- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Alkoholista nevelde
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- EA Sports WRC '23
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Jövő hónapban jön a Flintlock: The Siege of Dawn
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yaye
őstag
Az olaj nem ajánlat kérdése. 2T olajat kell beletölteni. Abból, és a tankba tankolt sima benzinből keveri ki magának a gép menet közben a kétütemű keveréket. Előre is megkeverheted a keveréked, de az külön macera és ilyenkor ki kell iktatni az olajszivattyút is, szóval minek, ha egyszer a gép megcsinálja neked. Van különben olcsóbb olaj is, de azért gagyit ne vegyél, szerintem a jó olajat hosszabb távon meghálálja a motor, és egy liter különben is baromi sokáig elég (vagy tízszer tankolhatod tele a jog-odat belőle, abból megtehetsz vagy 1000-1500 kilométert!)
A hátsó telóban lehet hogy gáz van, nem olaj. A keréknek szerintem nem volna szabad semmihez hozzáérni, még ha egy nagy kátyúban felütközik is a hátsó futómű, akkor se. Az volna a gyanúm, hogy ott valami nincs egészen a helyén.
A hajtóműolajat az én egykori robimban 12000 (tizenkétezer!) kilométer, vagy két év után kellett cserélni.
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
Szerencséd, van, nekem is volt egy Artistic-om, amit elég sokáig nyűttem ( 8 000 km) Motorba csak fullszintetikus olajat tegyél, amit a kerék mellett látsz, az a hajtómű olajnyílása, túl gyakran nem kell cserélni, ha jól emlékszem 100cm3-kell belerakni. Nekem is volt teló gondom, az első és a hátsó is megadta magát 5 000 km után ezeken a sz@r utakon. Mondjuk egy biciklinek komolyabb a telója... Eléggé játékszerek ezek a kis japán robogók... Nekem a hátsó kerekemnél az volt a probléma, hogy nagyobb oldalfalú gumiköpeny került rá, és beleért a vázba egy-egy kátyúnál. Nézd meg a gumiméretet, meg hogy hol koptatta ki azt, amihez hozzáér... Egyébként meg a blokk elnyűhetetlen, a kuplung is...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem a légszűrőhöz semmi köze. Mi tud ott felmelegedni, amitől ne kapna levegőt? Valószínűleg a kuplungod melegszik fel. Én legalábbis ezt figyeltem meg a SuperZ-n. Az istenért nem akart úgy gyorsulni, mint hidegen. Fullszintetikust kérj egy benzinkutastól ő majd ad valamit. A hátsó kerekednél, lent a dobfék állítónál van egy csavar a blokkon, az a leeresztőcsavarja, de addig amíg nem fordul körbe a kilóméterórád, ne is nyúlj hozzá. Nehogy motorolajt rakj bele! Cipőt a cipőboltból, hajtóműolajt a hajtóműbe. Ez a kuplungmelegedés meg természetes, nem tudtok vele mit csinálni, csak ha vesztek rá egy tuninghajtóműházat- vagy mit, ami szellőzik, úgy viszont minden mocsok belemegy...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
oceanearth
őstag
aham köszi én is erre gondoltam. egyébként sport légszűrőm van, vszínű beszedte a sok port, a szerelőm mondta is hogy ezt sokat kell tisztítani és befújni légszűrő olaj sprayel, úgylátszik megérett erre
én általában hagyom vagy 5-10 percig, mert nagyobb a henger meg elég sok a tuning rajta, utána 2 km bejáratás aztán ami a csövön kifér megsem állok 95-100ig
CASTROL TTS vagy CASTROL R2
ezek a legfjobbb olajak, csak az egyik megszűnt és a másik van helyetrte a 2 olaj ugyanaz csak az egyik már megsuzűnt sosem tudom melyik
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
Volt, amikor már éreztem a motoron, hogy elég poros a szivacs, akkor többet evett valamennyivel. Benzinben kimosod, rácsöpögtetsz 1 csepp olajat a közepébe meg a széleire nagyon nagyon keveset és jól összegyűröd. Ennyi az egész. De ha szétszeded, úgyis látod, mennyire mocskos. Be lehet lőni egy idő után, hogy hány kilóméterenként kell megcsinálni... A légszűrő spray meg a fém sportlégszűrőhőz kell, szivacsoshoz nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Mint már fentebb írtam, nekem ugyanez volt a problémám. Le kell cserélni a hátsó gumidat normálisra. Mégiscsak olcsóbban jön ki, minha egy új telót vennél, aminek ugyebár megegyezik a rugóútja a régivel, tehát semmit se ér... Alul van egy leeresztőcsavar, kicsavarod, kijön az olaj, ami tuti nem fáradt, mert több tízezret kibír. Sztm ne is nyúlj hozzá. Ha sikít a hajtómű, akkor a fogaskerekek/csapágyakat kell cserélni, nem csak az olajat. Gondozásmentes akkut vegyél bele, kb ez az ár.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
simonzé
addikt
A gumin ne spórolj, sok múlik rajta. Szerintem is a gumi túl nagy átmérője a gond. Gyári gumi, vagy utólag tette rá vki?
Nekem 4200 volt a gumi felszereléssel együtt. Valami koreai, de nagyon tapad. Csak homokos aszfalton hajlamos megcsúszni, vizesen alig. Robogós üzletben, vagy akár gumiszervizben is felrakják seperc alatt.
Akksiból zselést vegyél. Kisebb, nincs benne sav, és állítólag tartósabb is. Nekem mondjuk most pont savas van, (4 Amperes), pont elég, de egy modern mocin több fogyasztó van, mint a Diomon.
Simsont meg azért nem vennék (bár van egy ), mert nem olyan megbízható, mint egy robogó. Nekem egy 15 éves, de 6000km-es (!!!) Simsonom van, tehát nagyon megkímélt. Mégsem mernék vele elindulni 40-50km-re tartalék gyertya és szerszámok nélkül. Pedig az élmény azon is hatalmas, és a váltó miatt sokkal dinamikusabb nagy tempónál. Ja, az enyém 70-75-öt bír.I don't fit in. I fit out.
-
Topiccsendőr
addikt
A variátornál van egy alátét, ami nem engedi, hogy 50-nél többet menj, ezt kiszedik, akkor fog menni 60 65-öt, de akkor meg is eszi a 4-et simán. Ha a gyújtást nem cserélik ki akkor nem fog ennél többel menni. Az Artistic ennyit tud. Ha már el tudod érni 60-at akkor vsz. az már ki van szedve. A széria hátsó rugón nem lehet állítani, de ha újat kell venned, úgyis állíthatót tudsz csak venni, legutoljára amikor láttam 7500 volt. Ha bemész egy robogóshoz egyből megmondja milyen gumiköpeny kell a Jogodra.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Yaye
őstag
A fojtást szvsz kiszedi a márkaszerviz is, bár lehet hogy nem épp olcsón. Nekem (aprilia) 7k-ért szedték volna (ha lett volna benne) a márkaszervizben, de abban kipufogódob vágás-hegesztés is lett volna. Alighanem egy 70-es big bore kit beszerelése elől sem zárkóznának el. Jogot nem ismerem, az aprilia scarabeo fojtással 45-50-et ment (volna), fojtás nélkül sík úton hosszas gyorsítás után elérte az óra szerinti 70-et.
-
ToRR3nt3
senior tag
Szvsz az Artiticban nincs eleve fojtás. Az ilyen régi típusú robogókat nem fojtották le. Az enyém majd 70-et megy csutka gázon, kicsit visszavéve simán 60-at. 50cm3-es hengerrel. Egyedül a vékony kerekeit nem szeretem, ja meg hogy nem valami hatásosak a fékei. Olajat lehetőleg jó minőségű, szintetikusat vegyél bele.
Takarógumi a teleszkópra nekem se ártana de én se találtam olcsóbbat.
[Szerkesztve]...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
Topiccsendőr
addikt
Az az igazság, hogy nálam 50-nél, mint a szög úgy megállt, nem gyorsult tovább fojtással. A tuningokkal nem árt vigyázni, mert raksz bele egy Daytonát, menni fog 70-nel, megeszi 4,5 -5 litert, aztán 4-5E km után már csak 60-nal tudsz menni, aztán 50-nel. Egy 70-es henger, dugóval elég sokba kerül, és akkor a széria hajtókarod, főtengelyed, csapágyaid nagyobb erőhatásoknak lesznek kitéve, nem beszélve az eszméletlen fogyasztásról...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bagesz
csendes tag
a családba három robogó van,mindegyiket a gumin feltüntetett értékekre szoktam felpumpálni.ami 2-2.3bárig terjed. van egy honda dio-nk az például 2-bár alatt tácol.nézz körül a gumik oldalán hátha megtalálod.az út egyetlenségeket nem a guminak hanem a telónak kell csillapitani.
-
Topiccsendőr
addikt
Mennyire kented be olajjal? Mennyit raktál rá? Elég kb két csepp az egész felületre, azt még fel kell itatni egy száraz ronggyal, miután összenyomkodtad a légszűrőszivacsot. Szóval, ha ennél többet raktál rá, akkor valószínű bedúsul a keverék.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
Nos, ha jobb szereted magad csinálni a dolgokat, akkor relőször is meg kellene tanulni, addig meg inkább szervizre bízni az egészet. Elmondásod szerint ez karburátor beállítás probléma. Nem tudom, hogy mi a fülednek a szép hang, meg hogy hogy állítottad a levegő csavart, de ezek szerint nem jól. A vákuumos benzincsapot egy helyre dughatod, oda, ahol működik. A szívató nem csinál vákuumot, csak a dugattyú, ahogy mozog. Ez nyitja a vákuumcsapot. A gyújtásoddal valszeg semmi baj. Ha benne van az alátét a variódnál, akkor 45-nél többet nem megy. Tehát ki van véve. Még probléma lehet, hogy csúszik a szíjad, ezért nem gyorsul annyira illetve el van kopva és elvékonyodott, nem nyomja addig fel a variótárcsa, amíg lehetne új szíjjal. Ez és a karburátor rossz beállítása, illetve a szűrő túlolajozása, vagy valahol fals levegő eredményezheti a nagy teljesítménycsökkenést. Vagy legalábbis én ezek körül nézelődnék.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Vírusirtó topic
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Alkoholista nevelde
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Diablo IV
- LEGO klub
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen