-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bati0501
őstag
Sziasztok!
Segítséget kérnék,ha lehet.
Vagy egy ~13 éves G Astránk 1.4-es benzines motorral.Az a baja,sajna már egy jó ideje,h amikor el akarunk vele indulni,akkor rángat-ráz.Kicsit olyan,mint amikor vki úgy akar elindulni,h nem ad elég gázt,de ez annál gyorsabb,tehát sokkal jobban ráz,mint amikor kevés gázzal akar vki elindulni.Volt már benne több minden cserélve-tesztelve,comupter is volt már rá többször kötve,de semmi...a lambda szondától lehet ilyen baja? -
Bati0501
őstag
válasz adorjant #24294 üzenetére
Sztem az volt nézve egy ideje,azt kizárnám.
sziada5925: Nem az enyém a kocsi,családi kocsi,én 18 vagyok.
A fogyi nem mondható túl jónak,ahhoz képest,h egy 1.4-es...mert olyan 8-9l-et ha jól tudom azért megeszik,igaz ~99%-ban városban használjuk.Miskolcon.
Csak egyesben ráz,és szépen veszi a fordulatot,azzal nincs baj. -
Bati0501
őstag
-
Bati0501
őstag
válasz mikoljan #24313 üzenetére
Köszi.
Megmondom faternak,h akkor lehet,h ez a baj,csak nekem úgy rémlik,h a kuplungot is nézték már...de nem vagyok benne biztos,majd rákérdezek.Viszont nekünk nem nyekereg.
De mi is úgy szoktuk,h vagy kuplung kinyom és újra vagy nagyobb gáz...csak eléggé random módon jön elő,meg hát elég szar,h ezt csinálja. -
Bati0501
őstag
Pár napja kérdezte vki,h kicserélte a váltószoknyát és volt benne egy gumigyűrű vagy micsoda és az mire jó...én azt szeretném kérdezni,h egy G astraból nehéz kiszedni a váltó- és kézifék szoknyát?És újat venni hozzá mennyibe kerül?Itthon meg tudjuk csinálni,úgy,h semmi olyan extra szerszámunk nincs?És ha megcsináljuk nem fok nyöszörögni?
Közben ezt találtam,egészen jónak tűnik:[link]
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Findzs #24408 üzenetére
Köszi szépen!
Ez akkor kevesebb,mint a fele,mint amit én találtam/linkeltem.
Nem nyöszörög,mióta megbontottad?
Ki szegeket kalapáltál bele és azok tartják?Nem volt nehéz a kapcsokat kiszedni?
Próbálok majd keresni vmi vidit,hátha lesz fent youtube-n...csak nem tudom még,h h keressek rá. -
Bati0501
őstag
válasz Bati0501 #24409 üzenetére
És még annyit hadd kérdezzek már,h ugyan olyan a váltószoknya,mint a gyári?Tehát nem röviden,felér a váltógombig?Mert egy-két képen és pont G Astra-nak tűnik olyan,mintha vagy 2-3cm-vel lejjebb lenne,mint kellene és nem néz ki jól,olyan,mint ami simán csúszkál fel le...
-
-
Bati0501
őstag
válasz zolikaDB #24451 üzenetére
Hogy van gyárilag lefalazva?Meg mit jelent a leprogramozva?
Ha gyárilag lefalazzák a szelepet,akkor minek teszik egyáltalán bele? Ez olyan,mint a Volvo-nál van,h gyárilag benne van minden felszereltségi szintben vmilyen melegítő,viszont ha nem rendeled meg magát a melegítőt,akkor csak benne van,de használni nem tudod. -
Bati0501
őstag
Srácok,pár napja újabb taggal bővült a hibák listája...
Amikor belemegyünk egy kátyúba,olyan hang jön a szélvédő felől,de valszeg a computer kis képernyője lesz a ludas,mintha el akarna törni,mint,amikor egy szemüvegkeretet megroppantanak,nagyon rossz hang.
Van ötletetek,h mi lehet?Egyik napról a másikra jött elő,előjel nélkül. -
-
Bati0501
őstag
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni,h hol találjuk azt a kódot,ami akku csere után kell a rádiónak?Keresgéltük az autó papírjain,de nem találtuk,de nem is igazán tudjuk,h mit kell keresni.
Ha nem találjuk meg hol lehet lekérdezni,márkaszervizben? -
Bati0501
őstag
válasz #81556480 #35883 üzenetére
Köszi szépen,de nem találok ilyet.
Azt elfelejtettem mondani,h egy G Astra,nem tudom,h ez számít-e...
Viszont a rádió papírjának a hátára van írva egymás alá 4-4 számjegy...esetleg nem emlékszel,h hány jegyű a kód?Illetve,h mennyiért mondják meg?Remekelek28: Köszi a tippet,és igen,már korábban is szenvedtek vele a szervizben(nem márkaszerviz),de ők vhonnan megtudták...
Most viszont mi itthon cseréltük ki az akksit,mert 30e-et kértek volna érte új akksival együtt,mi viszont vettünk egyet 17e-ért...[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek!
Fogalmunk sincs,h hogyan és miért,de kód nélkül is működik a rádió,megjegyezte az állomásokat.
Amikor kérdeztem,akkor még ezt nem tudtam,csak utána tudtam meg,h minden gond nélkül működik a rádió,mintha misem történt volna vele,csak a napi km számláló nullázódott le,illetve az óra ment el.Elég hamar visszatettük a helyére az új aksit,szóval nem volt sokáig az autó akku nélkül,de nem hinném,h ez befolyásolná a dolgot.Illetve már máskor is meg volt neki adva a kód(a szervizben),lehetséges lenne,h megjegyezte volna?Ez sem valószínű.
Szóval fogalmunk sincs,de örülünk. -
Bati0501
őstag
válasz mohabá 007 #35893 üzenetére
Köszi szépen,jó tudni. (Szervizesek megemlíthették volna...)
-
Bati0501
őstag
Srácok,az akkus kérdésem után feltennénk egy nehezebb kérdést,bár már egyszer feltettem itt,de sajna azóta is fenn áll,hátha most :
Egy jó pár éve az 1.4-es G Astra-nk elinduláskor random módon rángat,rázkódik a kocsi eleje,olyasmira hasonlít,mint amikor nem kap elég gázt,de mégsem teljesen olyan.
Hidegben jobban előjön,illetve akkor is elő szokott fordulni,amikor maga a motor már meleg.Jó pár dolog lett már rajta nézve,nem a gyertyák csinálják,nem az EGR szelep.
Viszont gyanús a trafó,de valószínűleg nem csak az,mivel egyszer ideiglenesen lett bele téve egy új és akkor is rázott.
Mondhatjuk,h kizárólag városban használjuk az autót,így szegény rendesen próbára van téve,ezért rendesen le lehet rakodva a szelepeken a dzsuva.Ez az egyik legvalószínűbb ok,amire gyanakszunk,h a rángatást okozza.
Próbáltunk már elég sok mindenfélét,de igazán egyik sem segített,talán ha jó pár száz km-en keresztül mennénk tempósabban,akkor talán vmi lejönne belőle....
Igazán jól csak úgy lehetne megszabadulni a lerakódásoktól,ha szét lenne szedve a motor és alaposan kitakarítanánk,ugye? -
Bati0501
őstag
-
Bati0501
őstag
válasz trassher #36194 üzenetére
"Ok, de nekem annyit nem ér meg. <-> Hobbigépnek jó de komoly"
Pedig ~vannak ennyiért: edigital-K4(car),mall.hu-K4,karchervitay-K4,karchervitay-K4(car)
De sztem egy K3 is bőven jó lenne otthonra,ez sztem elég jó áron van: edigital-K3(car)Am igen,lehet,h túl van hype-olva,de jó minőség is.
(Kivéve K2...az nagyon nem éri meg.Nyáron majdnem vettünk,de "sajna" mégsem jött össze,de ha egyszer lesz,akkor nagy valószínűséggel K3 vmilyen kitben) -
Bati0501
őstag
válasz zolikaDB #36196 üzenetére
Nyilván a 18e vs. 50e egyértelműen előbbi.
De azért nem éri megvenni(hivatalos Kärcher kereskedő mondta),mert elvileg egy pár percig lehet(ne) használni,h ne melegedjen túl.De mivel ebben nincs önlekapcsoló,mint mondjuk a porszívókban,így csak a felhasználón múlik,h meddig használja.És ha megolvad a motor- mert full műanyag-,akkor annyira drága a javítás- mert úgy van szándékosan megcsinálva,h ne lehessen egyszerűen karbantartani-,h egyszerűen nem éri meg,kvázi kijön belőle egy új.Ezen felül annyira nagyon nem is erős.(Kocsimosáshoz biztosan az,de ha komolyabb feladat lenne,akkor nem igazán lenne haladós a dolog...)
Azt hiszem a K3-as is műanyag még,de az már eléggé használható és talán K4-től van normális motor bennük és vagy innen vagy a K5-től van bennük vízhűtés-mielőtt kilőné a vizet a motor körül megforgatja,így folyamatosan hűtve azt.Illetve K3-tól már jobban szervizelhetők.
Ezért,illetve,mert erősebbek vannak az áraikban ~20e-es ugrások. -
Bati0501
őstag
Tudom,meg lehet lenni gőzborotva nélkül,mi is megvagyunk nélküle.De ha már van és egy jobbacska,akkor annyi mindent meg tudsz vele gyorsan csinálni,h el sem hiszi az ember- legalábbis akiknek már van ezt mondják.
Terasz tisztítás,fuga kitisztítása,lefolyó kitisztítása,autó-motor-bicaj,kiegészítővel csatorna tisztítás meg még ki tudja h mi.
Ezekhez azért már kell a komolyabb gép,de csak kocsimosáshoz a 18e-es is teljesen jó lehet.
Na sztem rendesen kitárgyaltuk a gőzborotvákat.trassher: Igen,tudom,nem írtál ilyet.Csak én idéztelek,csak a komoly után elfelejtettem ...-t tenni.
-
Bati0501
őstag
válasz AMD Power #36234 üzenetére
Már jó pár éve csak jobb benyát kap( OMW Maxxmotion-t kap),ezért már pontosan nem tudom megmondani,mert apa már nem emlékszik rá pontosan,de vmi eldugult,nehezen indult,szervizbe kellett vinni.
Az igazi előnye pályán jön ki,de akkor igazán érezhetően,sokkal jobban megy és kevesebbet eszik,mintha sima 95-öst kapna. -
Bati0501
őstag
Ilyen ledsorokat tették fel nálunk városi buszokra,a Neoplan-okra: [link]
Ezen még nincs,mert nem mostani kép,a lámpa és a rendszámtábla között van vhol. -
Bati0501
őstag
válasz haddent #36291 üzenetére
A Mazda nem hinném,h be fogja adni a derekát és biztosan lesznek mások is,akik a Mazda féle utat választják.
Nagyon jók lehetnek ezek a kis köbcentis turbós-kompresszoros motorok,de szvsz ugyan olyanok,mint a dieselek.
Újonnan nagyon jók,aki megteheti,h megveszi őket nagyon jól jár velük,de egy bizonyos km után,használtan megvenni őket nagyon rizikósak.
/Apával néztük egy időben a Golf Variant-okat 1.4-es TSI motorral(hát még amelyikben DSG is van... ),de egyrészről a normálisabbak aránytalanul drágák (és ugye persze alapból a VW ),másrészt bevállalni egy kis köbcentis turbós-kompresszoros motort (akár DSG-vel) használtan bőven 100e km-es futással bátor dolog,nekünk túlságosan is az lenne./(Költői kérdés ON: hogy a píbe lehet,h ennyi 3-4 éves jóval több,mint 100e-t futott autó van HAHU-n?Az egy dolog,h mi keveset megyünk az évi ~10e-el,de h lehet,h ennyien(inkább kvázi mindenki) évi ~30e-et?
Tudom,magyar átlag ~16e körül van-már ha jól tudom.) -
Bati0501
őstag
válasz Declare #36301 üzenetére
De éppen ez az,h a dieselnél esetlegesen felmerülő költségek miatt alapból elvetjük mi a diesel autók nézegetését-illetve ahogy mi használjuk az autót,arra nem is kell/jó a diesel.
Am persze,utánanéz az ember.Csak ha van ~ két milkád egy autóra,akkor próbálod kiválasztani a lehető legjobbat,hagyva pénzt a különböző ktg-ekre,de ha ezt úgy csinálnád,h tudod,h a turbó ~100e km környékén kuka,kompresszor nem tudom,kettőstömegű is vhogy 100e környékén (ha automata,akkor a ktg 2-3 szorzót kap),kuplung is sanszos,főleg,ha már leveszik a váltót...szóval ha így nézzük,akkor vagy 1 misiért veszel autót- az előbb néztem,még a rendesen összetörteket is drágábban adják(VI Golf Variant), vagy gyűjtesz még,h legalább 3 misid legyen,h két milkás autót tudj venni.
Sztem nem logikus.Nem tudom,h te olvastad-e,én igen a becsületesnepper írását,h a magyar használt autó vásárlónak mi kell...abban van,h ha már vissza van pörgetve az órája,de lóg a bele,akkor is jó lesz,mert kevés km-es.
Na mi nem vagyunk ilyenek,de amikor még csak nézelődsz a neten,akkor első körben nem a majd 200e-et futott 4-5 éves autókat fogod először megnézni."A 3-4 eves autokban azert van annyi, mert az sanszosan meg 1 tulajtol van, kicsi az eselye a tekergetesnek " Ezt nem értem.
Épp azt kérdeztem,h h lehet,h ennyi autóban ilyen sok km van egy pár év alatt- és nem a visszatekerést hiányoltam.Ez a 3% a vadiúj,a három hónapos,a másfél éves és a három éves autókra vonatkozik.
És nem a legalább 3 éves autókra.VW Golf VI 2012- : 34 db
Max. 100e km: 19 db
Arány: 55,8%VW Golf VI: 253 db
Max. 100e km: 111 db
Arány: 43,8% -
Bati0501
őstag
válasz haddent #36309 üzenetére
Igen,ez tényleg így van.
A Sportverdában láttam egyszer,h elmentek egy motorfelújító műhelybe,ahol megkérdezte ez az érdekes műsorvezető a műhelytulajt,h mit gondol a downsizing-ról és hát az ara mindent elárult,meg aztán ki is mondta...
Azt mondta,h nem megbízhatóak hosszútávon-összefoglalva.
És ő is utalt a nagy amcsi motorokra,h azok még mindig mennek...(de azért nem 12l-esek azok sem-az már repülőgép motor )
És megkérdezte tőle a műsorvezető,h ő/ők mit szeretnek,mekkora motorokat.
Azt mondta,h a legalább 8000 ccm-eket. ( )
Nyilván ez már megint túlzás,de nem is úgy mondta,h ekkora motorok kellenének autókba,csak ezek a böhöm nagy vasak aztán nem akarnak szétesni,bárhogy bánjanak velük.Mi is inkább vennénk egy Mazda féle 2 literest-használtan meg pláne-,mint egy 1.4-es (1.2-ről nem is beszélve) turbósat.
trassher: Azt értem,de h "minden második" az legyen.
Na mindegy,kajtatni kell...[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Declare #36320 üzenetére
Igen,persze,sztem is,de írtam is: Csak ha van ~ két milkád egy autóra,akkor próbálod kiválasztani a lehető legjobbat,hagyva pénzt a különböző ktg-ekre...
Elhiszem,h nem csak 100e-et bír,csak azért mondtam,mert jó párszor olvastam már,h ekkora futásteljesítmény mellett már volt,h előjött.
És mivel mi mondhatom,h csak városban használjuk az autót,szegény olyan,mintha vmi tesztpályán menne: indul,megáll,ajtó kinyit-bezár,motor ki-be,kátyúból ki-be....Illetve ahogy írtam,keveset megyünk,de azt így,ezért a diesel alapból kiesik,a turbósok meg azért,mert annak sem jó,ha egyhuzamban csak pár km-t van használva,aztán megállásnál hűteni is kellene....(nem tudom,h mennyire nehéz,de utólagosan be lehet építeni turbóhűtőt,ami úgy működik,mint a normál hűtő a kánikulában egy hosszú út után: a motor leállítása után bekapcsol és hűt)
Igen,azonos köbcenti szívó és turbós változatban ég és föld.
Pár napja a faceliftes Focus II után olvasgatok,mindenhol szinte csak és kizárólag jókat írnak róla,erről is olvastam egy cikket,h 280e km után kvázi semmi baja a diesel motornak.
Ennyit tesz,ha autópályán szedte össze ezt és nem a városban... -
Bati0501
őstag
válasz AMD Power #36805 üzenetére
Nem.
G Astra-nál pont az a helyzet áll fenn,h jobban megéri az 1.4-es,mint az 1.6-os.
Mivel nem sokkal gyengébb,de jobban fogyaszt.Pont ma beszéltük apával,h autósteszteknél amikor írják,h simán viszi a 140-et,utazóként,akkor ezt csak az író gondolja vagy esetleg én is így gondolnál,így érezném?
Mert lehet,h vki az 1.4-es Astra-ra is azt mondja,h simán viszi a 130-at.
Nekem viszont a fordulatszám és a zaj,meg úgy az egész érzés nem ezt sugallja,szóval ilyen téren mindenképp ki kell próbálni,h az ember saját maga h érzi.
Nekem nem lenne szívem Miskolc-Pest távon végig ennyire pörgetni./Egy-két éves turbós 1.2 Polo-val mentünk fel nyáron Pestre.Meglepő módon nagyon fürge még a pályán is.A motorja is pörgős,míg az Astra-é nem igazán.
És sokkal simábban vitte a 130-at,mint az Astra,mondhatni a 140-et is könnyen vitte.
És itt jön elő a kérdés,h vajon tényleg ennyivel jobban fut vagy csak a jobb szigetelés -Astra-ra bőven ráférne egy komolyabb hangszigetelés - és a pörgős motor ennyit tesz,h nincs az embernek olyan érzése,h széthajtja az autót miközben ki tudja,lehet,h ugyan úgy megerőltető neki.../Igen,illene...
Nem mondom,h nem viszi,mert megy,de nem az a hú de komfortos érzés.
Eléggé hangos az autó ilyenkor és érződni is,h nem igazán szeret ennyivel menni.Igaz,ekkor 4-en benne ülünk.
Azért egy kis Clio-ba egy 1.9 diesel motor még jó,h szépen viszi a 130-at.[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz AMD Power #36813 üzenetére
De akkor már mégsem volt laza.
glutamin: Én abból indulok ki,h annál jobb,minél kevesebbet forog.
Ha mondjuk 7000-től piros fordulatszámmérő,akkor a 3500 csak nem jó neki annyira,mint mondjuk a 2500.
Persze lehet,h csak még ennél is magasabb fordulatszám az,ami hosszabb távon gondot okoz.
Szélsőséges példa: jó pár évtizede azért nyertek a Corvette-k Le Mans-ban,mert Ferrarik szétpörögték magukat és tönkrementek,míg a "lusta" V8-asok nem.Tudom,h ha kis fordulaton szeretnék autókázni,akkor vegyek egy böhöm nagy dieselt vagy még nagyobb benzinest,kis köbcentit pörgetni kell.
Ezzel nincs is baj,h ha ezt az autó is "támogatja".(130-nál azért az Astra-nak az étvágya is megjön.)
--> Ide ezt írtam: Nézem,h olyan másabb az ablak,amikor hsz-t írok,most vettem észre,h lett egy spoiler gomb,amit most ki is próbáltam,kíváncsi vagyok,h h fog kinézni egy a mondat spoiler-ezve. De lehet,h más opció is bekerült...Nézem,h olyan másabb az ablak,amikor hsz-t írok,most vettem észre,h lett egy spoiler gomb,amit most ki is próbáltam,kíváncsi vagyok,h h fog kinézni egy a mondat spoiler-ezve. [ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg