-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lewzke
őstag
Sziasztok, egy gyors véleményre lenne szükségem egy 2008-as TDCI 2.0 VW Tiguan turbó hiba ügyben, még mielőtt visszaviszem a szervízbe (sajnos ez még pár hétig ül). Egyértelmű hogy új turbót nem szeretnék, maximum használtat, mert az új horribilis összegbe kerül.
A gyújtásjelző villogásba ment (limp mode-ba állt az autó és korlátozta a gázt) és az út végén még a motor sárga jelző is kigyulladt, a turbó hangja "szelesebb" lett, az autó nem gyorsul jól. Külsőre nem látok semmi szakadást a turbó körül, de nem a legelérhetőbb helyen van, így pontosabb képet most csak a VCDS diagnosztika kábelem tud mondani. Köszönöm000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 360599 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:47:43Freeze Frame
RPM: 2208 /min
Speed: 82.0 km/h
Load: 52.9 %
Absolute Pres.: 2223.6 mbar
Absolute Pres.: 1652.4 mbar
Lambda: 98.6 %
Lambda: 98.6 %000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 360526 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:54:27Freeze Frame
RPM: 2001 /min
Speed: 91.0 km/h
Temperature: 39.6°C
Absolute Pres.: 1244.4 mbar
(no units): 0.78
Temperature: 86.4°C008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 360526 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:00:31Freeze Frame
RPM: 1656 /min
Speed: 46.0 km/h
Temperature: 45.0°C
Absolute Pres.: 1540.2 mbar
(no units): 0.69
Temperature: 83.7°C[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz MunezXBK #200305 üzenetére
Köszi igen az első kód egyértelmű turbó hibára utal, a másik kettő utána jött elő, a második szennyezett katalizátorra utal főképp, a harmadik pedig valami levegő bemenet túl sok vagy kevés. Azt feltételezem ezekből és a turbó furcsa hangjából, hogy a fő hiba a turbóban vagy akörül van és emiatt az alulműködés miatt a másik két hiba is jelentkezett - sokkal később. Nem tudom mennyire egészséges így vele menni, de még lesz egy szervízbe menet vele mindenképp. Annyi, hogy már a hiba jelentkezésekor is megtettem vele 200 km-ert a nyaralásból visszafele.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
Sziasztok!
A 2008-as TDI 2.0 VW Tiguanomban rádió csere történt, de nem egy hivatalos szervíz végezte, hanem egy ismerősöm. A bekerült rádió gyári, egy bontott Tiguanból került bele ami valószínű újabb mint 2008. A rádió üzemel szépen de a VCDS hibakódot dob és hiába törlöm, rögtön újra visszaáll a hiba. Kerestem a Google-ben de nem lettem okosabb mi ez, és minden más jó az autóban, más hibakód nincs. Esetleg nem dugott rá valamit a rádióra? Köszönöm.Address 56: Radio
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 191
Mileage: 363528 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:35:44[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
Ezt akkor csinálnám csak, ha nem akarok az út szélén üzemanyag nélkül maradni, de szevasz nem biztonságos ez a pulse & glide mert sok figyelmet elvon. Autópályán 6-osban külső sávban 100-al már eredményes takarékos módnak számít, még eredményesebb egy kamion mögött, de az megint ugyanúgy veszélyes a rövid követési távolság miatt, az pár deci soha nem ér annyit, hogy veszélyeztesse az életed.
-
Lewzke
őstag
válasz simonjoe #201273 üzenetére
Az ellenállásos módszerrel az a gond, hogy pont a LED előnyeit húzza vissza: alacsony áramfelvétel. Gondolom ügyeltek arra, hogy legyen megfelelő teljesítményű az ellenállás, máskép tűzveszélyes... Ha lenne módszer inkább kiiktatni kellene a hibajelzést.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
Üdv urak!
Van egy 2008-as Tiguanom, de a rádió cserélve lett benne újabbra mint a gyári, ezért egy
VCDS 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) törölhetetlen hibát dob mindig, mivel van benne valami újabb UDS kommunikáció (ami az autóban nincs). Minden egyéb jól megy kivéve azt, hogy ki szeretném venni a hátsó kamera nem található üzenetet, hiszen az nincs is az autóban. Próbáltam a VCDS codinggal átkódolni a rádiót, és meg is találtam benne azt a bitet és elfogadja a codingot, de visszaáll a gyári értékre a coding, így a kamera üzenetet nem tudom eltüntetni és minden tolatásnál kidobja. Szerintetek van mód valamilyen módon átkódolni a rádiót? Esélytelen lenne az egész, mivel a hiba miatt visszaáll mindig gyári codingra?[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
Sziasztok!
Szerintetek ez a hibakód rossz akksi miatt van? (Az akksi cserére érett) A gyújtáskapcsoló működik a Tiguanban. Csak néha dobja be ezt a hibakódot:Address 16: Steering wheel
00576 - Terminal 15
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00884 - Ignition Switch (D) Terminal X
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
01744 - Ignition Switch Terminal P (D)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00885 - Ignition Switch (D) Terminal 50
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent -
Lewzke
őstag
2.0 CR TDI automata regenerálás közben mennyire kúszik fel a fordulatszám? Illetve mennyit tart? Hangból ítélve eddig könnyebb volt rájönnöm, hogy éppen zajlik, de az RPM szerintem alig több mint a normál alapjárat. Nem értem mért nem raktak erre egy kijelzést, hogy az ember ne állítsa le a járművet közben.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz JSandor #205193 üzenetére
Én kipróbáltam az STP dízel injektortisztítót most, készítettem egy fotót az injektor kompenzációs értékekről, kb még vagy 400 km-ert le kell vele darálnom az eredményig, de vissza fogok jelezni egy összehasonlítóval. Egy 370 ezret futtott 2.0 CR TDI-n tesztelem. Eddig úgy tűnik működik az adalék 160 km után, de ez szerintem rendszere válogatja, lehet nekem azért, mert egy ilyen sokat futott motornál használom, aminél soha nem használtak semmi adalékot. Szerintem nincs értelme két havonta beletömni.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz JSandor #205214 üzenetére
Injektorkorrekciók STP dízel injektortisztító adalék előtt és után. Látszik, hogy jobbak az értékek, de nem kell annyira lelkesedni, hiszen próbáltam több mintát is venni és van szórás működés közben, viszont több ideig nézve is alacsonyabbak az értékek, tehát valamiféle javulást hoz egy ilyen adalék egy olyan autóban amiben sosem volt injektortisztító és százezreket futott nem prémium dízelen, de amúgy nagy csodát nem szabad várni egy adaléktól. Én azt mondom évente egyszer bőven elég, de az is opcionális. Évi egy-két tank prémium dízel is hozza szerintem, abban is kb ez az extra adalék van.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz Mágus2 #205276 üzenetére
Mi a gond a CR TDI sima dízel tankolással? Elvileg nincs akadálya, ha nem valami noname kúton tankolsz. Nem látom nagy értelmét a prémium dízelnek, mármint folyamatos használatra. Lásd a mérésem néha kitisztítod a rendszert egy doboz adalékkal pár ezer forintért és annyi, a sima dízel nem ördögtől való. A sima dízelben is vannak tisztító adalékok, csak nem annyi mint a prémiumban.
legelek: igen Dell 5410 céges laptopom van és a VCDS nem hackelt.[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
5W-30 Liqui Moly 4200-nál van jobb CR 2.0 TDI-be? Nyilván ez az első amit egy szerelő mond VAG autóra, de érdekelne ha időközben kiderült, hogy van ennél is hatékonyabb, amit nem reklámozgatnak.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz imyourfriend #205402 üzenetére
Melegebb hőmérsékleten optimálisabb az olaj kenése inditás után, nem kell várni annyit az üzemhőmérséklethez, sokkal hatékonyabb a motor nyáron, mint télen (az első 25 km-en). Meg ugye télen rengeteg extra fogyasztót is bekapcsolunk: tükörfűtés, ülésfűtés, hátsóablakfűtés stb.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz JSandor #205614 üzenetére
Azért annyira nem bonyolult. Én is örültem volna egy DPF regen lámpának, de megtanultam mikor végzi. Egyszerűen leparkolsz és leállítás előtt az RPM-re nézel és ha nem a szokásos 800 hanem 1000, akkor szinte biztos, hogy regenerál (kivéve ha motorhiba miatt kompenzál)
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
Nekem személy szerint a DPF-el annyi a bajom, hogy motorhiba esetén úgy teleköpi a rendszer, hogy csak na és utána jöhet a fejtágítás, levenni és szakszerűen kitisztítani. Nem kell sok idő egy hiba esetén, pár km után is megtelhet az egész, ha szórja a motor a kormot. Ezeket a részecskéket szinte egészen biztosan fel lehetne fogni kevésbé sűrű szerkezettel is a méhrács helyett, pl. egy kígyózó utat bejáró levegőrendszerrel, amiben szintén ott lenne ugyanaz a katalizátor anyag, csak nem lenne vissznyomás probléma, ha telítődés van. Gondoljunk csak bele, a részecskék nagy sebességgel távoznak, amelyeknek a saját súlya egyenes vonalú mozgásra készteti, ezért egy jól tervezett kígyózó rendszer majdnem azonos szűrést végezne, mint a méhrács. Én is biztos vagyok benne, hogy a dízel ellehetetlenítésére pályáztak sok esetben ezekkel a szigorú követelményekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz fojtviki #206373 üzenetére
Regeneráláskor még egész jó visszajelző a fordulaton kívül, amit újabban használok: rakd ki a pillanatnyi fogyasztást rövid távon városban és ha leparkoltál és kb. duplája az alapjárati fogyasztásnak a jelenlegi érték, akkor nagy eséllyel regenerál. Persze mindezt úgy, hogy nagyjából tudjad kb. mi van bekapcsolva stb. De klímával, izzókkal és minden sem fogyaszt annyit alapjáraton, mint regeneráláskor. Olyankor azért megküldi az alsó injektort, mert a regeneráló hőmérséklethez kell több üzemanyag. Nekem kb. 0.5 l/óra a normál és 1.1l/óra a regenerálás. Amikor minden visszaesik normálra (hangok, fogyasztás, fordulat) akkor tudod, hogy lejárt a regenerálás.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz imyourfriend #206406 üzenetére
Ezen és is átkozódtam, mert vegyesen használom a 2.0 CR TDI-t, városban is és hosszan is. Ezért nem árt figyelnem a regenerálást. Nincs jobb opció mint rpm, hang és a pillanatnyi fogyasztásmérés, a fogyaszásmérő a leggyorsabb leolvasása nekem és onnan kezdem a további megfigyelést. 1 liter fölött igen, 0.7 alatt nem, ez bináris. Van aki azt mondja szagolgasd is, de az nem valami egészséges dízelnél, főleg ha nem adblue rendszer . Azt viszont nem tudtam, hogy nincs alsó injektor a vag autóknál. Csak teoretikusan ismerem én is ezt.
[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
Levettem a digitális iránytűt a 2008-as Tiguanból, mivel nincs szükségem rá és átkódoltam a VCDS-el az autót, hogy ne is keresse. Az óra mellett így nem jelenik meg az iránymutatás. Fel kellene ragasztani normálisan tartós ketoldalúval korrekt irányban, de úgy sem használom. Felajánlom a fórum tagoknak ingyen, ha valaki ilyent keres. Privátban lehet érdeklődni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fallout 76
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- E-roller topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen