-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #5606 üzenetére
Esetleg 0W30 felé térnék el, de a Volvo is szeret precízen illeszteni és 30-as olajat használni (az új "kínai" 4 hengeresek már 0W20-at kérnek). Focus ST fórumokat olvasva is jellemzően maradnak a gyári előírásnál. Onnantól kezdve, hogy időben cseréled és nem rúgod ki a lelkét indítás után 2 másodperc után, ami bajod nem lesz az előírt olajjal szvsz
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #5609 üzenetére
Sziasztok. Szintén zenész.. a lényeg, hogy "Ford empfiehlt Aral" - csak üzemanyagra értik vajon, vagy ajánlott bele Aral olaj is ? (Értsd: származik bármi előnyöm Aral olajból a Ford gyárihoz képest, vagy mondjuk egy Liqui-ből, Valvoline-ból, egyébből, a gyárihoz képest ?)
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #6903 üzenetére
Ha a mostanit nem eszi, maradnék annál én is. Olaj hőmérséklet ha marad 110-120°C alatt, akkor nagy baj nem lehet illetve valamikor volt szó egész olcsó olaj elemzésről, akár arra is érdemes lehet benevezni, aztán ha látszik probléma belőle, utána tudsz menni a viszkozitással mondjuk...
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz troll81 #6906 üzenetére
Pláne ha nagyobb olajhűtő is kerül bele akkor elég lesz a 0W40-es. Persze kérdés mennyire fogod versenypályán hajtani. Mert közútra elég egy 0W40, az hogy felmész Visegrádra vagy Dobogókőre attól nem forr el az olaj de ha mondjuk mennél 10+ kört Kakucson na oda már tényleg kéne vmi komolyabb hőtűrésű olaj.
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz troll81 #6983 üzenetére
Hát ha hidegben nem használod, mert a 15W háttt
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
válasz troll81 #7075 üzenetére
Motul Sport 5 W50 Fully Synthetic Ester Engine Oil
Valvoline VR1 Racing 5W-50
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 5W-50
Amelyikhez könnyebbe hozzájutsz.
De mindegyik 4,5-5 ezer nagyon max 6 ezer kilométerre (3-4 hónap)
30-as olajok viszkozitás módosítókkal felhúzva, az adalékok fáradásával elvékonyodnak.
Hiába a 12-es TBN 6 ezer kilométer után az is elfogy."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz troll81 #7079 üzenetére
Ha 5w-30-as vagy 5w-40-es olajjal megvan 1000 fordulatonként a 0,7bar (10 psi) nyomás, akkor nem kell vastagabb olaj. (2000 rpm 1,4 bar vagy 20psi és így tovább 6000rpm 4,2 bar vagy 60psi)
Mivel folyadékokat nem lehet összenyomni, így egy 0w-20-as olajtól sem kopik el a motor, mert nem érhetnek össze a fém alkatrészek, amíg a motor megy és megfelelő olajnyomás van.
Vékonyabb olaj jobb hűtést, nagyobb teljesítményt, jobb kopásálóságot, stb bízásit.
Például ugyanazon a fordulaton az olaj hőmérséklet:
15W50 oil = 5,6 bar = 135°C olaj hőmérséklet
5W20 oil = 4,5 bar= 115°C olaj hőmérséklet
A viszkozitás NEM határozza meg az olaj kopásvédő képességét. A kopásvédelmet az olaj adalékcsomagja határozza meg, amely nagy nyomású kopásgátló összetevőket tartalmaz. Ezért az 5W30 olajok sokkal jobban teljesítenek, mint vastagabb olajok a kopásvédelmi tesztelések során.
Múlt heti 0w-20 -as videon, alig tudta megmérni a kopást."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz troll81 #7109 üzenetére
xado vitaflush
vagy liqui moly motoröblítő
Ha másfajta olajra váltasz, akkor érdemes használni, vagy minimum 2 -3 olajcserénként.
Nem érdemes minden olajcserénél használni, inkább a gyakori olajcsere a jobb megoldás."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
grizlisandor
addikt
válasz troll81 #9125 üzenetére
VW505 01 tudja és amelyik olcsóbb.
Én inkább 5W40 olajat öntenék bele, Mágus2 hozzászólása alapján. -
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #9125 üzenetére
Mk1 AXR tudtommal nem nagyon volt DPF-es, szóval 5W40 VW505.01 minősítést teljesítő bármelyik olaj jó, márka ízlés szerint Évjárat miatt amúgy óvatosan, ez gondolom az 1U5/motorkód/évjárat alapján mk1 Tour, nem mk2, VAG topikban múltkor mintha mk2 infót kaptál volna valakitől talán féltengely nyomatékot illetően, megnézhetem pontosan ha kell, csak most beugrott hogy volt ilyen régebben.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz troll81 #9233 üzenetére
Ha a kánikula miatt aggódsz, akkor a meleg oldali viszkozitást kellene növelni. A 10w-vel ugyan ott vagy. A 5w50, ha nincs motor melegedési problémád tökéletes. Inkább a gyakoribb olajcsere ami hasznosabb lehet, lehetőleg kánikula előtt.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz troll81 #9233 üzenetére
Millers EE Nanodrive észteres olajat nagyon dícsérik nagy teljesítményű autókba. Igaz elég drága, meg nálunk most nem is nagyon kapható ahogy nézem. Abból 5w-40 is elég is lenne. Vagy az új Motul MOTUL 300V COMPETITION 5w-40. Gyári olaja 5w-30, egy ilyen komolyabb 5w-40 olaj simán elég.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs