-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Kisebb felújításon esett át matuzsálem Peugeot Vivacitym. Kapott egy 70-es vashengert, variátor szettet kuplunggal, ékszíjjal, majd még egy variátort , önindító motort, akkut, első-, hátsó fékpofákat, meg ezek hozadékát.
Szépen halad a bejáratás, szépen is megy, néhány morgás-zörgés elhalkult-megszűnt, némely frekvenciát váltott. A fórumon olvasottakból legóztam össze a teendőket, de kérdés mindig akad.
-A bendix környékén kell valamit zsírozni, olajozni? Mintha nem húzná vissza indítózás után azonnal, 2-3-at rápörget a járó motor. A hajtásházban csak a berúgókar mehanikáját zsíroztam, miután kipucoltam a házat.
-Illetve a második variátorhoz adott csapszeg kb 0,6-7 mm-rel hosszabb mint az eredeti. Pont annyira, hogy belepörögjön a berúgóracsniba. Hézaggyűrű nincs. Visszaraktam az eredetit, de nem kéne inkább tömítést faragnom a hajtásházhoz? Ha igen, miből? Már a 0,5-ös klingerit lap is majd ötezer huf (kellett a henger alapjához) és ha jól emlékszem átlóban is alig adta volna ki.
-Azonkívűl mintha kicsit renyhébb lenne az új kuplung szett, alapjáraton épphogy nem pörög a kerék. Alacsony fordulaton "kapcsol" a kuplung. Ha úgy vélem hogy elbírja a 70-es henger nyomatéka, jól vélem? Vagy nagyon megerölteti a főtengelyt? Nem mondom hogy "kilő", mint pár régebbi topiklakónak, de egyenletesen húz 65-70-ig, kb arányosan a fordulatszámmal. Csak kisebb spektrumon.
-Valamint ugye a peugeot féle gurtner karbi... A főfúvóka házát mérgemben lenyestem, mostmár a standard, nem hernyó fejű fúvókát is bele lehet tekerni. De az alapjárati az maradt a gyári. Hidegen torpan is, meg darál is, meg kilő is, de ha bemelegszik, akkor elmúlnak ezen nyűgjei. Akkor ne is cseréljem nagyobbra? A gyertyaképem egyébként engem meggyőzött, majd később belinkelem, szakérteni.
Hirtelen ennyi kérdésem lenne, előre is köszönöm a válaszokat rájuk!
Bocsánat ha emészthetetlenül hosszúra nyúlt...[ Szerkesztve ]
-
p5quser
tag
válasz #50433536 #74226 üzenetére
Üdv!
Köszönöm a választ! Az az igazság, hogy a 70-es henger nem választás volt, pakkban vettem egy ismerőstől. 20 000 forintért adta oda a komplett variátor-kuplung szettel együtt.
Nem tudom egyátalán belekezdtem volna-e ha nem dobja elém. A variátorral viszont valami nem stimmelt, talán a kúpja nem volt megfelelő, vagy a görgőpálya, meg 5 grammos görgők voltak benne. Hiába cseréltem 8,5-re, 50-55-nél elpörgött, visított. Vettem egy naraku variátort, beraktam a 8,5 görgőket és most ugyanezzel a sebességgel kellemes darázs hangja van.
Mivel igazi csótány szerencsétlen peugeot ezért a low budget elven álltam neki, plusz ritkán jut időm szétborítani. Viszont napi használatban van, budapesti kertvárosban, nem árt ha üzembiztos.
A bendixre keresek akkor pár csepp olajat (hajnyíróhoz adott olaj? ). A fogyasztásom 4 liter körül alakul, gyertyakép lejjebb. Ekkor is mélytorkozni kéne a karburátort? Csak hidegen nyűgösködik, üzemmelegen már szinte a markolat húzásával szinkronban húz.
(#74227) macilaci78 B kat. jogsim van. Szerintem ahogy itt mindenki, én is csináltam már nagyobb felelőtlenséget életem során, mint ilyen dúlván szabályt hágni, úton tartani 1-2 lóerővel többet. Nyilván meg kell húzni egy határt.Gyertyakép. Jelenleg 1:40 körüli keverékkel járok a bejáratás alatt. Plusz a szívott olaj.
-
p5quser
tag
válasz sityupityu #74245 üzenetére
Üdv!
Először a régi NGK BR7HS volt benne, de azt fehérre nyalogatta, így ez most BR8HS.
(#74241) macilaci78 Értem. Gondolom ő is fellelkesült, mikor hetvenesre váltott. -
p5quser
tag
Sziasztok!
Peugeot gurtner 12-es karburátorhoz alapjárati fúvókában kérnék segítséget. Nem találok sehol ilyet. Hosszúkás kivitel és egy M3-as menetben végződik. Az alábbi szerkesztett képen hasonló van.
Vagy ha esélytelen, akkor valakit tudtok pest környékén, aki feldörzsárazza 36-ról 40-re?
Előre is köszönöm! -
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #75098 üzenetére
Üdv!
Nemrég 70-es lett a motor. Mostanában mertem vele hosszabb utakra menni és mint kiderült 20-30 perc motorozás után igencsak leesik az alapjárat. Valamint roller feeling van induláskor. Némileg segített rajta hogy az egekbe húztam az alapjáratot, de mint azt itt olvastam, az alapjárati fúvóka bővítése lenne az igazi.
Főfúvóka cserélve lett ~10%-al nagyobbra. 15-20 km/h-tól nincs is gond vele. Szíj, variátor, kuplung cserélve lett ugyanakkor. De ilyen alapjárati fúvókát nem láttam akkor sem a webshopokban.
Szóval ezért nyűglődöm. -
p5quser
tag
válasz Grenczii #75102 üzenetére
Az erősebb rugón gondolkodtam, de mivel visít a motor és rollerezni kell (költői túlzással), ezért elsőre az alapjárati fúvókának estem volna neki.
Ha viszont vennék karbit, már 17-t vennék.(#75103) KTMHobby3 és (#75104) SoulReaver
Igazából nem választás kérdése volt a 70-es henger, gombokért jutottam hozzá és érett már a felújítás, legalábbis a főtengely-köszörűsöm szerint. Amíg 5-10 km-eket mentem vele, nem is volt gondja.
Mostanában, a masszív belvárosi túrákon viszont kiderült a turpisság. A szíjat is néztem, ha nyúlik is, nem adja jelét, legalábbis nem rágott az oldala.
És mondom, 15-20 km/h-tól semmi nyűgje. Akár visszafékezés-ből gyorsítva, akár egyenletes 60-as tempónál nem köhög, nem darál, nem akar ledobni magáról. Az összefoglaló táblázat szerint álltam a karbi fúvókáihoz, de meglepi volt az 54-es fő- és 36-os alapjárati fúvóka.
Az excelben sokkal nagyobbak voltak. Vagy piszkálták már előttem (5-6 éve gyűröm, van vagy 17 éves), vagy valami vivacity anomália, vagy nem jó a táblázat. Most 60-as van benne. Az eredeti a próbakörig volt benne, kiderült hogy karcsú. Egy negyed gázra lehörgött.
Szóval ezért ruháztam volna be egy ~1000 ft-os alapjárati fúvókára, mielőtt feltűröm az ingujjat. De sehol se találok.
Bocs, ha hosszú lett...[ Szerkesztve ]
-
p5quser
tag
válasz macilaci78 #75108 üzenetére
Nehéz fordulatszámmérő nélkül, avatatlan füllel megmondani, de érzésre olyan duplája lehet a megemelt alapjárati fordulatszámnak mikor "megindul" a motor. 3500-4000-nek elégnek kéne lennie, szerintem. Főleg, ha 70-es a henger. És mióta megemeltem az alapjáratot, érezhetően jobb lett.
Itt olvastam, hogy az alapjárati fúvóka befolyásolja az alsó fordulat-tartományt, erőt, ezért cserélném először azt, mielőtt bármit is tovább bontanék.[ Szerkesztve ]
-
p5quser
tag
válasz Grenczii #75110 üzenetére
Szóról-szóra leírtad hogyan viselkedik a motorom. Hidegen és utána 5-10 percig. Van benne kakaó, szinte egy fordulaton gyorsulok 50-60-ig. Azután jön az, hogy ugyanazon a fordulaton már lassan indul, tartja a fordulatot, 15-20 km/h-nál "seggberúgás".
(#75112) macilaci78
Sztenderre állítva hogyan kéne viselkednie? Hamar fel kellene pörögnie a keréknek? Vagy dadogást keressek? Gondolom azt is üzemmeleg motoron kéne.Köszönöm a segítségeteket!
-
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #75114 üzenetére
"Peugeot gurtner 12-es karburátorhoz". Ez a varrótűs-dörzsárazás viszont ígéretesnek és egyben roppant veszélyesnek hangzik. Nem olvad rá a réz az acélra súrlódás közben? Azon túl hogy kivitelezhetetlen a jelenlegi szerszámkészletemmel, félek hogy sorra repülnének el a fúvókák, izzó nyalábot húzva. Viszont ha esetleg elvinném, vagy postáznám a fúvókát, adnál neki egy esélyt? Természetesen nem ingyen.
-
p5quser
tag
válasz macilaci78 #75115 üzenetére
No igen, jó hogy feljött. Ugyanis hiába lőttem az egekbe az alapjáratot, a vario-csere előtt ezen a fordulaton már pörgött a kerék, erre emlékszem. Most viszont nem. 8,5-es görgők, passz a kontraszt, valami fémszínű izé, szettben volt a komplett kuplunggal. Ha jobb idő lesz, akkor szétkapom a házat, visszarakom a régi szettet, megnézem mi változik. Hátha abból kiderül valami.
-
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #75118 üzenetére
Köszönöm! Tanácsaitokra hallgatva vasárnap játszok egy kicsit a variátorral, kuplunggal, csereberélgetek a régi szettből, aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Bár jó lenne egy pótfúvóka, mert ha belefullad a benzinbe a 40-es miatt, lehet rajta akármilyen vario. Jelentkezem még.
Mégegyszer köszi! -
p5quser
tag
Sziasztok!
(#77565) macilaci78 "csúszott is a fara". Ez megütötte a szemem. A hátsó féknek tudni kell blokkolnia? A dobfékeseknek is? 6-7 éve van nálam ez a peugeot, de még nem hallottam csikorogni a hátsó gumikat. Ellenben léptem már át kormányán. Nézegettem a hátsó féken lévő állítócsavart, de ha a jelenleginél többet húzok rajta, beáll a kerék. Ráadásul kb. 1 centi az útja. Betétet cseréltem már, semmi változás. Nyúlhat ennyit a bowden? Nem szívesen bontanám meg a 20 éves UV rágta idomokat, berohadt csavarokkal, ha nem fog blokkolni úgy sem.
Köszi! -
p5quser
tag
válasz Runner_fxr #77592 üzenetére
És gondolom semmi "áttétel", csiga nincs a bowden végén, annyi az útja, amennyit a fékkaron húzol. Át lehet húzni ezeken a bowdenszálat? Vagy speckó szerszám kellhet a végeihez? A taposómat egyszer próbáltam levenni, az egyik rugdosó támasztó bánta. (természetesen az idomokra értettem )
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Technikai kérdés; főfúvóka cserénél mennyi idő múlva mutatkozik meg a gyertyán az eltérés? Fehérről visszafelé. Feltéve persze ha minden optimális. Pár perc járatás, gyors kör, vagy pár napos használat?
Előre is köszi! -
p5quser
tag
válasz SoulReaver #77927 üzenetére
Köszönöm!
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Nem tudtok valahol Bp. XVII. kerületében, vagy ahhoz közeli robogószervizest?
Hátsó csapágyakat kéne cserélnem (áttétel, kerék) egy peugeotban, de ahol 3 éve voltam, onnan elhajtottak. Túl messzire sem szeretném vinni (3 bkv átszállásból elmegyek 100km-t a robogóval )
Illetve hogy mennyibe kerülhet egy ilyen művelet?
Előre is köszönöm! -
p5quser
tag
válasz macilaci78 #78331 üzenetére
Ha szerinted bevállalna egy csótány-peugeot-t, akkor küldenél egy elérhetőséget hozzá privátban? Feltéve, ha a szállítás nem Transporter-tank ár.
Igazából a buszozással van bajom, budafok innen laza 1,5-2 óra lehet. Nem covid-para, egyszerűen rühellem.
Ha valaki még esetleg ajánlana, tudna jó szervizest a környékemen, érdekelne.
Illetve az irányára is, szintén.
Köszönöm, macilaci78! -
p5quser
tag
(#78337) JoinR Ne fájdítsd a szívem! Az én autófelhasználási szokásommal a közösségi dodzsem megváltás lenne, de ez no go zóna mindegyik megosztónak, egyelőre. Majd egyszer - az utolsó alkalmassági pecséttel a jogsimban - megélem azt az érzést, hogy a kocsi szolgál engem és nem fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
p5quser
tag
válasz V.Stryker #78579 üzenetére
Üdv!
Csak hogy könnyítsem (nehezítsem) a döntést;
Én is ilyet vettem, csak gurtner-replikában. Nekem is automata szivató csere lett volna (4000 huf), plusz felújító készlet (2000 huf) és egy alapjárati fúvóka is (nem találtam) kellett volna.
Kb 2-3 ezerrel lettem volna beljebb ha ezt összevadászom. Úgyhogy belevágtam egy ilyen török csodába és bejött. Legalábbis, eddig (~1000 km). Ezzel a karbival végre lett alapjáratom, hidegen is indul, szépen húz tőle, pedig 70-es hengert szolgál ki.
Mint Neked, nekem is kellett volna átalakító, ami hátrébb tolta volna a légszűrőházat, aminek nem volt helye a teleszkóp miatt.
Szóval van jó tapasztalat is.
Üdv! -
p5quser
tag
válasz prtvlogan #79188 üzenetére
Üdv!
Egy kietlen (de egyenes ) helyen hajolj a kilométeróra fölé menet közben, miközben hallod a hangot. Gyanítom, erősebben fogod hallani. Nekem pontosan ilyen hangja volt a kilométeróra-spirálomnak. Szintén kb 30-40 km/h között, de nekem csak hideg időben csinálta. Szétszedtem a csatlakozást, kipucoltam, wd40, összeraktam, elnémult.
Egy próbát megérhet.
Üdv! -
p5quser
tag
Sziasztok!
Mekkora a lehet a maximális eltérés két különböző súlyú görgő között?
Például berakhatok 4 x 8gr közé 2 x 5,5gr-t? Illetve ez lehet végleges megoldás is, vagy csak a hangolás idejéig javasolt?
Előre is köszönöm!
Remélem sityupityu erre jár, ő ennek a nagy mágusa. -
p5quser
tag
Köszi a választ, #79354 SoulReaver Neked is!
Kicsit nehézre sikerült a görgő-vásárlásom. Lemértem az elkopott görgőket ami 48gr volt összesen, ezért berendeltem a 8gr-os malossi görgőket. Aztán belerakva jött a meglepi, jó ha kétezres fordulaton már 20-30-cal gurultam. (sacc/kb a fordulat, de nagyon alacsony volt.). Kivettem és lemértem az új görgőket, összesen 51gr. Gyakorlatilag már mindegy hogy a mérleg volt rossz, vagy a görgő nehezebb. Megnézem akkor a 3x8 és 3x5,5 kombóval.
Igazából elviszi ezekkel is a 70-es vashenger csak félek hogy jobban gyilkolja a gépet. -
p5quser
tag
Sziasztok!
Most, hogy melegszik az idő, előkerestem a "nyári" gyertyámat de valahogy összenyomódott a hézaga. Belőttem az itteni ősidős kommentek alapján 0.8-ra.
Melegen indul, jár a motor vele, egyelőre csak tesztelni akartam hogy lett-e baja. Viszont nem találtam érdemi infot arról, hogy végülis mennyinek kéne pontosan lennie a gyertyahézagnak.
Ez egy NGK BR8HS gyertya, egy Peugeot Vivacity 50 motorban, 70-es hengerrel. A jelenlegi "téli" gyertyám egy NGK BR7HS, ennek meg 0.4 a hézaga (nem volt állítva, így vehettem ki a dobozból). Nem mintha borzalmas költség lenne egy új gyertya, de már a kiváncsiság is hajt.
Szóval mennyinek is kéne lennie a gyertyahézagnak? Gépkönyvem nincs a motorhoz, az NGK honlapján meg a motorgyártó ajánlására hivatkozik (gondolom az is borul a 70-es henger miatt).
Előre is köszi! -
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #81898 üzenetére
Üdv!
Képletesen értettem a téli, nyári jelzőt. Tavaly nyár elején cseréltem le a hamuszürke elektródájú BR7 gyertyát BR8-ra. Tisztább, nedvesebb, barnább érzés volt, egészen a hidegebb regelekig. Egyre nehezebben indult. Akkor az - itteni kommentek alapján - visszaraktam a BR7-es gyertyát és megtetszett hogy a ridegtartás ellenére is 2-3 rúgás után ketyegett a decemberi 2-3 fokban.
Ezért rendszeresítettem a rövidebb téli csalinkázásokra. De nyárra visszarakom a BR8-t. Immáron akkor az Általad és nyogo83 által javasoltak átlagával, 0.5 hézaggal.
Mindkettőtöknek köszönöm! -
p5quser
tag
Sziasztok!
Az mitől lehet hogy folyamatosan kiég a tompított és reflektor izzóm? Kb. 10 perc folyamatos haladás után pukk. 13.8V-t mértem rajta, kb. közepes fordulaton.
A többi izzó ezer éve benne van (műszerfal, hátsó helyzetjelző-fék, index) semmi bajuk. Azokon nem mértem. Ha a fesszabályzó döglődik, azt hol találom? És a többi izzó akkor miért nem pukkan ki? Leginkább a hátsó helyzetjelzőre gondolok.
Peugeot Vivacity az alany. -
p5quser
tag
Sziasztok!
Szerencsétlen, ridegtartott motorom a leponyvázás után kitoltam a napsütésbe és felrugdostam. Amíg ketyegett, fújtam a hátsó gumiba, csekkoltam az izzókat és a fékeket. Ehhez párszor fel-le pattant a sztenderről a motor.
Ezek után kitoltam a kapu elé és mikor ráültem, eltört a hátsó teleszkóp. De úgy nyakból, szóval a hátsó gumin ültem.
Azóta kicseréltem, de eltöprengtem hogy mi az az alkatrész, ami még ilyen alattomosan meglephet egy 20+ éves motoron és hogy ellenőrzöm?
Értsd; ha kicsit tovább bírja a hátsó teló és mondjuk a hungárián ülök rá a hátsó gumira, nem biztos hogy ezt most ideírom.
Nem mondom hogy imádok bütykölni, de megcsinálom ami ahhoz kell hogy ne csináljak gyilkost senkiből közúton.
Szóval kaphatnék tippeket hogy mi lephet még így meg? -
p5quser
tag
válasz macilaci78 #87776 üzenetére
Köszi!
Átfutottam gyorsan ezeket a vizsgakövetelményeket, de a szemrevételezés elég tág fogalom. Gyanítom, nagyrobogó vizsgáztatásánál sem borítják szét azt, csak benéznek a vizsgálónyílásokon.
Nyílván mindennek van egy szavatossága, ami után ki kell cserélni, így a teló sem törik el, ha nem Xenezret fut.
A kormányvillát néztem már, nem kóborol az úton (bár elengedni nem mertem, csak lazán ujjbegyig), de leszedve az orridomot sok mindent nem láttam, csak port, meg vezetéket.
Csak azért "estem kétségbe" mert ez nagyon alattomos húzás volt tőle. Nem néztem meg soha, de ha kérdezik, csípőből mondtam volna hogy van rajta határolóbak, kizárt hogy egy telótörés instant halál.
Vagy kéne lennie rajta, csak nem volt már meg mikor megvettem, stb... De a lényeg hogy nincs tapasztalat hogy mi okozhat még ilyesmi meglepetést. Pl; ki kell cserélnem a keréktartó csavarokat Xenezer után, vagy a blokkot a vázzal összekötő böhöm keresztrudat?
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Ingatlanos topic!
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- Milyen TV-t vegyek?
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen