Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szaki1986

    tag

    Sziasztok!

    Tavaly november végén vásároltam egy Astra J 1.4 Turbo Sport-ot Ausztriából, amivel igazából teljesen meg is vagyok elégedve. Voltam olajcserén a helyi Opelben, ahol azért összeírták, hogy mit lenne érdemes javítani az autón, milyen kínjai vannak (mivel nem volt állapotfelmérésen a megvétel előtt).
    Kihoztak azért jó pár dolgot (összes féktárcsát + betéteket cserélni kéne, jobb hátsó rugó el van törve, meg van vmi olaj + víz folyás is), de úgy vagyok vele, hogy majd elviszem egyik autószerelő ismerősömhöz (aki sajnos nem a közelben dolgozik), aztán ha ő azt mondja, hogy vmit cserélni kell, akkor cserélem. Simán lehet, hogy csak le akarnak húzni (műszakin simán átment, szóval szerintem hatalmas gondok nem lehetnek vele). Városban mászkálásra van most 95%-ban használva, úgyhogy nem igazán tartok ezektől a hibáktól.

    Viszont 1 hónapja csinál egy elég idegesítő dolgot, tök random, kb. minden 2. indításnál jelentkezik a hiba. Ha indexelek, akkor a visszajelző hang kb. 1 mp-es késéssel hallatszik (ahogy néztem, az autón az index villogása nem késik, csak a hang), illetve ilyenkor ha a kormányon lévő hangerő gombokkal kezelem a rádiót, akkor az is egy jó mp-es késéssel működik (illetve elég hektikus ilyenkor a hangosítás/halkítás, néha 1-et nyomok és 2 egységet megy fel/le a hangerő).
    Ismerős azt mondta, hogy ez vmi elektronikus probléma lesz.
    Előfordult esetleg másnál is ilyen hiba? Mennyire lehet ez komoly probléma?

    https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/

  • szaki1986

    tag

    válasz Declare #68875 üzenetére

    Márciusban lesz 7 éves a járgány, és most van benne 72 ezer km (állapot és papírok alapján nem valószínű, hogy volt tekerve). Eddig tényleg csak ilyen városi otthon-meló-otthon illetve otthon-bolt-otthon távokra használtam (4-5 km-es távok), szóval esélye sincs bemelegednie a motornak. Így most télen 10 littyót zabál városban. Egyszer nyomtam vele egy Szhely-Bécs-Szhely távot (100-as ill. 130-as tempó), azt a komputer szerint 6,5 l-es átlaggal teljesítette, ami sztem korrekt.
    A váltója sztem elég gyenge, hosszú úton is jár, illetve az 1-2 és 2-3 nem vmi finoman kapcsolható. Ezen kívül nincs igazából gondom vele, a sportülések kényelmesek, a kanyarkövető xenon fényszórók iszonyat jók, jó érzés benne ülni. A bluetooth, az USB csatlakozó, illetve a kormány- és ülésfűtés hiányzik kb. a felszereltségből, de hát ez van, ilyen autót vettem. Igazából egyik sem volt dealbreaker.

    Ha már bluetooth meg USB; az Opelesek azt mondták, hogy ők nem vállalják a neten kapható utángyártott modulok beépítését, mert ilyen-olyan kódot kell kérni a német Opel központtól, meg egyéb kifogásokkal jöttek. Próbálkozott már vki ezek utólagos beszerelésével (nem szivargyújtós megoldásra gondolok)?

    OK, tegyük fel, hogy tényleg mindent cserélni kell amit felírtak (nem gond, használt autóra költeni kell). De ezzel a "laggal" mi a szart lehet csinálni? :) A fékekkel kapcsolatban amúgy semmit nem érzek, fognak ahogy kell (igaz nem nagyon kellett még durván fékeznem), remegés sincs.
    Amúgy a műszakin átengednek egy törött rugós autót? Ez hogy nem derült ki akkor?

    https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/

  • szaki1986

    tag

    válasz Declare #68901 üzenetére

    Volt még rá 3 hónap osztrák műszaki, de akiket megbíztam, hogy intézzék el az összes papírmunkát + vizsgáztatást, azok ezt benézték, és honosítás helyett csináltak rá friss, 2 év magyar műszakit. Igazából sokat nem buktam vele, szóval nem gond.

    Csak azért vittem most így először Opel szervízbe, mert akartam egy állapotfelmérést csináltatni az autóról (az már más kérdés, hogy egy szarravaló bagázs van itt a helyi szervízben). Legközelebb tuti máshová viszem :).
    Beszerezni be lehet OEM bluetooth meg USB egységet, csak elvileg kell vmi gyári kódot kérni az Opeltől, különben nem fog működni. Erre mondták, hogy ők ezt nem csinálják meg (érted, egy Opel szervíz... vicc).

    (#68905) gban: Igen olvastam, viszont nálad ez csak csapadékos időben jelentkezett. Nálam viszont ettől függetlenül, minden nap csinálja. Pl. elindulok boltba, laggol, leparkolok, leállítom, 5 perc múlva indulok, és nem laggol (vagy pont fordítva). Utánaolvasok majd még, hátha másnál is jelentkezett ez a probléma.

    https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/

  • szaki1986

    tag

    Sziasztok!

    Szerintetek mire véljem azt, hogy mostanában néha, mondjuk minden 7. indításkor a motor beremegteti a kasztnit. Kb 10-15 mp-ig tart, a fordulatszám is olyan 1200 körül mozog, mintha nem találná az alapjáratot. Utána leesik 800-ra és minden OK, menet közben semmi baja. Astra J 1.4 Turbo Sport

    https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/

  • szaki1986

    tag

    válasz beg #72761 üzenetére

    Hát jó kérdés :) Ki tudom ezt vhogy deríteni? Vagy marad a szerviz? Illetve ha tényleg ez a hiba oka, akkor ez mennyire gáz?

    https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/

Új hozzászólás Aktív témák