Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bitrograde

    senior tag

    válasz -Skylake- #99819 üzenetére

    Szerintem arra vonatkozott a kérdéses mondat, hogy a késztermék a piacon többként jelenik meg, mint összelegózott alkatrészcsomag, s az ár kalkulálásakor ezt éppúgy figyelembe veszik, mint például a piaci pozíciót. (Miért kell az SE meg az LE, meg a KI kiadás, pl. Miért nem lehet eleve olyanra készíteni? Miért kerül annyival többe? Mit ad/jelez a különbség?) A piacnak van egy nem feltétlenül materiális alapokra visszvezethető logikája is.

    Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.

  • -NoVa-

    addikt

    válasz -Skylake- #99819 üzenetére

    Pont az autónál semmi helye racionalitásnak, teljesen érzelmi vásárlás, különben lenne háromféle autómodell, ötféle színben. Lehet, hogy katalógusszámok alapján a BMW M3 és az Alfa Giulia GTA közel ugyanaz, mégis teljesen más karakter veszi a kettőt. Aztán kinek melyik az előnyösebb adat? 0-100? Vagy hogy melyik tud békés tranziensekkel finoman, rángatások és hirtelen ugrások nélkül vonulni akkor, amikor nem kell üvöltve menni? Mert az semmilyen mérésben nem szerepel, és semmilyen számon nem látszik előre, csak a végállapotokat rakják katalógusba.
    És hiába marad le minden számadatban, azért egy patikaállapotú fél évszázados Alfa Romeo GTA Junior Autodelta Corsa magában jóval több pénzért cserél gazdát, mint egy M3 és egy GTA együtt. Drágább, mint amit tud? Apró 1300-as motorja van, meg lelke, történelme, hangulata, aztán összegszerűsödött.

    Audióban sem ugyanazt éli meg az ember minden zenével mindig a legjobbnak. végtelenül szubjektív. Eleve más fülformával, más fejformával és más komfortigényekkel nincs univerzális befutó. Attól még vannak általánosan jobb és sokkal jobb dolgok, abban nincs vita, csak teljes egyetértés nem lesz soha semmiben, amiben van humán faktor. És nem feltétlenül hülye az, aki mást preferál, csak más a nézőpontja.

  • lapalapa

    senior tag

    válasz -Skylake- #99819 üzenetére

    Idézet innen
    "Árképzési módszerek
    Az árképzési módszerek két csoportját különböztethetjük meg. A költség alapú árképzés
    módszerei a vállalati kiadásokból indulnak ki. Míg a piaci alapú árképzés módszerei a piac
    többi szereplőjének magatartásából indul ki.

    Költségalapú árképzés módszerei:
    Haszonkulcs elve
    Tervezett hozam elve

    Piaci alapú árképzés módszerei:
    Elismert érték elve szerinti árképzés. Elismert érték az az érték, amennyiért a fogyasztó
    elismeri a terméket, vagyis amennyiért hajlandó megvenni."


    Szerintem nép hifiben a nagy cégek a költség alapút használják,
    a minőségi hifiben, ahol a hangért fizetsz, ott meg a piaci alapú árképzés megy. (milyen árszínvonalú hangot állítottam elő).

    Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..

Új hozzászólás Aktív témák