-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok!
A napokban szereztem egy 2005-ös Kymco Agility 50 4T robogót, amivel Bp-en a 14.-ből a 12. kerületbe szeretnék bejárni a melóba, meg általános szaladgálásra. A robogós tapasztalatom összesen kb 100-200 km, forgalmasabb utakon egyelőre nem érzem magam olyan magabiztosnak, mint a kisebb utcákon, többsávoson még nem jártam. Van esetleg itt köztünk olyan PH-s kolléga, aki motorozik Budapesten a Rákóczi út-Erzsébet híd, illetve hasonló forgalmú útvonalon? Mik a tapasztalatai, mennyire veszik semmibe az autósok, hogy ott vagyok, illetve hol érdemesebb itt haladni, sáv közepén, vagy szélen? Én inkább középen próbálkoznék, elkerülve ezzel azt, hogy megpróbáljanak gépkocsival akkor is bepaszírozni magukat mellém mikor a saját sávomban haladok. A motor nyélen kb. 60-65-öt megy eddigi tapasztalatom szerint, jó minőségű úton.
Még egy technikai kérdés: hirtelen fékezésnél ha egyből elcsukom a gázt, lefullad a motor. Ez normális jelenség, vagy itt is meg kellene próbálni fokozatosan elvenni a gázt?
Szerk: Ideális keréknyomásnak mennyinek kell lennie, sajnos gyári papírom nincs meg hozzá.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #77286 üzenetére
Köszi srácok mindkettőtöknek. Városmajor felé fogok haladni, Attila úton. Most volt szervizben, karbit tisztították + olajcsere/benzinszűrő/légszűrő/automata szivató csere. Reméljük, hogy akkor nem akarnak meg megölni engem sem. Azért szerintem hétvégén bemegyek mászkálni erre arra, szerezni kis rutint, aztán idővel úgy is jó lesz.
energy4ever: Hogy őszinte legyek, állóra nem fékeztem, csak fékezés előtt hirtelen csuktam el a gázt. Majd kimegyek még ma bohóckoni vele és kisutcában tesztelgetem mit csinál. Menet közben fokozatos gázelvételnél nem fulladt le.
-
NYPD
aktív tag
válasz spanglee001 #77288 üzenetére
Köszi, akkor ha továbbra is ezt csinálja visszaviszem a szervizbe (név nélkül Régi Fóti út 13.), mondjuk így hogy 70ezret kellett rákölteni aminek a fele csak munkadíj volt, reméltem, hogy rendesen át van nézve..
-
NYPD
aktív tag
Na megjárattam kicsit most a gépet, most szépen ment hiba nélkül. Viszont baromira hiányzik a középső tükör, hogy lássam mi van mögöttem A kymco kis kerek visszapillantói meg hát.... akárhogy állítom nem látok benne rendesen hátrafelé/oldalra. A felsőkarom viszont hibátlanul látszik.
Melyik motorosboltban érdemes vásárolni amúgy Bp-en, ahol nagy sisakválaszték van? Jelen helyzetben jó lenne ha 20k-ból meg tudnám úszni és venni egyet..
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz spanglee001 #77299 üzenetére
citybike.hu-n nézegetem épp a tükröket, ott vannak már egész vállalhatók (legalábbis kép alapján) párban 3-4-5 ezerért.
-
NYPD
aktív tag
Tudtok esetleg valami jó helyet Budapesten, ahol van vezetéstechnikai tréning robogóra? Rám férne, hogy rendesen tudjam terelgetni a szamarat.
-
NYPD
aktív tag
válasz Runner_fxr #77309 üzenetére
Szia.
Bringával nincs gond, régóta kerekezek de csak kis forgalmú helyeken, kisutcákban illetve bringaúton, kikapcsolódás céljából csak úgy céltalanul, azzal nincs gond. Bringán ugye az ellenkormányzás nem igazán érvényesül, motoron már azért én úgy érzem, hogy 30-40es tempótól már alkalmazni kell, viszont nagyon idegen érzés. Érzem én is, hogy kevés, nyélen is komótosan indul, de olyan 30 körül már elkezd kicsit harapni. Egyenesfutása szerintem nem rossz, nem tapasztaltam, hogy húzna, de ezt még tesztelgetem kicsit akkor. Féket ésszel használom, mindkettőt egyszerre, hátsót hangsúlyosabban, de általában törekedtem arra, hogy motorfékkel oldjam meg ha lassulni kell. Több tényező is rontja az élményt sajnos, a sisak amit kaptam hozzá sajnos nagy rám, 40-felett már érezhetően tépi fel a szél, nyitott, plexi nélküli illetve a tükröket is cserélnem kell mert én nem látok bennük rendesen semmit. De jelenleg ezzel kell beérni, mert munkába be kell jutnom, viszont a tömegközl. tiltólistás jelenleg, hogy ne nyírjuk ki az irodát esetlegesen. Meg azért idővel szeretném majd élményként megélni a motorozást, amihez egyelőre úgy érzem nem adottak a feltételek.
-
NYPD
aktív tag
Tervben van, csak így, hogy ennyi pénzt kellett rákölteni szó szerint 0-s a hónap jelen pill. Ezzel szemezek a napokban, ez még talán beleférne, viszont rendelős. Kedden meg már mennem kell.. Hirtelen most besétálhatok pl a MotorOázisba, ami még nyitva van, de arra meg keret nincs... Jó hülyén jött most ki ez nekem is.
-
NYPD
aktív tag
válasz energy4ever #77315 üzenetére
Háát necces. A videó nem adja vissza teljesen szerintem, de azért a motoros barátunk itt nem a legjobb megoldást választotta sebességet tekintve. Sisak ügyileg meggyőztetek. Zárt lesz, vagy legalább felnyitható.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #77324 üzenetére
Az enyémen jobb oldalt hátsó bal oldalt első, mint a bringánál.
Köszi mindenkinek srácok, nézelődök, max egy darabig akkor nem lesz motorozás, mert össze kell gyűjtsem a pénzt. Meg a motorosboltok is nagyrészt zárva, felpróbálgatni, nézelődni meg mindenképp szeretnék elmenni előtte. FGN, W-TEC márkáról mit lehet tudni?
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Szerintem megérkeztem: NZI COMBI 2 DUO
Ezzel nagyon nem lőhetek mellé, ugye? Még a jobb láthatóság érdekében akár kicsit díszíthetem is fényvisszaverő csíkokkal tetszés szerint. -
NYPD
aktív tag
Ennek nagyon egyszerű oka van. Tetszik ez a megoldás, így ha szeretnék félreállni inni, elszívni egy cigit, akármi, akkor nem kell le fel venni a sisakot. Plusz ha majd megyek külső területre is dolgozni, ott előfordulnak olyan címek, ahol nem feltétlen kell levelem a sisakot, de közben emberrel kell beszélnem, lássa az arcom.
-
NYPD
aktív tag
Üdv! Lehet, hogy most kérdezek egy olyat aminek egyértelműnek kéne lennie, de valahogy mégsem az.
Ellenkormányzás. Az rendben van, hogy a kanyar irányába megtolom azt az oldalt a kormányon, amerre menni szeretnék, és ezzel ledől a gép és elkezd fordulni, viszont az nem világos, hogy hogyan tartom kanyarban? Egészen addig íven marad, míg ki nem gyorsítok, vagy rá kell tolni többször, esetleg megtartani? Hogy hogyan megyek bele a kanyarba, az tiszta, ott maradni illetve kijönni onnan - leszámítva azt, hogy ha gyorsítok egyenesbe áll - már nem annyira. Ha esetleg túl szélesre sikerülne a kanyar, akkor hogyan szűkítem ( pl hogy sávban maradjak)? Fékezést nem nagyon javasolják, mert akkor veszik a tapadás és méginkább kijjebb csúszik.
Bocsi, ha nagyon barom a kérdés, de még az elején járok
-
NYPD
aktív tag
válasz Runner_fxr #77435 üzenetére
Köszi neked is és a többieknek is! Dodort én csípem, van egy stílusa, de jól magyaráz, egy ideje követem már őt it illetve az onroados srácokat is, motovloggereket. A bringa az megy, János-hegyről való erdei csapatást is megjárta már a szerkezet. Mostanában meg bringával megyek dolgozni mert a bukót még idő míg beszerzem. Valószínűleg csak a lábtartás és a nagyobb súly, ami számottevően különbözik az MTB-től, ezt kell még megszoknom. Az már nagyjából tiszta, h kanyarban folyamatosan finoman tolni kell a kormányt abba az irányba ahova megyek, felállítani a motort meg az ellenkező oldal megtolásával tudom, már csak gyakorlatba kell majd átültetni. A gumikról nincs sajnos infóm, a barázdák ránézésre elég mélyek. Azt is el tudom képzelni, hogy gyári. (2005-ös) Akitől szereztem a motort nem használta, csak állt évekig a garázsában. 7600 km-t ment eddigi életében összesen a gép.
-
NYPD
aktív tag
Szia. Nekem egy Kymco Agility 50 4t van, szintén 2005-ös évjárat, most az előbb hasonlót csinált 4 nap állás után, leszámítva a leállást. Szintén frissen tisztított karbi, automata szivató is cserélve lett, akksi is új - legalább is a szervizben ezeket mondták. Kiszaladtam most a közeli boltba vele, indulásnál indult pöccre, de mikor a boltnál megint indítani akartam, csak nyekergett az önidító, rúgni kellett. Mondjuk volt egy olyan érzésem is, mintha kevés lenne az alapjárat is, elég döcögősen szólt.
Lehet, hogy túl hideg van neki?[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz SoulReaver #77476 üzenetére
Megkérdezhetem hol szerezted ezt a kabátot? Én is tervezek venni egyet.
-
NYPD
aktív tag
Léteznek robogókhoz univerális kesztyűtartók, vagy marad a sufni tudnig ahogy sikerül? A kis Kymco Agilityn nincs elöl a műszerfal alatt semmilyen rekesz, jó lenne pedig apróságoknak.
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #77551 üzenetére
Majd légyszi tedd már meg, hogy visszajelzel ide egy fél sor erejéig, hogy az üzletben mekkora a tükörkínálat helyszínen, ami azonnal megvehető. Én is tervezek venni újakat, mert a gyári kis kerekben ló**zt se látni. Köszi!
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Nemrég volt szervizelve a robogóm - Kymco Agiliy 50 4T, karburátor tisztítás, olajcsere, benzinszűrő, légszűrő, automata szivató csere, új akksi. Mentem vele két hete, és nagyon nehezen akart beindulni. Pár km után megálltam boltnál, ott már csak rúgni tudtam, önindítóval akkor sem akart indulni, ha húztam hozzá egy kis gázt. Ezt követően állt egy hetet, ma megint mászkáltam vele, és már rúgdosásra se nagyon akarta, végül önindítóval nagy nehezen (gáz húzással) beindult. Még az a benzin van benne, amit a szerelő gyerek tett bele, elvileg 100-as. Nekem van egy olyan érzésem, hogy az alapjárat is túl alacsony, bár viszonítási alapom nincs. Létezhet, hogy nem tetszik neki a 100-as benzin, hanem 95-össel kéne itatni?
Illetve +1 kérdés: Az új bukóm sajnos nem fér be az ülés alá, hol és milyen dobozt érdemes venni hozzá hátulra, ami nem kerül egy vagyonba? Nagyon max 20k-t áldoznék rá.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Kiegészíteném kicsit a postot, ma is nehezére esett az indulás, miután beindult le is fulladt, ismételt indítás után gázadást követően szintén lefulladt. Lehet, hogy midel télen hidegben lett állítva az alapjárat, ezért melegben utána kell állítani?
A gázkarnál szélén a kormánysúlynál van egy imbuszos "kupak", ezzel tudom állítani azt, hogy maga a gázkar és a jobb oldali kapcsolópanel ne lötyögjön, vagy azt a kapcsolóházon kell a két csavarral? A kapcsolóházon lévő két csavar közül az alsóhoz nem férek hozzá, mert a fékkar töve belelóg... Ezt tényleg csak akkor úgy lehetne meghúzni, hogy szét kell bondani az egész féket?
Bocs ha hülyeségeket kérdezek, de műszakilag nem vágom a robógókat sajnos.
-
NYPD
aktív tag
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #77713 üzenetére
Szia! Megnéztem a leírásban (64. oldal (5-12.)) de nem tiszta. Most akkor nekem a pilot vagy a throttle stop csavart kellene állítgatnom? A 39. oldalon (3-5.) pl. csak a throttle stop csavart írja, hogy azzal állítgassam.
A gázkar meg a kapcsolópanellel együtt lötyög, akármennyire húzom rá a két csavart.. Ennek mi lehet az oka? Kikopott valami, és kuka az egész, cserélni kell?
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz spanglee001 #77696 üzenetére
Szia! A Kymco mágust ha Budapesten van akkor megköszönöm, valószínüleg be kell menjek valahova vele mert én nem kezdem el tekergetni meg állítgatni mert nem vág profilba, elb**zni meg nem akarom. Viszont király lenne, ha 2 hét szívás után menne már végre ez a szemétdomb.
-
NYPD
aktív tag
Üzemanyagszint mérőt mennyire bonyolult dolog kicserélni? Természetesen az is letérdelt a motoromban... Pedig már kezdtem örülni, hogy végtelen benzin van benne Aztán ahogy belenéztem a tankba, láttam hogy az úszó nem megy le, a tank meg már lassan porzik. 2005.ös Kymco Agility 50 4t
Köszi
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Tudja esetleg valaki, hogy a 2005-ös Kymco Agility-n a markolatok ragasztva vannak-e, illetve a gázmarkolat csak gázcsővel, vagy anélkül is cserélhető? Nagy nehezen megtaláltam a neten hogy milyen hosszú a gyári, és hogy 22mm-es kell, a hosszuk egységes, vagy lehet itt is több méret a markolatok között amiket lehet kapni?
-
NYPD
aktív tag
válasz energy4ever #77820 üzenetére
Szia! Köszi az infót, neked is, macilaci78. Még a gyári van rajta, annak ellenére h összesen 7.7k km van a járgányban, az idő elnyűtte a gumi markolatot, felkeményedett, porlik, ezért szereném cserélni valami kényelmesebbre, és merevre. Valami ehhez vagy ehhez hasonlóra.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Hali.
Két hete járok csak Bp-en a robogóval, de érezhetően kevés sajnos ez az 50 4T ide. Nem érdemes előrecsorogni se a lámpáig, mert nem gyorsul, lenyomnak a rajtnál. Lehet, hogy vennék bele majd egy 70-es hengerszettet. A kérdésem az lenne, megéri-e? Lesz e jelentősebb javulás gyorsulásban és végsebességben? Mi az, amit ezzel együtt még mindenképp cserélni kellene rajta, és az egész művelet kb. mekkora keretből hozható ki? Köszi!
-
NYPD
aktív tag
Köszi szépen srácok. Akkor úgy néz ki marad a gyűjtögetés. Egy ilyet el tudnék képzelni magamnak, vagy nézegettem még a 125-ös Honda S-Wingeket így hirtelen felindulásból. Csak sajnos ezek nem férnek bele a keretembe egyelőre, még jó ideig. A Kymcoban a háttámla az, amit nem szívesen cserélnék le. Isten király egy dolog, irdatlan kényelmes ez a kis fostaliga. Létezik amúgy ilyen utólag felszerelhető háttámla? Nem nagyon láttam eddig sehol, csak dobozon, az meg ugye csak az utasnak plusz kényelem.
Maradnék a négyütemű megoldásoknál, kevesebbet fogyasztanak és nem kell olajat öntögetni mellé, illetve nekem a hangjuk is jobban tetszik.
Igaz is, eddig már 70k-t költöttem rá, és még fog is kelleni valószínűleg, mert beindulni se akar elsőre sose, még 5-6 rúgás után sem, alapjárat ingadozik, van hogy le is áll a motor ha megállok, úgyhogy még így is vár rá egy kör szerviz. Szóval lehet, hogy annyit az egész nem ér tényleg, hogy most elkezdjem ezt fejlesztgetni, főleg úgy, hogy sajnos nem nagyon értek hozzá. Csak azt nem tudom, hova vigyem, ahol nem akarnak megint levenni +35k-ra a semmiért. 14.kerületben tudtok esetleg megbízható szerelőt/szervizt?
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Tamás9x: Őszintén szólva, fogalmam sincs. Gyári benne minden. 2005 Kmyco Agility 50 4t. Leírás szerint ez van benne:
Carburetor
Type: CVK
Piston dia. (mm): (ez üres)
Venturi dia.(mm): Ø 17 equivalent
Throttle type: Butterfly type[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Tényleg létezhet, ilyen nagy különbség van két kút üzemanyaga között? Shell 95-össel elég erőtlennek éreztem a gépet. Ma reggel a molnál tankoltam, és mintha életre kelt volna...
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Lenne egy gyors kérdésem: Lehet egy ilyen vagy esetleg egy ilyen (és hasonló) műszerfalnak létjogosultsága egy 50-es Kymco Agilityn, aminek a gyári műszerfala így néz ki ? A fejidomon valószínűleg biztos kell valamit mókolni, hogy beférjen valahogy és lehessen rögzíteni szerintem. A gyári már kezd haldokolni, és valami modernebb/több információval szolgáló dologra szeretném cserélni.
Mennyire univerzálisak a robogók műszerfalainak csatijai, illetve kábelkiosztása?
Köszi.
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #77962 üzenetére
A jeladó az okés, hogy az ahhoz valót kell felrakni. (ebből két opcióval lehet ezeket rendelni, vagy egy menetes/mágnese vagy egy valamilyen csapágyasnak tűnő megoldás van, ezt majd lecsekkolom nekem milyen kell). Tehát ha jól értem, akkor maga a csatlakozó típusa eltérhet, az azon belüli kábelkiosztáson túl? Ettől függetlenül gondolom egyébként megvalósítható a dolog, ugye?
-
-
NYPD
aktív tag
Kicsit visszakanyarodnék a gumi témához, mert nekem is aktuális lenne cserélni a kis Kymcon. Gyári van rajta jelenleg, van benne 8k km, de sokat állt, kezdett már repedezni is.
És valami mintázottabbat szeretnék a gyárinál, mint például ez a Mitas. Mi a véleményetek erről, jó gumikat csinálnak, vagy inkább nézelődjek Michelin, Continental vagy Bridgestone irányba? Mik az ajánlott márkák, illetve Ti hol szoktátok beszerezni a gumikat?
Ez a Bridgestone pl. egész jó dealnek tűnik.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz spanglee001 #77997 üzenetére
Köszi, megnéztem a Kékholdat, egész jó áron találtam city grip 2-t párban.
A sima city grip és a city grip 2 között mi a különbség? Volt valakinek tapasztalata mindkettővel esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz #89309696 #78024 üzenetére
+1 az NZI-nek, nekem egy Combi 2 Duo felnyitható van, tényleg nagyon jó.
-
NYPD
aktív tag
válasz spanglee001 #78064 üzenetére
Nekem még a gyári van rajta, ha keményebbre fújnám elszállna Így is egy nagyobb repedésnél már ki kell állni az ülésből szinte, annyira érezni mindent
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
A motorom kint tudom csak tárolni az udvarban szabad ég alatt. Reggeli indításnál hideg motornál normális jelenség, hogy ha gázt húzok, akkor csak nagyon vonakodva akar megindulni, illetve van hogy csak alapjáraton forog, mintha nem kapná el a fordulatot? Ez pár száz méter után megszűnik, utána rendesen megy. Indulás előtt 4-5 percig járatom kicsit, hogy melegedjen.
-
NYPD
aktív tag
válasz tothferenc #78071 üzenetére
Oké, én is erre gondoltam, hogy még fázik a járgány Nyélen én se húzom neki az elején. Köszi
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Ez a két Multivar vajon ugyanaz? Elég nagy az eltérés árban.
Malossi Multivar Kymco 4T (scootershopgyor)
Malossi Multivar Kymco 4T (egü) -
-
NYPD
aktív tag
Köszi mindkettőtöknek. Berendelem majd akkor, szerelő fogja úgy is felrakni, mert nekem nincs ütvecsavarozóm hogy rendesen szét tudjam szedni meg össze is rakni utána, ő meg akkor tudni fogja.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Gondolkozom hogy lassan kéne egy 125-ös nagyrobogó, mert az 50 városba kevés. A fő vonal ami tetszik az a Burgonya, viszont lehet, hogy nagyobb kerekeket szeretnék a jóminőségű Bp-i utakra, mint 12". Ma elmentem egy Yamaha X-Max mellett, jól nézett ki, de horror ára van, használtan meg alig-alig.
A fenti kettőből nagyjából kirajzolódik mi az a kialakítás és formavilág amit szeretnék, a Burgi féle, az ülés vezetőrészénél is lévő háttámla kifejezetten tetszik (más modelleknél sajnos nem láttam ilyet). Plusz a sok raktér is előnyös. Ilyen beleülős/kénylemeskedős üléspozíció felvétele lenne a cél, a Kymcomon is háttámla nélkül már már furcsa vezetni.
Én valahol 300-350k körül húznám meg a vonalat, természetesen használt oldalon gondolkozom, kizárólag 4T, ha lehet inkább injektoros felé mennék.
A kérdésem pedig hozzátok az lenne, hogy mik az árkategóriában ajánlottak, esetleg miylen más márkák közül érdemes még keresgélni, amik esetleg még nagyobb kerekűek is?
Köszi
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #78495 üzenetére
Az még nem is lenne gond, nem vagyok az a nagy lane splitter arc, itt amúgy is úgy sikerül mindig megállnia a kocsiknak meg teherautóknak h nem sok értelme van előretekerni. Buszsávban úgy is otthagyom őket Más egyéb gyártmány esetleg ami szóba jöhet?
DJGABI: a liberty meg a scara sajna nem az a klasszik nagytestű fotelrobogó mint a burgesz, nekem meg pont az tetszik benne. Nem létszükség az akkora kerék amúgy, 12es-től már igazából jó nekem minden.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen