Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • katt777

    félisten

    Hát, a listákat nézve nyilvánvaló a játékosok, igénytelensége, vsz. a többség fiatal kora miatt, akik nem is láthattak jó játékokat. Hogy a hipercsaló, és fizikálisan irreális Grid ott legyen az elején, az szörnyű, de a nem kevésbé ócska NFS-ek is magukért beszélnek.
    A "stratégiai" játékok között ilyen egy sincs, csak taktikai játékok, ami szintén a marketingesek sikereként könyvelhető el. :)
    Egyesek stílusától függetlenül valóban nem a "Legjobb játékok" cím alatt kéne futtatni a felmérést, mert ez megtévesztő, hiszen a felmérés nem erről, hanem a népszerűségről szól, amelynek a legritkább esetben van köze a minőséghez. Pl. ha van egy rakás igénytelen ember, akkor az azoknak megfelelő játékok nyilvánvalóan sokkal népszerűbbek lesznek, mint az igényesek, amelyeknek szintén nyilvánvalóan sokkal kisebb a célközönségük.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz TazLeacher #140 üzenetére

    "ki is határozza meg, hogy mi a legjobb?" - a kérdés nagyon jó, a válaszod viszont halvány fogalmad sincs az emberi pszichéről és a marketingről. Hogy mi a "neked legjobb", azt a gyártók határozzák meg, véletlenül sem azok, akik azt hiszik, hogy maguktól hoznak döntéseket. :P A legjobb példa erre az NFS sorozat, amely valaha tényleg nagy név volt (1-5), de már évek óta intenzív marketinggel magyarázzák meg Neked, és a hozzád hasonlóknak, hogy, ezek milyen remek programok. Autós programok virítanak a listán pl. belső nézet nélkül!!! :Y :C Sajnos az ilyen "legjobb" listák egyszerű ingyenreklámok a programozás helyett marketingre költő cégek számára, így a kevés, vérbeli játékfejlesztőnek lesz nehezebb a dolga (hiszen mindenki a hájpolt játékokat veszi majd meg).
    A Grid-et meg nézzük meg egyrészt fizika szempontjából, másrészt csalások tekintetében, és máris látható, hogy véletlenül sem lehet jónak nevezni. Ha valaki ezt nem veszi észre, az nyilván nem ismeri a valóságot, így nem is tudja megítélni valamiről, hogy jó, vagy sem (megmondják neki, mi a trendi, aztán az "jó" lesz :DDD , főleg, hogy így nem kell gondolkodni). Az ilyeneket nem is sajnálom, amikor egy valódi autóba beülve felcsavarodnak a lámpavasra. :P :DDD
    Minden mondatoddal, sajnos, éppen azt bizonyítod, hogy tévesen ítéled meg a "legjobb" fogalmát; a legjobbról ugyanis nem kell megmagyarázni, hogy miért, meg mitől függően az. Nem bántó szándékkal írtam a fentieket, hanem megpróbáltam logikusan megindokolni, mire gondolok a legjobb alatt. Tehát számomra továbbra is csak mint "legnépszerűbbek" fogadható el a lista (egy szóval nem írtam, hogy elfogadhatatlan lenne), "legjobbak"-nak semmiképpen, törődj ebbe bele. :R (Mindemellett eszembe nem jutna kétségbe vonni a munkátokat, csak a cím rossz.)
    Természetesen szavaztam, és olyan játékokra, amelyek objektív szempontok alapján is jónak minősíthetőek, van is köztük nem egy a listákban.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Nowhereman #214 üzenetére

    Örülök, hogy van, aki érti miről beszéltem. :R Azaz abszolút minősíthetőségről, nem szubjektívről. Pl. egy RPG-nél nem elfogadható számomra, hogy 5 közeli fejlövéstől v. kardcsapástól nem sérül az ellenfél, csak mert X szintű, vagy FPS-ben a semmiből áradó végtelen, falon átlövő/átlátó ellenség, vagy autós játékban, ahol ha nagyon lehagyom a mezőnyt, kicsúszok egy 1000-szer gondtalanul bevett kanyarban, vagy hogy egy kanyar után a több másodperccel lehagyott kocsik ott teremnek a nyakamban, amit a kanyar okozta "feljövetel" egyáltalán nem indokol, hogy én ki sem tudom lökni a "sínről" a másik kocsit, miközben ha a gép lök meg engem, a legapróbb koccanástól is elszállok, vagy hogy "stratégia" helyett egy játékban elveszik a fejlesztéseimet, az ellenséget meg agyonfejlesztve szétszórják egy pályán (ezért nevezem taktikainak) ahelyett, hogy végig azonos feltételekkel küzdhetnék a gép ellen egy térben (IG, Master of Orion és társaik). A fentiek azok szerintem, amelyek alapján jónak v. rossznak lehet nevezni egy játékot, nem az, hogy kit mennyire győznek meg, hogy tetszik neki valami.
    Aki csak kívülről képes autót vezetni, az nyilvánvalóan igénytelen, hiszen úgy könnyű, hogy sokkal többet lát az ember a térből, mint amennyit valójában láthatna, de ilyenek a külső nézetes akciójátékok is.
    Aki nem találja, annak ezúttal jelzem, hogy az induló cikkben szavaztam, nem a már lezárt szavazás után.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz InVino86 #233 üzenetére

    Értem én, de a szavazatok teljesen szubjektívek (pl. tudom, hogy RPG-fanatikusok rajonganak azokért az irreális hardcore elemekért, amelyek láttán én már törlöm is a játékot, vagy rossz térérzékelésű usereknek tetszik pl. olyan autós játék, amelynek nincs belső nézete, ami nálam megint csak kizáró ok), a játékokat viszont meg lehet ítélni objektív szempontok alapján.

    proci985: Na, a Carmageddonban viszont éppen az idiotizmusa volt az, ami megfogta az embereket. :DDD Felépített pályás játékot én nem tartok stratégiának, az csak taktika. Azaz minden pályán a rendelkezésedre bocsátott anyagból kell kihoznod a felépített ellenféllel szemben valamit, nem te irányítasz mindent, és küzdesz meg a géppel. Sajnos még az ilyesmire kihegyezett, valódi stratégiai játékok is csalnak nehéz szinten, legyen szó az IG2-ről, a SW Rebellionról, vagy a Master of Orion 3-ról. A többiek meg már alapon is, az Empire at War-ban pl. mire összeszedek egy bolygótámadáshoz szükséges erőt, a gép már el is foglalt fél tucat bolygót. :(
    Ne érts félre, nem háborgok, csak tartom a saját álláspontomat, ahogy azok is, akik nem értenek egyet velem. Nem kívánom, hogy az én véleményemet tegyék magukévá. :R
    NFS-ből az 1-5 részt tudom javasolni, ha normális autóversenyt akarsz.

    Viktor77: Aki a csalásra gerjed, lelke rajta, de az arcade nem szinonimája a csaló játéknak. Arcade-ból is van jó játék.

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz raskolnikoff #251 üzenetére

    Hol is kritizáltam én magát a felmérést? :F Max. annyi a véleményem, amely nem fog megváltozni, hogy ez egy népszerűségi lista, nem más, ha magyarul, ráadásul helyesen akarunk fogalmazni.
    Egyébként objektivitásról beszéltem, nem globalitásról. De írok 3 egyszerű példát - stílusoktól függően -, hátha megérted:

    Az autók (és egyebek) a valóságban a fizikai törvényeknek megfelelően viselkednek. Ha ezt valaki nem tudja leprogramozni, akkor az ő játéka objektíve rossz, hiába tetszik x M felhasználónak.

    A valóságban, ha valakit közvetlen közelről fejbe lősz, annak szétloccsan a koponyája. Ha egy játékban vkit 50X kell fejbelőni ugyanehhez (pl. Borderlands, de még FO3-ban is legalább fél tucat lövés kell csupasz fejre), akkor az a játék megint csak objektíve rossz.

    A valóságban egy adott pontról minden fejlődik. folyamatosan, ill. reagál az őt érő akciókra. Ha ezt valaki megint csak nem képes leprogramozni, azaz különböző pályákon mindig elveszted a dolgaidat, az ellenség meg hirtelen soxorosára szaporodik, akkor az a játék megint csak objektíve rossz.

    proci985: NFS2-t biztosan nem toltad Voodoo FX-en! :DDD Hát az a grafika, az Ausztráliában a szélvédőn szétkenődő sáskarajjal, és társai, sztem szuper volt, azóta is hiányzik. De még ma is felüdülés egy High Stakes futam, hiába a szögletes 3D grafika. :DDD Havernak megvan az új (Shift), ebbe valahogy megint került belső nézet, majd megnézem. De az előzőt az idióta rendőrös üldözéseknél hagytam a francba. Nekem a régi NFS-ek játékmenete hiányzik.

    Egy igazi strat. játékban éppen az a jó, hogy újra és újra, ráadásul játékonként is sokáig játszhatod őket, mindig másképp. Ez egy RTT (nem pedig taktikai RTS ;) ) esetében nem mondható el, ott mindig ua. pályákat kapod. Na, ez az, amit max. az Age sorozatban viseltem el, mert az legalább szórakoztató volt. 1X. Haverom strat. mániás, az még a csaló nehéz szinten is min. 30-adszor nyomja le éppen a gépet IG2-ben, a Rebelliont min. 100X tolta végig, a MoO3-nál meg csak azért van két tucaton belül, mert elég bonyolult és hosszú játék. RPG-t sem nyom végig ennyiszer az ember. Szegény srác, ahányszor kipróbál egy strat-nak reklámozott, újabb game-et, annyiszor öngyilkos akar lenni. :(((

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Viktor77 #254 üzenetére

    Miért kellene változtatnom az elvárásaimon pusztán azért, mert az emberek többsége beéri kevesebbel? :F Nem a vita a baj, hanem hogy meg akartok győzni arról, hogy tekintsek jónak valamit, ami objektív szempontok alapján nem minősíthető annak. :(((
    Ki mondta, hogy tetszenek az irreális filmek? :F (Műfajtól függetlenül, mert a maga valójában egy sci-fi is lehet reális.) A halálom, amikor olyan idiotizmusokat látok, mint a világszerte népszerű Kill Bill, ahol izom nélküli, nagy seggű csaj a mesterharcos, és kötélen rángatják a szereplőket gyorsított felvételeken (a lá Matrix). Az új Star Wars filmekben poénkodó "harci" robotokról nem is szólva. :O És azok is milyen népszerűek.

    raskolnikoff: Nem kritizáltam senki ízlését. Aki kevesebbel beéri, mint az elvárható maximmum, az igénytelen, ahogy ti megbélyegezni próbáltok engem, amiért túl igényes vagyok a ti szempontotokból. Maximalista vagyok, és ennek mibenlétét egyetlen opportunista sem fogja felfogni soha, mert beállítódásától fogva képtelen rá.

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    válasz Viktor77 #263 üzenetére

    Na, amit páran nehezen fogtok fel: nem én titulálok jónak valamit (pl. itt a MoO3, ami nekem rohadtul nem tetszik, mégis az egyik legjobb igazi stratégiai játék), azaz nem is én húzom le, hanem a minősítési rendszer; hanem azt írtam, hogy vannak objektív szempontok, amelyek alapján el lehet dönteni. Ti indultok ki mindig a saját, szubjektív szempontjaitokból, mintha más nem is létezne. :(

    Már megbocsássatok, de mivel pl. a legtöbb szupersportkocsit nem vezethetem, én azt várom el a játéktól, hogy valósághű élményt nyújtson, a csalásokat meg az életben sem sűrűn tolerálom.

    Sirandrish: Én nem szaroztam le semmit (lásd még: objektív szempontok); ez megint egy primitív dolog, hogy olyasmit adsz más szájába, amit nem mondott.

    De legyetek boldogok a valóságot még csak nem is idéző játékokkal, aztán buzgón örüljetek, ha a NFS-ekkel v. Grid-del és társaival "autóvezetést" tanuló gyereketek az első alkalommal fára csavarodik, amikor majd odaadjátok neki a kocsitokat (vagy mert belső nézetből a valóság 1/4-ét sem érzékeli a külsőhöz képest, vagy mert szimplán azt hiszi, hogy X sebességgel be lehet venni egy kanyart vizes úton a kis guruló koporsótokkal), vagy dicsérjétek buzgón a gyereket, amikor megöli valamelyik játszópajtását, aztán azzal védekezik, mint a faszi, aki lefejezte az anyósát: "Nem gondoltam, hogy meghal..." :P :K :C Na, akkor talán majd felfogjátok, miről beszéltem. :)

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

  • katt777

    félisten

    Nem erőlködöm tovább, a hsz-okból nyilvánvaló, hogy nem fogjátok fel, miről beszélek, és azt is unom, hogy a saját hülyeségeiteket igazolandó olyasmiket adtok a számba, amiket sosem mondtam, v. hogy az objektivitásról hírből sem hallottatok, esetleg nem is ismeritek a fogalom jelentését. A legszánalmasabb az, hogy mást pellengéreztek ki amiatt, mert nem követi a csorda szokásait (ez amúgy teljesen emberi reakció, ezért nem haragszom :P ).

    Viktor77: Ha azt hiszed, hogy az elmondásod alapján a gyereked majd érteni fogja a különbséget, még azt is alulmúlod, amit eddig mutattál. Sirandrish-nak is írom, amit most neked: Hiába magyarázol bármit a gyereknek, az ember ösztönös reakciója megelőzi a tudatost (még ha lenne is neki :P ), azaz vészhelyzetben úgy fog reagálni, ahogy a játékban begyakorolta, nem úgy, ahogy te esetleg elmesélted. Megsúgom: az útról akárcsak 50-nel is lesodródva eszébe sem fog jutni, hogy van papája, nemhogy az, amit esetleg az mondott neki. :)

    ollie: Az a baj, hogy még a felnőttek egy jó része sem nevezhető értelmesnek, nemhogy a gyerekek. :DDD

    Sirandrish: Akkor a szavaid szerint ti betegek vagytok, én ugyanis képes vagyok különbséget tenni a játék és a valóság között, a jelek szerint éppen ez a bajotok velem. :P (Mellesleg egy gyerek éppen a játékok alapján tanulja meg a valóságot, tehát ha azt látja, hogy az ellenfelét 5X hasba lövi, az mégis vígan ugrál, akkor nyugodtan meg fogja tenni ezt a barátjával is, ahogy azt nem egy iskolai "baleset" tanúsítja.) De tutira nem az a beteg, aki a jó játéktól (és egyáltalán nem mindegyiktől) azt várja el, hogy valamilyen szinten modellezze a valóságot, no és hogy más értelemben se csaljon.
    Engem a valósághűség szórakoztat, ami pedig egyenesen az ellenkezője a realitásnak (és a játékok beépített cheat-jeiről még nem is szóltam), az kifejezetten bosszant, és ez akkor is így marad, ha néhány, csak a saját kis mikrovilágában létező egyén ezt nem képes elfogadni, ellentétben azzal, hogy nekem semmi bajom a ti szemléletetekkel, és csak a játékok objektív (na, ok, ezt a fogalmat nem ismeritek, bocsesz :R ) "jó"-ságáról írtam eddig is.
    Azon, hogy megint mást mondasz rám hivatkozva, mint amit én mondtam (ill. most már figyelmen kívül is hagyod annak egy jó részét), már nem is csodálkozom. :(((

    A továbbiakban kellemes önigazolási gyakorlatot mindenkinek (ergo szükségtelen bármit válaszolnotok, mert úgysem olvasom már), és legyetek boldogok, hogy elértétek: akinek a véleménye nem egyezik a tiétekkel, az már mind be sem néz ide. Szánalmas dolog úgy "menő"-nek lenni (és azt hinni, hogy valami hű de értelmes munkát végeztetek), hogy nincs, aki kétségbe vonja. :DDD
    És a lista továbbra is csak nem reprezentatív, népszerűségi :P :D

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

Új hozzászólás Aktív témák