Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
egy gond van csak ezzel a poszttal: oké, hogy nem szereted a kisköbcentis autókat, de a 2000-es az még kisköbcentisnek számít.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Az M Gmbh főnöke mondta annó, hogy a köbcentit csak a mégtöbb köbcenti pótolhatja, mikor felfúrták a 850-es bimmer motorját 6.5 literesre.
a másik kedvencem, mikor kedves amerikaiaknak valahol 7 liter körül van a small block és a big block közötti váltás. két liter az még mindig fűnyíró motor
nem turbós, szabad szívású benzinesről beszélek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
azért nem jó erős autóval oktatni, mert a sok erő meg nyomaték kihúzza a bajból a tanulót, így nem tanulja meg rendesen az autó kezelését (egyébként se, de ebbe most ne menjünk bele). a gyengébb autók kezeléséhez több tudás és ész kell, nem baj, ha a delikvens ilyennel találkozik először.
(#11) nemlehet: a második paragrafusban szépen felsoroltad azokat a közkeletű tévedéseket, amikről a cikk szólt. egyébként is nem ártana előtérbe tenni, hogy a fogyasztás legfontosabb oka a kocsi tömege. 20 liter? milyen autóban? egy egytonnás astrában vagy egy 3 tonnás amcsi benzintemetőben?
egyébként nem árt, ha tudod, hogy egy 2.5-ös benzinesbe csak úgy tudsz 20 litert beletolni 100-on, hogy az összes zsaru meg a fél nato légierő megy utánad, mert kb. ennyire kell gyorshajtani hozzá.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Zavart érzek az erőben.": joggal. a sitheket úgy hívják, hogy európai unió meg eu x. környezetvédelmi norma.
"szívómotor sok szempontból zsákutca?": a szívómotor bizonyos szempontból zsákutca, más szempontokból meg a turbó az. a mostani kisköbcentis turbós benzinesek mindenképpen zsákutca fogyasztás, károsanyag-kibocsátás és tartósság szempontjából. lásd ford mondeo 1 literes 3 hengeres motorral rotfl.
arról nem is beszélve, hogy az autózást élvezni legjobban egy pörgős szívó benzinessel lehet. más motornál csak akkor van valami kis élvezeti faktor, ha a mérnökök évekig vért pisáltak, hogy kiküszöböljék valahogy a technológia hibáit.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
arról kellene már leszokni, hogy autó ügyben mindenkinek a literben mért fogyasztás az isten, minden más le van ...
aki nagyon sóher, annak a teljes költséget kellene nézni, nem a fogyasztást. persze ettől a dízelek rögtön mennének a kukába...ismert graffiti: van-e élet a halál előtt? hogy valakinek csak az számít, hogy az autó elteleportálja a-ból b-be, vagy az is, hogy amikor benne ül, milyen benyomások érik? hogy gondol az autójára?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
hagy javítsak ki egy tévedést a kérdésfeltevésben: ebben a topicban nem dízelt hasonlítunk össze úgy általában benzinessel, mert az az esetek zömében alulmotorizált benzines vs. hozzá képest nagy dízel.
a helyes kérdés az, milyen vezetni egy sok köbcentis benzinest meg egy dízelt. milyen sok köbcentis benzinest vezetni? mindig látod a tükörben a dízeleket...
a dízelesek mindig jönnek, hogy mekkora a nyomaték. ami önmagában akár igaz is lehetne, de ez kb. semmit nem jelent, amikor hozzátesszük, hogy az a "mekkora" nyomaték mondjuk 1750-es fordulattól 2800-ig van meg. 1750-ig agyhalál és lefulladás, utána meg csendes agónia. hogy ezt kiküszöböljék, már NYOLC fokozatú automatával nyomulnak a jobb cégek, hogy a dízelt mindig abban a fordulatszám tartományban tartsák, ahol megy is. nyilván van kivétel, pl. a bmw-nek van egy-két sportosabb dízele, amit meg lehet kicsit pörgetni, de az kivétel.
a másik probléma a turbó. egyrészt a turbó késik. akármit csinálnak, a kipufogó meghajtású turbó mindig késni fog, ezért rak a csúcsdízelébe a bmw NÉGY turbót és próbálja összelegózni, hogy valamelyik mindig pont annyit töltsön, mint amire szükség van. Az audi a turbólyuk ellen két megoldást talált ki:
- a régebbi megoldása, hogy elektronikusan visszafogja a motort. gyártanak egy motort, ami (hasraütéssel, a példa kedvéért) tudna 300 lóerőt, de elektronikusan visszafogják 200 lóerőre, ettől szép nagy sík lesz a nyomaték és a teljesítmény görbéje
- mostanában kezdik autóba tenni az elektromos meghajtású turbót, ami egy fából vaskarika marhaság. nem levegő meghajtású turbó volt már régen is, kompresszornak hívják, csak azzal (meg a villanyossal is) elveszítik a kipufogó gázból való energiavisszanyerés lehetőségét. egyébként vezetni a totálkárosok szerint jó.sosem értettem, miért nem nyomástároló tartállyal szüntetik meg a turbólyukat...
a régi szép időkben volt dízel autóm, családban is, azokat sokat vezettem. de modern dízel csak tratkorban volt a kezem alatt
kérdésedre a válasz: a szabadszívású benzines és a turbók (dízel és benzin egyszerre) között a fő különbség, hogy tervezhetően épül fel a nyomaték és a lehető legkisebb a válaszidő. nincs olyan, hogy bepadlózod, várni kell, míg a hirtelen kinyitott szívószelepen először elég sok levegő bemegy a motorba, hogy legyen kipufogó nyomás, amitől majd ha kedve lesz, felépül a turbónyomás, és amikor felpörgött végre a turbó a maga kis 120 ezer körüli fordulatszámára, akkor van végre töltés és elkezd húzni a motor, de akkor meg úgy kezd el sok mostani autó, hogy hátbavág. szóval hirtelen ki akarsz fordulni egy mellékutcából a főútra, esélyes, hogy lefullad, de ha nem, pár tizedmásodperc után meg megy, mint a barom.
a bátyámnak van egy viszonylag új kétliteres benzines turbós kocsija, amit ráadásul hagyományos automatával vert meg az ég, na az valami félelmetesen tohonya. mert mire eltalálja az automata, hogy melyik fokozatba tegye a váltót, mire felpörög a turbó, mire megjön a lóerő, addigra én háromszor körbeautózom. ha már megy, akkor megy, mint a barom, nem ezzel a részével van probléma.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
majd jön a szívósor/egr/agr csere, befecskendező fúvóka csere, kettőstömegű lendkerék csere, stb. utána térjünk vissza a témára.
eleve sokkal drágább a dízel autó, eleve gyakrabban drágább a gázolaj, mint a benzin, ezt a fogyasztás csak nagyon hosszú idő alatt kompenzálja ki. a dízel annak éri meg nagyon, aki tud okosba' gázolajat szerezni.
de ne csak a dízelről beszéljünk, a valódi választóvonal a szívó benzinesek (egyik oldal) és a turbó (dízel és benyás, másik oldal) között van.
(#40) Blindmouse: a regadó meg egyéb költségek változása a környezetvédelmi mizéria következménye.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Még mindig európában és főleg magyarországon vagyunk. Itt a 2 literes motor már nagynak számít.": ez a kijelentés önmagában igaz, de a poszt pont arról szól, hogy miért nem jó ez így.
sokat vezettél 2.5-ös benzinest, amivel elszállt a fogyasztásod 20 literig?
"De hidd el egy kezdő attól eltekintve, hogy kb az első kanyarban elszáll egy 3 literes motorral nem fog tudni gazdaságosan vezetni.": maradjunk annyiban, hogy nem hiszem el.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz potyautas #62 üzenetére
megmosolyogtató, hogy nem érted, ki mit írt.
nem várja el senki, hogy a tanuló autó erős legyen és gyors, az állítás az volt, hogy sok köbcentis tanulóautót egyszerűbb vezetni, mint kisköbcentist, tehát egyszerűbb rajta megtanulni vezetni. és még azt sem mondtam, hogy ez jó.de ha szerinted az "azért nem jó" kezdetű hsz-ben "elvárjuk", hogy az oktató autó erős legyen és gyors, illetve a későbbi "a gyengébb autók kezeléséhez több tudás és ész kell, nem baj, ha a delikvens ilyennel találkozik először." mondat alapján is erős oktató autót szeretnénk, akkor a te szövegértelmezési képességeiddel bazi nagy baj van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #56573440 #63 üzenetére
amikor az asszony tanult vezetni, az oktatójának valamiért az volt a fixa ideája, hogy én tanítom őt vezetni, ezért neki már nem kell. nem is tanította meg rendesen. ezek után kifogott egy olyan vizsgabiztost, aki azért buktatta meg vizsgán, mert nem gázolt el egy gyalogost. nem írtam el a szöveget.
nem ismerős volt, hanem egy ati-s oktató, akit a véletlen meg az ati adminisztrációja sodort elénk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #51736960 #64 üzenetére
és van valami bizonyítékod arra, hogy minden autódat ugyanúgy vezetted? mert a bmw 525 is egy viszonylag sportosabb autó, az srti pözsó az egyértelműen sportos autó, az xr3i meg egy relli világbajnokságra faragott versenyautó. ilyenkor jön az effektus, hogy ha rakétában ülök, úgy is vezetem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
kétszer voltam életemben a hungaroringi autóközlekedési tanpályán.
az egyik esetben az egyik hasonszőrű kolléga egy m3-as bmw-vel jött. az egy 343 lóerős hátsókerekes autó volt. úgy tolta az orrát, mint az atom.annál mondjuk az volt a legviccesebb, mikor egy olyan feladatot hajtott végre, amiben körbe-körbe kell menni, félig jeges úton. ment a (ráadásul!) csaj a bimmerrel körbe-körbe, hallani lehetett, ahogy csattognak a fékek, össze-vissza pörög a motor, de szépen ment körbe. hallom a rádióban, hogy szól a tréner, hogy kapcsolja ki az esp-t. a következő pillanatban a bmw akkorát szállt érintőirányban, mint ólajtó
nekem meg sikerült ugyanezen pályán megfaroltatni az astrámat úgy, hogy a tréner az irányítótoronyból is látta, hogy vigyorgok
szerk: gugli mapsen: 47.587755 19.251061
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
[link] ezek itt értenek valamit
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házimozi haladó szinten
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Micro Four Thirds
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
- Apple iPhone 14 Pro 128GB kártyafüggetlen fekete HIBÁTLAN állapotban
- Összeszerelt asztali számítógép eladó egyben vagy alkatrészenként
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest