-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rexcor
őstag
-
Klikodesh
senior tag
válasz Crytek #11750 üzenetére
Akkor 5 ev mulva elernenk ujra egy 7970 vagy 680 teljesitmenyet, de jo is lenne a gamereknek...
Aki meg hasznalni is akarja valamire a gepet huzhatna at xeont es operont hasznalni.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Crytek
veterán
válasz Klikodesh #11753 üzenetére
Minden tekintetben jó lenne mert a fejlesztőknek akik alapból nem hajlandóak megfelelően optimalizálni ami érthető is mert csomó féle VGA van ,nem kéne csak arra a pár fajta apura optimalizálni.
Simán jó lenne én várom már ezt a korszakot remélem megvalósul!Next PC Upgrade: 2022
-
ricshard444
veterán
Én sem várom azt a korszakot amikor a dgpu úgymond ki fog halni és az apuk veszik át a helyüket. Hiába korszerűbb megoldás, mégis megkötésnek érzem, mert egyel kevesebb dolog ami egyedivé teheti a gépet. Lassan meg úgyis az APU-k felé terelnek minket így hiába sírunk, elöbb utóbb váltanunk kell
Vannak dolgok...
-
tombar
senior tag
nem biztos h teljesen eltűnnek a dgpu-k. mire odaérünk h tényleg másodlagos szerepet kapjanak, addig kell vagy 5-6 év.
amúgy apu téren is lesz sok szarság a bgak miatt. meg ugye összevissza fogják tiltogatni az 1ségeket h kinyomják a selejt darabokat. inkább az optimalizációkba öljenek egy fokkal több pénzt és akkor jó lesz.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
tombar
senior tag
válasz ricshard444 #11758 üzenetére
öhm. eléggé még a jövő zenéje szerintem. meglátjuk h hogyan rendezi át a piacot a ps4/box720.
az én meglátásom h még mindig drágán adják kategóriától függetlenül.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
TTomax
nagyúr
válasz Crytek #11754 üzenetére
Na ne várd te azt olyan nagyon...értem én,hogy mire gondolsz,csakhogy ez nem így lesz...eddig ha vettél egy bika cpu-t egy jó lappal kb 2-3 generáció vga-t cserélhettél benne... na most meg majd az lesz,hogy dobhatod el a lapot cput évenként...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
fatallerror
addikt
bocs de kicsit on-olok
NVIDIA Working on Second GK110-based GeForce Graphics Card for Summer
don't tell me what i can't do!
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #11762 üzenetére
gondolom júliusra kifogy a big gk110, addigra lesz belőle elég visszamaradott és eladják őket 850ért. igazán nyomhatnának már az árakon.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Mans20
addikt
Maxwell után Volta [link] valaki leírhatná hogy mit írnak róla.
-
Klikodesh
senior tag
válasz Mans20 #11764 üzenetére
Stacked Dram, ezaltal kozelebb kerul a ram a GPUhoz nem kel la relativ lassu buszt hasznalniuk, 1TB/S BW szemben a Titan 300GB/s el.
Nem adtak meg mikorra varhato, hogy kijon, a TSMC-tol fugg.CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
veterán
válasz fatallerror #11766 üzenetére
tisztán látszik h már nem igazán törődnek a desktop vonallal
Ezt miből szűrted le? -
tombar
senior tag
válasz fatallerror #11766 üzenetére
nVnél is az integrálás a cél, a desktopot nem igazán engedhetik el, főleg h nincs konzol partnerük.
[ Szerkesztve ]
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
nagyúr
válasz fatallerror #11766 üzenetére
igen, a Titán kiadása is pont arra utal, hogy nem törődnek a desktop vonallal
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fatallerror
addikt
elég csak megnézni a gpu útiterv diát és a tegra diát. sokkal jobban tudják h mit akarnak a tegra-val mint a gpu vonalon. nincs ebben semmi meglepő, egyértelmű h nekik a tegra a legfontosabb és ezt nem is titkolják.
sokkal többet beszéltek a tegra-ról meg a munkaállomásokról mint azokról amik az otthoni desktop vonalra szánnak....
gpu vonalon dobálóztak néhány számmal, elmélettel meg megmutatták h milyen fasza arcokat lehet renderelni :]lehet h ez fáj nektek de a mobil világ a jövő és a mély integráció. dgpu kifújt ill kifújni látszik, túl sok korlát van és más megoldást kell keresni (integráció) ha fotó realisztikus grafikát szeretnénk
don't tell me what i can't do!
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #11771 üzenetére
az integráció a desktop vonalat is ugyanúgy érinti. viszont régóta nem újdonság a mobil vonal prioritása.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #11773 üzenetére
kint is van
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
nagyúr
válasz fatallerror #11771 üzenetére
nem lehetne kicsit koherensebben? egyszer azt írod, hogy a desktop vonallal nem törődnek, most meg azt, hogy a jövő a mély integráció (ami ugye a desktopon a diszkrét VGA-k utóda - lesz egyszer). akkor most melyiket cáfoljuk meg?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
veterán
válasz fatallerror #11771 üzenetére
elég csak megnézni a gpu útiterv diát és a tegra diát.
Nem tudom mit kellene látni egy kutya a kettő.
sokkal jobban tudják h mit akarnak a tegra-val mint a gpu vonalon.
Persze hogy jobban tudják, a bevált dGPU-kat mint a Kepler lehozzák Tegrába is évekkel később.
egyértelmű h nekik a tegra a legfontosabb és ezt nem is titkolják.
Most a mobil piac az ami még erősen bővül, a PC ezen már túl van réges régen, de a mobil piac is eléri a plafont hamarosan...a mobil világ a jövő és a mély integráció. dgpu kifújt ill kifújni látszik, túl sok korlát van és más megoldást kell keresni (integráció) ha fotó realisztikus grafikát szeretnénk
Az aktuális csúcsgrafika nem akksiról fog menni.
Az aktuális csúcsgrafikához sok tranzisztor kell, sok tranzisztor nagy chipet eredményez, nagy chip magas órajelen sokat fogyaszt, ami sokat fogyaszt hűteni kell rendesen, és akkor ezt tegyük egybe még a procival is... Hát ebből nem lesz csúcsgrafika az biztos... -
Crytek
veterán
Nvidia Techdemo : Ultrarealisztikus arc animáció
Erre mit mondjak. Ha látom játékban oké addig egy nagy 0 mert semmire nem megyünk ezzel!
Next PC Upgrade: 2022
-
fatallerror
addikt
én azt írtam h a dgpu-val nem annyira törődnek már, desktopon már az integrációval törődnek míg a mobil piac most nekik az elsődleges.
én végig a dgpu-król beszéltem dekstop vonalon. semmi ellent mondást nem írtam csak h mely területek milyen prioritásban vannak, nem írtam egyik területre sem h nem törődnek vele egyáltalán#11777) Crytek: nem sokkal jobb ez az arc mint amit a ps meetingen láttunk. és valóban ahogy írod más dolog h megcsinálnak 1 arcot és más dolog ha megcsinálnak ilyen 1 teljes játékot az utolsó porszemig.
azért h ők az izommozgást csak arcon tudják elképzelni az nem bonyolult. arcmimikában az uncharted is van ilyen...
ha az egész test izommozgását mutatták volna meg pl 1 sétáló karakterrel ahogy feszülnek az izmai lépéskor na az már valami lett volna de ilyen arcmodelt tucatjával lehet találni (real time)[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
fatallerror
addikt
tegránál pontosan kivannak jelölve az évszámok míg a gpu-son kbra van (negyedévek is lehetnek azok a bizonytalan részek rajta).
tegránál részletesebben levan írva a koncepció minden évheza tegrában a kepler jobban fog működni vagyis inkább másképp
a desktop azért nem bővül mert nincs (akkora) rá igény míg a mobilpiac szinte határtalan. "mindent mindenhol, azonnal" a mobilpiac "mottója", ebben sokkal több van mint a desktop piacon.
az integráció mindenhol jelent lesz, otthon is, tehát nem kell aksiról mennie.
nem kell nagy chip hozzá, lásd ps4. lényegesen kisebb fogyasztással nagy ereje van. a csúcsgrafikához megfelelő fejlesztőkörnyezet kell nem 300w tdp-s 1000 dolláros vga.ilyen arcot mint amit most mutattak mint már mondtam, megnézheted nem sokkal rosszabbat rendeletek ps4-en és állítom h körülbelül 2-3 év múlva eljutnak odáig h ilyen pofikat fogsz látni konzolon játékban.
hiába raknak rá annyi tranzisztort h brutál nagy chip lesz 500 w-os tdp-vel (mondtam 1 számot) stb, nem ettől fog előrébb jutni a grafika
don't tell me what i can't do!
-
veterán
válasz fatallerror #11779 üzenetére
dGPU-s fejlesztések csúcstechnológia, aminél rengetek váratlan probléma közbe jöhet, míg a Tegránál már a meglévő technológiát gyúrják át mobilra, ott kevesebb ez előre nem látható problémák száma, pontosabban lehet jósolni.
Desktop azért nem bővül, mert már mindenkinek van PC-je aki akart venni, csak ezeket cserélik le újra, mobil frontom még sok meghódítatlan terület van.
Nem tudom mit kellene látnom a PS4-nél, már megjelenése pillanatában nem lesz csúcs, és amire jól ki fogják használni, addigra dupla annyi nyers erő lesz egy dGPU-ban.
Csúcsgrafikához nyers erő is kell. -
Klikodesh
senior tag
válasz fatallerror #11779 üzenetére
Mert a TSMCtol fugg azert nincsenek kitoltve az evszamok.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS4-nél azt kell látni, hogy az a rendszert direkten eléri a fejlesztő. A PC-t API-kon keresztül programozzák, vagyis a hardver csak annyit fog tudni, amit az API tud. Pokoli nagy különbség van a kettő között.
A PS4-nek a hardverét és a képességeit úgy 2-3 évig csak üldözni fogják a PC-k.[link] - hallgasd meg ezt. Elmondja, hogy mik a problémák manapság. Ezeket a PS4 megoldja, a PC nem.
Funkcionálisan kijelenthető, hogy az AMD Kaveri és most már az NVIDIA Parker is képes lesz nagyjából arra, amire a PS4, de a szoftveres réteg így is túl sokat korlátoz majd rajtuk.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
inkább rádhagyom
#11781) Klikodesh: nem tudom én sem miért ilyen ködös az a dia
#11783) Abu85 : amíg mindenkinél jelen lesz a kaveri apu v hasonló az még sok év szóval az api-n felül nyugodtan megemlíthető a pcie késleltetése és a közös memória hiánya. csak én már inkább ráhagyom a fórumtársa
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #11784 üzenetére
Beszéltem már pár fejlesztővel. Elmondásuk szerint az első körben úgy alakítják ki majd a játékokat, hogy a PS4 felépítésének előnyei ne hassanak ki a játékmenetre, így ha úgy alakulna, akkor a PC-s portot képesek lesznek lebutítani. A Nixxes szerint ez ellen az AMD kampányol nagyon és küldözgeti a Kaveri hardvereket mindenkinek, de az a baj, hogy a Kaveri elterjedése nem garantált, így a butítással mindenképp élni kell.
A legjobb persze úgy tervezni a játékot, hogy eleve nem használod ki a PS4 killer képességeit, amelyeket PC-re nem lehet átmenteni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
ezért mondtam h még a kaverival számolni korai
az meg természetes h az exkluzív játékok lesznek a legszebbek (last of us brutálszép, szebb mint a pc-s játékok, akkor gondolhatod ha kiismerik a next gen-t mi lesz ott)
és azért azt tegyük hozzá h se a sony se a ms nem fizeti carmack-ot a véleményéért, szóval ő ért hozzá és nem manipulált a válasza annyira.
ea-t is lenyűgözik a next gen konzolok, ők is 3rd partydon't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #11786 üzenetére
Igazából nem meglepetés, hogy a PS4-ről a fejlesztők ilyen pozitívan nyilatkoznak. A helyzet az, hogy a Sony máshogy állt hozzá a fejlesztéshez. Nem kezdett gondolkodni, hogy mit tudnának csinálni, hanem megkérdezte a fejlesztőket, hogy mit akarnak. Ezt kiadták egy tenderben, hogy xy időre ki tudja megcsinálni. Ennyi. Az MS is ugyanezt csinálta.
Fura kimondani, de ez az első konzolcsomag, amikor a fejlesztők véleménye döntően befolyásolta a hardvert.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Jaj ne már megint az APIzás...
2-3 év lesz mire kb. -ra ki tudják használni a PS4 hardverét a fejlesztők, addigra a Titan teljesítményének a duplája rendelkezésre fog állni, ami kb. 3x annyi nyers erő lesz mint amit a PS4 tud, és a PC már láthatóan előrébb lesz ismét.Carmack folymatosan csak arról tud beszélni, hogy az ő kis enginenének milyen hardver lenne jó, hát majd élvezkedhet a PS4-en, de szerencsére nem az id Tech 5 az egyetlen graf engine amiből választani lehet.
-
nagyúr
please please ne terjesszük már ezt az API-fajgyűlöletet. Te tudod, de a komment olvasóinak nagy része nem tudja, hogy nem az a probléma, hogy API, hanem az, hogy a Direct3D egy irdatlanul vastag API, rettenet mennyiségű kötelező logikával. ami nem mellesleg a fejlesztési idők tekintetében roppant előnyös, de a szabadságfokokat igencsak megnyesi.
amúgy ha a heterogén irány szárnyrakap PC-n is, akkor számítok arra, hogy vele együtt valami Direct3D alternatíva is felbukkan.
@fatalerror: sztem olvasd el még 1x, amit írtál. én elhiszem, hogy nem azt akartad írni, az viszont nehezen cáfolható, hogy azt sikerült.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az API-t akarom én bántani, mert ennek kétségtelen, hogy vannak előnyei is, de nem lehet elmenni amellett, hogy sok dolog PC-n 100-szoros többletterhelést jelent. Egyszerűen erősíthetjük a hardvereket több teraflopssal évenként, de mégis csorog az ember nyála, amikor ránéz egy hat éves hardveren futó Last of Us videóra. A probléma annyira jelentős, hogy az MS is dolgozik azon, hogy alacsonyabb szintű hozzáférést biztosítson a hardverekhez, csak nem olyan egyszerű ezt megoldani.
Az ID Tech 5 komoly előnyben lenne a többiekkel szemben, ha licencelhető lenne, és a Zenimax nem tartaná meg magának a Bethesda játékokra. Carmack nagyon jól látta, hogy hiába nő a hardver teljesítménye, ha ezt kihasználni igen komoly munka lesz a fejlesztés során, ami dollár tízmilliókkal növeli meg a kiadásokat. Az ID Tech 5 egy rendkívül fejlesztőbarát környezet, milliókat lehet megspórolni vele, miközben a tartalom minőségibb bármelyik másik játékban találhatónál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem csak a D3D problémája az OpenGL ugyanúgy vastag API, igen komplex erőforrás-érvényesítéssel. Az API előnye egy dolog, de a hátránya kezd túl nagy lenni.
Nem kell ide igazából heterogén irány. Egyszerűen azt a komplex erőforrás-érvényesítést kellene drasztikusan egyszerűsíteni, amit a mostani grafikus API-k használnak. A hogyan viszont marha jó kérdés. Tényleg csak az egységes virtuális ISA-t tudom elképzelni, abban van ráció, mert a GPU-k fizikai ISA-ja sosem fog megegyezni, de annak azért nincs akadálya, hogy az előttük lévő virtuális ISA közös legyen.
Ezt már Repi is felvezette a SIGGRAPH-on, hogy egyezzenek meg a gyártók, mert lépni kell. Ő a maga részéről csak azt fogja támogatni, amelyik mögé a legtöbb cég beáll. Ez erősen keménykedés, de valószínű, így akarja a vállalatokat megegyezésre kényszeríteni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #11792 üzenetére
most már nem vagy szűz.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #11793 üzenetére
ezt nem értem de mind1 :]
#11790) Abu85 : csak félek ez nem fog kiderülni sose mert lesz vele 1 doom 4 kitudja mikor az is sanszos h nem fog valós képet adni a motorrol
#11795) ricshard444 : én csak a rangjával gúnyolódtam majd visszaszól vmit, mindig beszól nekem, imádom
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
ricshard444
veterán
-
veterán
Sok dolog PC-n 100-szoros többletterhelést jelent.
Ez biztos így van, de ezek a gyakorlatban nem jönnek ki.Last of Us jól néz ki, de semmi extra jó esetben 30FPS és kb. 720p...
2 variácó van jelenleg:
Az AMD és NV költ rengeteg pénz fejlesztésre és a VGA vásárlók fizetik meg a szép játékot (PC),
vagy minden egyes játéknál költenek brutális mennyiségű pénz optimalizációra a fejlesztők, amit a játékot megvásárlók fizetik meg (konzol).Mivel jelenleg mindkét konzol erősen közeledett a PC-hez és nem fordítva, szerintem az optimalizációra fordított költségek csökkentése nagyon fontos szempont volt.
[ Szerkesztve ]
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #11794 üzenetére
pojjén lett volna nem talált, na de mind1 én jót röhögtem
[ Szerkesztve ]
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
ricshard444
veterán
-
veterán
válasz fatallerror #11799 üzenetére
Miben nem vagyok objektív? Last of Us ver majd mindent grafikábanra gondolsz?
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- LEGO klub
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest