- Xbox Series X|S
- Alkoholista nevelde
- Starfield
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #8699 üzenetére
Nem tudom mit értesz az alatt, hogy létjogosultsága van. Bizonyára van létjogosultsága, sok mndennek volt már létjogosultsága az emberi történelemben, de attól még a virtuális sokpontegy marketing, mókusvakítás, blablabla... Főleg ebben a topikban.
Hasonlóan, mint annak idején a virtuális Dolby Sorround volt, akkortájt még éppen csak megjelenőfélben voltak a valódi sorround hangú DVD-k, és a régebbi, sztereó hangú filmekből próbáltak sorround hatást kicsiholni a virtuális Dolby Sorround-del. Marketing, mókusvakítás...
De nem azért válaszoltam, hogy az álláspontomat sulykoljam, hanem mert nem tudom mit gondolsz azon fogalom alá, hogy van létjogosultsága. Nyilván azt mondod, hogy a virtuális sokpontegy is meg tudja valósítani (szoftveresen, pszchoakusztikailag...) a valós sokpontegy térhatás illúzióját. Én pedig azt mondom, hogy megközelíteni se tudja, legalábbis nem vagy alig-alig jobban, mint amikor a kétcsatornás sztereót többhangszórós rendszeren játszuk le, bármiféle virtuális sokpontegy nélkül, illetve amennyiben mégis más a virtuális sokpontegy, az marketing, mókusvakítás... Legalábbis én így fogom fel, úgyhogy ebben nézetkülönbözni fogunk.[ Szerkesztve ]
-
Deadzone41
őstag
válasz #71562240 #8701 üzenetére
játékoknál nagyon meg tudja dobni az élményt a pontos térhallás, és nem utolsó sorban multis játékoknál nagy előny is. gondolom a beyer féle fejkövetős cucc már filmre se lehet szar.
az amcsi hadsereg is be lett mókusvakítva, hogy a vadászpilóták virtuális térhangzású füles rendszert használnak?[ Szerkesztve ]
-
guppy
őstag
válasz bajnokpityu #8700 üzenetére
igen, ezért írtam úgy h azonos generációból, amit ott hallottunk 2 db sztem ugyan úgy szolt, nekem nem tűnt fel h máshogy szólt vna
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #8702 üzenetére
Én pontosan azt állítom, hogy a virtuális sokpontegy nem dobja meg jobban a pontos térhallást, mint ha a "sima" sztereót annyi hangszóróval használod, amennyit a virtuális sokpontegyhez használsz.
Igen, véleményem szerint az amerikai hadsereg vadászpilótái (és az ottani anyagbszerzők) is be lettek mókusvakítva, ami egyébként egyáltalán nem meglepő, hiszen az amerikai hadsereg, és az arra való hivatkozás a korrupt marketing-mókusvakítás egyik legeklatánsabb, "világbajnok" terepe, számos közröhejt kiváltó eseménnyel az utóbbi ötven évben - amellett, hogy persze valódi élvonalbeli fejlesztések is történnek ott, de ez nem az - legalábbis az én felfogásom szerint.
-
Epf
tag
válasz Deadzone41 #8702 üzenetére
Játékoknál a jó sztereó rendszer is teljes térhallást ad.
(Hátránya hogy multiban folyamatosan lecsalóznak ) -
Deadzone41
őstag
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #8706 üzenetére
Lényegében ugyanúgy, ahogy a virtuális sokpontegy jel esetén, ami ebből a szempontból (akár pszichoakusztikailag is) ugyanolyan "mezei sztereó".
-
GabeeeS
csendes tag
Kicsit meditáltam a kérdésen, és a következőkre jutottam:
1. Amire itt azt mondjátok, hogy túl sok a mély, kevés a közép, az azért egy kiváló fejhallgató lehet, csak nem tökéletes, jól gondolom?
2. Használt AD900: nem rizikós használt fejhallgatót venni, 0 nap garanciával? Mi baja szokott lenni ezeknek?
3. Elvárások a meglepetés fejhallgatóval szemben: nyitott, kényelmes, circumaural, otthoni használat, zenehallgatás (QUEEN, ABBA, régebbi rock, pop, némi 90-es évek disco , max. 50.000,- Ft, vezetékes, mikrofon nélküli, főként semleges hangzás, ha valamely tartomány mégis hangsúlyosabb, nem baj, csak ne nyomjon el mást.
DT 770 pro zárt, Shure SRH840 zárt, ath-ad500 külföldi teszteken nincsenek oda érte, számít ez?
A sennheiser hd-558 azért egy jó fejhallgató szerintetek, csak drágálljátok a tudásához képest?
Sennheiser hd-598 jobb lenne?
AKG K 240 MKII 15 to 25,000 Hz ezt lehet hallani, hogy nem 5-38,000 Hz, számít ez? Illetve kényelmes-e?Másik, hogy iMAC-jén csak füles kimenet van, abba dughatná, később kaphat esetleg egy FiiO E17-et, ezt össze lehet kötni fejesekkel úgy, hogy csak a fülhallgató kimenetre rá az erősítőt, annak a kimenetére meg a fejest? Mert telepíteni OSX-re nem lehet szerintem...
Köszi!
-
Deadzone41
őstag
ez azért van, mert a játékokban már van általában valami headphone hang opció, ami gyakorlatilag ugyan ez.
(#8707) kammerer: na haladunk. tegyük fel van játékban egy helikopter, ami köröz feletted. ez a háttérben úgy néz ki leegyszerűsítve, hogy felvesznek egy mono helikopter zajt, majd ezt kéne valahogy játékban a szoftver segítségével elhelyezni térben. ha simán beállítod sztereóra a játékot, az fog történni, hogy az előtted és a mögötted szóló hangok pontosan ugyan olyanok lesznek. ezen kívül, ha mondjuk pontosan 90 fokra balra lesz tőled a helikopáter, csak a bal oldal fog szólni, a jobb egyáltalán nem. ezért kell valami algoritmus, ami úgy keveri le a jelet sztereóra, hogy játszik a fázissal, eq-val, sztereó áthallással, hogy kialakuljon a térérzet egy fejhallgatóban.
[ Szerkesztve ]
-
Deadzone41
őstag
válasz GabeeeS #8708 üzenetére
1: ízlés kérdése
2: egy fejhallgató 20 év múlva is fejhallgató marad, ha vigyáznak rá. nekem ad1000-em van, ami mechanikailag gyakorlatilag ugyan az a konstrukció mint az ad900, szerintem nem szenved semmi olyan építési kehében, mitől tönkre menne idővel. gondolom fizik használt példányáról van szó, ha a legutóbbi fejes talin az volt ott, akkor hallottam is, nincs vele semmi baj, szuper fejes. fizik meg ismert aktív fórumtag itt, nincs rizikód vele.
szerintem megy mac-en is.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #8709 üzenetére
Nem haladunk. Ismerem én, hogy milyen módszerekkel dolgozik a "virtuális sokpontegy", természetesen nem mondtál semmi újat, mindezek alapján mondom én, hogy ugyanott vagyunk mint eddig, a kétcsatornás "virtuális sokpontegy" mókusvakítás, semmi "valóságos" dologban nem különbözik a jele a "mezei sztereótól". Azonos lejátszási körülményeket tekintve (jobb és balhangszórós, kétcsatornás fejhallgató) a térhatás lényegében ugyanaz, a helikopter lényegében ugyanannyira fog vagy nem fog körözni a fejed körül két hangszóróval hallgatva, hiába vetsz be bármiféle pszichoakusztikai trükköt, miközben a trükközés természetesen drasztikusan rontja a hangminőséget, ami persze ilyenkor mellékes körülmény. Sok hangszóróval hallgatva éppenséggel egy fokkal kevésbé mókusvakításos eredményű az időzítéses-fáziseltolásos-frekvenciabontásos trükközés, akkor is lényegében ugyanaz lesz a végeredmény a "mezei sztereót" és a "virtuális sokpontegyet" összehasonlítva, amíg kétcsatornás a lejátszás.
Szerintem már régen túlbeszéltük, te úgyis a te gondolatrendszeredben mozogsz, én pedig az enyémben. Valószínűleg ezügyben nem fogunk tudni közös nevezőre jutni, mert másképp, más megközelítésben látjuk az egészet, már eleve a világot is más megközelítésben szemléljük. -
Epf
tag
válasz Deadzone41 #8709 üzenetére
Kipróbáltam a headphone opciót.
A minőséget kapásból agyonvágta, plusz teret nekem nem adott.
Sokkal többet számít az apró zörejek észlelése ami egy rossz rendszeren nem jönne át. -
#71562240
törölt tag
válasz GabeeeS #8708 üzenetére
Nincs tökéletes, mindegyikben valami túl sok, túl kevés, és ráadásul széles határok között szubjektív, hogy kinek mi a sok, mi a kevés. Ergo, még abban is ritka a közmegegyezés, hogy a különféle fejhallgatóknak mik az erényeik, hibáik. És igen, mindent az árához képest kell nézni.
A számozott pontok utáni, konkrét típusokkal kapcsolatos kérdéseidet nem igazán lehet kezelni, mert másképp működik az egész, illetve azt helyesen következtetted, hogy a HD558-at a többség drágállja, és persze hogy jobb fejhallgató a HD598, kérdés, hogy annyival jobb-e, mint amennyivel drágább, erre megintcsak szubjektív válaszokat kaphatsz, vagyis a korábbi ajánlatok függvényében mégiscsak neked kellene hallgatóznod a döntéshez, hátha nem vagy annyira botfülő, mint ahogy állítod magadról, és hátha a gyakorlatszerzés közelebb visz ahhoz, hogy végül a legoptimálisabbat találd meg a kedvesed számára (de legalábbis a magad számára) az ajánlataink közül. És igen, az AKG K240 eklg kényelmes fejhallgató, ellenben a fejhallgatók dobozára ráírt frekvenciaadatok nem jelentenek semmit, mert semmi közük a valósághoz, nézegesd a független méréseiket, azok valamivel több támpontot nyújtanak a várható hangról, de azok is csak előzetes, valószínűségi támpontot.
Hiába teszed fel újra és újra ugyanazokat a kérdéseket átfogalmazva, mert általában nincsenek abszolút válaszok, csak utak közötti választási lehetőségek, és csak az tud választani, aki hallgatja. Mi azt tudjuk megmondani, és ezt már meg is mondtuk, hogy mely fejhallgatók tartoznak az árkategóriában a jobbak közé, és ezek körülbelül hogyan szólnak. Ezentúl nincs megoldás, csak a kompromisszumok közti döntés van, amit nem fogunk tudni helyetted meghozni, bár én erre is tettem kísérletet korábban.
Ezeket a szempontokat el kéne végre fogadnod (úgymond szembe kellene nézned velük), hogy juthass ötről hatra.[ Szerkesztve ]
-
Deadzone41
őstag
válasz #71562240 #8711 üzenetére
ha értenéd és átlátnád az egészet, nem írnál hülyeségeket.
az előbbi példát ismételve: szerinted mi valóságosabb? ha bal oldat szól valami, akkor csak a bal fülemben hallom, vagy a másik fülemben is hallom, csak halkabban, más fázisban, stb.
képzeld el a műfejjel felvett binaural felvételeket, ezeket próbálják utánozni az ilyen algoritmusok, persze nem tökéletesen, ezt aláírom. fejlődnie kell a technológiának, de ettől függetlenül nem kérdőjelezhető meg a létjogosultsága, főleg nem a jövőt nézve.
Epf: ez így kevés. hol próbáltál ki milyen hedfón opciót? az hogy az az algoritmus szar, kizárja, hogy lehet valami jó is?
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #8714 üzenetére
Ez kezd elvadulni, nem csak a minősítgetés miatt, hanem mert eddig a virtuális sokpontegy igazságáról volt szó, most meg már a sztereó és álsztereó keverési módszerekre tértél át úgy, mintha annak lenne valami köze a témánkhoz, pedig nincs.
Hogy mi a valóságosabb, azt a megjeleníteni kívánt eredeti történésre való hasonlóság dönti el, de a helikopter körözését a "virtuális sokpontegy" által használt módszerekkel kétcsatornás sztereón megjeleníteni továbbra is mókusvakítás, amellett hogy drasztikusan rontja a hangminőséget - ami persze mellékes szempont az adott felhasználásban.És bár nem a tárgyalt témánkhoz tartozik, de megjegyzem (ugyebár mégiscsak zenei fejhallgatók topikja volnánk), hogy az álsztereó technika megjelenése (és elterjedése) már önmagában felháborító és drámaian szomorú fejlemény a hangminőségre nézve.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Deadzone41 #8714 üzenetére
A sokpontegy semmit sem segít. A példában a fejed felett köröző helikoptert azért hallod minden esetben térben, mert nem egy helyen állsz. Ha mozogsz, változtatod a helyed, irányod, az agy azonnal térben le tudja képezni a hangforrást. Sztereó és akármilyen másik nem mono megvalósítás esetén egyaránt (tehát még előlről szóló hangsugárzók esetén is). Ezek a virtuális megoldások csak rontják a hangminőséget, és ezért a térérzékelési képességet is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
vodkaboy22
addikt
Ezzel én is egyetértek. És van ismerösöm aki yammmcsi pilota (Apám mig21 pilóta volt.) F18-on repült 7 évet aztán most C17-en majd megkérdem van-e ilyen de mivel ültem a C17 pilota fülkéjében és láttam mi van a fejükön nem hiszem, hogy az a radion kivül másra alkalmas legyen... De igen valamire a kinti zaj minél jobb elnyomására.
Dolby sokpontzero pedig nem adja vissza a valóságot. Gondolj bele ha valamit 2 mikronoffal vettek fel és stereoban adnak vissza fülesből az miért nem képezné le a valóságot? Miért kell még erre ráerőszakolni bármi algoritmust is? (Nem kell mer a fülünk is csak 2 precíz mikrofon közte egy akusztikailag minimális rezonáns kitöltéssel, ennél jobban számunkra nem kell jobb mert nincs 3 fülünk...) Amit meg nem stereoban így vesznek fel azt szerinted egy buta algoritmussal kitudják manipulálni? Tudok programozni hardverközeli és magas szintű nyelveken is és kb egy profi algoritmus is csupán olyan ebben az esetben mintha 1 arcképet szeretnél faragni egy kicsi kockalapra körfűrésszel.. És mivel dolby papa surround headphone hd-ja ezt az élményt adja vissza szerintem igazam van. Ismétlem szerintem
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
dudika10
veterán
Kíváncsi vagyok, hogy állítható elő bármely supermarionál bonyolultabb játék hangja "virtuális sokpontegy" technológia nélkül.
(#8717) vodkaboy22: mert mondjuk a fejhallgató egyik oldalát a másik oldalon lévő füleddel nem hallod?
Tudod, ha jön feléd egy autó, ami el akar ütni, azt előbb meghallod a bal füleddel ha bal oldalról jön, majd picit később meghallod a bal füleddel is.
A füleid közt van 20 centi távolság, a fejed csillapít ... ... ... .
Na most képzelj el egy hangfelvételt.Szeretem, hogy mindig sikerül megcáfolni a fizikát.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
vodkaboy22
addikt
válasz dudika10 #8718 üzenetére
Erről beszélek ha valamit ehhez mérten vesznek fel (Van ilyen mikrofon mérőfej ami 2 miki+ közte egy ballisztikus zselé fej (akkusztikailag hasonló mint az emberi fej)), de ha nem így vesznek fel akkor utána egy rossz felvételt mondjuk hangokból összedobált felvételt algoritmusokkal értelmes szintre hozni... Hát azt még nem tudjuk!
De látom péntek délután már nehezen lehet felfogni mit írok.De a normális 5.1 mozi felvételekhez is min 3 stereo mikit használnak és abból tudnak true 5.1-es lemezt csinálni. Na most stereoban vagy még rosszabb sok egymástól független velvétel összevágásából 5.1-et csinálni ne viccelj... Szerinted a játékokban mit csinálnak? Minden puffogtatás egy-egy külön hangfile amit a program meghatározott időben elindít akár egyszerre többet is na most ebből 5.1-et csinálni normálisan? Persze, majd ha mindenki zsebében 50TFLOPS számolás lesz és az algoritmus fejlesztést valami baromi nagy lökés éri!
[ Szerkesztve ]
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
dudika10
veterán
válasz vodkaboy22 #8719 üzenetére
Na akkor most vegyél fel nekem ezzel légyszíves egy filmet, esetleg készítsd el ezzel egy játék hangját.
(És ha már itt tartunk, hallgass meg egy műfejes felvételt hangfalon.)
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
vodkaboy22
addikt
-
vodkaboy22
addikt
válasz dudika10 #8720 üzenetére
És még valami studióban konvertálá kész 5.1re konvertált anyaggá nem egyenlő !!!! az otthon stereo anyag felkonvertálása 5.1-re kategóriával.... Az egyiknél sokszor 64magos xenon rendszerek hasalnak meg pár órára a másiknál meg egy kis vacak hangkari azzal a kevéske ALU egységével + codec kiokosítja neked azt az 5.1-et ... Na ne máá...
[ Szerkesztve ]
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
dudika10
veterán
válasz vodkaboy22 #8721 üzenetére
Linkelj már egyet kérlek. Amit eddig hallgattam, az hangfalon "picit mást mutatott", mint amit a fejhallgató után várna az ember.
És nem az jutott eszembe eddig, hogy de jó a stúdiós munka, hanem az, hogy ki cseszte így el a teret.[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
titán
válasz vodkaboy22 #8722 üzenetére
Nem készülnek műfejes felvételek. Sehol. Semmilyen valóban használt mikrofonozási technológiánál nem cél, hogy fülesen jól szóljon. A műfej ismeretlen egzotikum.
A sokpontegyes hangzást is teljesen máshogy készítik, három mikrofonnal nem lehet ilyet csinálni. Csak zűrzavar lenne belőle.
Szépen bemikrofonoznak mindent, és keveréskor kialakítják a hangzást. Ugyanúgy működik, mint sztereóval.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
szakibá...
senior tag
A 80-as években a Magyar Rádióban készült 6 műfejes hangjáték. Nemrég én is linkeltem egy amerikait (The Mist). Kb. 30 éve a Stax a saját műfejes lemezeivel demózta a fejhallgatóit (AudioStax). Egy ilyennek a felvételénél én is ott voltam a Kongresszusi Központban, amikor az még új volt, Neumann műfejet használtak. Nemrég Chesky is kiadott egy ütőhangszeres lemezt tisztán műfejes felvétellel. Hamarjában ennyi jut eszembe. Én csak remélem, hogy egyszer feléled ez a technika.
Az EGYENLŐRE nem egyenlő azzal, hogy EGYELŐRE. Még nem!
-
vodkaboy22
addikt
válasz szakibá... #8727 üzenetére
STAX-ról tudtam többiről nem de van még több is Én pl jazz számokat hallottam ilyen felvételről.
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
Bodz
nagyúr
Megérkezett a Dudika Audio PBR (Pure Black Reference) nevű hájend Hifiman kábele.
[ Szerkesztve ]
-
Deadzone41
őstag
válasz #71562240 #8715 üzenetére
nem tértem át semmire, pontosan van hozzá köze, attól még hogy ez nem álsztereó, hanem álsokpontegy.
ugyan miért lenne mókusvakítás, mikor két füled van?
az nem ront a hangminőségen, hogy a közelmikrofonozot hangszert bekeveri sztereó térbe a hangmérnök? érdekes az senkit nem háborít fel. elhiszem én, hogy bakelit, meg magnókazetta, meg bezzeg 60-as évek, de itt most nem zenehallgatásról van szó, ahol minden részlet számít, fogadd el, hogy az élethűbb térleképzés előrébb kerülhet a szempontok között filmeknél, játékoknál.
(#8716) schawo: ha mozdulatlan a fejem, akkor is hallom, hogy mögöttem nyitják ki az ajtót pl, az akkor hogy lehetséges? tudom én hogy segít a pozicionálásban a fejünk mozgása, de a dolog nem ezen alapszik.
(#8719) vodkaboy22: "Na most stereoban vagy még rosszabb sok egymástól független velvétel összevágásából 5.1-et csinálni ne viccelj... Szerinted a játékokban mit csinálnak? Minden puffogtatás egy-egy külön hangfile amit a program meghatározott időben elindít akár egyszerre többet is na most ebből 5.1-et csinálni normálisan? Persze, majd ha mindenki zsebében 50TFLOPS számolás lesz és az algoritmus fejlesztést valami baromi nagy lökés éri!"
szerinted egy olyan játékban, ahol véletlenszerű események történnek, hogy a manóba lehetne máshogy megoldani a dolgot? képzelj el egy Battlefield-et pl.
[ Szerkesztve ]
-
vodkaboy22
addikt
válasz Deadzone41 #8731 üzenetére
Nem mondtam, hogy máshogy kellene megoldani, csupán azt mondtam, hogy a jelenlegi kezdetleges algoritmusok és kis számítás teljesítmény nem teszi lehetővé, hogy jó legyen (bár nem tudom mekkora számítási teljesítmény kellene és milyen algoritmus azt tudom, hogy ami most van az kb olyan mintha 1 fadeszkára azt mondanánk, hogy 787-es szárnyforma... ) Hogy értelmes szint legyen az nem tudom mikor lesz és hogyan de ez nem az... és a játékokban nagyon jól megy ennek a marketingbullshitje
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
Deadzone41
őstag
válasz vodkaboy22 #8732 üzenetére
ne viccelj, nézz meg egy bf3-at, olyan hangok vannak benn bepisilsz. [link]
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #8731 üzenetére
"...fogadd el, hogy az élethűbb térleképzés előrébb kerülhet a szempontok között filmeknél, játékoknál." Mi van ezen elfogadnivaló? Ez a helyzet, és kész. Ez olyan, mintha felhívnád a figyelmemet, hogy fogadjam el, hogy a fű zöld, az ég kék. Ráadásul nem függ össze a témánkkal, ami részemről éppen arról szólt, hogy a "virtuális sokpontegy" nem valósítja meg azt a bizonyos "élethűbb térleképzést", amire hivatkozol, hanem csak mókusvakítás (és mellesleg rontja a hangminőséget, de ez most mindegy). Ebben nem értünk egyet, és a jelek szerint ez nyilván így marad.
[ Szerkesztve ]
-
vodkaboy22
addikt
válasz Deadzone41 #8733 üzenetére
Mért hiszi mindenki, hogy youtube-ot linkelve jó minőséget linkelnek ?
Elhiszem, hogy jó hangok vannak a modern játékokban nem azt mondtam, hogy nem de a nagy 5.1-es marketingbullshit-től, nagyon távol van! Játszottam ismerősnél komoly házimozi rendszeren ps3-mal + 7.1-el hát jött a dirdur piffpuff, de semmiköze nem volt ahhoz a hangtér élményhez amikor lemegyek ismerösökkel paintball-ozni valahova Ott tényleg hallom ha hátul csoszognak na ettől távol van bármilyen modern rendszer is pedig ez az a marketingbullshit amit lenyomnak a torkunkon és aki el is hiszi, hogy így van na az aztán nagyon ritkán mozdul ki a szobából ha egyáltalán kimozdul és fingja nincs milyen a valós zene valós játék (pl paintball) vagy egyáltalán a valós hangokVillamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
baluka26
veterán
válasz Deadzone41 #8733 üzenetére
Es mi koze bf3-nak virtualis terhangos fulesekhez?
Bf-ben nincs hagyomanyos ertelemben vett felvetel..They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
dudika10
veterán
válasz vodkaboy22 #8735 üzenetére
És hol volt erről szó?
Arról volt szó, hogy a teret lehet imitálni.
Láthatod magad is, csak meg kell nyitni egy modern játékot.
Persze vannak, akik szerint ez bullshit, és a 20 évvel ezelőtti játékok, ahol tényleg csak sztereo jel volt és semmi több, sokkal jobb teret produkáltak, mert a túl sok szoftver rontja a hangminőséget és így csökken a térérzékelés.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Salalalaaa
csendes tag
sziasztok.
Azon gondolkozom, hogy fejhallgatót vásárlok. Egy pár napja már nézegetem a kínálatot. AKG K450-en vagy Sennheiser PX 200 II-n gondolkoztam.
Otthonra zenehallgatáshoz és filmnézéshez, és utazáshoz használnám.
Kb 20k amit költeni szeretnék rá.
Zártat szeretnék, mikrofon nélkül. Nem szeretném, hogy túl nagy legyen, úgyhogy az on-ear típusúak tetszenek inkább. Nagyjából ennyi, ami fontos lenne. Szeretem a basszust hallani a számokban, de a legfontosabb a tiszta hangzás. -
Nitonix
csendes tag
-
SylverR
senior tag
Szép jó napot!
Tanácsot szeretnék kérni fejhallgatókkal kapcsolatban. Egy Sennheiser HD 555 tulaja vagyok, aminek sajnos ripityára tört burkolata, így már nem nagyon tudom használni. Biztos lenne olyan ügyes kezű ember, aki összetudná barkácsolni, de az nem én vagyok.
Egy olyan fejhallgatót szeretnék most ezután, ami legalább azt a hangminőséget eléri.
Időnként kell az erős mély az elektronikus (ambient) zenék miatt, és időnként kell a tiszta magas a gitárszólós (metal, rock, blues etcetera) dalok miatt.Mit tudnátok ajánlani?
Illetve a Superlux márka fülesei nagyjából hogyan pozicionálhatóak a HD555 köré, és ha a fenti igényeimet nézzük, melyik Superlux lenne ajánlott? Más márka is érdekel, csak utóbbi az olcsósága miatt vonzó.Nem!
-
titán
válasz dudika10 #8726 üzenetére
És ezek effektíve működnek is? Az OpenAL elméletileg tudja, de az implementáció alapesetben aktív a játékokban? Nekem még nem tűnt fel.
szerk: Ahogy néztem, az OpenAL alapesetben semmi mást nem csinál, mint távolságfüggően halkítja a hangot, és néhány nagyon alapvető effektet csinál, pl. doppler. Ezt nem nevezném térhangzásnak. Az extrákhoz bizony kiegészítő pluginek kellenének, amit nem tudom, hogy használ-e valaki.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
baluka26
veterán
Hogy nektek miféle magas hiányzik az LCD2-ből emberek?
Nagyon más a fülünk, nekem ez se nem vékony, se nem nagyon magashiányos.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Epf
tag
válasz Deadzone41 #8714 üzenetére
BF BC2 -ben a "headphone" opció egy tompa hangzást okoz. A "war tape" opció élethű hangot csinál zörejekkel, neszezéssel, (a szelet is hallani) sokkal jobb térrel.
Arra még nem jöttem rá, hogy miként oldották meg azt, hogy csukott szemmel 10 -ből 10 -szer pl. egy tábortűz felé lehet fordulni hang alapján. Egyszerűen hallani lehet hogy előttem vagy mögöttem van, hiába csak sztereó a fejhallgató.
A gyerek gamer fejhallgatóin, Creatíve, Genius alaplapi hangkártyával nem igen hallani a különbséget, sőt zavaró tud lenni a "war tape" (azt hiszem nem tudják követni a dinamikát).Személyes tapasztalat alapján azt tudom mondani, hogy nem kell a "sokpontegy" játékra sem, jobb egy kifinomult, minőségibb sztereó rendszert használni (amin már zenét is lehet hallgatni).
-
baluka26
veterán
Én nagyon anno Logitech Precision Gaming Headsetet használta játékhoz, kényelmes volt, jól szellőzött, és nem volt semmilyen hátrányom. Legalábbis a játékformám nem azt mutatta.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
Bodz
nagyúr
Ha jol emlekszem, akkor a war tape modban alul es felul kiemel, plusz a jatekoshoz kozelebbi dolgok hangosabbak, jobban elnyomjak a tavolabbiak hangjat a tobbi modhoz kepest. Szoval a szeltol, tuztol, sajat fegyvered hangjatol nem biztos, hogy rogton feltunik a kozeledo tank (sarkitott pelda...).
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Spórolós topik
- Politika
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen