Új hozzászólás Aktív témák

  • niof

    addikt

    válasz -NoVa- #98608 üzenetére

    Ki kell, hogy ábrándítsalak, több szoftverben is használok különböző spektrumanalizátorokat. Vannak ingyenes és licencelt pluginjeim is Reaper-ben, nem is egy. Plusz a legtöbb EQ plugin eleve úgy működik, hogy egy frekvenciagörbén vizuálisan nyomon tudod követni a változtatásokat, amiket végrehajtasz. Az, amit te mondasz, hogy egy megszólaló hangnak esetleg van egy 12-24dB/oktáv (vagy nagyobb) meredekséggel eső összetevője az alatt a frekvencia alatt, ahol ténylegesen megszólal, az nem egyenlő azzal, mintha lenne ott egy ténylegesen megszólaló hang. Pl. a fent említett orgona 16Hz-es sípja. (Úgy tudom, ez sincs meg minden orgonánál, csak néhánynál.)
    De itt van 3 példa, mindhárom felvétel újrakevert, extrém mélykiemeléssel, direkt autóhifi szub tesztelésre készült.
    Walking In The Air

    Madonna - Frozen

    Opus Dei

    A 3., az Opus Dei nevezetű track-nek vannak 1-3Hz-es összetevői is. (Igazi szub gyilkos) ;]
    De nézzünk egy akusztikus felvételt, ugyanilyen felbontással:
    Andrea Zonn - Better Be Home Soon

    Ha egy fejhallgatónál ezt úgy akarod élvezni, ahogy a felvételen van, akkor a fejhallgatónál (is) a linearitásra kell törekedni, mert (nyilván) akkor fogja azt a tartományt is helyesen közölni, nem pedig úgy, ha arra a komponensre ráemelsz! Az egy hamis eredményt fog adni, olyan "testességet" ad vissza, ami nincs a felvételen. Persze ha az adott fejhallgatónak annyira pocsék a mélytartománya, hogy ekkora emeléssel lehet csak korrigálni, az megint más téma. Ez esetben inkább keresnék valami olyan fejest, amire nem kell ekkora EQ-t alkalmazni, hogy meglegyen az alsó oktáv is. De persze mindenkinek szíve joga, hogy hogyan használja, csak beszélgetünk... ;)

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

Új hozzászólás Aktív témák