-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz akos86 #15781 üzenetére
Most eltérő véleményen vagyunk, Bambanoval, én nyugodtan megvenném. Rengeteg hozzá az alkatrész, és amúgy is elpusztíthatatlanok.
Két barátomnak, most ajánlottam az 1.5D Corsa B-ket, mert egyik sokat megy vele nap, mint nap kintre melózni, új autót meg sajnálna ekkora futásteljesítményre, másiknak meg olcsó, keveset fogyasztó autó kellett. 4-5l-ből elmennek, bár szerintük 120 fölé nem nagyon menne amúgy sem.
Az én Isuzu motorom is igen jól bírja.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
fero02
veterán
válasz akos86 #15781 üzenetére
Nekem az "újabbik" német dízel kerreg a motortérben. Óra szerint most 285e km van benne (ez kb a valós is), kopó dolgokon kívül gyakorlatilag semmit nem cseréltek benne eddig.
Osztom Jim Tonic véleményét. Ha bármi baja is van szinte minden sarkon lehet kapni Fastra dolgokat bagóért, de akár az új alkatrészek árairól is beszélhetünk, mert az kb a 30 éves Golfod áraival egyenlő.
-
FF23
senior tag
válasz akos86 #16357 üzenetére
Bármilyen '94-es autónál sajnos kell ilyesmikre számítani, a kopás ellen nincs mit tenni. A kuplungnál még azt sem lehet mondani, hogy átvertek, mert nem látható, hanem egyszerűen nálad jött ki.
Az üa. relé meghibásodása meg valószinűleg csak tünet volt, a valódi hiba talán az AC-pumpánál lesz.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
TasiA
senior tag
válasz akos86 #16357 üzenetére
Meg kéne próbálni kocogtatni/ütögetni az AC pumpát indítózás közben. Ha elindul, akkor az lesz a probléma. Kuplungnak semmi előjele nem volt? Nem zörgött, nem volt szarásig kitekerve a bowden? Féltengelyeket meg megint csak vásárláskor kellett volna ellenőrizni, az sem kopik el 1-ik pillanatról a másikra.
-
_seth_
veterán
válasz akos86 #16357 üzenetére
94-es autó, ez előfordul. Pl amiben már váltószoknya-kormány csere szükséges abban van kilométer bőven. Nekem 96-os vectrám van bár ez valóban megkímélt darab de ebben is vannak cserélni való alkatrészek.
Ténylet:
Jelenleg a vectra is mozgásképtelen, csapágyas lett a főtengely vagy az olajszivattyú adta meg magát. Ok: E85 elektronika sajátkezű bekötése csak valóban hozzáértőknek való, bár bekötöttem és működik is hibátlanul (benzin volt még csak benne de már az elektronika vezérel) egy polaritásbeli probléma miatt az injektor benzint nyomott be a hengerekbe persze anélkül, hogy járt volna a motor ami szépen le is szivárgott az olajba. Olajat kicseréltem, látszólag minden jó volt majd mégis megszűnt az olajnyomás.
E85 tapasztalatok majd később Egyébként az Eco lámpáját is bekötöttem, a speed control jel is be lesz kötve azaz teljesértékű lesz a cuccos.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
válasz akos86 #16364 üzenetére
Sok sikert! Általában a benzinpumpa szokott behalni ezekben az autókban, én is cseréltem már a sajátomat. 2 hétig még eljárkáltam úgy, hogy hátsó üléssor fel volt hajtva és indítózás közben hátrahajolva félig kitekeredve rávágtam egy izmosat a tankra (ülés alatti lemezre) és mindig beindult, csak elég hülyén néztem ki ezzel a mutatvánnyal pl a TESCO parkolóban. Viszont mielőtt kicseréled, érdemes letesztelni, a motortérben oldod valahol a benzincsövet és nézni kell, nyomja-e a benzint indítózáskor. Esetleg adsz neki 12 voltot, rögtön kiderül működik-e.
[ Szerkesztve ]
-
akos86
aktív tag
válasz akos86 #17924 üzenetére
#17921
Megnéztük az F astrát kicseréltük a motorvezérlő hőfok jeladót (2500 Ft) de nem lett jobb a helyzet ugyanúgy nehezen indul reggelente. Az autóban 47-es hibakód van úgy gondolom hogy az egr szelephez vezetnek a dolgok. Kérdésem lenne hogy ez okozhatja e a nehézkes indulást?
[ Szerkesztve ]
3dfx, gone but never forgotten...
-
fero02
veterán
válasz akos86 #18292 üzenetére
A relének nincs köze az üzemenyag nyomásához. Az csak a rajta átfolyó áramot kapcsolgatja szükség szerint.
Az üa szivattyúból kifelé kellene egy nyomást mérni. Hiába új vmi, attól lehet még hibás.
odrif: elekromos dolgokat végigellenőrízni (biztosíték, kapcsoló, vezeték), ill a motort direkt áramforrással kipróbálni (pl aksiról).
[ Szerkesztve ]
-
tomyoy
senior tag
válasz akos86 #18292 üzenetére
Reggel mikor indítod csak a gyújtást add rá, várd meg még az AC betölt, gyújtás le és újra, magyarul 2x v 3x gyújtás, ha könnyen beindul akkor akkor a nyomás megtartásával van probléma. Annál a motornál nem tudom, hogy van megoldva, az én központi injektorosomnál, az injektorházban van egy gumi membrán ami megtartja a benzinnyomást és nem engedi hogy vissza csurogjon a benzin a tankba. Ahhoz a motorhoz van szerintem benzinnyomás szabályzó.
(már jó pár éve olvastam opelfórumon, nem saját tapasztalat, de ilyesmi probléma lehet)
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
akos86
aktív tag
válasz akos86 #18889 üzenetére
Az autóm kálváriája tovább folyatódik...
Egr szelepet ledugóztuk továbbá a levegőszívó jeladót kicseréltük egy másik ugyanolyan astrából(gondolatom szerint ez a levegőszűrő csövén található) de a hibakódok továbbra is ugyanazok 47-es és 71-es. Akksiról levettem a sarut kb egy órára hátha törlődnek a hibakódok de semmi.
Tudnátok valami okos megoldást ajánlani hogy mit tehetnék?
3dfx, gone but never forgotten...
-
TasiA
senior tag
válasz akos86 #19371 üzenetére
Egyszer hoztunk be egy ilyen motoros F Astrát, mi nagyon ette az olajat. Kapott egy gyűtűsort és utánna hibátlan lett. Sajna ezeknek a motoroknak ez a gyenge pontja. Hamar elkopik az olajlehúzó gyűrű. Mivel a többit pedig úgy sem tudod tökéletesen ugyan abba a helyzetbe visszatenni, ezért cseréltük ki azokat is. Valami 20 ezer forintos tétel volt akkor+ szerelés, de az ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
-
sziada5925
aktív tag
válasz akos86 #19413 üzenetére
Érdekes dolog, mert ha ki tudod villogtatni, akkor tárolta a hibát, tehát gépről is látni kellene. A rángatás egyébként (G Astráknál legalábbis) vagy gyújtótrafó, vagy AGR hibára szokott utalni. Gyertyákat nézted, ki vannak égve rendesen? Állapotuk?
F Astránál a 47-es hibára ezt találtam, nem tudom, hogy jó helyen néztem-e: 47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magasÜdv: Ádám
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz akos86 #19422 üzenetére
Rosszat nézel:
Te 47-es kódról beszéltél, de neked a villogtatott kódod van, nem kiolvasott.
A villogtatott kódod alapján.
47 54 Benzin szivattyú relé vagy áramkör, nagy feszültség (Bosch Motronic, Simtec)Azaz jó eséllyel elszállt a szivattyúd, esetleg tele mocsokkal a rendszered (szűrő pl.). Így aztán megmagyarázható a hidegindítási gondod is, nem a hideg motor a gond, hanem hogy x idő után elmegy a nyomás, visszafolyik a nafta, és nem jön újra. Ez magyarázat a rángatásra is.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
-
TasiA
senior tag
válasz akos86 #19771 üzenetére
ha erre gondolsz, akkor 5 forimtot ne adjál érte. Ez maximum dísznek jó, vagy kiállításra dizájn elemnek a lámpába. Sem a fényerő, sem a fény iránya nem lesz jó. A lámpatest úgy van kialakítva, hogy a hagyományos H4-es izzóban lévő kicsi izzószál fényét tudja úgy szétszórni, hogy az normálisan elterüljön az úton. Ebből a ledesből meg minden irányban össze-vissza "jön" a fény.
-
degu
senior tag
válasz akos86 #19920 üzenetére
Mindig mondta a matektanarom a suliba:
Jah kisfiam,az elet nem egy videojatek
Miutan megoldodott a tanksapka problema,felmerult a hats ajto muanyag karpitjanak visszszerelese.
/Egy szoke ,a piros lampanal allva belemrohant hatulrol,azzal vedekezve,hogy osszetevesztette a feket...a gazpedallal!./
Ezert kellett leszerelni a hatso ajto muag karpitjait.De a javitas,fenyezes utan nem talalom a specialis csillag-imbusz,finommenetes,lemez csavarokat./Kb. 30 db./
Lehet ilyet az Opel boltba venni?Vagy probalkozzam sima,metrikus csavarokkal?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
-
adidas4death
aktív tag
válasz akos86 #27706 üzenetére
Nekem is X16XEL, B vekiben és 7 alá nagyon ritkán tudtam vinni a fogyasztást. Ha tényleg ésszel váltogatok és nem "racingolva" előzgetek akkor olyan 7-7,5 között van, de ha "normálisan" a saját stilusomban (picit később váltás, előzgetés stb.. nem nagyon szeretem ha vannak előttem ) vezetgetek akkor 8 környéke inkább, meg picit néha felette
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
diablo1984
veterán
válasz akos86 #27706 üzenetére
mint a fórumtárs is írta, nem valószínű a 6 literes fogyasztás elérése. sok minden függvénye lehet a magas fogyasztás, nem feltétlenül a technika hibás, lehet a benzin is "gyengébb", lehet te kezeled sportosabban az autót, passz! ha a kocsit érzed hibásnak, olvastass rá az agyára, hátha kidob valami rendellenes adatot.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen