-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
A keveréket illik normálisan beállítani. A sok olajtól jobban fog kokszolni a henger, ami megmutatkozik a hengerfejen, és idővel a kipufogótorkot is eltömítheti.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Megragadt a motor, és anélkül h megnézte volna lett-e maradandó kár átforgatta és azóta használod?! Az úgy érdekes.
Ha, megszorul a motor, az esetek 90%-ban sérülhetnek a gyűrűk, illetve a hengerfal. Illet volna széthúzni legalább, és megnézni, h keletkezett-e kár.
Kb. 1000-1200km-re elég 2t robogóknál 1liter olaj.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos727
senior tag
Hát egy karbi tisztítás sohasem árt. Olyat tudsz csinálni, hogy a súbertűt( ) állítod, és ezzel többet adsz neki.
Rossz esetben főtengely szimering is lehet. Melegszik a gép és elmegy a craft a szimeringnél.Runner: Szerintem vario nem igazán lehet, mert ha azzal van a gond akkor beesik a szíj a kikopott kis "'gödörbe" és nem pörög ki rendesen, de nem hagy ki. (szerintem)
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
80-90k mindennel együtt. De, szerintem csak adás-vételi nem elég.
Nem papíroztam soha külföldi motort, talán motoros topik első hsz.-ában van róla bővebb infó, h mi minden kell hozzá. Vagy, megkéred Szlobi-t azt' kifejti.
jozsi252
3 kiló környékén már nagyon korrekt 125-ös van, nem gondolkodtál inkább abban?
Jobban járnál.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Akkor szar volt a gyertya amivel próbáltad.
Ilyen szinten nem tudom, h milyen különbségek vannak a 4t -2t gyertya között, de szerintem hosszú távon nem kifizetődő azzal használni.
Normális NGK, vagy Champion bele való hőértékű gyertyával annak jónak kell lennie. - Ha, ez volt a gondja."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
enginev3.0
félisten
Enyém is, de attól még van benne szivacs, ami bepiszkolódik és néha takarítani kell
Esetleg egy teljes karburátor takarítás, hátha valamelyik fúvóka dugult el
Annyira komoly gond nem lehet ha elindul, csak a terhelést nem bírja
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
siti
senior tag
Ha fúvókák is patyolat tiszták és a benzin eljut a motorig, akkor a gyertya vagy levegő sok/kevés. Ha két éve jó volt, akkor egy repedt szívócsonkot keresnék első nekifutásra. Utána meg szétszedném ízekre
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
A szíjnak semmi köze nincs a fulladáshoz. Amit már feljebb javasoltak, ott keresd elsőre a hibát.
Hogy mit mondtak a szervizben? Ha szíjat akarsz cserélni akkor már többet nem lehet összerakni? Egy robogóban muszáj bizonyos kilométer után szíjat cserélni. Nagy szerviz lehet akiket kérdeztél.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Értem amit mondasz. A szíj nem fog terhelés alatt sem nyúlni (te azt nem érzed), nálad az lehet a gond, hogy már nagyon el van kopva-vékonyodva.
A teljes váltórészt szét kéne szedni és átnézni.
Milyen öreg lehet ez a robogó kb? Én már nagyon régen nem találkoztam fokozatváltós robogóval, a Piaggio NTT-ben volt ilyen?(#67422) gabe Létezett automata fokozatváltós robogó régen, de ilyet már kb 30-40 éve nem nagyon csinálnak. Nekem egy régi Puch robogóm volt ilyen. Ne kérdezd a típust, mert már nagyon régen volt nálam. Van ennek már vagy 15 éve. Amúgy 3 sebességes volt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tothgera30
Ármester
Ez egy Piaggio NTT, lényegében egy NRG MC1, csak 10"-es kerekekkel, és ballonosabb gumikkal, és első műanyag kinyúló sárvédővel. Azt hiszem (1994-1996) között gyártották.
Sejtésem szerint görgő, variátor, ékszíj lesz ludas. Lehet egyszerűbb ha komplett szettet rendelsz bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
Változóak az árak. Attól függ, hogy milyen minőséget keresel. Az ékszíjra számolj mondjuk kb 5 ezret, a görgőszett meg kb 3 ezer. És akkor jó minőséget vettél bele. Persze ezeken kívül még más is cserés lehet.
Itt van pl hozzávaló ékszíj.
A görgőszettre itt egy példa. A görgőméretet ne vedd készpénznek. Nem lehet tudni, hogy jelenleg milyen variátor van a robogódba (nem biztos, hogy gyári). A görgők mérete lehet 15X12-es, de akár 16x13-as is. Variátorfüggő.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
Ha az az érzésed, hogy nemmegynemmegynemmegy, majd elindul, akkor
lehetséges, hogy "2-esben" indul, tehát nem pörög fel eléggé, nincs benne
erő, amikor már betapad a kuplung... Komplett hajtásláncot szétborítanám.
(Ez a jelenség beragadt görgők miatt is előállhat, amiatt nagy az áttételed,
de lehet a kuplungban elgyengült kisrugó, amikkel túl hamar tapad be stb.)Olyan szervizbe meg NE vidd, ahol azt mondják, hogy a szíjcsere után azt
már többet össze nem rakják, mert nagyjából rutinmunkának kéne lennie a
szíjcserének, ha az ember nem tökkuka hozzá: ha ő nem tudja összerakni
(ezt el tudom képzelni) tényleg ne vidd hozzá. Az nem szerviz, hanem vicc.
Típustól függően 6-12-20000 km-enként szíjcsere... ők kidobnák a robogót? -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
Szia!
A legfontosabb reszlet: mekkora osszeget szannal ra?
Tudunk itt is ajanlani ennek megfeleloen par tipust, de van Nagyrobogos topic is [link] ahol kifejezetten az 50-esnel nagyobb robogokkal fogalkozunkEgyebkent termetedhez merten necces lesz kenyelmeset talalni, de nem lehetetlen, erdemes elmenni egy kereskedesbe ahol van tobb tipus, es legalabb egy ules/labprobat tartani.
De pl hasonlo termetu sogoromnak aki most kezdte a robogozast, egy Malaguti Madison lett, ami kenyelmes meg az o magassagaval is, valamint eleg megbizhato(csak mar nem fiatal darabok, jellemzoen 2003-2004 a fiatalabbak).Altalanossagban pl Aprilia Sport City, Gilera Runner, Yamaha T-Max, Piaggio Liberty, Kymco-bol 125-osok nagyjabol mindegyik. Ezeket azert irom elsore, mert ezekbol van ujabb, par eves peldany is, nem csak 16-18 eves.
-
nyogo83
Topikgazda
Evjaratot nem irtal, de eros a gyanum, hogy nincs benne olajszuro(hagyomanyos ertelemben vett papir szuro).
Regebbi kisebb kobcentis gepnel soknal nem nagyon vacakoltak szurovel.A leereszto csavarnal van egy kis femhalos "szuro", amit cserelni nem kell, csak jol atmosni fektisztitoval mielott visszarakod.
Ha megis lenne(bar szerintem ez a nagyobb ccm-eseknel van regi blokkbol 300cc korul, illetve az ujabb injektoros 125-osnel), akkor a hajtas feloli oldalon a blokk elejenel, alul keresd.Kb igy:
Olajbol 10W40 API:SG/CD, kb 0.8-0.9L, pl Motul 5100, vagy barmi hasonlo normalisabb.
-
macilaci78
nagyúr
Alig látszik valami a képen, de nekem ott egy műanyag idom van, a kerékdob funkcióját látja el, hogy a kerék ne csapja össze mintennel a blokkot, karbit. Akkor állt csálén, amikor rosszul raktam össze, a kerék is beleért és dörzsöltem, először azt hittem, a lengéscsillapítóm adta meg magát.
Ahogy írták, a csomagtartó-ülés párosa egyben jön le, de nálam a csomagtartót oldalról.-elölről külön idomok takarják és igazából ennyit elég is levenni, hogy hozzáférjek ahhoz a lemezhez. Persze ehhez is le kell venni az elülső idomig mindent...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
Előszor megnézném nem-e testelés hiba. Pl. az én motoromnál az akkumulátor negatív vezetéke ketté ágazik, egyik ág a kasztnihoz, másik ág a blokkhoz van csavarozva. Na ezeket a pontokat kellene először megnézni.
Aztán a biztosítékokat, nincs-e oxidáció, kimozdulás.
Autód van? Bikakábeled van...? Kösd rá csipeszekkel az autó aksijára a robeszét, 12V az 12V. Próbáld meg, hamar kiderül aksi hiba-e. -
Tamás9x
őstag
-
Tamás9x
őstag
Mikor melyikre van jobb akssssió, a savast után tudod tölteni, tudod mosni, DE nem szereti a rázkódást. Tudod ellenőrizni az elektrolitszintet, akár 10 évig is jó, Akár, ez nem garancia semmire.
A gélest nem tudod karbantartani, vagyis oylan könnyen nem, de jobban tűri a rázkódást.
Ha felfő a gél és kipárologtatja a vizet akkor az ciki, és lehet észre sem veszed. De ez csak fesszabályzó hiba esetén jellemző, vagy kitudja még mikor.Lithium, 2-3* annyiba kerül, de lehet még drágább, sokkal nagyobb kapacitás, és indítóáram, -40 fokig használható Sok tapasztalat nincs vele, mert nem veszik, a fene se tudja mennyíre megbízható, amit én építettem az brutál jól bírja de köszönő viszonyban nincs a boltival mert ipari 18650... az meg öö na...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen