-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
Bib
őstag
válasz Laybee #70875 üzenetére
Persze, Itt van a repsol olajválasztó oldala, itt nagyon könnyen ki tudod választani, hogy robogódhoz melyik olajak jók.
Ha nem töltődik be akkor keress rá, hátha van más link is.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #70981 üzenetére
Az olajpumpa bent van a "blokkban", a fotengely/variator mellett a dekli alatt. Szoval ha az eresztene az olajat, akkor ott a dekli meg a blokk kozott csopogne ki(ami szinte lehetettlen, mert eleg jol tomit a dekli).
Amugy Runnereknel inkabb a vizpumpa szokott gond lenni, hogy ereszti a vizet, nem az olajpumpa. De az meg pont az ellentetes oldalon van, jobb oldalt. -
syler123
veterán
válasz Laybee #71010 üzenetére
Igen, újat szeretnék. Ha mindenigaz van belőle 2 ütemű is. Mondjuk azt nem tudtam hogy Injektoros, annak nem örülnék, még egy hibalehetőség, javítás szempontból sem szerencsés.
4 ütem nem lenne jó 50cc-nél. Alig menne. Még a 125-ösön agyalok, nem tudom még mennyire macera az ab125 jogsi.
-
Topikgazda
válasz Laybee #71109 üzenetére
Mind a kettő jó bele, én a 80w-90-re szavazok.
Egyáltalán nem muszáj a Motul termékeit használni, más gyártó terméke is ugyanúgy jó ha a gyári kritériumoknak megfelel. Márpedig mindegyikben lehet találni ilyet. Lehet Castrol, Repsol vagy bármilyen más márkájú olaj. A lényeg, hogy az adott márkán belül a jót kell megvenni.
A fékolajra ez szintén érvényes.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Laybee #71113 üzenetére
Szívesen.
A legajánlottabb a két márka között alap, illetve közepesen tuningolt motorokba a Repsol Moto Sintetico 2T, és a Castrol Power1 Racing 2T.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Laybee #76447 üzenetére
"Hallottam olyat, hogy a rúgás csak akkor használatos , ha nehezen fordítja meg az önindító a motort, nem tartós használatra van tervezve"
Ez tök hülyeség. Kb típustól függetlenül nagyon sokat kibír a berúgó szerkezet, ha meg valami bemondja az unalmast akkor azt lehet cserélni. Egyébként rengetegen rugdossák a robogójukat. A tuningosok már csak kényszerből is (meg amúgy is, mert az vagány ), mert a nagyobb köbcentis hengereket eleve nem tudja rendesen megmozgatni az önindító (pláne hidegen). Aztán ott vannak pl azok, akik lusták venni egy új aksit a régi helyére amikor az megfáradt, ezért inkább rugdossák.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #79700 üzenetére
176cm korul. Nekem meg tokeletes, de magas ember mindenkepp probalja ki elotte, mert ahogy az Onroados Macko is mondta, magas embernek nem jo a labtarto pozicio.(Igaz, o kozelebb van a 2 meterhez, mint a 180-hoz) Nagyon magasan lesz a terded es konkretan beleutkozik a kormany forditasanal. Mondjuk eleg szukre van tervezve a kormanyelfordulas, de nem kenyelmes magas embernek.
Sityupityu: Koszi na ezt a centirporos dolgot nem hallottam meg. Igaz, nem sok kamion gumizast lattam eddig, parszor a kamion szerelo haveromhoz voltam be a Volvonal, de nem tunt fel a dolog mikor csinaltak.
Mondjuk akkor epp egy uj tuzoltoauto volt bent naluk idoszakos szervizen, aztan mint egy kisgyerek, azzal voltam elfoglalva -
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #79705 üzenetére
Ennek a tartossagara lattam jopar peldat kulfoldi csoportban, 2 ev alatt 30ezret futott peldany kb hibatlan(a gyari lancot leszamitva, mert az 4-5000km utan megnyulik).
Igazabol a kivancsisag hajtott, mert eddig csak szerelgettem egy ket robogot belole, de azokrol tul jo velemeny nem maradt meg bennem. Nem szarozom, nyilvan nem veletlen kerul felebe/negyedebe. Raadasul sok peldanynal nagyon sokat szamitott a tulaj beleszaromsaga, addig hajtani amig megy. Van amelyik marka tovabb birja ilyen torodessel, van amelyik kevesebb ideig. A vege mindnek ugyanazA Superlightnak ugyanez a blokkja, viszont azon van par gyengebb minosegu dolog, pl hatso teleszkop ami kepes eltorni, de ha idoben ezekre odafigyelsz/kicsereled normalis minosegure, akkor nagy gond nem lesz vele.
-
Laybee
őstag
válasz Laybee #79804 üzenetére
Végre volt időm megkeresni a feszültségszabályzót, befújtam a csatlakozót wd40el, hátha kontakt baja van. Sajnos ezután is csak 12,5v van az akksiban. Kérdés az lenne, hogy nem-e a generátor ment szét? Akksi nélkül is beindult a motor, volt világítás ,index duda stb. Egyedül akku töltés nincs. Jól gondolom rossz generátorral be se indulna a gép?
Nem szeretném ha megveszem a 20ezres feszültségszabályzót és az is tönkremenne a generátor miatt. Köszi előre is. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #80424 üzenetére
Most tartok meg csak 700km-nel, kimaradt par het ameddig nem hasznaltam.
Teljesen megbaratkoztam mar a dinamikajaval, a fekek is szepen bekoptak mar, a valto is rengeteget finomodott az elso 50km utan. Szoval tenyleg igenyli a bejaratast.Amugy egyelore teljesen okes. En javaslom, hogy ha teheted eloben nezd meg/tapogasd meg, probald ki.
En 1,5-2 evig szemeztem vele, de valahogy nem jutottam el soha odaig, hogy eloben megnezzem, aztan az billentett at, hogy megmertem venni(illetve kozben lett info/tapasztalat masodkezbol a megbizhatosagarol). -
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #80427 üzenetére
Ez a blokk ami ebben van, egy osregi technika a jo ertelemben. Honda CG blokkjanak a masolata.
Keewaynel regebbi modelleket is szereltek ezzel es van futar ismeros aki lassan kozel van a 80e km-hez amit beletekert a blokkba. Illetve erdemes angol/francia Keeway fb csoportokat, forumokat megnezni, hogy 30-40e km utan is nulla hibaval toljak bele naponta a kilometereket.
Mar irtam korabban, hogy nem szabad elhanyagolni es kevesbe toleralja a "jovanazugy" mentalitast. Ertem ezalatt, hogy ha elkezd a kormanycsapagy picit logni, amit meg sokan nagymotornal is ritkan vesznek eszre(csak amikor mar nagyon log), akkor nem erdemes huzni halasztani a cseret, mert siman a persely is kikopik es akkor mar nem eleg egy csapagycsere. Vagy picit konnyezik a teleszkop, de kit erdekel, max letorlom.
Ertelemszeruen bizonyos dolgok kevesbe minosegi anyagokbol vannak megcsinalva, vagy mas turessel, amit ha leszar az ember, akkor egy nagyobb markanal pl 20-30e km alatt adja meg magat, itt meg 8e-nel.
Cserebe nem is viszi el a motor arat egy-egy ilyen javitas.
Pl:
- komplett kuplung(Kuplungkosar+lamellak+rugo) 20e, sok motornal jo ha a lamellak meg a rugok kijonnek ennyibol, nemhogy az egesz
- gyari henger+dugo 16k+5k
- komplett! elso teleszkop 30e/db. Mas motornal 2x ennyiert veszed meg csak a kromszarat, ha serul.
Szoval lehetne sorolni meg, mi mennyire mas arban van, ezt mindenki maganak matekozza ki, mit faj erte kiadni majd, vagy mit nem.Volt keewayes szerelovel beszelgettem errol es o is ugyanezt mondta: egy gond van a legtobb keeway-el, a tulajdonos. Ha betartja az ember a megadott szervizintervallumot es ellenorzesi/csere listat, akkor nem fog alatta megallni. De mondta, hogy kb egy kezen megtudta volna szamolni mennyi motort vittek vissza idoszakos szervizre meg akar a 2 eves gariido alatt is. Csak amikor mar a torka veres/megallt es semelyik szerelo nem akarta elvallalni, mert ranezett es mindenhol csak az elhanyagoltsagot latta.
Van szervizes haver jopar, es sokszor elkepedek hogy mikkel maszkalnak az emberek. Bejon, hogy "csak egy fekbetet csere lesz", de gumi kuka, lanc kuka, lanckerekeken keresni kell a fogat, fektarcsa mar papirvekony, teleszkopok elfostak magukat es akad a kormanycsapagy, a hengertalpnal omlik az olaj meg szol a vezermulanc.
Mikor felsorolod neki, akkor szinte megsertodve kikeri maganak, hogy nincs ennek semmi baja mert eszrevenne, meg ez meg soha nem hagyta ott sehol. Ezek nem egy szezon alatt jonnek ossze.
Attol hogy egy motor olcso meg ujonan is, nem jelenti azt, hogy utana akkor az ezer forintos olajon meg benzinen kivul mast nem igenyel. Es ez a gond, hogy sok embernek egy ilyen motornal a 600e-ft ugy a plafon, hogy 100-at valahogy befizet, a tobbi torlesztot meg epphogy kikohogi havonta. Szervizre/karbantartasra mar nem futja. Ami egyfelol szomoru, masfelol egyenes ut rovid ido alatt gazdasagi totalkarra valashoz.Gumi csere az minden ilyen motornal zsebbenyulos, ha normalisat akarsz venni, sajnos ez nem robogo meret. Ha jol remlik 50-60 korul mar eleg frankot lehet ra kapni. A sajat gumija amugy nem olyan veszesen szar ahogy sokan eloadjak, meg most a nyalkas idoben sem, foleg hogy a motor karakterebol adodoan ezzel ha akarsz se nagyon fogy hatalmasat donteni, hogy kicsusszon alolad.
Egyebkent pl a Hyosungomra valami 60 korul vettem az uj gumikat es azok kb a kozep kategoriaban voltak. Ez ilyen.Amiket nezel Honda, KTM, az mas liga mind arban, mind tartossagban de nem utolso sorban alkatresz/szerviz arakban.
Ahogy irtam az elejen, engem a kivancsisag hajtott fokent, siman megtehettem volna hogy valami nagyobb markabol veszek motort, csak nem volt ami nagyon tetszett volna hasonlo stilusban.
De azokat amugy is mindenki ismeri es van vele boven tapasztalat, ezzel meg nincs szoval jo mokanak tuntNnna, de nem akartam ilyen hosszan rizsazni, de kiszurod mi a lenyeges info
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #82603 üzenetére
Igazabol semmi extra, jon-megy-megall
Napi szinten hasznalom, nem igazan van problema vele. Egy tankcsere volt gariban rajta mert 1-2 helyen lepattant rola a festek(nagyreszt sajat hibabol), plusz ugy nez ki majd ujra vissza kell vinnem mert amiota a szerviz lecserelte a tankot, nem mer az uzemanyagszint mero. Jeleztem egybol a szerviznek, szerintuk “ez ilyen, nagyon hamar bedoglik”. En azert egy kicsit vitattam a dolgot, hogy valoszinu van osszefugges, hogy tank csere elott mukodott es miutan atszereltek mindent az uj tankba, mar nem. Termeszetesen kicserlik gariban, csak sokara tudnanak idopontot adni.
Amugy nem nagy tetel lenne, mert valami 2600Ft a jelado, szoval erosen gondolkodom hogy inkabb en kicserelem, mint napokat szivjak motor nelkul.Most augusztusban lesz 1 eves, azelott szerintem betolom majd a rendes szentendrei Keeway markaszervizbe atnezesre, hogy ha valami olyan akkor gariban legyen rendben. Ahogy eszrevettem, hiaba vannak nagy nevu partner markaszervizek, szeretik elsunnyogni a komolyabb atnezest.
Ezt leszamitva tok jol fogyaszt, pedig kergetem (2,5-3l). Telen szandekosan szabad eg alatt tartottam, hogy kideruljon mi az ami rozsdasodasra hajlamos. De ugy nez ki, hogy egyedul az utolagos rendszamtabla rogzito csavar ami nem rozsdamentes, mert amugy sehol mashol nem latszodik gond.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #82605 üzenetére
Ahogy elnezem, szinte nulla kulonbseg van az elozo modellhez kepest. Ugyanaz a szekunder levego rendszer megoldas, ugyanaz a blokk es injektor, a kipufogorendszer is ugyanaz (a ket helyre beepitett katalizatorral).
Maximum valami szoftveres okossagot tudok elkepzelni, hogy lejjebb vittek a karosanyag kibocsatast es euro 5-be befert.Szerintem igy 599e-ert az elozo modell meg inkabb okes ha valahol van meg keszleten ehhez kepest, mert igy a veglegesen kifizetendo ar az ujnal mar boven a 850-890e korul mire nevedre kerul szalonbol. Az pedig szerintem sok, bar az is igaz, hogy szinte minden uj motor finoman, burkoltan emelkedett egy 10-15%-ot minimum a tavalyi arakhoz kepest.
Pl Benelli Imperial 400-at neztem tavaly ev elejen, 1,4 millio korul volt, most 1,6 millio felett van picivel. Szoval ez az emeles nem valami hatalmas ujitas miatt van
-
robogo81
aktív tag
válasz Laybee #82607 üzenetére
Esetleg meg lehet próbálni itt,régen szervizelték a náluk vett motorokat(igaz akkoriban még a hatvan utcán volt a boltjuk,és ott árulták a robogókat/motorokat,de azóta elköltöztek haza,és lehet hogy csak alkatrészt árulnak,igaz az van minden szinten,ez volt a reklám helye) .
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- PlayStation 5
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen