Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gerner1

    veterán

    válasz ironbed #55609 üzenetére

    USB 3.1 (gen2) -es portra csatlakoztatva, már kihasználható az SSD sebessége. USB2.0 -val, én nem sok értelmét látom. 3.0 -án pedig változó, hogy mennyit tudsz kihajtani belőle. Bármelyik porton is használva az az előnye, hogy mozgatásra nem érzékeny, mint egy klasszikus HDD.

    [ Szerkesztve ]

  • Andralin

    aktív tag

    válasz ironbed #55609 üzenetére

    Noha én teljesen laikus vagyok az SSD-k terén, én is megdöbbentem olvastam fentebb az arról szóló hozzászólást, mely szerint a fiókban tárolt SSD-kről elveszhez az adat egy idő után.

    A témában és a topikban zöldfülűként először nem akartam bolygatni a dolgot, de így, hogy te rákérdeztél leírom, hogy kicsit keresgéltem is a témában, és találtam egy 2015-ös PC World-ös tényfeltáró cikket, ami leírja, hogy ez a legenda egy durva félreértésen alapszik.

    Tény, hogy Google-al keresgélve nagyon sok oldalon írják le tényként a lehetséges adatvesztést, ha hosszabb ideig nincs bekapcsolva egy SSD. De ezek a leírások általában közös forrásból táplálkoznak, egy a témáról szóló prezentáción, melyet Alvix Cox, a Seagate mérnöke publikált még 2010-ben.

    A cikkben a PC World újságírója utánajárt a kérdésnek, beszélt Alvin Cox-al is és kiderült, hogy egy nagy félreértésről van szó. Az általa készített adatvesztési statisztikák, táblázatok kifejezetten, csakis azokra az SSD-kre vonatkozik, melyeknek már véget ért a garantált életciklusuk! Tehát arról szól a dolog, hogy az életciklus lejárta után milyen valószínűséggel fog adatot veszíteni az SSD. A még le nem járt életciklusú eszközökre nem vonatkozik ez az adatvesztéses dolog.
    A légyeg a cikkből angolul:
    "but only after it had reached the end of its useful life span and was then stored at abnormal temperatures. It’s not intended to be applied to an SSD in the prime of its life in either an enterprise or a consumer setting."

    Íme a cikk maga: