Új hozzászólás Aktív témák
-
Ferdzsoo
addikt
Sziasztok!
Mi a véleményetek erről a kerékpárról?
Álltalános használatra kellene, ugyanúgy lenne használva városban betonon mint könnyű túristautas terepen.
Az Acera váltókar mennyira kompromisszumos?
Van eggyel komolyabb verziója is, más láncal, hátul kisebb áttétel, egyel nagyobb akuval és Deore váltókarral, de nemtudom megér e 500CHF különbséget, főleg nekem, nemhiszem hogy kihasználnám...
Ahogy nézem a magyar piacot, ezek itt árban eléggé barátságosak.
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #1231 üzenetére
Meg ugye a 300k-s suzuki azt egyszer megveszed és az annyi volt kiadásban.
Míg azért a biciklit ha megveszed atom gatyábarázod pártízezerből és arra akkor ideig nem kell költened.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1320 üzenetére
Én is motorozok mellette, de ez NEM motor,ezt tekerni kell, nincs gázkar, ezt ne felejtsük el, és hidd el szvsz bőven elég a 25kmh és a 75nm. Sok motornak nincs 75nm nyomatéka.
Míg a motorral az utat el nemhagyod addig a biciklivel egyszer a fűben mész,egysszer a járdán, utánna az úton, majd bent a köztéren, és mivel sokkal hamarabb képes vagy felgyorsítani mint egy rendes kerékpárral már nekem is volt hogy okozott meglepetést hogy bakker itt most kicsit gyorsan mentem, padka le,-fel, gyalogosok mellet 25-el, pillanatok alatt, szóval szerintem jól ki van ez találva.Itthon szvsz egészen addig nem derülne ki amíg valami nem történik esetleg, akkor viszont a létező legrosszabra számíthatsz.
A szabályzás szerintem teljesen jogos, hiába van jogsid, ha valakinek kárt okozol mert belementél 60-al mert tuning géped van ki fogja kifizetni az ő kárát? Kötelező nincs, ha akarsz össze vissza szabálytalankodsz, stb.
Teljesen rendben van ez így ahogy van.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1324 üzenetére
Tehát akkor ezzel azt szeretnéd mondani hogy azért mert létezik egynéhány akár gagyibb minőségű "motor" is mint egy alap bicikli akkor hagy pakolhassunk már minden kerékpárra 100nm-ert meg 60kmh-es korlátozást?
Szerinted ez egy egészséges és jó irány a világban?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ablakos #1412 üzenetére
Egy autónak van súlya amit meg lehet fogni egy erősebb generátorral, és egy autónál nem fontos hogy gurulj szabadon lefele mint az állat.
Egy biciklinek nincsen súlya, arra bármit rárakni teljesen értelmetlen mert olyan ellenállása lenne hogy nem gurulnál lefele a dombon kb. Illetve egy biciklinél lényeg hogy lefele fusson szabadon mint az állat, mert ez kell az erdőben a dombon lefele, illetve a lejtőkön. Azért tekersz fel hogy utána csak száguldozz lefele, nem azért hogy egy rekuperátor épp hogy 10-el hagyjon döcögni, mert ő áramot termel. Kicsit gondolj bele mindjárt érthető is miért nincsen."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1454 üzenetére
Amúgy próbáltátok már egyáltalán a 25-ös korlátozással milyen?
Mert eleinte én is ezen voltam hogy így tuning úgy tuning, de szvsz a 25kmh bővenkirály mindenhova. Igaz, e-bike típus függő. Trekkingre nembiztos hogy elég. MTB-re bőven elég. Úgy kell közlekedni vele hogy elég legyen.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1456 üzenetére
Ha MTB-d van miért az autók között tekersz?
Én ezen változtattam, és sokkal jobban élvezem az utat is és nem a kipufogógázt szívom..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1460 üzenetére
Nem tudom mik a lehetőségek arra, de én ilyesmire gondolok. (Mondjuk 3:10-től).
Én itt kerülöm az összes olyan utat ahol autók vannak, vagy nagy a forgalom és próbálok mindenen átvágni ami a legrövidebb. Próbálom úgy igazítani hogy gyalog merre mennék, és azt próbálom követni bringával. Így közben fejlesztem a tudásomat is, és nem a kipufogógázt szívom.
Ha nem is ilyen szinten mint a vidiben, de biztosan tudnál Te is egy jópár rövidítőt beiktatni amire nem is gondolsz.
Gondolj tekerés közben arra hogy gyalog merre mennél. Iktass be minél több betonmentes szakaszt már ahol lehet. Ne jelentsen problémát a padka le föl akár 3 x 100 méteren belül.Vicces, de alaból én is arra terveztem a bringát hogy városban közlekedek aztán néha eljutok terepre.
Amióta terepen voltam, folyamat oda vágyok és már legalább annyit megyek terepen mint városban közlekedve.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1482 üzenetére
Hagyd el az aszfaltot és számos emelkedőt fogsz találni ahol szükséged lesz rá. Főleg ha jó köves, gyökeres a terep...
Monti elég unalmas aszfalton amúgy is.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1485 üzenetére
Szvsz te rossz bringát vettél ha azzal a meridával trekkingezel.
Az kívánja az erdőt.
Ill. Arra is találták ki...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
-
Ferdzsoo
addikt
Jelenleg 3k km van a láncomban és még 0.25-ön sincs. Én 1500km óta használom, az előző tulaj nemtudom mit csinált vele. De nekem ennek a nagy része terep, és nem a könnyebbik féle...
Mondjuk nem is egy gagyi lánc az igaz."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Des1gnR #1769 üzenetére
Semmi, jó esetben nem ment annyit be a pofa hogy ne tudd berakni a tárcsát. Ha igen, akkor óvatosan valami müanyagdarabbal nyúlj be a pofák közé és tágítsd fel őket.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz eszmilan #1776 üzenetére
De milyen problémáról beszélünk? Mivan? laikusként kb 2 perc megcsinálni. Jézus isten!
Amelyik szervízben ilyet mondanak azt óriási ívben kerülném.
Bár én így is kerülök minden létező szervízt."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Kérdés: Recseghet e nagy terheléskor a motor-tengely csapágya vagy ott bármi. Bár inkább feltételezem máshonnan jön a hang... de egyenlőre nem tudom beazonosítani, jelenleg elkezdtem mindent szétszedni és újrazsírozni...villanyak, kormánycsapágy, első tengely nyeregcső kész és még mindig hallom...Már nem sok minden maradt.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2624 üzenetére
Bosch cx gen3, hardtail. Hajtókarok leszedve akárcsak a pedál, visszaszerelve még nincsen, jelenleg a motorborítást szedtem le és pucoltam meg ott mindent amit láttam, leellenőrzöm a motorrögzítő csavarokat, de a motort nem akarnám kiszedni.
Mondjuk most egyszerűbb lenne mint miután mondjuk visszaszereltem a hajtókarokat és a pedálokat és még mindig recsegne.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2624 üzenetére
De különben ahogy kicsavartam a hajtókar csavaromat elég könnyen kijött, lehet simán csak az volt lelazulva...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2627 üzenetére
Hát sajna minden újra lett zsírozva és még mindig nyekereg. Ahogy elnézem tényleg csak nagyobb erő hatására, így gyanítom hogy valóban a motor tartó csavarok lesznek/ vagy ott valami. Az igazság az hogy azóta csinálja kb. mióta egy elég kemény alsó pedalstrike-al elestem. Ekkor kaphatott akkor erőhatást akár a motortartó is hogy azóta egy milit ha elmozog akkor az már nyekereg. Nincs mese újra szét kell szednem és le kell szednem a motort.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #2628 üzenetére
Nah megnéztem a motortartó csavarokat és kettőn azért tudtam húzni. Egy egyértelműen lazább volt mint a többi.
Kérdés hogy kb hány NM nyomatékra kellene ezeket húzni? Most 20-ra húztam őket, de sehol nem találtam erre vonatkozólag infót."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Nemár, egy ujjas imbusz? Látod te hogy mekkora kulcsal húzza le azokat a csavarokat 1:50-nél?
Ebbe a vidibe 25-30nm-ert mond.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Dehogynem, az ebike egy óriási élmény mindenhol, minden felhasználási körülmény között.
Csak a sz*pófaktrot veszi ki a tekerésből.
Ezzel is lehet 190-es pulzust kreálni, csak a különbség az hogy itt haladsz!"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Én mondjuk az ebike-on hajlamos vagyok nagyon meghajtani magam, mert annyira élvezem hogy közben haladok is bármerre megyek...
Csalóka tud lenni."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2647 üzenetére
A Bosch gen 3-as Cx perf. motorokon hány km elteltével ajánlott/érdemes a szervíz kit megvásárlása és a motorban lévő alkatrészek lecserélése/bezsírozása?
Az enyémnek most kezd hallhatóan csapágyosabb/kerregőbb hangja lenni. 3700km van benne. Ennek a fele kb aszfalt volt/ a másik fele offroad."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2693 üzenetére
Nem egyiket sem kapott...
Nem, annyira egyáltalán nem vészes se érezni nem lehet.
Csak érezhetően hangosabb egy 1500km-t futtott ugyanilyen motorhoz képest."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2695 üzenetére
Persze, nagyon is. Cube Eagle 2017
Viszont ami nagyon furcsa néha akkorát reccsen a hajtásban valami nagy terhelés alatt mint az állat. De már megszoktam. És mindig akkor amikor nincs hajtás, utána elkezdek beleállni nagy erőből és akkor mintha belül épp holtponton lett volna a fogaskerekek állása és már átesik a következő fogra a nagy terhelés miatt, és reccsen és ugrik is egyet. (nem centikre kell gondolni, de érezhető) De ezt már igazából a kezdetektől kezdve csinálja, elég ritkán. Van olyan hogy több napig egyszer sem, de utána 10 percen belül 2x. Tényleg olyan tök random érzés hogy nem álltak még belül össze a kerekek a terhelésre mikor rátaposok és akkor ugranak a helyére. Nehéz megfogalmazni, de megpróbáltam.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2700 üzenetére
Még ha egyet is értek veled, nincs keretem rá hogy olyat vegyek most amilyet szeretnék.
Nekem a láncnyúlással nincs ezen a bringán problémám, igaz ezen elég bika a hajtáslánc minősége meg magának a láncnak is a minősége. 2000km van a jelenlegi láncban és most van 0.25-ön a kopás.
A kenéssel viszont egyetértek, a száraz olajat el kell felejteni itt, annyira gyorsan lejön róla, a wet lubeból a muc off elég jól bírja.
Gondolod tényleg az első kisfogason reccsen a lánc? Ugrani biztosan nem ugrik mert azt egyből érezném. Én totál bentre gyanakodtam valamire..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2704 üzenetére
A motortartó csavarokat meghúztam ,azok is le voltak lazulva...
Pl mi van hasonló felszereltséggel ilyen árban shimano téren?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2706 üzenetére
Merida azért nem az a felszereltség, nem mintha itt mondjuk a sram xo-t kihasználnám, de azért nem ugyanaz, fékek sem. Első teló sem.
A levot szivesen venném (ráadásul még pécsi is!), de erre bőven rá kéne dobjak alhangon vagy 4 kilót."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Ez az uccsó hsz (Aurasync) most minden elméletet felborított bennem.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
-
-
Ferdzsoo
addikt
Sziasztok!
Nyikorgott az bosch cx gen3 motor felfüggesztésem, szétszedtem, csavarok nem voltak lelazulva, de ez a gumi ami a váz és a motor között van, ez már le van rongyolva, feltételezem ez miatt is nyekegett...
Lehet ilyen padokat külön kapni, vagy helyettesítsem valamivel?
Előre is köszi! [kép] [kép]"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #3719 üzenetére
Megvan mit keresek, de vajon ilyesmit itthon hol lehet beszerezni?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #3728 üzenetére
Szia! Biztosan ez az, mert recseg, nem nyikorog csak nem a megfelelő szót használtam, illetve minden más újra van zsirozva és nagy terheléskor hallható csak, kitapasztaltam már. Illetve múltkor mikor csak meghúztam a csavarokat utána is majdnem teljesen megszűnt, csak azóta újra előjött...
Azt mondod sima zsír és viszlát? Ezt szedjem le?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #3732 üzenetére
Igen tudom, köszönöm a tippeket, amiket felsoroltál minden újra lett már zsírozva, mert ezekre gyanakodtam először én is. Azután miután meghúztam a csavarokat újra, és utána szinte teljesen megszűnt, akkor jöttem rá hogy a motor felfüggesztés. Motor burkolatra nem gondoltam, de arra is fogok figyelni. Mindenesetre már rendeltem egy ilyen gumit, biztos ami biztos. Nem fog ezen a pár ezer forinton múlni. A nyomatékértékeket köszönöm, valami hasonló értékekre gondoltam magamtól is, 30nm körül.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Rossz hidraulikusat próbáltál. Még hidraulikusok között is olyan különbségek vannak hogy ihaj.
Ill a hátsó motoros bringák igencsak jók, egészen addig amig el nem hagyod a salakos/kavicsos/betonos utakat és kicsit komolyabb terepre nem mész. De mivel kevesen járnak valóban terepen, ezmiatt a többségnek valóban jó vétel ennyiért szvsz a Decás- bringa."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz vtechun #3761 üzenetére
Motor nem ugyanaz, és ez nem úgy van hogy van egy kártya vagy chip ami érzékeli a nyomatékot és akkor azt megveszed bele. Ez egy konstrukció ami nem cserélhető, vagy van ilyen funkciója vagy nincs. Nem bővíthető. Még az sem egyszerű ha az egész motort cserélnéd nyomatékszenzorosra...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Új hozzászólás Aktív témák
- Mac mini ( M1, 2020 ) 8/256
- Dell Latitude 7300 Aluminium i5-8265U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, ÚjÁllapot
- iPhone SE 2020 64GB Független Karcmentes/1 hónap gar. Akku 97%/p3418/
- ThinkPad T14 Gen3 14" FHD+ IPS i5-1245U 16GB 256GB NVMe SSD gar
- iPhone X 64GB Független Újszerű/1 hónap gar./Akku 100%/p3417/
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen