit, őt is megtalálhassák. Végül ez a dolog jól-rosszul de működik.

    Éppen ezért örültem annak, hogy na, itt van ez az Uber, ez faszán megoldja a fuvarközvetítést, mint szükséges rosszt, némi pénzért cserébe, de a lehető legmodernebb módon. Na ja. Csakhogy az Uber határozza a meg a tarifákat is, és igencsak alááraz a költségeknek. Egyszerűen nem éri meg. Sem rövid távon, sem hosszútávon. Ez csak az ubernek kedvez, rövidtávon még az utasnak is - bár ha véletlenül probléma adódik, akkor az utas is megissza a zaccos kávét...

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #160 üzenetére

    "Az UBER azért jött létre, hogy létrehozzon embereknek mellékesben nem feltétlen fő állásként személyi szállításhoz egy közös átlátható egyszerű és innovatív platformot ... de te ezt nem vagy képes vagy inkább nem akarod felfogni."

    Gondolom, érzéketlen vagy a heves fájdalomra. Mert öntökönszúrtad magad - egymás után többször is -, lásd előző hozzászólásomban idézett sorokat. Nem én találtam ki...

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #160 üzenetére

    "Fogalmad sincs róla... de vakerálsz... Az Érdi Taxis fia"

    Én érdi taxis fia vagyok, talán az baj? Sztem nem. Viszont a te értelmi színvonaladdal súlyos problémák vannak.

    Nem mellesleg, a fenti állításod határozottan ellentmondást tartalmaz.

    Mondd csak. Te az Ubernél melózol?

    lehetséges válaszok:
    --> NEM? Na, te az vagy, aki nem értesz az egészhez, mert közöd nincs ehhez a szakmához. Nekem legalább
    közvetlen beletekintésem van (érted azt a fogalmat, hogy "közvetlen"?), lévén napi szinten foglalkozom ezzel. Még ha nem is én taxizok - de az egyértelmű, több közöm van az egészhez, mint neked.

    --> Ha meg IGEN? (az uber főalkalmazottja vagy) Ennek ellenére mégis azt állítod, hogy nem feltétlen főállású sofőröknek szánjátok az egészet, ezért nem kellene adózni nekik és ezért nem kellene nyugtát adniuk például, na meg ezért ne legyen rájuk érvényes az összes szabályozás, amelyek a taxisokra meg szigorúan igen? Akkor miért is célozta meg hírdetéseivel az UBER az amcsiknál a kiugrott taxisokat?
    Hmmm... hazudunk? Csúsztatunk? Mert ezért kapjuk a fizetésünket? Hmm, hogy is van ez akkor?

  • djgeg

    őstag

    Valaki nem igazán fogta fel, hogy trollokkal nem beszélek :U Jócakát

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Glenda #120 üzenetére

    Attól ott még nem a cég a sáros, az a maga részéről befizeti amit kell. A freelancer kategóriát nem kéne hülyén kezelni.

  • Glenda

    addikt

    válasz #06658560 #165 üzenetére

    Én ezt értem. De pont most kocsmáztunk az egyik CEO haverommal, egyszerűen semmi gondod nincs velük. Megcsinálják a munkát, vagy adóznak, vagy nem. A többi nem a te dolgod. Meglátjuk, ha bővítünk, akkor biztos meg fogjuk fontolni ezt is.

    from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

  • Glenda

    addikt

    válasz #32839680 #168 üzenetére

    Szerintem ha valakit fel lehetne nyomni, akkor az ő. Csodálom, hogy senki cérnája nem szakadt még el.

    from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

  • kenwood

    veterán

    Az uber itthon oriasi elonyben van a taxisokhoz kepest.
    Egyertelmuen szabalyozasra szorul.

    Persze ekkora fustje nem lenne a sztorinak itthon,ha a kedves kepviseloink nem talaljak ki par eve,hogy a 140 forintos km dij tul alacsony egy ilyen jol kereso nepnek,mint a magyar.
    Fainsagbol feltoltak 280-ra az arat.
    Akkor kellett volna lampvasra huzni az osszes illetekest,amikor ezt bejelentettek.

    Aszittem ,'89 -ben mar elfelejtettuk az ilyen hatosagi aras cuccokat ....

    [ Szerkesztve ]

    Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

  • Dinasti

    senior tag

    Én volt taxisként csak annyit fűznék a dolgokhoz,hogy ha minden über sofőr leteszi a taxis vizsgákat évente elhordja műszakira az autóját és megveszi/megteszi az összes dolgot ami a személyszállításhoz kell akkor HAJRÁ! De jelenleg ez úgy nézet ki mintha én minden engedély nélkül leülnék 1 hamburgeres elé és sütném a kocsim csomagtartójában a sajátom majd árulnám... Kb....

  • zed juron

    aktív tag

    válasz djgeg #157 üzenetére

    Értem, tehát egy általam nem ismert linkre kéne keresni a keresés funkcióval. :DDD

  • zed juron

    aktív tag

    válasz #32839680 #168 üzenetére

    Aham, közben meg a sok buta és szomorú mocsári troll meg ott taposná az iszapot hogy hátha tiszta víz lesz belőle. :D

  • Alchemist

    addikt

    válasz Dinasti #172 üzenetére

    Tudtommal a taxi közlekedési közfeladatnak számít, elvileg koncessziós tevékenység, így állambácsi joggal támaszt elvárásokat (az más kérdés, hogy néha eltúlzottakat) azok felé, akik ezt üzleti alapon szeretnék csinálni. Például hogy garantáltálják a szolgáltatás elérhetőségének folyamatosságát, hogy hivatásszerűen meg lehessen élni belőle, stb.
    Talán érdemes lenne ezekről tárgyalni az összes érdekelt fél bevonásával...

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Joeker67

    aktív tag

    válasz djgeg #79 üzenetére

    Te miről beszélsz!? Ha valamelyik normális taxitársaságnál panaszt teszel túlszámlázás miatt, ott azonnal kivizsgálják és ha valòbán túlszámlázás történt a taxist kirúgják!
    Kérlek benneteket, hogy csak olyanhoz szólhatok hozzá, aminek utánanéztetek, vagy valóban van tapasztalatok, mert így a nagy általánosságokat puffogtatásával nem sok hasznos hozzászólást olvastam eddig itt!

  • arnyekxxx

    veterán

    Ez is csak nálunk ebben a mocskos orbáni diktatúrában történhetett meg.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Sdi #45 üzenetére

    Az erőszak mindig is a primitív emberek, csoportok "mentsvára" volt.

    Most primitívezted le a világ összes forradalmát

  • Mercutio_

    félisten

    válasz Meridian #161 üzenetére

    Úgy tűnik a saját idézett soraidat sem tudod - vagy akarod - értelmezni. A vastagon szedett rész Amerikára vonatkozik, többek között mert az egyik fő kiadási tétel a benzin ott lényegesen olcsóbb.

    A matekozást is felesleges bemásolni egyrészt elég linkelni Csikós cikkét másrészt azt sem ártana értelmezni: Egy jólfizetett autós újságíró munka mellett - mivel gyereke is van így a szabadideje értékesebb - elég egyértelmű, hogy nem megy el uberezni, aztán, hogy ebből jó alap lett egy cikkhez neki külön hasznos volt mert egyúttal dolgozott is. A másik ami lejött a cikkből, hogy neki bizonyos szerződéses feltételekkel illetve azzal volt gondja ahol a folyamatban el kellett őket fogadni.

    de ezt már nem vezetem le, mert sokak értelmi szintjét még ez az egyszerű példa alacsony szintű komplexitása is meghaladja

    Khm, az ugye megvan, hogy a személyeskedés sokszor az érvek hiányának a jele? A másik gond ezzel a szöveggel ezen az oldalon az, hogy az átlagtól kicsit nagyobb a mérnökök és programozók aránya. Kérdés neked milyen végzettséged van, hogy ilyen summás kijelentéseket teszel?

    A hsz-edet olvasva egyébként te magad is leírod, hogy a taxitársaságok lehúzzák a sofőreiket és nem biztosítanak cserébe szinte semmit, azuber 20‰-ot sokallják a taxisok , kérdésem: a tacitársaság 80 ezer hány %-ot jelent?

    Joeker67: Ha ez így van az érdi taxis fia miért a homárt javasolta?

    [ Szerkesztve ]

    Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

  • zed juron

    aktív tag

    válasz Mercutio_ #181 üzenetére

    Szeretem azokat a növényi képződményhez hasonlatos nickeket, akik személyeskedést kiabálnak. de maguk mást sem tesznek folyamatosan és emellé üres postokat ömlesztenek mindenféle tartalom nélkül. Nem ez a troll fogalma valójában?

    Aszongya hogy "azért nincs igaza, mert bla-bla, kötőszó, és mert, de igen, amikor, akkor, vagy az van mivel illetve amiért bla-bla".

    Micsoda érvrendszer :D

    "Khm, az ugye megvan, hogy a személyeskedés sokszor az érvek hiányának a jele? A másik gond ezzel a szöveggel ezen az oldalon az, hogy az átlagtól kicsit nagyobb a mérnökök és programozók aránya. Kérdés neked milyen végzettséged van, hogy ilyen summás kijelentéseket teszel?"

    Á, ebből azonnal kitűnik, hogy neked a természettudományos ismereteid biztos hogy az átlagos alattiak és az is hogy mekkora öntökönszúrás a post:

    1., Már csak azért is mert ez TEKINTÉLYELVŰ érvelés, ilyent nem alkalmaz olyan személy, aki a természettudományos avagy ún "scientific method" szerint érvel vagy gondolkozik

    2., A pénzügyi mérlegek tekintetében - ami csak kis arányban matematika - amúgy sincs ennek jelentősége. Mert az IT-s végzettségűek Átlag Józsihoz képest nem bírnak kimutatható többlet számviteli ismeretekkel, azaz alkalmazott számviteli-pénzügyi (pénzügyi jogi) ismeretekkel.

    Szóval hadd gratuláljak. De majd jön a kocka meridian és leoszt matekból. :C

    [ Szerkesztve ]

  • UnA

    Korrektor

    válasz Glenda #169 üzenetére

    Ez rendben is van, csak máskor ne mosd össze a freelancer és a feketemunka fogalmát. Az hogy valaki alvállalkozó, nem azt jelenti, hogy zsebbe fizetnek.

  • DithenS

    senior tag

    válasz arnyekxxx #180 üzenetére

    Az is primitív,minden háború primitív ha saját magunk ellen szervezzük.
    Eleve ha nem lenne háború nem lenne forradalom se.

  • DithenS

    senior tag

    válasz Dinasti #172 üzenetére

    Minek tegye le a taxisvizsgát mikor ő fuvarozó nem taxis,ne keverd.
    Minek vigye el évente? Kötelező bőven elég,taxikra azért van szükség mert napi 10 órát is mennek vagy többet,ott azért kopik minden.

    "mintha én minden engedély nélkül leülnék 1 hamburgeres elé és sütném a kocsim csomagtartójában a sajátom majd árulnám... "
    Szerintem a kutya se szólna de értem mért hoztad fel hogy egy hamburgeres elé,csak az a baj hogy Uber ott is volt ahol taxi nem,kisebb városokban nincs taxi vagy kertvárosokban,aztán a terület nagy.
    Uber arra jó amúgy is hogy kis mellékeshez juss,alapból ebből nem lehet megélni mert nem vagy bejelentve sem,kb arra jó hogy ha arra van dolgod akkor elvigyél valakit ha kell.
    Amúgy a Taxisok amúgy is felfújták a dolgot,bár ha az Uber olyan sikeres volt,akkor talán jó lenne elgondolkozni hogy mi a szent francért? Valami oka biztos van hogy mért nem egy taxit hív az ember.
    De szerintem mint Taxi elavult már,régen jó volt meg Amerikában ahol nincs kiépítve a tömegközlekedés de Budapesten minek 6000e taxis mikor rendes tömegközlekedés van,meg minden.Sőt a taxinak ma már előnye sincs mert nem állhat meg ott ahol akar mint régen.
    Szóval ha már annyira taxizni akar a nép,akkor oldják meg appokkal mint az Uber,például milyen jó lenne ha látnám a szabad taxikat,ha tudnám ingyen hívni és azonnal jönne mint az Uber de nem ehelyett drága telefonálás és csomó várakozás meg pontos cím meg minden hülyeség,egy turista honnan tudja hogy hol van? Uberhez pont ez nem kellet mert GPS-el is ment.

  • Mercutio_

    félisten

    válasz zed juron #182 üzenetére

    Nem, a troll fogalma konkrétan te vagy a hsz-ed alapján.

    Az látszik, hogy a formális logika sem az erősséged :D az,hogy valaki jó reál téren nem jelenti azt, hogy nem lehet jó humán oldalon is, továbbá abban semmi tekintélyelvűség nincs, ha jelzem, hogy a személyeskedés nem pótolja az érveket. Ja igen, az idegen szavak felesleges használata ugyanígy gáz, csak szólok ;]

    Egyébként a mérnököknél már 10 évvel ezelőtt is 2 félév közgáz volt, szóval némi pénzügyi alapokkal ők is rendelkeznek.
    Annuitás, jelenérték, avulás, vagy egy TCO számítás se akkora truváj :N

    Pénzügyi mérleget pedig nem tudom, hogy keverted a képbe, de erősen tankönyvszagú a hsz-ed...

    Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

  • Glenda

    addikt

    válasz UnA #183 üzenetére

    Dolgoztam mint freelancer, a munkatársaimmal egyformán adóztunk. Semmit. Hiába szépíted a dolgot, ez ilyen.

    from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

  • Glenda

    addikt

    válasz zed juron #182 üzenetére

    [link]

    Azt hiszem linkeltem fentebb.

    from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

  • djgeg

    őstag

    válasz zed juron #173 üzenetére

    Látszi, hogy lövésed sincs. Hadd Segítsek neked:
    Egy ember által linkelt tartalmat keresel akkor vajon mire keresnél rá??? Hmmm talán az adott ember kommentjeire a topikban..... :((( amit linkeltem is és ott vannak az általa linkelt tartalmak és oldalak....
    Ennyi se megy és még engem nézel hülyének miközben te beszélsz itt logikáról?
    Vannak itt bajok. :W

    (#177) Joeker67

    Bejelentettem... Megkértek, hogy fáradjak be személyesen a tőlem 10 km re lévő irodájukba és tegyek panaszt személyesen... Ja és ha lehet mondjam meg melyik taxisról volt szó.... Én... én mondjam meg... Egy taxi társaságnak aki kiküldi a taxist telefonos rendelés után. Én utazzak 20 km et és én töltsek utazással 60-80 percet legalább (oda vissza) mert ők nem képesek utána nézni egy telefonbejelentés után...
    Erre az volt a válasz, hogy a központi szervnél is tehetek bejelentést itt meg itt személyesen. Na erre mondtam, hogy kapjátok BE és nem jelentek semmit! Nincs rá időm... főleg, hogy normál MUNKAIDŐBEN VANNAK CSAK NYITVA. Erről ennyit. Ilyen csodálatos és jó mai Taxis sofőr értékelő rendszer... Nem is értem mi vonzó az Uberben...:(

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz Glenda #187 üzenetére

    A freelancer-ezéssel nincsen egyébként semmi baj szerintem... de pl az általam is írt KATA-ás vállalkozóval történő munka végeztetés az már kb bűncselekmény (igaz formától függ) mert alapvetően bujtatott munkáltatásnak minősül. (Ha pl minden hónapban fixen kap valaki X összeget az már a normál alkalmazotti munkaviszony bújtatása kisebb adókulcsú vállalkozási formába... Sőt 1 milla felet már alapból be kell jelenteni és a kedves NAV kimegy ellenőrizni :P. Igaz IT-ban azért ezt nem olyan nehéz kimagyarázni mint pl egy helyhez kötöttebb szakma esetében)

    Az természetesen megint más tészta, ha egy szabadúszó tényleg zsebbe kapja a pénzt... és a cég munkaerejének kb 3/4 így épül fel az már nagyon meleg.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • #06658560

    törölt tag

    válasz djgeg #190 üzenetére

    "Az természetesen megint más tészta, ha egy szabadúszó tényleg zsebbe kapja a pénzt... és a cég munkaerejének kb 3/4 így épül fel az már nagyon meleg."

    Amelyik cég freelancert feketén fizet, az hülye. Legálisan leírható költség, nem kell utána számlát hamisítani.

  • djgeg

    őstag

    válasz #06658560 #191 üzenetére

    Ha KATA-ában "alkalmazod" normál alkalmazás helyett az is kvázi illegális. Pedig rengetegen csinálják mert maga a Kata nagyon jó konstrukció most.
    Per pillanat én is KATA-zom, és kaptam is már ellenőrzést... Szerencsémre én nem bújtatott alkalmazott vagyok, hanem tényleg vállalkozó, de ettől még nagyon sok helyen látom, hogy a helyett, hogy felvennék a fejlesztőt, megmutatják neki a KATA-át és nesze neked gyere így egy megbízási szerződéssel dolgozni.... és sokan csinálják, még úgy is, hogy lehet nem is tudják, hogy illegális... de mennyire jól hangzik, hogy havi 500.000 Ft ig csak havi 50.000 Ft az adó....

    De ez egy másik történet :D

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • Braddock

    őstag

    Egy francia taxis engedély 26 millió forint. És ezt ők hitelből fizetik. Erre jön az UBER és szinte minden befektetett költség nélkül csökkenti a taxisok bevételeit. Aminek a következménye, hogy egyre nehezebben törlesztenének hónapról-hónapra. Nem csodálom a lincselés közeli állapotokat. A legenyhébb amit láttam, hogy 1 kiló lisztet bevágtak az UBER sofőr autójába, amikor benne ült. De nyilván ez megint valakinek hatalmas üzlet, még akkor is ha csak 1-2 évig megy. Itthon is van politikai vonzata, nem is igyekeznek gyorsan betiltani.

  • djgeg

    őstag

    válasz Braddock #193 üzenetére

    Ha lenne fogalmad az egészről akkor nem írnál ilyeneket.... Akkora mutyi megy ott, hogy az csak na. Maximalizálták 14.000 db-ra az engedélyek számát anno 1937-ben! (Budapesten van 5-7 ezer Taxis becslések szerint... mert ugye nem is lehet pontosan tudni az aktív állományt.. )Miközben Párizs belvárosában 2 millió (tényleges belváros nem megye szintű Budapest) és az egész területén pedig 12 millió ember él

    Azóta akkora a mutyi és a taxis nyomás, hogy nem növelték, pedig a sokszorosára lenne szükség ma már... (1937 ben hez képest, szerinted mekkorát nőt a város?? )
    A taxisok ahogy lehet gátolták a taxis engedélyek kiadását.... Odáig jutott most Párizs, hogy egyeduralkodóak és monopólium helyzetben vannak a Taxisok.... Azt csinálnak amit akarnak és úgy húznak le ahogy akarnak Csak úgy lehet taxis engedélyt szerezni, ha kihal valaki és akkor is akár x százezer EURÓ-ért.
    Ezek mellet, alig lehet taxit fogni!!! Európa egyik legnagyobb városában... 12 millióan lakják és erre jut 14.000 Taxi.....

    Még mag az Uber mint ötlet egy Francia kiruccanás után pattant ki az alapító fejéből... miután egy nyanvadt taxit nem tudott fogni...

    Erről az országról beszélünk... Egy mutyizó monopolhelyzetben lévő szemét bandáról... Aki leszarja a vevőkörét és csak a pénzre hajt... Ilyen Párizs és a kedves Taxisai...

    Még mielőtt valaki kedvesen aranyosan beszól, hogy hé hát mi közöd hozzá.... Éltem kint jó pár hónapig.... Taxi téren kínszenvedés volt... Jól tudom miről beszélek... A cég ahol dolgoztam inkább felvett sofőröket, hogy a céges autóval fuvarozzák a középvezetőket stb ket (felső vezetőnek saját volt) mert taxival nem jutottak el sehova és még ha akartak volna is pár taxisal leszerződni akkora költsége lett volna, hogy már megérte felvenni pár saját sofőrt...

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • zed juron

    aktív tag

    válasz djgeg #189 üzenetére

    Mennyire is szomorú amikor vki csúnya indulati troll és ott bűzölög a saját zöld mocsarában, mert képtelen kimászni belőle ;]

    De azé' köszi a segítséget nem is tudom mi lenne nélkülem az ilyen zöld izék nélkül :P

  • djgeg

    őstag

    válasz zed juron #195 üzenetére

    Szerintem inkább ásd el magad trollocska.... Keresni se tudsz...és nem azért mert nem akarsz, csak khmmm ennyire "okos" vagy hozzá.... annyi logika sincs benned, hogy hogyan kell használni egy keresőt...
    Trollnak is szar vagy ember... közben magadat járatod le a hülyeségeddel... és nem a trollsággal :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • Stanley-B.

    őstag

    válasz Meridian #151 üzenetére

    és ha egy Uber sofőr ilyen kereseti lehetőségek mellett is vállalja a munkát, akkor neked mi a problémád ezzel?

    Való igaz én is sajnálom őket, mert kereshetnének többet, mondjuk annyit mint egy taxis legalább.
    Utóbbi időkben teljesen átálltam Uberre olyan helyzeteknél, mikor taxit hívtam volna (iszogatás stb).

    Ezután is inkább az Ubernek fizetek, mert használtam bőven taxit is meg Ubert is, és messze a második nyújtotta a jobb élményt eddig.

    Ha kell fuvar, egy érintéssel rendelem is az ÓRÁMRÓL (Apple Watch) , mindenféle telefonálgatás nélkül, legtöbb esetben annyi idő alatt kiérnek mint egy taxis, aztán ha megérkeztem már csak annyi a teendőm, hogy kiszálljak és elköszönjek.

    Márpedig én mint fogyasztó, azt az opciót fogom választani mindig, ami számomra nagyobb hasznossággal (vagy kisebb költséggel) jár.
    És még borravalót is adok az uber sofőröknek.

    [ Szerkesztve ]

  • zed juron

    aktív tag

    válasz Mercutio_ #186 üzenetére

    Jájj, ez csak most olvasom. Eddig csak telefonról, de most végre gépközelben .. :D

    Kezdjük darabonként:

    "formális logika" - tessék már kissé definiálni mit is jelent NÁLAD, mert meglehetősen rendhagyó lehet ez a formális logika őnagyságosságánál... az a sok öntökönszúró mondat meg a tsai... gyönyörűek! :C

    "továbbá abban semmi tekintélyelvűség nincs" - dehogynincs', az a postod az egyik legtipikusabb tekintélyelvű érvelés, olvasd már az inkriminált részt újból, ne a lényegtelen részt, azaz azt olvasd, aminek kb. az a jelentése hogy "kinek milyen végzettsége van, mer' attó'függ az írásának értéke". És ami öntökönszúrás ( értem én ez csak formálisan logika) hogy ugyanezzel a tekintélyelvű ostobasággal érvelsz tovább. Hol lehet gratulálni neked? :DDD

    "Egyébként a mérnököknél már 10 évvel ezelőtt is 2 félév közgáz volt, szóval némi pénzügyi alapokkal ők is rendelkeznek." - ja nekem is vót' két félév pszicho is a két különböző egyetemen akkor én már értek a pszichológiához. Ettől ők még mindig nem értenek Átlag Józsitól jobban. Ha esetleg könyvelő vagy akkor lehet bazsebálni.

    "Ja igen, az idegen szavak felesleges használata ugyanígy gáz", - nem tudom én hol követtem el a tudományos (scientific) metóduson (method) kívül, de mondom hogy te vmi nagyon gyilkosan alázod magadat, mert a következő szavaid meg ezek: "Annuitás, jelenérték, avulás, vagy egy TCO számítás se akkora truváj"

    Ezek szerint te totál gáz vagy. Te ennyire szeretsz önmagaddal is személyeskedni. Minden tiszteletem a Tiéd, így már jobban elfogadom hogy másokkal is ezt teszed, hisz magadat sem kíméled Mr.Totál Gáz :R

    "de erősen tankönyvszagú a hsz-ed..." - jajj, de hányszor olvastam már ezt az occcsó' retorikai fogást. Esetleg ki is fejthetnéd jobban ez Nálad mit is jelent, lehet hogy tudsz valami újat is írni ... :P

    [ Szerkesztve ]

  • zed juron

    aktív tag

    válasz djgeg #196 üzenetére

    Hú hát tényleg így gyaloglás közben telefonról nem tudok keresni. Hozok mingyá egy lapátot. Ha szeretnéd csinálok háromszor akkora gödröt hogy te is beleférj :D :D :D

    Milyen kedves és empatikus emberek vannak errefelé :DD

  • Dinasti

    senior tag

    válasz DithenS #185 üzenetére

    Ja mert a fuvarozóknak nem kell semmi engedély?. És nekik már akkor adót se kell fizetni? Meg gondolod aki uberezni kezd mindenki csak napi 1-2 fuvart csinál? Szerintem van olyan aki ki sem szállt a kocsijából mióta van ez a lehetőség. Ezt így láthatatlanban kijelentem,mert ismerem az embereket. De teljesen mindegy ez a Über-taxi párharc nem itt fog eldőlni.

Új hozzászólás Aktív témák