-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz MC Pite #88984 üzenetére
H5Ht 1.33 még marad 130-160le verzióval...
De ez valami új motor, mert 3 hengeres 1.2 nem volt eddig.
HR12DDV (furat 75,5mm) néven ami nem azonos a HR12DDT / HRA2 (Renault H5Ft) (furat 72.2mm) elromlós régi fajtával és nem azonos a csak nissanokban használt hasonlóan 3 hengeres miller ciklusos HR12DDR-el sem (furat 78mm)
Nem tudnak normális számozást adni...nincs elég betű szám?
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR12DDV_(Renault_HR12)1.2 Mild Hybrid Advanced 48V 6sebességes manual
1.2 E-Tech Full Hybrid 7 sebességes aut
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Austral#Renault_Espace
https://www.planeterenault.com/1-gamme/8-futures/10541-futurs-moteur-1-2-et-1-5-tce-hybrides-2022-2025/
Gondolom majd lesz az 1.5TCE is
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KR_engine
KH5T Nissan Qashqai, Xtrailban elég...Mondhatnánk bevált a 0.9TCE és az 1.0TCE elképzelés. Nyomatékosabb hatékonyabb, kisebb blokk és súly a 3 henger. De hogy hengerlekapcsolás miért nincs az érthetetlen
Ennyire nehéz megoldani? TSI1.5 vígan megy csendes, takarékos nem elromlós.
EURO6d-re írják, de esélyes hogy a 7-et is teljesíti, csak szoftver vagy 1-2 alkatrész módosítás, csere amit már eleve így terveztek.Valószínűleg utolsó benzin motorok voltak az elektromos váltás előtt. Dízel meg már nem versenyképes fogyasztásban. Nem jelentős a különbség az új hibrides motorokhoz képest 5-6- liter benzin(sőt bizonyos körülmények közt városban 2-3körüli) vs 3,5-4,5 liter dízel. Aki kifizet ekkora kocsit, annak nem a benzin ár fog számítani.
Inkább az a furcsa, hogy miért nem a 1.6etech hybrid, ezek szerint annak kampec lesz, Hiába ment jól, hiába jó a körmös autováltó, sok a fogyasztása. Már látszik, hogy kuriózum lesz.Hát elég zavaros
Kadjar 4,450m -> Austral 4,510m Compact crossover SUV de .. Austral (Rafale)4,600 és Austral (espace) 4,722m
Valamint a kaleos1 4,520-> Kaleos 2 4,672m> 4,600
Eközben Espace 4 4,661m és gand 4,859m espace 5 4,878m
Valószínűleg nem fogy inkább és összevonnak modelleket. és 1 platform csak "long" -
angyalpc2
aktív tag
válasz MaXX81 #89024 üzenetére
Gumicsere téliről nyárira, gumi nyomás?...jóidő? Gyorsabban melegszik a motor..
Egyébként simán lehet a 100-astól is. vagy attól, hogy a MOL másképp adagol...így aaz orosz olaj szankciók esetén máshonan veszi az olajat, kevésbé kénes, nincs ársapka, takony benzi helyett normálisat ad stb
pl tavalynyáron visszatartott benzint hát nem mondanám jónak. és a 480-as 95 benzinnél is erősen érezhető volt a 100-ashoz képest a különbség menet dinamikában motor hangosságban. Szóval bármi elképzelhető[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
válasz angyalpc2 #89054 üzenetére
Ez egész pontosan az 2012-2016 május között gyártott motorok. De a 2016 június 2018 közötti módosítottak se tökéletesek, csak jobbak, kevesebb romlik el.)
100, 115, 120 et 130 ch gyakorlatilag mind
inkább leírom újra: [link]
H5Ft / HRA2DDT 1197/1198 cc, HRA2 (72.2 x 73.1)
https://casse-moteur-renault.weebly.com/cas_litiges_plaintes.html
H5Ft400, 402,403 404, 405 408 410 412 HRA2DDT
[link]
[link] [link] [link]
Az alap problémát feltöltési probléma okozza ha jól értem. Nem elegendő a beszívott levegő mennyisége.. A városi tötymörgés és kigyorsítgatások során a kartergáz elégetése helyett felkapja az olajat, elcsipegeti. + a kartergáz is kokszolódik(minden direkt befecskendezéses motor) Ami lekokszolódik a hengerben a szívótorokban szelepen. Ez is tovább rontva az áramlást. De letapad a gyűrű is. ami további olaj fogyasztást generál
De itt még nem is döglene meg...egyből. Mondjuk ha nem figyel az olaj hiányra akkor is megsül.A kevés fogyasztáshoz alacsony a befecskendezett benzin mennyisége is így nem hűti a hengert, hanem még magasabb hőfokon ég..Autópályás nagy tempónál, folyamatos nagy terhelésnél, viszont a rá kokszolódott olaj korom felizzik. Emiatt a dugattyú a gyűrű a henger túlmelegszik, a dugattyú egyébként is ilyenkorra már letapadt a koromtól. (ami a további olaj fogyasztást növelte) Megfolyik a dugattyú vagy a gyűrű és megsérül a henger fal is.
De szeleptöréses videók esetek is vannak. +a 30ekm- olaj csere csak ront a helyzeten 70-130e km alatt nagy eséllyel megdöglik vagy jelentkeznek a tipikus tünetek.(erős olaj fogyasztás)
A módosítás 2016 előttiekre Szoftver módosítás a szívás befecskendezés vezérlésre valamint 2016 júniustól erősebb króm gyűrűket használnak. [link] De az se kinyírhatatlan. A francai perelők szerint az is a kockázatos..Rob [link] pedig még tud egy csomó dolgot henger repedésekről, vezérlés problémákról láncokról.
De ettől függetlenül nem minden motor döglik meg. Sőt. A jelenség megjelenése függ a használat típusától is... olajtól esetleg a beszállítók anyagminőségétől is. Ami furcsaság, hogy a nissannak valahogy több kocsija ment tönkre. Vagy csak a "japán" kocsit vásárlók érzékenyebbek ezekre, vagy hanyagabbak.
Ezért felvetettek egy plusz hibát is, a kopogás érzékelő hibát, hogy szimplán szarul működik és nem korrigálja a gyújtást és öngyulladásos égés is okozhatja a problémátÁllítólag a 0.9TCE nem ilyen problémás, de nekem kétségeim vannak ezzel, tekintve, hogy kb "csak" 1 henger különbség van. De esélyes, hogy a 0.9-et másképp használják, esetleg a picit másképp van tervezve a szívás olajzás. És mivel nem autópályás erős motor, így finomabban kezelik az emberek és nem jelentkezik ennyire a probléma.
pár video: [link]
[link]
[link]De egyébként teljesen mindegy, ha nyernek is Franciában, az nem ok arra hogy bármelyik másik tagállamban is kártalanítsák az embereket. Egybként jobb országokban német francia a költségeket állja a Renault. Itthon meg...
Nekem mondjuk a legnagyobb bajom, hogy a hírhedtsége, problémája ellenére olyan szinten ki van tartva ezekkel a motorokkal szerelt kocsik ára, mintha egyébként semmi nem sem történt volna. Mintha egy 1.6 szívó 1.6TCE vagy 1.7 2.0 DCI-t vennél. Merthogy én ilyet akarok (akartam) venni olcsón. Ahhoz képest, hogy a nissan japánok tervezték és hogy kaizen szellemében, igen szar lett
A megoldás egyébként egyszerű, LPG, 100-as benzin és a kartergáz kikötése lecsapatása. Rendszeres olajcsere gyertya csere, vezérlésre láncra figyelni cserélni. Szelepre hengerekbe belenézés. Meg hát az új 1.0 1.33TCE ami teljesen át van tervezve és jó is (legalább is még).[ Szerkesztve ]
-
Kronos3000
senior tag
válasz MaXX81 #89056 üzenetére
Amíg a 480-as benzint tankoltam, jobbára a mol-nál, mert ott volt mindig, rendre egy literrel többet evett az autó. Elkezdtem hibákat keresni, nem találtam, jobb híján az alig futott gyertyákat is lecseréltem, semmi változás. Visszajött a normál ár , és ugyan nem mol-nál tankolok, de a fogyasztás is visszaállt a szokott értékre. Mondjuk a mol-t alapból kerülöm az áfor óta.(83-ban megsült egy jawa motorom, a jó keveréktől)
Wasabi...
-
K Norbi
addikt
Sziasztok!
Renault Clio III
2009
D4FH784
1.2T
155000kmCheck lámpa világít
Ezt a hibakódot dobta P0420
De ritkán dobja be.
Szerintetek? -
salieri.
őstag
Sziasztok,2011 és Thaliarol mi a véleményetek,1.2 75 Lovas motor.Karosszeria ennek sem korrodal? vannak tipushibak? Mit kell jobban megnézni vásárlásnál? köszi.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz salieri. #89067 üzenetére
Belseje Clio 2, ha nem volt törött, ez sem rozsdál, de szerintem az 1.2-es motor elég csirke, max városi cirkálónak jó. 1.4 16V-vel viszont nagyon keveset vettek meg, ritka.
Típushibák meg csak a szokásos Clio-Thalia: hátsó rugók, fűtőradiátor, kontakthibák, hervadt motortartó bakok.....stb. Kb. semmi új, amit még nem tudnál[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
salieri.
őstag
válasz LamerGyuri #89068 üzenetére
Hali, magyarul semmit nem újítottak az egyes thaliahoz képest?Sajnos nincs 1.4 és motorral, városi használatra, valamint Max 50 km es körzetre kell.
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #89058 üzenetére
Wow!
Ugye a Hilti szalag megmaradt!?Közben sikerült (?) kicserélni az összes tárcsát és betétet.
Apa T60 híján volt egy 2 órás pihi, aztán sógor kisegített, emiatt 2x szedtem szét és raktam össze a hátulját
Nyergen a csúszkának van vagy 4-5mm játéka, meddig húzható a cseréje?
Kicsit érdekesen kezdi a hátsó fék, pedig sok várakozással - - a hűlés miatt - előre/hátra meg lett vasalva.
[kép]Másik a jobb hátsó csonk. Ebben a formában nekem ferdének tűnik
[kép]
[kép]
túloldalon nem láttam ilyennek.
[kép]Kézifék visszahúzó rugó mindkettő hiányzott...no komment.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz LamerGyuri #89070 üzenetére
Azt gondoltam valamint fejlesztettek is,ennek fényében nem sokkal ér többet,mint az 1 -es.
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #89065 üzenetére
A szelepidőzítéshez.
Tdc-ről indulsz és meghatározott főtengely fordulatonként kell állítani az 1-3k/2-4k/1-3s/2-4s dugatyúpárok szelepeit.Renault power
-
zeon.hu
nagyúr
SOS!
Asszonykám vidéken van, lehalt az akksi.
Hogyan lehet betolni az autót?
Ugye a szokásos indítás kuplung és fék egyszerre nyomni, majd a gomb, de betolni így nyilván nem lehet.
Grand Scenic, 1.6 benzin.[ Szerkesztve ]
#?*@&!
-
Dyno
veterán
válasz angyalpc2 #89055 üzenetére
0.9 TCE-vel nem azért kevesebb a probléma, mert az nem közvetlen befecskendezéses?
Ami furcsaság, hogy a nissannak valahogy több kocsija ment tönkre. Vagy csak a "japán" kocsit vásárlók érzékenyebbek ezekre, vagy hanyagabbak.
Vagy gondolják az nem megy tönkre, szervizeltetni se kell és akkor így születnek az olajat okádó Toyoták......[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
Ez mitől lehet? Miután szétugrott, szétkaptam és megpróbáltam visszatenni, de meglepve tapasztaltam, hogy ez biza' kinyúút
Mk2 Mégane Össze sem raktam, mert annyi por van itt, hogy nyávog, legalább ki lesz takarítva rendesen[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
plömplöm
őstag
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
szebe
őstag
Sziasztok,
Megane mk3 (ph2?)
Jól veszem ki, hogy a parkradar csak abban az esetben jelenít meg vizuálisan is a navi kijezőn, ha ez rendelve volt a kocsiba, egyéb esetben pedig marad a csipogás?
Manualokat végigtúrtam, semmi konkrétat nem találtam rá."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
zeon.hu
nagyúr
Grand Scenic, 2005, 1.6 benzin.
Akksi kéne bele valószínűleg, mi a minimum teljesítmény?#?*@&!
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Már jó ideje autókat nézegetek, de nem sikerül döntenem.
Most látókörömbe került egy Laguna is. 2008-as évjárat 2.0t benzines motorral, automata váltóval. A motorkód F4RJ8.Íme a hirdetés. Mennyire kell félni ettől a kombinációtól?
köszönettel,
Dani -
Predator2
addikt
válasz diablo1984 #89050 üzenetére
Nem tudom. Nem voltam ott amikor ellenőrizték az autót.
De szerintem nem fog.>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz angyalpc2 #89052 üzenetére
Köszönöm a választm megkérdezem tőle, hogy azóta nem változott a véleménye.
Rob210
Szerinted Clio2 esetében meg szabad venni az utángyártott motortartó bakot/bakokat? Ha igen milyen márkát? Vagy csak a gyárit?
Kopog a jobb eleje az autónak, de csak nagyobb kátyú esetén, ami ebben a szerencsétlen országban elég gyakori. A futóművet átnézték, még rázópadon is volt, de mindent rendben találtak. Most egy másik szaki felvetette, hogy szerinte (már ha a futómű tényleg rendben van) akkor a motortartó bak lehet a ludas. De az 3-4 éve már cserélve volt, és én nem sokat használom az autót.
THX>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
hdanesz
senior tag
válasz files32 #89093 üzenetére
Nem tudom mennyire lehet hinni a katalógusadatoknak, de nekem gyanús, hogy ez nem Initiale felszereltség. Emlékeim szerint az újabb Renault-kon mindig van felirat is valahol....csomagtérajtón...oldalt bárhol.
Illetve ebben nincs navigáció és az első-hátsó parkolóradar is hiányzik. Pontosabban hátul van, de az utólag lett beszerelve.
Egy próbát végülis megér. A hirdetés szövegében látható: 'csak komoly érdeklődők jelentkezzenek' már előre sejtteti, hogy alku nem sok lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Jövedelem
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Vírusirtó topic
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs