-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
priti
addikt
válasz Topiccsendőr #15502 üzenetére
Nem beszéltem a boltossal, csak neten láttam, hogy hírdet. Egyébként nem a Daytona CDI-től nő a motor teljesítménye, hanem a gyáritól csökken. Előbbinél a teljesítmény, utóbbinál a károsanyagkibocsátási norma elérése a cél. Nincsenek csodák, ez csak egy gyújtáselektronika. Egyébként nem lepne meg, ha trafót is kéne cserélni egy ilyenhez, állítólag nem, de hiszi a piszi. A gyárival magas fordulaton szerintem kisebb lehet a szikra.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Topiccsendőr #15509 üzenetére
Persze, nyilván itt hajszálnyi különbségekről beszélünk. Gondolom ha nem a CDI-ben lenne a fojtás a japcsi motorokban igazából nem sok értelme lenne kicserélni, kb. semmi. Kérdés hogy a fojtás technikai megoldása mennyire rontja a teljesítményt 0-60 között is. Száz video-t láttam, ahogy a Daytonával elfekteti a km órát a motor, szóval a fojtás biztos hogy a CDI-ben van, de láttam olyan CV50-et is youtube videon, ami nem állt meg ugyan 60-nál, de sokkal lassabban érte el a 60-at, mint az enyém, szóval már vége volt szerintem nagyon és ha azt veszem hogy abban 10000km volt, az enyémben meg 15000 van és a blokkomra fél doboz karbitisztítót ráfújtam, mire le mertem szedni a szívócsonkot annyi dzsuva volt rajta, tehát nem nyúltak hozzá, abból azért látszik, hogy a CDI cseréje után megy ugyan 75-80km/h-val a motor, de elég rövidtávon ki lehet nyírni a blokkot.
Én amúgy eleve szkeptikus vagyok az olyan típusokkal szemben, amik gyárilag mennek 80-90-eket, mert nincsenek csodák, ha ötvenes akkor ötvenes. Mondhat bárki bármit, azt bizony pörgetni kell ilyen végsebességhez és ami pörgős az sosem lesz tartósabb annál mint ami nem, hiába vizezik be.Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Killing #15525 üzenetére
Sűrűbben állj meg és ne a megtett km szerinti rendszerességgel, hanem magadra figyelve. Fejben nagyon el fogsz fáradni. Ekkora időtartamban folyamatosan forgalmi helyzetben lenni nagyon fárasztó. Ha nem vagy hozzászokva nem tudsz ennyit monoton koncentrálni. Más az amikor ismerős helyen egész nap ide-oda rohangálsz a motorral. Egy zombi leszel, mire odaérsz. Ha nem csináltál még ilyet rövidebb távval kezd. Ez így motorral nagyon veszélyes, nagyon könnyen hibázol, ha kimerült vagy. Amikor lementem Dunakesziről (BP-től északra)Orfűre (Pécshez közel) BP-n keresztül kocsival magam is meglepődtem, hogy elfáradtam. Megálltunk egy kv-ra nem sokkal az út vége előtt és amikor indultam a parkolóból lefulladtam. Életemben nem fulladtam le soha, egyszerűen zokni voltam már és alig vártam, hogy legyünk már ott, pedig én kocsiban ültem, így a zaj nem terhelt annyira, de téged az is fog. Aznap vissza is jönni ... horror. Más az amikor az ember fuvaros és hozzá van ehhez szokva, az agy is olyan, mint az izom. Edzeni kell ahhoz, hogy az ilyen specifikus terheléseket könnyen vegye.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz PLaci58 #15562 üzenetére
13 évesen letekertünk Dunakesziről Perőcsénybe, szvsz, az totál más. Ahhoz semmi fej nem kell, csak fizikailag fáradsz el. Mentünk az út szélén, egymással dumáltunk, a szobi körforgalomtól kezdve gyér forgalom volt eleve, nem is kerülsz gyakorlatilag olyan forgalmi helyzetbe ahol figyelni kell, néha egy-egy kereszteződésen kívül, tekersz az út szélén és nézelődsz, szellemileg szinte pihentető. Motorral meg egyfolytában észnél kell lenni. Széllökés, nyomvájú, gödör, visszapillantó, a többi droid letol nem tol, előz nem előz, tudsz e az út szélén menni vagy nyomvájú miatt felfutsz egy hullám élére emiatt vagy teljesen lelassítasz vagy kénytelen vagy beljebb menni. A rohadt rovar pofánvág, berepül a sisakba vagy zárt rostéllyal szétfő a fejed, a kamion felveri a port, apró kavicsot, megfejeled, tüdőzöd, nyeled a dízelt mert lassan hagy el a 600 éves ifa és hasonló sitthordók. Elkészül a hátad, lezsibbad a segged, vállad, karod zsibbad. Ez nettó szenvedés.
Bringán tekersz emiatt a vérkeringés is más stb... lehetne mondani szakadásig.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Topiccsendőr #15568 üzenetére
Majd 90-el az út közepén a teljes sávban a stresszmentes aszfalton meg az út szélén azért ég és föld motorozni, de megy ennyit az a Peugeot? Ha megy akkor nem szóltam, de ha nem akkor még egy jó út szélén is lehet tök szar végigmenni, mert nem takarítják például és tele van gajjakkal a széle meg hasonlók... más az amikor állandóan előzgetnek meg más amikor teljes értékű járműként saját helyed, sávod van végig.
Hardverlesen
-
priti
addikt
Én lemegyek a vonal, meg az aszfalt széle közé teljesen a főúton. Sajna van egy 1-2km-es szakasz amikor nem tudok máshol menni a telekre menet, mert nincs más út párhuzamosan a két település között. Csak a 2/A elkerülő lenne, de az méggázosabb robogóval, meg a felhajtók helye miatt kerülő is lenne, nem is kicsi. Ez a "picit beljebb megyek" dolog már akkor elvérzik nálam, amikor elindulok, mert ha nagyon megkapargatom a gesztenyét már élből szabálytalan vagyok, mert elméletben smk-val nem is lehetne főúton menni, így hiába anyázok, amikor jön a 19 éves hülyegyerek a tuning romhalmazával, (ami attól tuning, hogy feltett rá egy kályhacsövet, meg egy hatszor görgőzött felnit agyonkopott pernegyvenes gumákkal) jön mint a barom, elkezdt domb alján előzni a semmieszű, persze a felénél meglátja hogy jönnek szembe, nyom egy satut, már mászik fék közben a sitthordója mert el van készülve a futómű (mire megvette már hárman tk-ra törték, de megvette, mer' jó az még meg izé vtech és az jó, csak kicsit rohad a küszöbnél) persze a fékmunkahengere is oda van. Aztán ha ezt túlélem akkor meg még rám is húzza a kormányt, mert megijed hogy a satufék közben a felező felé sodródott, jól ráránt, mert vezetni meg nem tud arról hogy én meg ott vagyok e vagy nem mellette adott pillanatban fogalma sincs.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz mocsanisi #15582 üzenetére
Te én nemtom, én 11 éve szereztem a jogsit, ráadásul akkor se smkp-ra hanem autóra, szóval nem az smkp-ra vonatkozó szabályok megtanulására koncentráltam. Akkor nekem ezt tanították, se lovaskocsi, se traktror. De smkp max 45km/h vagy mi van itt legújabban ha jól tévedek, akkor ez nem volt, én ilyen limitre nem emlékszem, mindegy a lényeg hogy két település között meg ugye lakatlan területen aprónyit többel lehet menni főúton 45-nél ha tábla nem tiltja, szóval némi logikát felfedezek a dologban, de lehet hogy azóta ezt kivették és mostmár lehet vágtatni főúton lovaskocsitól kezdve robogóig mindennel. Ha nem lehet is megyek, mert máshol nem tudok szóval annyira nem kavar fel hogy utánanézzek.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz vicces #15585 üzenetére
Az szóba sem kerül, mert a felhajtók miatt kerülő nekem. Én a 2-es Főúton megyek kb. 1-2km-ert Dunakeszi meg Göd között. Én úgy emlékszem, hogy ez szabálytalan, de se nekem se a bringásoknak nem szól a rendőr, pedig bringával tuti tilos főúton közlekedni, erre tisztán emlékszem. Aztán most például Dunakeszi nyert 140 millát EU pályázaton kerékpárútra, erre felfestették a kerékpárutat a kettes szélére a pénzt meg lenyúlták, szóval én már régen feladtam, hogy ez hogy van. Kvázi a kerékpárút felfestésével most kötelezik a bringásokat, hogy ott közlekedjenek ahol régen tilos volt.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz mocsanisi #15587 üzenetére
12 fölött? Az igen. Remek. Gondolták küldjük ki a 12 éves gyereket a BMX-el a főútra hagy hulljon a férgese mi? Én azt nem értem, hogy akkor meg mit szívóznak ilyeneken hogy 50-es vagy 125-ös a robogó? Akkor kapcsolják azt is életkorhoz, ha meg elkapják a kiscsákót a 125-össel le kell ereszteni az első kereket aztán told haza kisfiam. Mi is toltuk vagy hazáig vagy a kútig, ami közelebb volt és még mindig itt vagyok. Rendőr jött meglátott minket már vigyorgott Edzés megvolt. Nem is mertünk sokat lenni a városban, csak földúton.
Persze amennyi földút megmaradt mára itt a környéken azt nem tart sokáig bemotorozni... szegény srácok
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
-
priti
addikt
válasz DigitXT #15613 üzenetére
Meg eleve egy baromság 200km-ről venni robogót mondjuk ki nyíltan. Ne mondja már nekem, hogy 50km-es körzetben 1 hónapon belül nem talál egy normálisat ha keres... Nemár ! Annyira mörfi hogy ha ilyen messziről indul el akkor valami lesz és tényleg bármi lehet. Átnézi az egész motort és egy ilyen apróságról megfeledkezik, hogy megnézze, hogy szőrös e a karnál a gázbowden, mert sokkal fontosabb dolgok csekkolásával van elfoglalva. Az utolsó 80km-ert szakadt gázbowdennel már egy élmény lenyomni úgy hogy kézzel húzod a gázt, miután már túl vagy 120km-en 38 fokban. Áhh, marhaság bevállalni. Minek? Van eladó közelebb is.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Sátán44 #15616 üzenetére
Felesleges kapkodni. Szerintem használj bővített keresőt a használtautón és szűrd a hírdetéseket irányítószámod szerint. Lakóhelytől számított 50km fölé élből ne is menj szerintem, hogy ne ültessnek bogarat a füledbe távoli ajánlatok. Ha éppen nincs a közelben majd lesz, hidd el. Inkább költsd el a motorra azt a szállítási költséget. Használt motorra pár ezer Ft-ot rá lehet költeni.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Sátán44 #15619 üzenetére
Az első hozzászólást olvastad? Érdemes.
Első körben azt tisztázd le magadban, hogy te mit akarsz pontosan, milyen gép felel meg neked.
Én kereskedőtől vettem a "szomszédból" a Yamahám, nem pontos típus volt a cél, hanem egy megbízható vas telekre járni. Japán belpiacos motortól tudtam hogy nagyjából mire lehet számítani, így én inkább arra voltam kiváncsi, hogy az e aminek látszik és hogy milyen ember lehet a régi tulaj. Az első hsz-en felül nehéz általánosságban beszélni. Nekem ilyesmik jártak a fejemben.
Első pillantás: A markolat sarka félig beszakadva az egyik oldalon, az első idomon alul 1cm hosszú repedés a kerék fölött, de körülötte karcok nélkül karambol, esés szempontjából elég képtelen szitu =tipikus konténeres szállításkor összeszedett sérülések, mindenhol pálcika-hóember matricák, melyek kopottas kora stimmel a motoréval pl. sisaktartó alatt, hátsó sárvédőn, önindító alatt stb. Valszeg tényleg japcsi, alvázszám SA16J, nálunk nincs, stimmel, japcsi.
Az első villán a harmónikagumi eredeti, már kirepedt=> kor stimmel, filléres dolog szóval a tulaj nem törődött a motorral, nem nyúlt semmihez, csak ment vele. Minden gyári, normál állapotú nincsenek idióta matricák. Valszeg idősebb a csíkszemű. Fékbetét eredeti, nagyon kopott, szinte vason, féktárcsa nem sérült => kor, megtett km csekkolás. Az első teló jó, sok fékezés+repedt harmónika gumi mégse ment bele a sár, városi muksó, kizárólag városi használat, földön nem ment. Hangja ok, blokk erős. Csavarfejek széle már itt-ott korrodál, egyik inbusz belül is, de egyik sincs lenyúzva, magától korrodál=> szar időben is gyakran használt gép, valszeg munkába járt vele, tuti nem hobbymotor. Fontos neki a megbízhatóság, nem hajtotta nagyon, tényleg erős maradt a blokk. Bejárt vele 6-7 évig, elégedett, valszeg az első problémánál cserélte. Na de mi volt az. Ott és a próbavezetésen nem jött le, aztán itthon kiderült már hidegen, hogy kirepedt a szívócsonk. A többi ami eszembe jutott az első hsz-ben benne van. El lehet sütni a 3 motorból van összerakva dumát, a reakciókat figyelve[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Sátán44 #15632 üzenetére
Beszélnek az apróságok. Te el tudod képzelni, hogy egy fiatal japcsi vesz egy Jog-ot és rajtahagyja azt a 200Ft-os méretű gyári matricát a sisaktartó alatt a fényezésen, amin az van hogy hány kg-ot lehet rátenni a sisaktartóra? Én tuti leszedném azonnal, mielőtt ráég a naptól, kisgyerek pláne azonnal leszedi és teleragasztgatja hülyeséggel az egész motort. Ennyiből már sejtettem, hogy idősebb faszi volt a tulaj. A rendszám helyén a hátsó sárvédőn a gyártó matricájáról nem is beszélve, vonalkóddal backi még ha valami logo lenne, de nem. Az első dolgom volt leszedni miután hazahoztam. Hogy néz már ki? ...és Ő így közlekedett évekig vele.
Ááá ez a tipikus öltönyös irodista aki büszkén meséli a vadiúj Jog-ja mellett állva a kollégájának, amikor az meglepetten konstatálja, hogy új motorja van, hogy a Yamaha milyen megbízható, majd kifejti, hogy milyen jól kiszolgálta az előző is, mert 2004-ben vette és semmi gondja nem volt vele egészen a múlt hétig és hú ez az új meg aztán pláne milyen szuper. A másik vadúl bólogat, én meg a csóró magyar meg örülök, hogy csak egy szívócsonkot kellett cserélni meg fékbetétet és még megy ez a szar stresszmentesen.Hardverlesen
-
priti
addikt
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15671 üzenetére
2-3k? Aljzat+szivargyújtó 500Ft, de ha rám hallgatsz autóbontóból veszed a 10x jobb minőségűt ugyanennyiért. 2-3k-t meg nehogy adj érte !
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15673 üzenetére
Kormányra? Az gyönyörű lesz, főleg ha még bele is dugod a GPS vagy más cucc kábelére szerelt pipát, ami jellemzően nem pici. Azt hittem bele akarod vágni a lyukat a plexibe és belesüllyeszteni a gyújtót a motorba. Egy bontóban lesz százféle kupakkal, választhatsz azért jó, egy boltban elédtesznek egy-kettőt aztán annyi. Amit linkeltél az full gagyi első ránézésre, csak a kormánybilincs miatt drága valszeg.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15675 üzenetére
Te tudod, de szerintem akkor pláne fölösleges kormánybilincseset venni. Oda biztos nem tenném, bármibe beleakad a vezeték, megrántja a kormányt és perec a vége. Előre lenne ideális önindító magasságában a másik oldalra, vagy ahol elfér, ehhez látni kell a motort szétszedve hol van hely. Sisaktartóval is az a gáz szerintem, hogy a bedugott cucc vezetéke ott fog lógni a lábadnál, ahol útban van, beleakadhatsz.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15677 üzenetére
"gyári állapot, gyári külső"
Ez is egy szempont, de a sisaktartót is ki kell fúrnod a vezeték miatt és ettől büdös lesz, azért az úszóházban mindig marad benzin és annyira egy motor sem tökéletes, hogy ne legyen szaga.
Ha veszel a fúrógéphez egy ilyet a megfelelő méretben nagyon pontosan és igényesen ki lehet vágni az idomot. Gyári színvonalon be lehet tenni a gyújtó aljzatot tökéletes munkát végezve. Az egyetlen fontos dolog, hogy olyan fúrógéped legyen aminek le lehet venni a fordulatát, mert a körvágót alacsony fordulaton kell használni. Mivel a fúrószár hamarabb átszalad az anyagon a kört szinte lehetetlen elszúrni.Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15680 üzenetére
Az a baj, hogy drága az akkufedél, pedig az lenne a legkézenfekvőbb, ha vennél még egy fedelet, azt kifúrnád és a furat tetejére ragasztanál egy vízálló csónakra való szivargyújtót amit így egy lengő biztivel közvetlenül akkura tudnál kötni és amikor eladod csak visszateszed az eredeti akkufedelet és mehet is fel a használtmotorra. Így lehetne megtartani stresszmentesen a gyári állapotot, de most 5 rongyot megér egy szivargyújtó?
...Arról nem is beszélve, hogy ha bárhol otthagyod a motort valami köjök már viszi is a gyújtót az aljzatból, ha meg sapkázod minden alkalommal ahányszor csak használod a sapkája fog lelazulni és elhagyod róla.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15687 üzenetére
Félreérted, a szivargyújtó külső és vizálló, a fedélre lehet ragasztani, asszem a csónakra szánt verziókhoz adnak is ragasztócsíkot ami nagyon erős, zsírtalanítod aztán csak rányomod és kész. A furat csak azért kell alá, hogy a vezetéket be tudd vezetni az akkuhoz, tehát csak egy vezetéknek kell elférni a fedél és az akku között, az meg elfér, de nem akarlak rábeszélni semmire. Ahogy neked a legjobb.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz barack1997 #15689 üzenetére
Tedd csak ne felejts el a pozitív polaritás vezetékére tenni egy ilyen lengő biztosítéktartót. 160Ft-ot megér hogy ha ne adj Isten mégis beázna a szivargyújtó, mert nyitvahagyod és belehajtasz egy zuhiba, akkor a 15Ft-os késes biztosíték menjen ki amit egy mozdulattal kicserélsz és ne az akkumlátor menjen tönkre. Az ördög nem alszik, meg így szabályos. Jó barkácsolást !
Hardverlesen
-
priti
addikt
Nemtok egyenletesen menni a robival. Vagy gyorsul, vagy lassul. Lehet leszűkült a fúvóka. Jajj de nagyon nincs kedvem karbit tisztítani. Kétüteműbe van értelme ilyen karbitisztítós magas oktánszámú Shell csoda üzemagyagot nyomni? Követett már el valaki ilyesmit? Mi lesz vajon abból amikor olajjal keveredik? Abban van valami adalék is, vagy csak magasabb az oktánszáma, mint a 98-asnak és ennyi? Ha baj nem lehet belőle lehet teszek egy kísérletet... ha megúszom és nem kell szétszedni a karbit annyit megér.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Killing #15739 üzenetére
Szerintem ez igazán a kútra megy ki, hogy hol milyen a lötty nem márkára. A legtöbb ugyanazt a MOL által importált cuccot kapja, gondolom azon a vajnyi adalékanyagon nem sok múlik, amit hozzákevernek itt-ott. Valszeg inkább azon múlik, hogy az adott töltőállomáson milyen dzsuvás a föld alatti tartály, milyen a szűrő a szivattyú előtt stb. 95-öst nyomtam bele a Shell-nél nem volt gáz, legutóbb máshogy jött ki a lépés és az Agip kútnál tankoltam, másnap alig akart beindulni, csak gázzal, pedig eddig mindig pöccre gáz nélkül, szóval már éreztem hogy valami gixer van... Azt mondod, hogy esélytelen, hogy kiviszi a fúvókából mi? Gyanítottam, ráadásul még van vagy 100km-nyi ebből az Agip-os löttyből a tankban. Isteni. A csöveken persze a leggagyibb gyorsbilincs van a karbinál, ha az elég akkor gondolom olyan a cső mérete, hogy úgy kell majd hosszában vágni a csonknál, hogy egyáltalán lejöjjön. Az egyik persze van olyan feszes, hogy ha levágom már rövid lesz a cső is.
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz runner 125 #15850 üzenetére
Szerk.: Ez tetszik, kár hogy többe kerül, mint a motorom
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
-
priti
addikt
Csá, tudtok olyan kereskedést ahol beszámítják a saját motorom és nem olyan pénzért, hogy vasba többet kapnék érte?
Van ez a "B"-vel 125-ig gyorsatalpaló és gondoltam rá, hogy nyáron bevállalom és átülök egy 125-ös robberre és ez úgy lenne stresszmentes, hogy az ötvenes jog-omoat beszámítnák.
Apró-popó 125-ös használtban mi a bestbuy? Annyi a szempont, hogy végre tudjak sávot foglalni a kettesen, szóval menjen 80-90-et, mert a farkam kivan vele, hogy letolnak, de azé' ne zabálja meg a tankot, szóval inkább 4 ütemű kéne.
Az hogy hány éves már kevésbé izgat ha olcsó hozzá az alkatrész és köztudottan strapabíró. Csak betonon lesz használva.Hardverlesen
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs