Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ciripelés dolog hanyagolható. Nem a driver okozza, hanem az egyik tekercs a kártyán nincs jól lelakkozva, így berezonál működés közben, ez bizonyos terhelési szinteken ciripelést eredményez. Tipikusan a spórolás esete. Szerencsére komoly problémát nem okoz, ha meg megpusztul, akkor gari.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #102 üzenetére
Az OC-s kártyák esetében nagyobb a hibaarány. Ez normális, mert a GPU-t nem tesztelik azokra az órajelekre, amiket beállítanak. Ez több garanciális panaszt szül. Ettől függetlenül nem általános a probléma, szimplán több a hiba a default órajeles kártyákhoz viszonyítva. Az, hogy mennyire kiugró ez az arány az a gyári tuning mértékétől függ. +20-30 MHz gyakorlatilag lényegtelen. +100 MHz már mérhetően nagyobb hibaarányt produkál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #105 üzenetére
Nem tudok többet. A cégeknél szokás, hogy amíg nem tudják valamire a konkrét megoldást, addig nem nyilatkoznak róla.
Valószeg azért a 28x-nél jött elő, mert az tartalmaz egy elég agresszív órajelkapuzást. Ez a 285-ben vissza lett véve állítólag a 275-ös szintre.
Nem állítható teljes bizonyossággal, hogy csak a driver a probléma oka. Lehet, hogy egy Win frissítéssel együtt okoz gondot. Gyakorlatilag bármi lehet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #107 üzenetére
Nem 100%-ig biztos, hogy driverhiba, de még ha driverhiba is, akkor sem feltétlen kell, hogy jelentkezzen minden konfiguráción, mert lehet, hogy egy win frissítés váltja ki, vagy szimplán a gyártók lespórolják az alkatrészt a VGA-król, és ez nem stabil az új driverrutinokkal. Itt bevallottan történt módosítás, hiszen sokkal agresszívebb az órajelkapuzás. Nem biztos, hogy mindegyik VGA kibírja ezt, főleg úgy nem, hogy sokan nem tartják be a referenciaajánlásokat. Az MS-nél az utóbbi esetben simán átmehet egy driver, mert ott tuti refkártyákkal tesztelnek. Pont azért, hogy a gyártói spórolást kizárják, mint hibát.
Találgatni lehet, és próbálgatni a beállításokat érdemes is, de egyelőre nagyon a sötétben tapogatózik mindenki.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikailag maga a TDR is egy fagyás, csak a Windows Vista és 7 el tudja kerülni számos esetben a kékhalált a WDDM felület újraindításával. Ez a TDR funkció, ami a kifagyott grafikus alrendszert újraindítja. Na most ez jó hatékonysággal működik, de nem 100%-os, így előfordulhat, hogy valós fagyást kapsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #162 üzenetére
A gyártópartnerektől úgy tudom, hogy változott az órajelváltás, ezért reméltem, hogy hátha megoldja pár embernek a béta a gondját. Valószínű persze, hogy a kevés tesztelés miatt nem szeretnének felelőtlenül ígérgetni, de mindenképpen érdemes próbálkozni.
Az biztos, hogy befejezték a 280-as sorozat fejlesztését. Linuxra már láttam 290-est. Valószínű, hogy a 190-ig nem nyúlnak vissza. A 25x-ben minden szuper volt, szóval annyira nem gáz a helyzet, csupán kellemetlen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #166 üzenetére
A Linux driverből nem lehet kiindulni, mert nagyon más, mint a Win driver. Nem találgatnák, hogy milyen lesz a 290. Remélhetőleg megoldja a gondot, szerintem ez a legfontosabb az NV-nél is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dark KillerX #223 üzenetére
Az Ego motorban észlelhető probléma teljesen más. Az attól következik be, mert a hardvert túlterheli a játék. Azért alakult ez ki, mert az Ego motort teljesen Radeonra írták, ahol a VGA-k hardveres védelemmel rendelkeznek a túlterhelés ellen, így ez a probléma nem tud rajtuk kijönni. Ha a kód túlterheli őket (márpedig azokat is túlterheli), akkor a hardver gondoskodik arról, hogy ne történjen crash. Az NV-nek ezt szoftveresen kell korrigálni, de nyilván az összes termékre lehetetlen jó megoldást alkotni, mert ha tulságosan visszafogják a hardvert, akkor sokat vesztenek a tesztekben. A dolog egyébként a Furmarkhoz hasonló, csak kíméletesebb formában.
A mostani hibát szerintem az okozza, hogy a 2D órajelváltások nagyon gyorsak. A GeForce eleve nagyon alacsony 2D-s órajeleket alkalmaz, és ez nagyon megterhelő. A GPU-k úgy vannak specifikálva, hogy ha egy órajelváltás történik, akkor az minimum 20 másodpercig nem változhat. Ez abból adódik, hogy nagyon nehéz stabilan 1000+ MHz-eket ugráltatni egy terméken, így kell valami kompromisszum. Az új driverek ezt a 20 másodperces limitet csökkentik, mert egyre több netes tartalmat gyorsít a GPU-val, és az bizony meglátszik az üzemidőben, ha egy 3D-re váltás minimum 20 másodpercig él, miközben a terhelés esetleg megszűnik 1-2 másodpercen belül, vagy szimplán nincs szükség 3D-s órajelekre.
Az AMD például nem alkalmaz annyira alacsony 2D-s órajeleket, pedig megtehetnék, csak jobbnak látták, ha a GPU másodpercenként képes órajelet váltani, így a terhelés megváltozására nagyon gyorsan lehet reagálni.Mindkettőnek van pró és kontra oldala. Az NV az alacsony órajelből sokat nyer, de csínján kell bánni a váltásokkal. Az AMD nyerhetne többet is a fogyasztáscsökkenésnél, de inkább engednek valamennyit, hogy a hardver gyorsan reagálhasson a körülményekre. Emellett a nagyon alacsony órajel a DPC késleltetésre sincs minden konfigurációban jó hatással. [link] - Ezzel már évek óta küzd pár felhasználó, de az NV nem tud vele mit kezdeni, mert az alacsony órajelszint okozza. [link]
Az ehhez hasonló hibák többsége konfigurációhoz kötött, de az NV-nek az extrém alacsony órajelek miatt nagyon nehéz dolga van, mert számos körülmény alatt nem teljesít úgy a kártya, ahogy illene. Ettől függetlenül meghozták a döntést anno, hogy az idle +10-20 watt nem éri meg, így felvállalták az extrém alacsony órajeleket a velejáró apróbb gondokkal együtt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #227 üzenetére
Lehet panasz a mobil megoldásokra is. Azért ne feledjük, hogy itt a lapkákat konkrétan úgy specifikálták, hogy 20 másodpercig megmarad az órajel. A gyártók is így építették fel a hardvert a GPU-k köré, és a notebookokat is így tesztelték, és specifikálták. Ilyen komoly változtatást driverből nagyon kockázatos véghez vinni, mert semmi garancia arra, hogy az összes termék stabil lesz. Valószínű az NV számolt ezzel, de úgy gondolták, hogy csak az eladott hardverek kis részét érinthetik. Na most arról nincs pontos adat, hogy ez mennyire van így, de mostanra kiderült, hogy a módosítás nem jó, mert viszonylag sok a panasz.
Régóta tudható, hogy a hülye gyártók az alkatrészek minőségén spórolják meg a konkurens megoldásokhoz mérten nagyobb lapkák extra költségét. Ezen már nem lehet változtatni, mert túl sok idő telt el, de gyanítom, hogy az NV az új generációban szigorít. Túlságosan elengedték a gyeplőt szvsz. Persze a másik oldalon az állt, hogy ha nem engedik el, akkor azt a partnerek anyagilag megérzik. Nagyon nehéz a VGA-piacon okosnak lenni, mert esnek az eladások, és a gyártási költségek meg csak nőnek.
Driverből nagyon sok dolgot lehet orvosolni. De nyilván sokszor előnyösebb a BIOS frissítése. Ez egyébként nem olyan nehéz. Többnyire már Windows alól is elvégezhető.
Inkább azt mondanám, hogy a szakmai fórumokon sok a panasz, de nem kiugróan sok, persze ez relatív. A vásárlóbázis 90%-ához szerintem el sem jut ez az információ. Az lehet, hogy a gamerek és a hozzáértők körében esni fog az NV megítélése, de ez az összesített eladások szempontjából a who cares kategória. Arányaiban 100 dollár alatt történik a VGA-eladások nagyon nagy többsége. A 100-200 dolláros rész még úgy ahogy értékes, de a 200 dollár fölötti rész már lassan átcsap nyűgbe. A 300 dollár fölötti eladások konkrétan alig mérhetők. Konkrétan dobható szegmens. Az 1%-ot sem éri el a kereslet a teljes VGA-piacot számítva. Csak a presztízs miatt vannak ide fejlesztések. Illetve azok sincsenek, mert inkább a professzionális piacra történnek a fejlesztések.
Nem tudom, hogy megoldás lesz-e. Nyilván reménykedünk benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #232 üzenetére
Nem muszáj referencia. Sok VGA-ra nincs is ilyen dizájn. Nézni kell, hogy aktuálisan kik az OEM beszállítók. Ők nem spórolhatják el, mert az OEM-partner visszavágja a terméket a gyártóhoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #236 üzenetére
A gyártók ezzel úgy vannak, hogy minél több pénzük legyen ebből a piacból. Az, hogy elássák a VGA-k jó hírét már kezd másodlagos lenni. Nem egy gyártó kételkedik benne, hogy a jelenlegi formájában ez a piac két évnél tovább élhet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ lesz-e reform. Ha minden így megy tovább, akkor nem sok jót jósolok. Idén 30%-os csökkenésre van kilátás. A tendencia erősen csökkenő. 2011-ben pontosan fogalmazva nagyon csökkenő. 2014-ig van értelme a piacnak, de csak akkor, ha marad benne pénz. 2014-ben pedig a helyzet változik. Mint tudjuk az NVIDIA Maxwell már nem GPU lesz.
Az új konzolokhoz való alkalmazkodás lesz a döntő. Ott a fejlesztők nagyon szeretnének egységes memóriát, vagyis nem akarják azt, hogy a GPU-nak külön memóriája legyen.
A fejlesztések irányából ez valószínű PC-n is. Három opció van innentől. Minden egy lapkába kerül, és adott a közös memória. Ez alapból megtörténik, hiszen látjuk, hogy a gyártók mit csinálnak (AMD Fusion, Intel integráció, és NV Maxwell ARM Denver CPU-magokkal), a kérdés, hogy lesz-e mellette chip. Elméletben rakhatsz mellé koprocesszort, amit az alaplapra integrálsz, nagyon közel az APU-khoz. Ha ez reális elképzelés, akkor valszeg az AMD és az NV elgondolkodik ezen. Ha nem megy, akkor a VGA-k megtarthatók full post process effektekre, de a fő rendert főleg az IGP fogja csinálni. Esetleg ennek a kooperációja is lehetséges, vagyis APU+koprocesszor gyors eléréssel, és VGA a post processre. Utóbbira mindenképpen érdemes megtartani ezeket, mert a hangkártyapiac is él valamennyire, pedig ugyanaz a folyamat játszódott le.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #248 üzenetére
Az OEM beszállítóknak követni kell az ajánlásokat, mert az OEM-gyártó visszadobja a terméket. Ők nem vesznek meg szart. A kereskedelmi piacra nem muszáj azt gyártani, amit az OEM-eknek szánnak, de két eltérő gyártósor meg drágább lenne, így az OEM termékek mennek dobozba is, csak lesz rajtuk egy szép matrica. Lehetőség szerint egy nagy csöcsű nővel. Ez a menő manapság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #251 üzenetére
Az OEM-ek sokat keresnek, mert teljes gépben adják el a terméket. Együtt számít a nyereség, nem külön-külön.
A Giga sok dologban jómadár. Ha négy revízió nincs egy termékből, akkor már jól dolgoztak magukhoz mérten. Tom gonosz volt, de ez az igazság.
A Zafír az szvsz a Sapphire, csak hülyén ejtették. Tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #254 üzenetére
Nekem nem kell ecsetelned. Én dolgoztam boltban tudom, hogy miképp működik a gari. Hidd el ők is zárt ajtókba ütköznek olyan hibákkal, melyet problémás előhozni. Ilyenkor valaki kibúvót keres, míg más szervizes előveszi a 3 V-ot, hogy egyértelművé tegyék a nagykernek, hogy a termék rossz. A rutinosabbak már előre felismerik, hogy milyen hibát küldenek vissza, így rögtön kisütik a cuccot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #261 üzenetére
Az XFX is ki lett téve az élvonalból. Sokat bakiztak ők is. AMD-nél a Sapphire és a PowerColor számít elitnek. Ők csinálják az OEM-piacra a kártyákat.
A Giga szvsz egyre rosszabb vicc, mindkét oldalon. Nagyon javítani kellene, mert róluk olvasod a legtöbb panaszt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem itt ezt a vitát érdemes elvágni. Nem fognak közeledni az álláspontok, és nem is tartozik a dolog szorosan a témához, hogy ki milyen módon gariztat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, mert nem a driverekkel van a baj, hanem a program autobalancer rendszerével. Akinek jól lőtte be a gép képességeit a Rage, annak ment. Az a szopás ennél a motornál, hogy nem a VGA-tól függ a textúrázás, hanem a procitól.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez természetes. A Virtu átadja a munkát az IGP-nek. A dGPU így lekapcsol, tehát nem tud lefagyni az órajelváltásoktól.
(#301) ALONSO11: A Black Screen nem a memóriától függött a Giga használt rosszul felkonfigurált CHiL 8214 VR-t, mert a nagy HD 6850 rohamban a gyártó kifogyott az erre programozott megoldásokból. Megszívták.
A hiba alapján nem mondanám, hogy hibásak a GeForce-ok. Bár a hiba relatív, de az NV anno kiadta, hogy mit kell tudni. A gyártók úgy spórolnak, hogy a megcélzott terhelésen stabil legyen. Ha ez megváltozik, akkor az gáz, de nem pontosan definiálható a hiba forrása. Technikailag a hardver instabilitása okozza, de olyan működés közben, melyről akkor nem volt még szó, amikor az adott kártya megjelent. Ebből a szempontból nem tekinthető hardveres hibának. Ez olyan dolog mint a tuning, csak most driverből érkezik más formában.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dark KillerX #324 üzenetére
Nem hiszem, hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A Frostbite 2 gondok véletlenek. Illetve nem azok, de nem a driver általános instabilitása okozza őket. A BF3 gondokat még nem is varható az NV nyakába. Nem érdemes a megjelenés előtt két héttel módosítani a tervezett végső buildet, mert logikus, hogy nem lehet rá driverrel készülni. A módosítást persze megértem, nem mindegy a +10-15% boost, de talán jobb lett volna egy patchben bevetni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dark KillerX #326 üzenetére
Nem a BF3 miatt építették be ezt az órajelvezérlést. A BF3 számára teljesen lényegtelen ez, mert állandóan 3D-ben megy az egész. Ott kezdődik a probléma, hogy egyre több netes tartalom használja a GPU erejét. Jelenleg az OEM gyártók tesztsorokat állítanak össze, hogy mérjék az adott dGPU fogyasztási képességeit a webbel. Ugyanabba a kategóriába tartozó Radeon akár 20 perccel is tovább bírhatja ugyanolyan képességű aksival, ami egyértelműen annak tudható be, hogy a teszt alatt az apró terhelésmegugrásokat gyors órajelváltásokkal reagálja le a driver, míg a GeForce a régi driverrel 20 másodpercig 3D órajelhez van kötve, ami gáz, mert fogyaszt nagyon, de feleslegesen. Ezt a 20 másodperces limitet kell csökkenteni, ami meg is történt, csak nem mindegyik piacra került termék képes ezt elviselni. Itt főleg az asztali megoldásokkal van a baj. Ez egy olyan helyzet, amit meg kell oldani. Az eladásnál fontos, hogy a GeForce-szal a notebook meddig bírja, így természetesen a régi órajelvezérlés nem jó. Az új sem, mert számos asztali GeForce fagy, vagy TDR-ezik vele. Még egy év van a Windows 8-ig, így muszáj megoldást találni a problémára. A Windows 8 meg alapból megoldás. Akkor az NV is platformot épít, és a szolgáltatásokban az Intel le van tojva. Ha mindent extrát akarsz, vegyél teljesen NV-s gépet, ahogy az megy az AMD-nél is. Intel procihoz nem jár a Catalyst összes szolgáltatása. Az NV is erre az útra lép, hiszen nagy pénzt akarnak keresni, amit csak agresszíven lehet. A piacszerzés legjobb módja, ha ott ütik az Intelt, ahol nekik a legjobban fáj. Ez nyilván a GPU oldal. Az elején lehet, hogy rossz lesz, de hosszútávon rá kell ébreszteni az embereket arra, hogy maximális terméktámogatás platformhoz jár, vagyis a platformot valós előnyként kell beállítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #328 üzenetére
Ők csak el akarják adni a mobil VGA-kat. Ha egy olcsóbb Radeon 20 percel több üzemidőt ad, akkor ez nem fog sikerülni. Erre kell valami szoftveres megoldást találni. A mostani nyilván nem jó, de az sem jó, ami régen volt.
Persze a Radeon nem annyira agresszív, de cserébe nem kell 20 másodpercig fixálni az órajelet. Rengeteg eltérő megoldás van az energiagazdálkodásra, csak ki kell választani a legjobbat.
Biztos kitalálnak valamit, de hogy mit azt nem tudom. Itt tényleg sok megoldás lehet. Az elsődleges cél, hogy kevesebbet fogyasszanak webes terhelés mellett a mobil GeForce-ok.
(#329) ALONSO11: Olyan lesz, mint amit az AMD-től látsz. Ha a proci és a VGA is AMD, akkor számos extra szolgáltatást kapsz. Az NV-nél is így lesz. Nem akadályozzák meg, hogy mixeld a hardvert, de egyértelműen az lesz a cél, hogy a legtöbbet platformmal kapd meg. Az NV esetében ez jóval agresszívabb lehet, hiszen náluk ott a PhysX. Egyszerűen hozzákapcsolhatják a platformjukhoz. Ez egy lehetőség az NV APU-k eladására. Attól függ, hogy mit akar a cég. Ha nagy pénzt, akkor mindent a saját platformodhoz kell zárni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #330 üzenetére
Az a baj, hogy nincs külön mobil és desktop driver. Az NV-nél egységes a GeForce támogatása egy ideje. Természetesen ennek sok köze van ahhoz, hogy ez a helyzet kialakult, de így viszont egyszerűsödött a fejlesztés, ami a rá fordított költségekben biztos nagyon meglátszik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #336 üzenetére
A driverek összevonásának anyagi okai vannak. Közös driver mellett a fejlesztéssel járó munka költségei lefaraghatóak. Elsősorban a VGA-piacon most a befektetett költségek visszafogása a legfontosabb. Szerintem a mostani hiba is ezért nem akadt fenn a szűrőn, mert a tesztelésen is spórolható egy csomó pénz, így ezt a referenciatermékekre korlátozták.
A mobil piac kiemelt fontosságú. A várakozásokkal ellentétben a VGA-piac az asztali szegmensben esik a legjobban. A trend az trend. A hardcore játékosok konzol felé mennek, míg a hétköznapi játékosok mobilosodnak. A hardcore PC-s közösség már minimális jelentőséggel bír a sok vásárló között. Ez mindenhol így van.
A driverek fejlesztése komoly anyagi teher. Nem rossz dolog, ha összevonják ezt. Az AMD is így csinálja, csak nem teljes összevonással, hanem részlegessel. Ezzel a szolgáltatások azonnal megjelennek a mobil termékeken, de egyes részekre külön fejlesztenek. Ezért van külön mobil driver. Ez azonban az AMD-nél több pénzt emészt fel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #338 üzenetére
Az NV-nek a VGA-piacon a nyeresége az IGP-ből jön, és abból, hogy az Intel idén 300 milliót köteles fizetni nekik. Ezek nélkül a helyzet nem lenne túl rózsás. Éppen ezért fontos, hogy a költségeket lecsökkentség, hiszen az Intel 300 majd utána 200 millája évekig itt lesz, de az IGP-k piaca 2012 elején elveszik. Bármennyire is kielégítő most a helyzet fel kell készülni arra, hogy esetleg a Tegra mégsem váltja be a hozzá fűzött reményeket, és akkor az nagy baj. Azt most ne vegyük ide, hogy a Tegra jelenleg nem nyereséges, mivel ez bele van kalkulálva. 2012-ben már nyereséggel kalkulálnak az NV-nél. Ha ez meglesz, akkor minden rendben, és akkor az IGP-piac elvesztése korrigálva lesz. Ha viszont továbbra is marad a veszteség, akkor az nem jó. Erre a legjobban úgy lehet felkészülni, hogy a szoftveres kiadásokat csökkentik, vagyis a driveres fejlesztéseket összevonják.
Tekintve, hogy mennyire sok olyan webes szabvány érkezett, illetve érkezik, amelyek használják a GPU erejét, nagy valószínűséggel sokan fognak drivert cserélni. Nem feltétlenül a fogyasztás miatt, de a tartalom normális működése ezt időnként megköveteli. A fogyasztás a termékek eladásánál számít. Az OEM-ek nézni fogják azt, hogy a modern webes felhasználás mellett mennyit fogyaszt átlagosan egy mobil dGPU. Az NV-nek ez egy nehéz helyzet. Rengeteg olyan kérdés van, amit még talán ők sem döntöttek el. Nem világos, hogy mi a jobb. Odaadni a feldolgozást az Intel IGP-jének, vagy bevállalni az Optimust, és akkor nagyon kell az, hogy a dGPU keveset fogyasszon. Természetesen ez nagyon függ attól, hogy az Ivy Bridge IGP-je mennyire lesz jó, mennyire fogja az Intel a driveres frissítéseket fontosnak tartani stb. Ha mégis úgy döntenek, hogy a dGPU menjen a webes munkafolyamatok alatt, akkor nagyon sokat számít az, hogy az órajelkapuzás agresszív. Az AMD-nek ez sokkal egyszerűbb, mert másodpercenként órajelet tudnak váltani a Radeonnal, illetve ott a saját platform, ahol a dual graphics egy teljesen automatikusan aktiválódó technológia, vagyis csak akkor működik, ha szükség van rá, és akár aktívan futó böngésző mellett lekapcsolható a dGPU, ami egy szoftveres átkapcsolásnál nem lehetséges.
Ezzel szvsz azt is megválaszoltam, hogy miért nem tér vissza a régi vezérlés. Egyszerűen a mobil piacra nem elég jó. Kell valami olyan megoldás, ami mobilon és asztalon is megy, és minden szempontból ideális.Természetesen az NV-nek a Win 8 óriási megváltás lesz. Lesz hozzá lapka, ökoszisztéma. Megcsinálják a saját platformjaikat, a saját dual graphicsjüket, aztán ha jó élményt akarsz építs platformot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tulajdonképpen nem kényszerítenek majd rád semmit. A te döntésed lesz a hardver mixelése, de ha pár program nem megy rögtön, akkor majd ne pörölj a fórumon, hanem várd meg, amíg a két gyártó kielemzi, hogy mi a hiba, és kiadnak egy-egy új drivert közösen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #376 üzenetére
Az ATIKMDAG.sys akkor jön elő, ha rossz a hardver, vagy a gépen belül valami instabill. Semmit sem lehet tenni vele driver fronton. A rossz hardvert cserélni kell.
Tulajdonképpen az NV is ilyennek küzd most. Ez is TDR. Gyakorlatilag a topikban leírt panaszok hardverhibák, csak inkább driverrel javítja az NV, mert nagyon drága lenne a gari. Ráadásul az okozza a bajt, hogy a gyártók nem tartják be a refernenciaajánlásokat, vagyis a csere sem biztos, hogy javítana ezen.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden olyan hiba, ami TDR-t okoz az stabilitással kapcsolatos baj. Rendszerint nem szoftveres, hanem hardveres alapja van (a táptól kezdve, a VGA-n át a processzor és a memória is előidézheti, még a vinyó is). Néha lehet szoftverből korrigálni, míg időnként nem.
Jelen esetben az a hiba, hogy a driver kapott pár módosítást az órajelkapuzásra, ami túl agresszív, és ha termék ezt nem bírja, akkor kapsz egy fagyást, amit a TDR helyreállít.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #379 üzenetére
Látod az AMD oldalán, hogy mi okozhatja. Felsorolnak ezer okot, amit végig kell járnod. Ez az adatbázis azért van, hogy nézd meg a rendszered stabilitását, mert ha az MS aláírta a drivert, akkor nem okozhat a driver szoftveres alapokon TDR-t. Ezt ugyanis a WHQL teszt nagyon is vizsgálja.
Gyakorlatilag az NV-nél sem okoz hibát a driver, ha olyan termékkel teszteled, mely megfelel a referenciaajánlásoknak. A baj az, hogy sok gyártó egy csomó fontos szart lespórolt a saját tervezésű termékéről, hogy olcsóbban tudja gyártani. Természetes dolog, hogy ha a driver egy olyan agresszív változást vezet be, mint az órajelkapuzás változása, akkor az a nem referenciatermékeknél hibát eredményezhet. Ezért nem szokás a start után ennyivel ilyen komoly változtatást csinálni, mert rengetegen nem tartják be a referenciaajánlásokat. Az NV persze nem gondolta, hogy ennyien.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, és ilyenkor elszáll. Jön egy fagyás, amit a TDR funkció helyreállít a WDDM felület újraindításával.
(#382) shteer: Pontosan ugyanebbe nem, mert az AMD-nek nincs szüksége agresszívebb órajelkapuzásra. Így is egy másodpercenként órajelet tud váltani a Radeon. Az NV-nek azért kell jobb megoldás, mert 20 másodperces limitre specifikálták a termékeket. Ez a fogyasztás szempontjából nem jó. Ezért kell ezt az időtartamot csökkenteni, ami sajnos nem megy zökkenőmentesen.
A referencia NV valóban megoldás, de kérdés, hogy dobozon keresztül ezt hogyan állapítod meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy generáció végénél ez már nem olyan egyszerű, hogy kinézel egy típuszámot. Azért cserélik le a referenciatermékeket, mert azok gyártása viszonylag drága. Az nem segít rajtad, hogy ha van egy típusszámod egy termékről melyet már nem gyártanak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #408 üzenetére
Tedd fel a 11.11a-t. Azzal hibátlan a Rage. Csak valahogy kényszerítsd ki a motortól, hogy kalibrálja magát újra. Ez újratelepítéssel megoldható.
Érdekes amúgy, hogy CF-et is raktak bele. Fingom nincs hogyan csinálták, de működik. Ennél a motornál nem kellene. Az NV is tiltja az SLI-t. Na mindegy. A szinkron miatt úgy sem számít.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #404 üzenetére
Sok dolog ki tudja fagyasztani a WDDM-et és az TDR-t csinál. A fentebb linkelt AMD-s leírásban elég részletese körül van járva a téma.
Ez egy szar hiba. Ha a driver megkapja a WHQL-t, akkor a TDR nem lehet szoftveres eredetű. Ezt az MS ellenőrzi. Ami most van az sem szoftveres eredetű, de mivel az órajelkapuzás módosult a 275.33-as driver óta, így eléggé nagy a valószínűsége annak, hogy ez okozza. Főleg úgy, hogy az MS tesztjén az NV termékeivel nem jött elő. Meggyőződésem, hogy az NV-nél sem tudtak erről, mert a saját refholmijaikon stabil volt a módisítás.
Ez a szar ebbe az egészbe. Az NV anno megszabott egy specifikációs előírást, amit máig betartanak a gyártók. Még ha nem is ref a termék, vagy nem követi az ajánlásokat a stabil működésre kitesztelik az NV előírásai szerint. Ha viszont a driverben olyan agresszív módosításokat hajtasz végre, mint az órajelkapuzás gyorsítása, akkor azt lehet, hogy kibírja a reftermék, mert gondolom valamin kitesztelték, de nem biztos, hogy az összes cucc problémamentes lesz. Vannak eléggé speckó tesztek amivel ezt vizsgálják. Programot írnak arra, hogy a kártya folyamatosan váltsa az órajelet. Ez az eredeti speckók szerint 20 másodpercenként lehetséges, és ezt minden gyártó ki is teszteli. Ha stabil, akkor szuper. De ha a driverben ezt a limitet 10 másodpercre csökkentik (nem tudom mennyire csökkentették, csak mondtam egy számot), akkor azt lehet, hogy már nem mindegyik rendszer bírja ki. Ez logikus sosem volt követelmény, hogy ezt kibírja, szóval felesleges is erre tesztelni.
Nem tudom kinek jutott eszébe, hogy ezt így megváltoztassák. Egyszerűen már logika szerint is lehet számítani a problémákra. A mobil gépeknél is előfordul a baj, gondolom ezért kapja meg az elterjedtebb videolejátszók futtatásának jogát az Intel IGP-je, aminek sokan nem örülnek. Én sem örülnék, ne az NV döntse el, hogy én melyik erőforrással nézzek filmet. Pláne ne adja át a feladatot a driver egy nem tökéletes DXVA támogatású IGP-nek. Szerintem most már erősen át kell ezt az egészet gondolni. Nem csak az asztalon van baj. Innentől kezdve szerintem csak egy értelmes megoldás van. Visszarakni a 275.33-as driver sémáit. Úgyis itt az új generáció, azokra megszabhatnak új követelményeket, de visszamenőleg így belenyúlni a rendszerbe nem jó ötlet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha marad minden így, akkor csak az NV tudja elintézni, hogy a problémás termékeket visszahívhassák a partnerek garanciában. Ezt mindenképpen nekik kell megoldani. Vagy driverből machinálnak valamit, vagy vállalják a garanciális csere költségeit. Az NV helyében az előbbire szavaznék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mérnök: Főnök az új driverektől fagynak a kártyáink.
Főmérnök: Semmi gond úgyis ideje volt már egy új revízióknak.
Marketinges: Na de kéne valami extra, hogy miért frissítettünk.
Főmérnök: Valóban, rakjatok a VGA-kra egy pisztolyra hasonlító hűtőt, ami 1%-kal jobban teljesít.
Marketinges: El is készítettem a marketingbemutatót. A tengely 0,99-től 1,01-it tart, megjegyzem jó nagyot léptünk előre ...
...[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lehet, mivel senki sem tudja, hogy mi a hiba. Ez viszont a legvalószínűbb magyarázat, mert a 275.33-mal sokaknak nincs gondja, és csak ez változott, már ami képes instabilítást okozni.
A GPU feszültség szerintem most lényegtelen, mert ha a BIOS paraméterei stabilak a 275.33-mal, akkor semmi ok arra, hogy ez megváltozzon egy új drivertől.A mai GeForce-okon bőven 100 MHz alá csökkentik a magórajelet közel 700-800 MHz-ről. Ez egy lapka számára brutális terhelés. Ha valóban egy lépcsőben csökkenti, akkor ez simán lehet a hiba oka. Ha korábban ez nem így működött, akkor a gyártók számára is úgy volt megszabva a speckó, hogy 3D-ről 20 másodperc a köztesre, majd utána jön csak a 2D. Ha erre tesztelték ki a termékeket, akkor ezzel működik, de ha 3D-ről csökkentesz 2D-re, akkor az már okozhat gondot. Ha ez nem volt a specifikációs folyamat része, akkor sosem tesztelték erre a gyártók a kártyákat. Lehet, hogy a refkártyák kibírják a terhelést, de ez a kereskedelemben kapható termékekre nézve lényegtelen, mert a gyártók ott spórolnak ahol tudnak.
A mai driverek és GPU-k fel vannak készítve arra, hogy felismerjék a webes munkafolyamatokat, így nem tekerik állandóan a magas órajelet, ha erre nincs szükség. A Youtube az egyik megterhelőbb oldal, de keress WebGL animációkat, az is tekerni fogja a GPU-t. Sőt a Flash 11 után már át lehet állítani a tartalmakat az új lejátszóra, és akkor bármelyik Flash tekerheti a terméket. A web ilyen irányú változásából gondolom, hogy az eredetileg alkalmazott órajelkapuzás nem elég hatékony, és ezért dolgozik rajta az NV, hogy a 3D-ből gyorsabban legyen 2D órajel. Ha egy lépcsőt kihagynak, akkor az is óriási spórolás a fogyasztásban, és muszáj valamit tenni, mert egy Radeonon 1 másodperc a várakozás és nem 20. Ha sok lesz a GPU-t gyorsító tartalom az oldalakon, akkor az nagyon gáz. A GeForce még a terhelés megszűnésével is 20 másodpercig van magas fogyasztásra kényszerítve. Ez a hátránya annak, ha bőven 100 MHz alá viszed a legalacsonyabb órajelet. Iszonyatos mérnöki bravúr egyrészt, de borzalmasan nehéz stabil körülményeket teremteni hozzá.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ne pöröljünk egymásra srácok. Ez nem viszi előre a topikot. Pláne nem lesz tőle megoldás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Mini-ITX
- Videós, mozgóképes topik
- Parfüm topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mobilhasználat külföldön
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest