-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Sziasztok,
Nagyon megörültem amikor rátaláltam erre a topikra, lehet, h hamarosan csatlakozok hozzátok. Mindig is német autó párti voltam, de jelenleg életem első (és valószinüleg utolsó) japán autóját használom, amit tavasszal szeretnék lecserélni egy használt Audira. Több mint 10 év gázolajozás után szeretnék visszatérni a benzines vonalra, ezért egy automata 2013-as 2.0 TFSI-ben gondolkodom (211LE). Esetleg 1.8 TFSI -de a specifikációk alapján az alig takarékosabb, viszont jóval gyengébb (170LE). Van köztetek vki aki ilyen autót használ? Fogyasztásra illetve a karbantartás költségeire lennék leginkább kíváncsi. Azért vagyok óvatos, mert 2004-ben már sikerült belenyúlnom egy első szériás 2.0 TDI-be ami zabálta az olajat, pedig még 40 ezer sem volt benne amikor totálkárra törtem. Az autót többnyire magyar üzemanyaggal használnám, ezért szerintem hiába bújom a külföldi fórumokat, valószinüleg az ottani vélemények itthon annyira nem relevánsak.
Köszi előre is! -
nagyúr
válasz Gyula84 #130108 üzenetére
Ezzel kezdtem amikor rátaláltam a topikra, csak elkövettem azt a hibát, beírtam a lóerőt is a TFSI mellé, és úgy alig volt találat. Elég gáz, h magamtól nem volt ennyi eszem. Köszi, így valóban elég sok kérdésre választ kapok! Viszont ahogy olvasom az hozzászólásokat úgy kezdek elbizonytalanodni -pedig még csak párat olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Gyula84 #130139 üzenetére
Tegnap este elolvastam az összes hozzászólást ezzel kapcsolatban, és egy kicsit elbizonytalanodtam. Ráadásul az általam preferált autók 95%-a multitroniccal van szerelve (az S tronic csak a quatrohoz jár), ami egy újabb bizonytalansági tényező. Abban az egyben bízom, h ha egy maximum 60-70 ezret futott példányt veszek akkor azzal nem lesz nagyobb baj.
Egyébként az a baj, h minden motorról találok negatív véleményeket, így nem tudom, h milyet kéne vennem -ha nem ilyet?!
Ahogy látom itt leginkább abban van szinte teljes egyetértést, h multitronicot inkább ne.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
Sziasztok,
Édesapámnak szeretnék vásárolni egy 2 éves, facelift előtti Seat Leon 1.2 TSI-t (110 LE). Szerencsére itt helyben (Miskolcon) kb 10 darabos készletből válogathatok, 33e-től 50e kilométeres futásteljesítményű autók közül. Az autók még kb 21 hónapig garanciálisak, tehát nem vállalok velük túl nagy kockázatot, de mégis lenne két kérdésem hozzátok. Az egyik, h van-e bármi olyan dolog ami miatt lebeszélnétek erről a motorról?! A másik kérdésem, h szerintetek mi okozhatja a képen látható jelenséget? Három autónak is megnéztem a motorterét és mindegyiknél ez a látvány fogadott.Nagyon durva, fehér porszerű anyag van a motorblokkon és a turbón is, mintha megtámadta volna valami a fémet - talán a télen kiszórt só lehetett az?! Volt már "pár" autóm az elmúlt 20 évben, de ilyennel még soha nem találkoztam. Legalábbis ilyen durva mértékben nem. Mi lehet ez, kell ettől tartanom?
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Sziasztok,
Adaptív lengéscsillapítással kapcsolatban van vkinek közületek (szervizes) tapasztalata? Egy használt Audi Quattrót szeretnék vásárolni, kb 50 ezer van benne, és max 100 ezerig lenne nálam. Soha nem volt még ilyen futóművel szerelt autóm, és nem szeretnék belefutni egy költséges felújításba.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bitpork #178209 üzenetére
És Kiskokó: Köszi a gyors válaszokat!
Őszintén szólva elég nagy zavar van a fejemben ezzel kapcsolatban! A5-ös Audit szeretnék venni, Németországban és itthon is nézelődök, és elég gyakran találkozom adaptív futóműves autókkal. Van pár amit Magnetic Ride-dal hirdetnek, és van pár olyan amit csak simán adaptívnak. Azt látom, h a Drive Select benne van az összes ilyen autóban, de ha jól tudom alapból csak a csillapítás erősségét lehet állítani.
Az a vicces, h a konfigurátornál is csak két extra opció létezik az A5-nél, a sport futómű, és a komfortos csillapítás. De a komfortra csak annyit ír, h "szabályozással". Nincs részletes leírás róla, h ez pontosan mit is jelent.
Az autó amit tegnap néztem ki, egy három éves S5-ös, tehát még egy év gari van rá. De mivel én két évre terveznék vele, így egy évig gari nélkül lennék. Viszonylag régen hallottam "rémtörténeteket" A8-as Audikról amiknek 100 ezrenként szüksége volt egy elég költséges futómű felújításra (több mint 1M ha jól emlékszem) - ezért tartok ettől egy kicsit.Kiskokó: Ez a 300 ezres futás több mint biztató!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #178227 üzenetére
Gyönyörű az autód!
Megnéztem "pár" A5/S5 tesztvideót, illetve letöltöttem a kezelési útmutatót is, ezeken az autókon Dynamic, Comfort és Auto mód választható a Drive Selection-ön belül (a felfüggesztésre). De végül is ez tényleg nem fontos. A lényeg, h elvileg 100 ezer kilométer alatt viszonylag kis eséllyel futhatok bele vmilyen problémába (kopp-kopp).
Köszi a segítséget még egyszer![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bitpork #178233 üzenetére
Köszi a részletes leírást! Őszintén szólva új autó vásárlásnál messze elkerülném ezt az opciót. Csak mivel magamnak általában (mindig) használt autót veszek, ezért legtöbbször nem 100%-ban olyan a konfiguráció amilyennek szeretném.
Illetve azt még mindig nem tudom, h egy adaptív futóművel hirdetett 2017-es S5-nek milyen felfüggesztése lehet?! Durva, h az Audi hivatalos honlapján sincs erről semmi infó.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Richard #178242 üzenetére
Jól értem, h a Te CC-d futóműve is elektronikusan állítható? Megtennéd, h írsz róla pár szót?! Utasként számtalanszor ültem már ilyen autóban, (sőt már vezettem is), de nem sokat éreztem az előnyeiből. Sajnos fogalmam sincs arról milyen előnyei lehetnek hosszútávú használatnál.
-
nagyúr
-
nagyúr
Srácok, az újabb Audiknak (konkrétan egy 2017-es autóról van szó) papír alapú vagy elektronikus szervizkönyve van? Egy kiszemelt használt autó szervizmúltjára lennék kíváncsi, de a tulajdonos nem sokat tud róla sajnos (azon kívül, h folyamatosan vitte amikor jelzett az autó). Leginkább arra lennék kíváncsi, h voltak-e már a féktárcsák cserélve rajta?! 55 ezer van az autóban, és elvileg 50 ezer után már lehet gond a fékkel. Hétfőn felhívom a szalont ahol szervizelve volt, de jó lenne más forrásból is infó erről.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #178527 üzenetére
Köszi a gyors választ! Akkor olyan lehet ez is mint a BMW-ken. Ezek szerint az autóban le lehet csekkolni, h mennyi van még a féktárcsákban/betétekben? Illetve, h mikor volt cserélve? Mert ha igen, akkor holnap megkérem a tulajdonost, h nézze meg nekem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz MunezXBK #178529 üzenetére
Még nem tartunk ott sajnos. Egyelőre az árat próbálom "optimalizálni", de ehhez tudnom kéne, h mikor lesz esedékes a fékrendszer felújítása. Egy másik ugyanilyen autó tulajdonosától tudom, h elég zsebbenyúlós történet lehet. És nagyjából pont most lesz, vagy volt esedékes. Az állapotfelmérésben annyira nem hiszek egyébként. Ha az autó keveset futott, bizonyíthatóan sérülésmentes és végig szakszervizben volt karbantartva szerintem nincs rá szükség. De javítsatok ki ha tévedek!
DJ. Ru$y: Igen én is gondoltam erre, de holnap reggel teszek egy próbát. Amikor legutóbb használt autót vettem (BMW) felhívtam a helyi szakszervizt, és telefonba felolvasták nekem a teljes szervizmúltat. Nagyon korrektek voltak.
Bár egyébként az is megfordult a fejemben, h a kialakulóban lévő helyzet miatt lefújom az egészet. Nem tudom, h mi lesz itt az elkövetkező két-három hónapban?!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DJ. Ru$y #178533 üzenetére
Igen ez igaz, de én gazdasági szempontokat is próbálok figyelembe venni. Lehet, h most kapunk a nyakunkba egy méretes válságot, és akkor nem tudom, h mi lesz a használt autó piaccal. Viszonylag nagy értékű autó a kiszemelt (plusz eléggé rétegmodell is), szval lehet, h nem ez a legjobb pillanat a vásárlásra.
focvis: a szemrevételezés megvolt. Hátul semmi, elől volt egy minimális válla a tárcsáknak. Nem értek hozzá sajnos, de így laikusként azt mondanám, h a futásteljesítményhez képest túl jó állapotba vannak. Ezért merült fel bennem, h esetleg már megtörtént a csere.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz MunezXBK #178536 üzenetére
Elvileg nem pályázott vele, de biztosan nem tudom, mert voltam olyan hülye, h elfelejtettem megkérdezni. Benzines.
bitpork: A5-ös Audit keresek, három autó jöhetett számításba, ez amiről szó van egy S5 Coupe.
Kiskokó: Köszi, holnap a végére járok. Két másik autót is néztem amiknél 50-60e körül komplett fékfelújítás volt. És ami a legfurcsább, h mindkettőnél a hátsó fék adta meg magát hamarabb.
Szerk.: viszont jó hír, h az előző kérdésemre (talán még emlékeztek rá) már választ kaptam: nem légrugós egyik A5/S5 sem. Magnetic ride-os mindegyik.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz salesman #178541 üzenetére
Nekem régebben őket ajánlották, de nincs tapasztalatom velük.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bitpork #178545 üzenetére
Első-hátsó tárcsa/betét minimum 600k szakszervizben. Elvileg nem cseréltetheted máshol mert még garis az autó. Bár ebben nem vagyok teljesen biztos. A BMW szerelő ismerősömmel most cseréltetett 4 fékbetétet egy fél éves 740d tulajdonosa, miután a Miskolc Motors adott rá egy 500k-s árajánlatot. Igen, jól olvastad! 500e HUF a 4 fékbetét plusz a munkadíj Ő azt mondja, h ezzel nem bukták a garit, de nekem azért vannak ezzel kapcsolatban kétségeim.
A magnetic ride-ra kb egy hete írták itt nekem a srácok, h 100ezerig valószínűleg nem kell hozzányúlni. Így attól nem igazán tartok.
Neoteric: Köszi, most már én is tudom.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #178548 üzenetére
Annyira nem sürgős, ezért is hezitálok. A kiszemelt 2017-es coupe is piros, magyarországi, sérülésmentes és megkímélt. Fent van a hahun egyébként.
Még egy másik TFSI coupe (252LE) van képben amit Németországból hoznának nekem haza. Ha egyik sem jön most össze akkor várok akár őszig is. Szval igen, abszolút érdekelhet az ismerősöd autója![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz focvis #178554 üzenetére
Köszi a tippet, de én úgy szeretnék biztosra menni, h amíg nálam van az autó (max 40e km) ne kelljen se a fékhez, se a futóműhöz hozzányúlni. Legalábbis tárcsákat lehetőleg ne kelljen cserélni. Tavaly belefutottam egy 300k pluszos első fék felújításba amit 2 hónappal eladás előtt kellett megcsináltatnom.
Kakaduku: Nagyon szép, gratula! Az ülés különösen tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz F-ECT$ #178690 üzenetére
Sok szerencsét neki az eladáshoz! Főleg, h most nem egyszerű megvenni és átíratni egy használt autót (én is ezzel kínlódok). Két-három hónap múlva meg ki tudja, h milyen piac lesz?!
Egyébként holnap délelőtt jön egy új Laptiming epizód is egy RS3-mal. Először azt hittem, h ugyanaz az autó, de a kép alapján ez egy régebbi példány lesz. Pedig a lóérő is stimmel - 500 mindkettő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Kiskokó #179596 üzenetére
Nekem tetszik ez a Skoda (leginkább kívülről), tisztában vagyok vele, h egész jó autó, de soha nem vennék ilyet (semmilyen Skodát). Szval igen, százszor inkább egy max két évvel idősebb Audi. Csak ne dízel legyen - ha már megneveztél egy konkrét típust az összehasonlításnál.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Kiskokó #179616 üzenetére
1995 óta van jogsim és 2004 óta csak dízel autóm volt. 2018-ban vettem az utolsót (BMW), de már akkor is inkább a benzinest felé hajlottam. Mivel túl nagy volt a benzines "felára" ezért végül is dízelt vettem. Már akkor eldöntöttem, h az lesz az utolsó dízel autóm. Szerettem őket, jók voltak, de elég volt belőlük. Most már egy kulturáltabb, csendesebb autóra vágyom (ami nem mellesleg biztosan nem lesz kitiltva sehonnan sem).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Richard #180449 üzenetére
Nektek a budapesti (csúcs)forgalomban jönnek ki ezek a "magas" számok? Bár nekem az országúti is nagyon soknak tűnik... Kicsit csodálkozva olvasom. Én a 200LE alatti dízelekkel 7 liter közelében (de inkább kicsit alatta) eljártam Miskolcon, pedig a legutóbbi autóm önsúlya 1680kg volt. Az a BMW pályán 6 literrel beérte (160 tempomat). Most a 3.0 TFSI-vel is 10 alatt volt az első heti átlagfogyasztásom, pedig volt benne kb 10-15% "állatkodás" is a Bükkben. Autópálya ~155 tempomat 8.5 liter/100km - ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz MunezXBK #180455 üzenetére
Én nem tudom, h mennyit kér ha megvadulok, mert utána általában egy extra lassú etap következik hazáig. De a tesztek alapján elég könnyű 15 liter felé vinni a fogyasztást egy kis huligánkodással.
Szerk: Bár nem igazán izgat a fogyasztás, de arra azért kíváncsi leszek, h nyáron a német pályán mennyit fog fogyasztani. Ott én sem 160-nal szoktam "döcögni".
Szerk. 2.: Plusz készülünk haverokkal a Hungaroringre is, szerintem ott is lesznek szép értékek.
bitpork: V8 SUV?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz molnarpeter #180495 üzenetére
Köszi az infót!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180509 üzenetére
Én az előző BMW-ben szoktam rá az ECO módra. Ott is csak azért, mert a tempomat abban a módban gyorsított számomra a legkényelmesebben. Itt azért már egy vmivel többet tud a rendszer. A váltó E módja mellett a klímának illetve az ACC-nek is van ECO módja. Ami egyértelműen észrevehető (a BMW-ben is az volt), h sokszor üresbe teszi a váltót, és hagyja az autót gurulni. A fogyasztásra nem hinném, h nagy hatással lenne, inkább csak jobban illik az én lassabb vezetési stílusomhoz.
"Azért szépen kajál a 3.0...." - a Bükkben hajtva igen! De városban 10 körül eljárok vele (OK, nem Budapest!). Amióta megvettem az autót 11.5 körül van az átlagom. Ebben van autópálya, város és 3 bükki "csapatás" is. Szval én tökéléletesen meg vagyok elégedve a fogyasztásával - szerintem csoda, h csak ennyit fogyaszt. 10 éve még kb 4-5 literrel több volt az átlagfogyasztása egy hasonló teljesítményű benzines gépnek.
Más: már korábban is észrevettem de tegnap este megint szembesültem vele, h milyen sok hőt termel ez az autó!? Jelenleg egy kisebb garázst használok (egy beállású) amit elég durván fel tud fűteni egy-két óra alatt. Korábban soha nem tapasztaltam ilyet - vagy legalábbis nem emlékszem rá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180526 üzenetére
Nekem az előző (faceliftes) A5 jobban tetszett kívülről! Szerintem az időtállóbb forma, plusz egy kicsit agresszívabb is. Belülről persze más a helyzet! Ott elég nagy ugrás történt ebben a generációban. Az előző Q5-be is pakolt "egyen műszerfal" nekem sem a szívem csücske. Konkrétan amiatt nem vettem Audit abból a generációból.
Richard: Hja, muszáj butábbnak lennie!
Reggie0: Szerencsére? Szerintem szentségtörés egy ilyen autó dízel motorral. A legviccesebb az, h az új S6-os is a legerősebb 3 literes dízel motort kapta, amivel gyengébb (és lassabb) lett mint az én "régi" S5-ösöm. Ez azért egy kicsit gáz szerintem. Az olyan megoldásokról mint a féloldalas kamukipufogó már nem is beszélve... Szerintem ez egy nagyon rossz irány.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180589 üzenetére
Na igen, ez az "idióta" uniós túlszabályozás. Az Egyesült Államokban bezzeg bekerült az S6-ba az RS4/RS5 450 lovas motorja.
Ettől függetlenül nem feltétlenül kellett volna ezt meglépnie az Audinak - tekintve, h mennyire rétegmodellekről beszélünk.. A BMW és a Mercedes sem ment el ebbe az irányba, és szerintem később sem fognak.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180592 üzenetére
Pestre fogok menni hamarosan, ha gondolod szívesen útba ejtelek! Bár nem tudom, h hol mérhetnénk össze az autóink teljesítményét? Én még egyelőre itt sem találtam olyan helyet ahol normálisan le tudnám tesztelni a launch controllt. De a legjobb lenne ha a Hungaroringen találkoznánk! Múlt héten beszéltem a nyílt napok szervezőjével, szerintem rövidesen nyitni fognak. Mi innen két haverommal mennénk, plusz nem kizárt, h Pestről is csatlakoznak hozzánk páran.
Amúgy mi az autód pontos típusa? Gondolom, h nehezebb mint az enyém, szval nem hinném, h gyorsabb lennél. Kb egál lehet?![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- EAFC 24
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Projektor topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Építő/felújító topik
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)